Tuulilasinpyyhkimien pomppiminen?

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
Wolfie

Re: Tuulilasinpyyhkimien pomppiminen?

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Elo 03, 2014 7:41 pm

No ei meidän kaks sulkaisissakaan mersuissa ole koskaan sitä ongelmaa ollut eikä Demonin passatissa...
Tosin se voi olla että tää ongelma on enemmän ns uudemmissa autoissa. Niitä meillä ei ole :lol:

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Elo 03, 2014 9:52 pm

Juu sitä pitkää sulkaa aattelin Mersussa, mutta siinä on hieman erilainen ja tukevampi se pyyhintä mekanismi. Esim VW:n yksisulkainen on "normaali" mekanismi, mutta se nyt on niin harvinainen....

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Elo 04, 2014 3:06 pm

Omaan lavettiin laitoin pari viikkoa sitten, ennen lomareissulle lähtöä, 5sateesta tuulilasiin ja hyvin toimi reissun aikana, kun oli pelkkää hellettä :D

Himamatkalla Hämeenlinnan ja Riihimäen välillä ilmavoimat teki joukkoharakirin auton keulaan...

Kuva

Reilulla pissapojan nestemäärällä uskaltauduin motarilla juuri ennen himaramppia testata, kuinka poistuu vainaat lasista. Kohtuu puhtaaksi lähti lasi, ei juurikaan jäämiä jäänyt pyyhkijöiden alueelle.
Tuolla kolmostiellä katselin ohitettavien autojen laseja, kun jotkut oli käyttäneet pyyhkijöitä ja niillä oli kyllä tuskaa nähdä läpi koko lasista, kun oli sen verran levitetty öttiäiset pitkin lasia.

Eli kyllä tuo 5sateesta auttaa muussakin, kuin pisaroiden poistumisessa.

Ja pyyhkijät ei mulla pompota.
Pyyhkijät on vähintään puolitoista vuotta (45tkm) vanhat, kun itse niitä en ole vaihtanut. Putsannut kylläkin lasinpesuaineella usein.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Elo 18, 2014 9:53 am

Itsellä pompottaminen jatkuu. Vaihdoin kokeeksi vanhan sulan kuskin puolelle, mutta yhtä hyvin/huonosti pyyhkii. Kaupunkinopeuksissa ilmavirta ei riitä pitämään lasia puhtaana, vähän hankala kun tihkua ei pysty käyttämään... Välillä muutama pyyhkäisy "onnistuu", mutta sen jälkeen alkaa pomppiminen. Pahiten pompottaa pyyhkimien palautusvaiheessa. Yhdessä hyönteisten kanssa tämä tekee lasista melkoista puuroa, kun kunnon pyyhkimisvoimaa ei ole.

Auto menee kohta vaihtoon, saattaa olla että joudun myllyttämään pinnoitteen pois. Muuten seuraava omistaja miettii päänsä puhki, että mikä *elvetti pyyhkijöitä oikein vaivaa. :roll:

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Elo 18, 2014 12:36 pm

Mulla rupes vähän nykimään ja pompottamaan, kun ruiskutin gyeonin wet coatin. "Vanhat" sulat ja lasia ei myllytetty. Lasi n. vuoden ikäinen.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Pe Syys 26, 2014 10:01 pm

Ex. Leonin sulkien pomppiminen rauhoittui sen verran, että auto meni vaihtoon sellaisenaan. Viikolla Laitoin Cupraan G1:n, kaikki lasit (+peilit) ja tuulilasi kolmeen kertaan. Hyvin tuntuisi pyyhkivän, vesisateessa en ole ajanut mutta pissapoikaa käytettäessä ei sulat ainakaan hyppele. Piti käydä lasit läpi G4:lla, oli jo sen verran "valumaa" laseissa. Auto on ollut kolme viikkoa ajossa, eli äkkiä ne lasit happanee.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Helmi 03, 2015 9:02 pm

Leonissa ja Volvossa molemmissa nyt G1. Kumpikaan ei ole tuolla pinnoitteella pompottanut ennen tätä päivää, kunnes pesin Bathe+:lla. Molemmat rupes pompottamaan... :roll:

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmi 03, 2015 9:07 pm

Paska pesuaine! :lol:
Eipä oo meidän kalustossa ollu minkäänlaista pomppimista ja kokoajan on ollu G1 kaikissa laseissa.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ti Helmi 03, 2015 9:38 pm

Bathe+:lla oon pessyt omasta Volvosta Nanolexin pinnoitetta ja se ei ole ruvennut pompottamaan.

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Helmi 04, 2015 10:06 am

Eukon autoon laitoin 5-sateesta, ja heti alkoi taas pompottamaan. :shock:

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ke Helmi 04, 2015 11:18 am

Taitaa olla tämä keli jotenkin syyllinen. Yhtäkkiä alkoi pompottamaan täälläkin, tosin mitään pinnoitetta enää pinnassa ole... Täytyis kokeilla putsata pyyhkijät kunnolla ja pinnoittaa tuo lasikin joskus.
Wannabe-OCD

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 04, 2015 12:02 pm

En kyllä syyttäs keliä ku esim. mulla ei pompi pyyhkijät yhtään. TT:hen laitettu G1 2014 toukokuussa ja Skodaan heinäkuussa. Molemmissa toimii erinomaisesti, TT:ssä ehkä kuitenkin hivenen paremmin. Tämä johtunee käytöstä, kun muija käyttää pyyhkijöitä joskus ja mä en juuri koskaan plus et Skodaan tullu nyt ehkä vähän enemmän kilsoja. Pesut samalla tavalla.
EX Audi TT RS+ & RS3

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Helmi 04, 2015 12:57 pm

Jotenki se tuohon lasin pinnottamiseen liittyy, koska jos ei pinnoita.. ei pompi. koskaan.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 04, 2015 1:15 pm

No mulla ei pompi, koskaan. :lol: Ja AINA hyvä pinnoite pinnassa eli uusin sen aina vuotuisessa maalipinnan pinnoituksessa ja G1:hän ei mene vuodessa vielä miksikään. Kyllä pomppiminen voi jotenkin liittyä pinnoitteeseen, mutta silloinkin sen "laukaisee" jokin muu juttu.
EX Audi TT RS+ & RS3

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Helmi 04, 2015 2:23 pm

Mulla ei ole pomppinut koskaan. Ja on ollut 5sateesta, wolfsia, nanolexia, gyeonia ja milloin mitäkin. Eikä koskaan ole pomppinut eikä kyllä ole jättäny kalvoakaan...

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Helmi 05, 2015 8:03 am

Se on varmaan sitten autosta kiinni? Ainakin 405 pösössä, Clio III, ja E46 BMW:ssä pomppii jos laittaa lasipinnotteen. Alkaa hieman tässä miettimään että laitankohan keväällä Z4 sitä jos taas on sama ilmiö.

Timo_R

Viesti Kirjoittaja Timo_R » To Helmi 05, 2015 12:25 pm

Jättää ne Boschit kauppaan ja laittaa jotku muut niin loppuu pomppiminen. Täysin virallinen tutkimustulos Timon tallilta. :mrgreen:

Harrastin pidemmän aikaa Ebaysta muutaman euron rungottomia sulkia ilman ongelmia, kunnes tuli tuo Volvo laitettua ja siinä on joku erilainen lukitussysteemi johon en osannut netistä tilata. Kävin sitten hakemassa :censored: n kalliit Boschit kaupasta ja on kyllä paskimmat sulat pitkiin aikoihin, muutaman kuukauden jälkeen jo pomppivat, pitävät ääntä ja jättävät rantuja lasiin. Pitäis keksiä mikä tuo lukko on nimeltään niin sais tilata paremmat.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Helmi 05, 2015 1:00 pm

Volleen kannattaa hakea siniseltä pyyhkijät, kun niillä on joka vuosi kampanja niistä niin hinta jää merkki sulkia halvemmaksi ja ovat vielä suht hyvätkin.

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Helmi 05, 2015 1:01 pm

Mulla on joka autossa oem sulat merkkiliikkeestä, joten tuskin sen parempia noihin edes saa.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Helmi 05, 2015 1:55 pm

Antti O kirjoitti:Mulla on joka autossa oem sulat merkkiliikkeestä, joten tuskin sen parempia noihin edes saa.
BMW:n OEM = Bosch. Noin oli ainakin E61:ssä. Eli kyllä niitä parempia saa.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » To Helmi 05, 2015 3:52 pm

Mulla pompotti 5sateesta vanhassa Avnesiksessa, Mersussa missä on yksi pyyhkijä niin ei pompota.

Ja sulka vaihtui paskemmaksi kun laittoi sen missä lukee Bosch :lol:

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Helmi 06, 2015 3:20 am

Tais Bathe+:san vaikutus loppua pinnoitteen ja pyyhkimen välistä, kun leonin lasilla ei enää pompi... Melko arpapeliä milloin sattuu semmoinen yhdistelmä, mikä aiheuttaa sopivan kitkan, että rupeaa pomppimaan.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Helmi 06, 2015 3:58 am

Käyttää samoja pesuaineita, niin nöy propleem. ;) Itellä menny ongelmitta VB, Sour Poweri ja just JUMA se sun kehuma keltanen sotku. :lol:
EX Audi TT RS+ & RS3

makelja

Viesti Kirjoittaja makelja » Pe Helmi 06, 2015 9:08 am

Parissa autossa olen vahingossa ostanut Boschin sulkia ja aina ollut ongelmia niiden kanssa. Paskimmat oli yhdet Boschit jotka hain suoraan VW:ltä. Tekivät heti raitaa ja pompottivat. Eivtä meinanneet uskoa varaosatiskillä kun lampsin suoraan takaisin sinne ja pyysin rahat takaisin.
Sitten vaihdoin SWF:ään ja ongelmat katosivat. Nykyään kun SWF:ää ei enään ole vaan sen taisi ostaa Valeo, olen käyttänyt niitä ja hyvin toimivat.
Kyse on siis rungottomista sulista, ja tuulilasissa ei mitään pinnoitetta.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Helmi 06, 2015 9:53 am

Mä oon käyttäny orkkiksia Audissa ja skeidassa, et ainakin ne pelaa.
EX Audi TT RS+ & RS3

Vastaa Viestiin