Carpro Perl?

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Valikoima uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Huhti 11, 2012 4:14 pm

Peke kirjoitti:Minusta nois kuvis ei oo yhdessäkään hirveetä kiiltoa ku mä oon tottunu AG:n jättämään jälkeen. :)
SPOILERSPOILER_SHOW
Ja edelleen makuasioita. Toinen tykkää matasta ja toinen kiitävämmästä. Itse kuulun jälkimmäiseen, kiilto ei haittaa mua :lol:

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Huhti 11, 2012 4:35 pm

^ Osittain kyl sama. Renkaat saa vähän kiiltääkin, mut sisustaan en sitä kaipaa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Huhti 11, 2012 9:33 pm

Muakaan ei kiilto niin häiritse, jollei nyt pianolakalta näytä.
Enemmän häiritsee se pöly, mitä noi renkaat imuroi heti käsittelyn jälkeen. Tai ainakin Megun Endurance tekee noin. Muusta ei ole kokemusta, eikä pulloa katsellessa taida ihan heti tullakaan. Sen verran hitaasti tyhjenee.

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Huhti 12, 2012 2:10 pm

Urran kirjoitti:Viltsu huono esimerkkikuva. Tämä on mielestäni enemmän oikeutta antava:
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
Arvasin, että takerrut tähän kuvaan.. :D Siinä on vissiin UTTG levitetty vähän huolimattomasti..
Mutta joo, otin kuvan sen takia kun siinä on kumpaakin 1-kerros levitettynä. Itse linkkaamasi kuva on kyllä huomattavasti parempi.
Siinä kuvassa ei nimittäin juuri mitään eroa näe aineilla (Vasemmalla Perl 1:1, Keskellä UTTG, Oikealla Perl raakana).
Toinen laittamasi "Gigolokiilto-kuva" ei taas omun mielestä edes ole kuvailemasi gigolo-kiilto? Enemmänkin näyttää todella syvältä mustalta.. Todellisia Gigolo kiiltoja saa vaikka googlen kuvahaulla.
Maku-asioitahan nämä on, eikä niistä voi oikein väitellä.
Yksi hyvä vaihtoehto olisi myös Wolfgangin Exterior Trim Sealant. Kesto tasoa Ultima ja pikaisesti vilkaistuna Amazonista 26 dollaria pullo. Harmi vain, ettei noita oikein mistään saarilta löydy. Myös monia muita hyviä vaihtoehtoja löytyy esim. Dodolta.

Anyway, varmasti molemmat (Ultima&Perl) hyviä vaihtoehtoja ja vieläpä Suomalaisilta yksityisyrittäjiltä saatavia tuotteita. Jokainen valitkoon oman makunsa mukaan. Itse valitsin Perlin sen hinnan ja monikäyttöisyyden vuoksi (niin ja fetissini: mahdollisimman yksinkertainen tuotevalikoima :ugeek: ).

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Huhti 12, 2012 2:48 pm

Käyttöaika kuulemma vain vuosi :?

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 12, 2012 2:57 pm

Joo siis Viltsu ehdottomasti mielipide kysymyksiä. IMO suunnilleen kaikissa noissa kuvissa PERL kiiltää itselle liikaa ja UTTG esim. tossa sun quotaamassa kuvassa just passeli (siinä UTTG tekstistä vasemmalle), itse saan 'bout tommosta pintaa myös kun pyyhkii perästä MF:ällä.

IMO rengas kun ei ole yhtään ton mustempi/tummempi eikä kiiltävämpi uutena, niin ei sen kuulu näyttää yhtään sen tummemmalta/kiiltävämmältä allakaan. Mutta kulahtaneen harmaa sen ei tule olla. Jos katot tota sileetä osaa tosta 3x kerroksen kuvasta niin toihan peilaa kun mustalaisen kengät :shock:

Itellä on tosiaan myös Tyromanian sampleri mutta olin hieman pettynyt sen kestoon, muutoin oli jopa ehkä vähän parempi kun UTTG
Vain YKSI LSP!

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Huhti 12, 2012 6:41 pm

samunoz kirjoitti:Käyttöaika kuulemma vain vuosi :?
Se on aika lyhyt käyttöaika.. Sehän voi olla vanhaa jo ostettaessa? Tuskin tuo nyt kuitenkaan pilalla on vuoden vanhana..

Sitä piti vielä informoida, että kun kyseltiin paljonko ainetta sain kulumaan, niin renkaisiin en siis laittanut.
Joka tapauksessa aine on hyvin riittoisaa ja pelkällä samplella pääsee jo hyvin testailemaan useampaankin autoon. Jakaa sample-pullon esim. kolmeen eri pikku pulloon. Yhteen pulloon Perl 1:1 Vesi ja toiseen Perl 1:3 Vesi ja kolmanteen Perl 1:5 Vesi. Näin on kolme 50ml pulloa eri käyttötarkoituksiin.. :D
Urran kirjoitti:Itellä on tosiaan myös Tyromanian sampleri mutta olin hieman pettynyt sen kestoon, muutoin oli jopa ehkä vähän parempi kun UTTG
Dodolla on sitten C4:sen kilpailija Supernatural gloss trim sealant. Ei vissiin(?) kyllä renkaille sovellu, mutta ulkoisilla muovi (ja kumi?) osilla testeissä puolen vuoden kestosta kerrotaan. Alle 20£ irtoaa pullo Shinearamasta.

Ja nyt menee aika OT:ksi koko juttu, joten pitäisi kai olla erikseen topicci muovi -ja kumiosien hoito/suoja-aineille... :?

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 12, 2012 11:39 pm

Kyllä mäkin voisin kokeilla PERL:iä, ei siin mitään. Mut kiinnostaa kovasti: Miten paljon 50ml pullo riittää? Itse uskon et 50ml pullo Ultimaa riittää melkeen 50 2000-luvun auton listoihin :D No ehkä hieman lapinlisää. Mutta usealle kymmenelle varmasti.

Miten levität sitä?
Viltsu kirjoitti:Ja nyt menee aika OT:ksi koko juttu, joten pitäisi kai olla erikseen topicci muovi -ja kumiosien hoito/suoja-aineille... :?
Vielä ei olla menty, edelleen on verrattu kys. aineita otsikon aineeseen. Itse siis kerroin näkemystäni siitä kuinka kaikkien esimerkkikuvien mukaan PERL tuo kiimakiiltoa ja sitä miten UTTG ja Tyromania on parempia vaihtoehtoja kun haluaa luonnollisen mattapinnan.
Vain YKSI LSP!

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Huhti 13, 2012 7:03 pm

Urran kirjoitti:Kyllä mäkin voisin kokeilla PERL:iä, ei siin mitään. Mut kiinnostaa kovasti: Miten paljon 50ml pullo riittää? Itse uskon et 50ml pullo Ultimaa riittää melkeen 50 2000-luvun auton listoihin :D No ehkä hieman lapinlisää. Mutta usealle kymmenelle varmasti.

Miten levität sitä?
No, mullahan tuota Perliä on, joten eiköhän sitä sulle 50ml irtoa. Jos sulla Urran hirveästi on sitä UTTG:tä jäljellä, niin olisin voinut sen verran vaihdossa ottaa, että yhteen auton pystyisi testaamaan..? Voisin vaikka tehdä yhden Volvon tuulilasin ja konepellin väliseen listaan Ultima vs. Perl pikatestin..

Megun keltaisella vaahtomuovilla levittelin Perliä.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Urran » La Huhti 14, 2012 7:50 am

Mullahan ei UTTG:tä oo alunperinkään ollut kun muutama kymmen millilitra, millä on nyt tehty jo +10 levityskertaa eri autoihin (pullosta 70% jäljellä). Mutta jos jotenkin keksii fiksun pakkaustavan niin mikä ettei vaihto onnistuisi. En tiedä pysyisikö lääkeruisku postissa "ruttaantumatta" :D

Joo kysyin siks et kun jotkut levittelee sumutinpullosta suoraan pinnalle -> paljon hukkaa.
Vain YKSI LSP!

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma Huhti 16, 2012 10:05 am

Mä voin laittaa tällä viikolla sulle postissa Perliä ruutassa. Laitat yyveellä vain sun osoitteen. Jos sulla ei kauheasti sitä Ultimaa ole, niin ei ole pakko sitä tännepäin laittaa.
Mutta siinä tapauksessa odotan sulta pikkutestiä Perl vs. Ultima.... :D

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 16, 2012 10:42 am

No älä helvetissä sit laita :lol: Taino. Rengas vai muovi? Menee meinaan pieni hetki et pääsen Mitsun vahaamaan (noi UTTG:t on vielä ainakin sen 2kk pinnassa, rankalla liukkarilla lähtis). Kesätassut meinasin tänää pinnottaa ja siis varmaan huomenna oisin laittanu UTTG:t, voin toki jättää laittamatta niin voin kyhää pienen testin?
SPOILERSPOILER_SHOW
Tosin jotain positiivista näihin detailing testeihin nähden, asensin eilen ihka uuden vesipisteen ulos ja pitihän se testata :thumb:
Vain YKSI LSP!

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Touko 06, 2012 9:03 pm

Tulipa tuossa testattua Perliä työkaverin autoon, että kuinka palauttaa väriä toooodella haalistuneeseen puskurin muovilistaan. No, hyvinhän tuo toimi.
Luonnollisesti huonolaatuinen kuva, kun eihän mulla kamera ikinä ole matkassa ja halpis kännyltä ei laatua voi odottaa. Kuitenkin 50/50 kuvasta saa tuta Perlin voiman. Sen verran Perl vakuutti, että työkaveri tahtoo sitä itselleen ostaa.

May the Perl be with you:



Kuva

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Demon » Su Touko 06, 2012 9:09 pm

Viltsu kirjoitti:Tulipa tuossa testattua Perliä työkaverin autoon, että kuinka palauttaa väriä toooodella haalistuneeseen puskurin muovilistaan. No, hyvinhän tuo toimi.
Luonnollisesti huonolaatuinen kuva, kun eihän mulla kamera ikinä ole matkassa ja halpis kännyltä ei laatua voi odottaa. Kuitenkin 50/50 kuvasta saa tuta Perlin voiman. Sen verran Perl vakuutti, että työkaveri tahtoo sitä itselleen ostaa.

May the Perl be with you:
WOU!
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Touko 06, 2012 9:20 pm

Hienon samettinen lopputulos. Kauan toi mahtaa pinnassa pysyä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Touko 06, 2012 11:12 pm

Ulkomuoveille ja moottoritilaan voisi realistisesti odottaa 3 kk kestoa, kunhan on muovin oikeasti puhdistanut kunnolla ennen Perlin laittoa. Kestoon tietenkin vaikuttaa Perlin sekoitus-suhde ja kerrostaminen. Myös olosuhteet kuten sateet, ajokilometrit, säilytys (talli vai ulkona) vaikuttavat kestoon.
Kai siihen myös käsiteltävän muovin laatu vaikuttaa? Loistavasti tuo kuitenkin palauttaa pahasti haalistuneen ja harmaantuneen muovilistan liki uudenveroiseksi.

P.S. Tuo kuva vielä vääristää hiukan. Muovilista on todellisuudessa vaaleampi/laikukkaampi ja Perlin jälki tummempi.

shinyass
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2012 11:07 pm

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja shinyass » Ma Touko 07, 2012 11:21 pm

Viltsu kirjoitti:Ulkomuoveille ja moottoritilaan voisi realistisesti odottaa 3 kk kestoa, kunhan on muovin oikeasti puhdistanut kunnolla ennen Perlin laittoa. Kestoon tietenkin vaikuttaa Perlin sekoitus-suhde ja kerrostaminen. Myös olosuhteet kuten sateet, ajokilometrit, säilytys (talli vai ulkona) vaikuttavat kestoon.
Kai siihen myös käsiteltävän muovin laatu vaikuttaa? Loistavasti tuo kuitenkin palauttaa pahasti haalistuneen ja harmaantuneen muovilistan liki uudenveroiseksi.

P.S. Tuo kuva vielä vääristää hiukan. Muovilista on todellisuudessa vaaleampi/laikukkaampi ja Perlin jälki tummempi.
Mites tuata nyt kannattas levitellä, että samplesta riittää mahdollisimman pitkälle. Vahanlevitystyynyyn ja sillä levittelee, niin sisäpuolelle kuin ulkopuolelle autoa??

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti Touko 08, 2012 8:51 am

shinyass kirjoitti:Mites tuata nyt kannattas levitellä, että samplesta riittää mahdollisimman pitkälle. Vahanlevitystyynyyn ja sillä levittelee, niin sisäpuolelle kuin ulkopuolelle autoa??
Ensiksi pitää muistaa, että ei sitä raakana levitellä sisäpinnoille.
-Sisäpinnat: Perl 1 : 5 Vesi
-Ulkomuovit: Perl 1 : 3 Vesi
-Moottoritila: Perl 1 : 1-3 Vesi
-Renkaat raakana tai Perl 1 : 1 Vesi

Eli, mulla ainakin on Projectechilta hommattuja pieniä suihkepulloja, joihin olen sekoittanut eri käyttötarkoituksiin Perlin.
Levitykseen mä olen käyttänyt Megun vaahtomuovi-levitintä. Suihkaus levittimelle ja pinnalle levitys.

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Touko 31, 2012 10:22 pm

Tulipa tuossa ohimennen taas testattua Volvo S60:n kulahtaneeseen listaan Perliä. Tuon aikaisemman postaamani viininpunaisen volvon lista oli pahasti kulahtanut, mutta tämä oli jotain aivan uskomatonta. En tiedä mitä tuolle yhdelle listalle oli oikein roiskunut, mutta en ole ikinä nähnyt niin huonokuntoista muoviosaa autossa.

Tässä lähtökohta:

Kuva


Kiitos paskan kännykameran, kuva imartelee listan todellista tilaa. Listassa oli jotain ihmeellisiä roiskeita, eikä Perlilläkään ollut mitään vaikutusta itse roiskeisiin. Veikkaan, että Gtechniqilläkään (C4) ei olisi saanut noita roiskejälkiä pois.
Tässä siis Fifty-Fifty kuva yhden Perl kerroksen jälkeen:


Kuva


Täytyy varmaan paremmalla ajalla kokeilla pyyhekumia ja kuumailmapuhallinta tuohon listaan, jos niillä saisi jotain aikaiseksi.

Laitan nyt vielä 50/50 kuvan ikkunan kumitiivisteestä:

Kuva

Buster
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:46 pm

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Buster » Pe Kesä 01, 2012 7:15 am

On kyllä todella loistava aine, 80 luvun murrayn muoviosat sai uuden elämän :thumb:

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Kesä 01, 2012 8:40 am

Viltsu kirjoitti:Listassa oli jotain ihmeellisiä roiskeita, eikä Perlilläkään ollut mitään vaikutusta itse roiskeisiin. Veikkaan, että Gtechniqilläkään (C4) ei olisi saanut noita roiskejälkiä pois.
C4 tekee käsittääkseni uuden pinnan päälle joten suattaisipa jopa toimiakkin.
Vain YKSI LSP!

Buster
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:46 pm

Re: Carpro Perl?

Viesti Kirjoittaja Buster » La Syys 15, 2012 8:25 am

Toimii ja kestää hyvin
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin