CarPro FlyBy vs. muut lasipinnotteet

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
Tube

Viesti Kirjoittaja Tube » Pe Huhti 26, 2013 3:19 pm

Eli carpron tuota flyby ikkunapinnotetta tuli kokeiltua, pesin lasin shampoolla autonpesun yhteydessä, pesin erikseen vielä prestan ikkunavaahdolla ja sen jälkeen suihkin vielä eraserilla läpi jonka jälkeen levitin flybyn ohjeiden mukaan blockilla, puoli lasia kerrallaan ja annoin vaikuttaa sen 1min. lämpösessä hallissa jonka jälkeen pyyhin pois. Pakko sanoa että en ole lainkaan tyytyväinen aineen toimivuuteen.

Olen aiemmin käyttänyt tuulilasiin cquartz uk:ta, DJ supernatural glass sealenttia ja aikoinaan 5-sateesta. Edelleen paras aine on ollut DJ glass sealent. Millasiai kokemuksia teillä on ikkunapinnotteista?

Urran
Site Admin

Re: CarPro FlyBy vs. muut lasipinnotteet

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 26, 2013 3:34 pm

Ikkunapinnotteista on tosi paljon keskustelua foorumilla mutta topicin aineesta on hyvä olla omakin. Mihin et ollut tyytyväinen?

Mä myöhemmin teen nopeen selonteon miksi mä en ollut tyytyväinen GTechniq G1 pinnotteeseen.
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Huhti 27, 2013 7:55 am

Millaisen keston sait DJ:n Glass sealantilla? Tuo 5-sateesta olisi muuten erinomainen aine mutta saisi kestää kauemmin kuin muutaman viikon, tokihan lasissa vesi helmeilee pitkän aikaa mutta sellainen poisjuoksevuus katoaa muutamassa viikossa Turtlesta.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » La Huhti 27, 2013 8:04 am

Malcolta löytyy ihan toimiva lasipinnoite mutta en kuolemaksenikaan muista sen nimeä. Oman auton lasit käsittelin viime keväänä sillä, ja sivulaseissa rokkaa vielä ihan täysiään tällei vuoden jälkeen, ei toki tietenkään kuin uutena. tuulilasi ja takalasi huomattavasti heikommin, mutta esim. tuulilasista vesi kyllä vierii sateella ajaessa vielä ylöspäin. takalasi on niin paskainen kun en viiti raapia hiekkaisena sitä pyyhkijällä, että varmaan pinta niin tukossa ettei pinnoitekaan toimi.

Pitäs tehdä kevätfiksi tuohon kippoon ja kattoa onko laseissa vaan niin pinttynyttä paskaa, ettei hylji vettä tuon paremmin, tai sitten toi pinnoite on oikeasti jo kulunut pois. Käsittääkseni tuo lasipinnoite oli tukkurin mukaan happomaista ja ns. palaa lasiin kiinni kunnes kuluu pois. Ainakin se kirveli siihen malliin käsissä kun kerran erehdyin ilman hanskoja levittämään..

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » La Huhti 27, 2013 8:45 am

JaniH kirjoitti:Millaisen keston sait DJ:n Glass sealantilla? Tuo 5-sateesta olisi muuten erinomainen aine mutta saisi kestää kauemmin kuin muutaman viikon, tokihan lasissa vesi helmeilee pitkän aikaa mutta sellainen poisjuoksevuus katoaa muutamassa viikossa Turtlesta.
Kyllä meillä 5sateesta pysyy pinnalla ja toimii useita kuukausia. Ja 5sateesta on kuitenkin niiiiin helppo ja huokea käyttää, että ei haittaa vaikka se kuukaudenkin välein vetää ikkunoihin :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

jouniii

Viesti Kirjoittaja jouniii » La Huhti 27, 2013 9:01 am

Paikallisessa liikkeessä (Jyväskylä) eivät saaneet ihan uudessa tuulilasissa FlyBytä pysymään vaikka infralla lämmittivät. Putsasivat sitten ceriglassilla ja laittoivat jonkun toisen vastaavan aineen (en nimeä nyt muista) ja se pysyi kiinni heti. Ilmeisesti FlyBy vaatii todella puhtaan pinnan ja reilun kuivumisajan, varsinkin jos ulkona ei ole Kalifornian säät.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » La Huhti 27, 2013 9:09 am

Ihmetyttää nuo lämmitysohjeet, kun youtube ohjeessa laittaa sen jossain viiden asteen lämpötilassa toppatakki päällä :o
Wannabe-OCD

inde

Viesti Kirjoittaja inde » Su Huhti 28, 2013 2:23 pm

Komppaan Demonia tossa 5sateen kestossa. Pohjat kun tekee huolella, clay, IPA niin kyllä mulla on kestänyt monia kuukausia todella hyvänä! Ja tosiaan niin helppo ja halpa tuote, että vaikka kuukausittain uusisi niin ei ole paha rasti :thumb:

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Huhti 28, 2013 2:41 pm

Ja minä komppaan indeä ja Demonia.
Ei mulla tosin muita lasipinnoitteita ole ollut käytössä kuin 5sateesta ja DJ Glass Sealant.
Ominaisuudet tuntuu olevan melko samanlaiset noissa, erona vain kesto (tietenkin kovempi DJ:llä). Mutta 5 sateesta on todella helppokäyttöinen, ettei kauheasti tarvitse miettiä kumpaa jatkossa käytän.

JaniH: Jos muutamassa viikossa katoaa Turtle lasista, niin jotain on mennyt laitossa reisille.. :?

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Huhti 28, 2013 9:28 pm

Ohjeiden mukaan sen olen aina laittanut, viimeksi taisin tosin pyyhkiä ipalla lasin. Kyllä se vesi helmeilee kuukausia mutta se poisjuoksevuus katoaa hetkessä. Sivulaseissa istuu kuin tatti, tosin niitä ei pestä lasolilla =)

inde

Viesti Kirjoittaja inde » Su Huhti 28, 2013 11:23 pm

Mulla saattaa vaikuttaa se, että käytän pyyhkijöitä ja lasinpesuainetta vain äärimmäisessä hädässä :LOL: Mutta siitä huolimatta hyvä tuote!

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 29, 2013 10:12 am

Mä oon niin eri mieltä tosta että jaksais hieroa vaikka kuukausittain. IMO lasipinnote pitäs olla semmonen että se pitäs laittaa maksimissaan kerran-kaks vuodessa. Syystä että semmosta oikeesti harrasta täys detailia ei omaan autoon jaksa tehdä useammin enkä mä ainakaan perheellisenä kovin paljoa nysvää oman autoni kanssa tallissa (eli olis niin paljon ylimääräistä aikaa että jaksais kuukauden välein levitellä esim. 5-sateesta). Siks käytän mielummin tuotteita mitkä toimii, laiska kun olen.

Ja nimenomaan toi halpuus kuolee siinä jos se pitää levittää kuukausittain. Esim. GTechniq G1 taitaa maksaa joku ~£15 kittinä G4:sen kanssa ja sillä levittää pari kertaa farkun kaikille laseille (siten että molemmilla kerroilla 2-3 kerrosta tuulilasiin) -> väh 1,5 vuotta tuulilasissakin hyvässä kunnossa. Uskon että sivulaseihin ei tarvii levittää kun kerran auton omistajuus aikana (vaikka se ois 10 vuotta :lol: )

Tosin mä en tosiaan tykännyt GTechniqin lisäämästä kitkasta silikonisulkien kanssa. Silikoni on kuten moni varmaan ymmärtää materiaalina tosi kitkainen lasipinnalla ja kun GTechniq hylkii lasin _viittä vaille_ kuivaks niin kun ei sada kunnolla -> pyyhkii niin tuoreella lasilla sulka liukuu huonommin. Tosin en tiedä miten toimisi rungottomien kanssa kun testasin välillä Hybridisulkia (rungolliset silikonisulat, Denso). Muuten tuote on aivan mahtava. Tosin voishan se liukua vähän paremmin mutta tolla kestolla ei harmita sekään. Mulla on ollut nyt varmasti yli vuoden (tarkoittaa siis ~30tkm PK seudun kanssa-autoilijoiden kanssa ja mm. Kehä III:llä..) ja tuulilasissa on tasan yks 1cm levee kohta (apparin sulan käännekohta tuulilasin yläreunassa) missä olis "kuollut" (silti toki sheettaa esim. auton ollessa paikallaan).
Vain YKSI LSP!

pellepoliisi

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » Ma Huhti 29, 2013 9:18 pm

Mulla ollut nyt joku 10kk G1 tuulilasissa 3 kerrosta. Toimii samallailla kuin vastalaitettu. Ei tuu mitää kummenpaa kalvoa kun joskus tulee käytettyä pyyhkijöitä.
Tosi vähän tarvii lasinpesunestettäkin käyttää...
Nyt oon kyllä suunnitellut lasin myllytystä, niin koko kestoa ei näe, mutta onhan tossa puolet pullosta jäljellä, niin varmasti laitan uudelleen.
Samaa mieltä kyllä urranin kanssa, että ei jaksais olla kuukausittain ikkunoihin 5sateesta levittelemässä.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Huhti 29, 2013 10:14 pm

Nuista Nanolexin pinnotteista olisi kiva kuulla kokemuksia =)

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ti Huhti 30, 2013 2:15 pm

Mites, kerrostuuko tuo 5-sateesta?

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Huhti 30, 2013 2:30 pm

Mazza kirjoitti:Mites, kerrostuuko tuo 5-sateesta?
Vissiin :) Tuossa mm. viikonloppuna tuli vedettyä yhteen bmw x3:n lasit kahteen kertaan 5 sateella :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Huhti 30, 2013 2:34 pm

Periaatteessa kerrostuu. Ohjeessakin käsketään vetämään kaksi kierrosta suoraan eli ennen ensimmäisen kiillotusta toinen päälle ja sitten kiillottamaan. Eri asia auttaako kerrostus mitään.

Itselläni 5sateesta puhtaalla lasilla kestää noin 4-6kk lasilla ennenkuin alkaa heikkenemään. Suolakelillä vähempi kun ruikkii pakkasenkestävää litkua ja kesäkelillä enempi kun pärjää pelkällä vedellä.

Mahdollisimman hyvä puhtaushan se tämänkin auttaa pysymään. Vähänkään likainen lasi niin ei pysy. Itse käyn ainakin bioliukkarilla pesten, claylla ja vielä pikaisesti esim 105:llä ja karvalla, uudestaan bioliukkarilla ja ipalla perään. Silloin pysyy helposti ja uudet kerrokset ei tartte niin tarkkaan pestä, vetäsee vaan liukkarilla ja vaikka ipalla perään niin seuraava kierros tarttuu kyllä kummasti.

Pesukinnaslaisittain kun tuota käyttää niin pullolla tekee lähes 50 tuulilasia taikka 20-30 koko autoa ympäri helposti.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 14, 2013 2:47 pm

Nuista Nanoexin pinnoitteista kun ei kauheasti ole ollut juttua niin nyt tässä odottelen että Urban Glass Sealantista että pääsee kiilottelemaan pois. Pirun hidasta ainetta on ainakin kuivahtamaan ainakin jos vertaa 5 sateesta aineeseen.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 14, 2013 5:33 pm

Kuivumisaika nuilla on todella pitkä, tosin hallissa ei ollut kuin 16 astetta lämmintä joten saattaa vaikuttaa asiaan. Nyt on tuulilasissa ja etusivulaseissa Nanolex Urban Glass Sealant ja siitä taaksepäin lukuunottamatta takalasia sekä etuvaloissa Nanolex Premium Glass Sealant. Olisin verrokiksi laittanu takalasiin 5-sateesta mutten jaksanut enään kastella paikkoja niin laitan seuraavan pesun yhteydessä.

Bdh

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ti Touko 14, 2013 9:53 pm

Pistin Civicciin tammikuussa Nanolex Urban Glass:n. Toimii tuulilasissa mielestäni hyvin. Uusilla pyyhkimillä ei ainakaan mitään pomppimista eikä kalvottumista ollut havaittavissa. Kesti pyyhintäpinnoilla tuonne maalis-huhtikuun taitteeseen, niin että tehon huomasin. Mielestäni se on hyvin siihen nähden miten rapaiset kelit olivat keväällä ja lasinpesuneste oli vaihtelevasti Motonetin liruista, muihin yhtä hyviin... Auto on jokapäiväisessä ajossa.

Sivulaisessa on pinnoite myös. Autoa on pesty kertaalleen Pinelinellä ja monta kertaa Autofoamilla ja dodon shampoolla. Näissä lasipinnoissa pinnoite on edelleen todella hyvä, väittäisin hylkimisen olevan luokkaa 80% uudesta.

Oon ainetta tainut viidelle tuulilasille + yksille sivulaseille laittaa ja ainetta on mennyt 1/3 tuosta pienimmästä purkista, joten kulutuskaan ei kovin kova ole.

Laitan tätä kohtapuoleen uudestaan tuulilasille ja voin testata sen Turtlen 5 sateesta kanssa, koska muita pinnotteita en omista. :)

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 14, 2013 10:39 pm

Mie käytän talvisin Lasolia ja monesti vielä pitkälti kesäänkin kun kesällä sitä ei hirveästi kulu ja kesälläkin lisätessä tulee vain tehtyä hieman miedompi seos lasolista ja taas syksyn kylmetessä vahvistaa seosta niin voi olla ettei oikein mikään pinnoite kestä kauaa minun käytössä :)

Drunkenmunky

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » Ti Touko 14, 2013 11:18 pm

Itse olen ollut tyytyväinen Wolfsin nano glass sealanttiin. Pullo suht pieni mut menekki maltillinen.
Videota: http://drunkenmunky.1g.fi/kuvat/Audi+A3 ... ealant.mp4

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Touko 15, 2013 7:52 am

Nanolex lupaa Urbanille toimivuutta 30 mph (hieman yli 40 km/h) nopeudessa, eilen pienessä tihkusateessa alkoi vasta hieman reilussa 60 km/h vauhdissa pisarat huilaamaan mutta tihkusade ei oikein kerro koko totuutta välttämättä.
Voi olla että meni koko pinnoitus hänekseen kun jouduin käyttämään pyyhkijöitä tuoreella pinnalla.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 15, 2013 8:55 am

Bdh kirjoitti:Pistin Civicciin tammikuussa Nanolex Urban Glass:n. Toimii tuulilasissa mielestäni hyvin. Uusilla pyyhkimillä ei ainakaan mitään pomppimista eikä kalvottumista ollut havaittavissa. Kesti pyyhintäpinnoilla tuonne maalis-huhtikuun taitteeseen, niin että tehon huomasin. Mielestäni se on hyvin siihen nähden miten rapaiset kelit olivat keväällä ja lasinpesuneste oli vaihtelevasti Motonetin liruista, muihin yhtä hyviin... Auto on jokapäiväisessä ajossa.
Kaikki on niin suhteellista. Mulla on nyt ollut Gtechniqin G1 tuulilasissa vähän yli vuoden ja +30tkm ja se on pyyhkijöiden kohdalta täysin hengissä lukuunottamatta apukuskinpuolen pyyhkijän käännöskohtaa (yläreunassa lasia n 2cm levee alue). Ja vielä tuolla motarilla ajaessa ei tarvii pyyhkijöitä.

Näiltä pitäis siis pystyä olettamaan em. kestoa, ei samanlaista kun esim. vahoilta.

Pomppimisellekkin olen keksinyt selityksen. Sulka on pitkä Mitsussa kuskin puolella ja kun käyttää sillarisulkaa niin ymmärtänette että lasin ja silkkarin väliin jää tosi paljon kitkaa kuivalla pinnalla? Kuivahan se pinta on kun pinnote hylkii sen kuivaks :?
Vain YKSI LSP!

Bdh

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ke Touko 15, 2013 9:42 am

On toki suhteellista. Riippunee myös paljon käytetystä lasinpesunesteestä ja sen laimennussuhteesta, lasien skrapaamisestä yms. Mutta pääpointti oli se, että kesti mielestäni odotetusti nuo karmeimmat kelit, joten odotettavissa on, että kun nyt laitan uudelleen, niin kestoa on pitkälle syksyyn. Tuon laitto on kuitenkin todella helppoa ja kulutus pientä, joten 2krt/vuosi ei tuota ongelmaa.

En siis yritä ylistää tuota Nanolexia, mutta sanoisin, että se on kelpo tuote. Hinta on kuitenkin ~60% (lähteestä riippuen) G1 hinnasta.

Vastaa Viestiin