PPG Aquapel -lasipinnoite

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
D5GT
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja D5GT » To Huhti 03, 2014 9:31 am

Netin syövereissä tuli vastaan juttu, jossa verrattiin Rain-x:n ja Aquapelin kestävyyttä, tekstistä löytyy linkki videoon:

http://www.autoblog.com/2006/04/17/rain ... dge-match/

Joissain ohjeissa sanotaan, että anna kuivaa hetki ennen kiillotusta. Toisissa ohjeissa kehotetaan kiillottamaan heti. Oman ensimmäisen kokeilun perusteella heti kiillottaminen on ilmeisesti oikea tapa, onko kukaan kokeillut kiillotusta heti levityksen jälkeen?. Pienen odottelun jälkeen kiillotus oli melko työläs.

Aine on toiminut lupauksien mukaan nyt n. 6 kk. Ainut harkinnan paikka on, että kannattaako pinnoitetta laittaa kuluneeseen lasiin - aine ei ainakaan häivytä naarmuja ja pieniä kiveniskemiä, voi jopa hivenen korostaa niitä(?).

Nyt testi katkeaa, kun lasi vaihtuu kiven tai nastan osuman kautta, mutta on selkeästi kestävämpi kuin rain-x, jonka kotimainen nimi on viis sateesta?

Basbarduu
Viestit: 135
Liittynyt: To Touko 10, 2012 10:23 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Huhti 03, 2014 11:29 am

Minä oon laittanu tuon 2 kertaa ja myllytetyn lasin pinnassa toimi huomattavasti paremmin. En oo antanu kuivahtaa ainakaan pitkään ennen pyyhkimistä. Toimii hyvin ja kestää. Mun pitäis kanssa vaihtaa koko lasi kun vänkärin puolella on uhkaava halkeama ja muutenkin nuita kiveniskemiä on niin paljon.
If in doubt, go flat out.

D5GT
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja D5GT » Pe Elo 15, 2014 6:00 pm

N. 5 kk kokemuksella - ei ole pyyhkijät paljoa kuluneet, eikä pinnoite havaittavasti. En tiedä mikä, ilmeisesti levitýksessä eroa, kun toiselta puolelta lasia näyttää vesi pakenevan nopeammin. Tuo voi tietysti olla vain katselukulmasta johtuva harhakin... Toistaiseksi paras mihin olen törmännyt, katsotaan mitä syksy ja talvi tuo tullessaan.

Avatar
Modifier
Viestit: 2152
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Elo 15, 2014 6:17 pm

Tämä on mennyt kokonaan ohi. Mistäs tälläistä merkkiä saa ja mistä se on kotoisin ?

D5GT
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja D5GT » La Elo 16, 2014 9:14 am

Tota ainetta ei taida saada Suomesta. Virossa on jälleenmyyjä ja eBaystä löytyy useampikin toimittaja. PPG taitaa olla jenkki -konserni?

Joku arvaili, että ainetta myytäisiin toisella nimellä euroopassa, ns. ammattilaisille ?

Basbarduu
Viestit: 135
Liittynyt: To Touko 10, 2012 10:23 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » Ma Elo 18, 2014 9:30 am

Mun Aquapel tuli ruotsista.
If in doubt, go flat out.

D5GT
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

Re: PPG Aquapel -lasipinnoite

Viesti Kirjoittaja D5GT » Ke Tammi 31, 2018 10:40 pm

D5GT kirjoitti:N. 5 kk kokemuksella - ei ole pyyhkijät paljoa kuluneet, eikä pinnoite havaittavasti. En tiedä mikä, ilmeisesti levitýksessä eroa, kun toiselta puolelta lasia näyttää vesi pakenevan nopeammin. Tuo voi tietysti olla vain katselukulmasta johtuva harhakin... Toistaiseksi paras mihin olen törmännyt, katsotaan mitä syksy ja talvi tuo tullessaan.
Tuulilasi on tainnut mennä sopivien iskujen ja työvirheen takia vaihtoon parikertaa. Sivulaseissa on edelleen n. 3,5 v sitten levitetty liemi. Vesi lähtee edelleen huomattavasti nopsemmin kuin kyljistä. melkein voisi levittää seuraavan kerroksen, ihan vain varmuuden vuoksi ja, että näkisi muuttuuko tilanne mitenkään. Cquarts lienee poistunut jo pitkän aikaa sitten ja jopa ne waterspotsit ovat häipyneen, mutta lasit vaikuttaa äkkiä arvoituna liiankin hyviltä.

Vastaa Viestiin