Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Vanteiden ja metallipintojen suojaus
Polo09
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Polo09 » Ma Joulu 27, 2010 11:04 am

Olisi 8 kpl uusia kevytmetallivanteita Syenit 16" vahattavana omaan autoon talvi- ja kesärenkaille. Itseltä löytyy Collinite 476s Super Double Coat Wax, AG-punainen ja AG-kulta. Millä näistä kannattaisi vahaus suorittaa ja riittääkö 1-kerros vahaa?

Kiitos vastauksista. :)

Avatar
-JP-
Viestit: 2307
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Joulu 27, 2010 11:30 am

AG:n punainen alle ja Collinite päälle, pitäisi pysyä kesäkelillä melko kauan pinnassa ja talvellakin jonkun aikaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Polo09
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Polo09 » Ma Joulu 27, 2010 11:53 am

Kiitos ohjeesta. Näin teen. :)

Avatar
crabtastic
Viestit: 328
Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
Paikkakunta: kokkola - kalajoki

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Ma Joulu 27, 2010 5:27 pm

Jos oikeen törsäileen halutaan ruveta niin tuo GTechniq C5 Wheel Armour vois olla kans kokeilemisen väärtiä tavaraa. Harmi vain kun on niin ihanan kallista.

http://www.youtube.com/watch?v=PDT3yscb ... r_embedded

Avatar
Posambique
Viestit: 2706
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Joulu 27, 2010 7:34 pm

Noo, mulla on tyttöystävän ostamaa Swissvax Autobahn -vannevahaa.
Sekin lienee ihan hyvää, ja sitä meinasin itse vetäistä kesävanteisiin.

EDIT: Niin ja siis JP:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä,
siksi en tähän mitään järkevää saanut kirjoitettua.
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » La Tammi 15, 2011 3:27 pm

En tiedä tuleeko vähän myöhässä vastaus, mutta vahatkaa ne vanteet vasta kun on renkaat päällä, ja setti tasapainotettu ;)

Polo09
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:40 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Polo09 » La Tammi 15, 2011 4:09 pm

^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Oli vaan niin paljon helpompi hakea 8 kpl 16" Syenit vanteita Laakkoselta ilman renkaita ja vahata ne kotona. Palautin seuraavana päivänä Laakkoselle ja koko setti myöhemmin mukaan autonluovutuksen yhteydssä 5.1. Hyvin olivat asentaneet renkaat ja vanteet kiilsivät edelleen kuin "pukinmunat kuutamolla". ;)

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » La Tammi 15, 2011 4:14 pm

Polo09 kirjoitti:^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Oli vaan niin paljon helpompi hakea 8 kpl 16" Syenit vanteita Laakkoselta ilman renkaita ja vahata ne kotona. Palautin seuraavana päivänä Laakkoselle ja koko setti myöhemmin mukaan autonluovutuksen yhteydssä 5.1. Hyvin olivat asentaneet renkaat ja vanteet kiilsivät edelleen kuin "pukinmunat kuutamolla". ;)
Joo, harvemmin ne sielä likastuu, mutta painojen pysyminen kiinni voi olla heikko (tai ainakin heikompi) kun on vahattu pinta sielä alla. "Oma" rengasasentaja ainakin kielsi vahaamasta vanteita ennekuin on tasapainotettu.

Avatar
Jagsam
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Syys 03, 2010 6:39 pm
Paikkakunta: et, två, Tre!

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Jagsam » La Tammi 15, 2011 5:45 pm

S@mpp@ kirjoitti:
Polo09 kirjoitti:^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Oli vaan niin paljon helpompi hakea 8 kpl 16" Syenit vanteita Laakkoselta ilman renkaita ja vahata ne kotona. Palautin seuraavana päivänä Laakkoselle ja koko setti myöhemmin mukaan autonluovutuksen yhteydssä 5.1. Hyvin olivat asentaneet renkaat ja vanteet kiilsivät edelleen kuin "pukinmunat kuutamolla". ;)
Joo, harvemmin ne sielä likastuu, mutta painojen pysyminen kiinni voi olla heikko (tai ainakin heikompi) kun on vahattu pinta sielä alla. "Oma" rengasasentaja ainakin kielsi vahaamasta vanteita ennekuin on tasapainotettu.
Jep, tästä on ihan omakohtaista kokemusta.

Kaveri tasapainoitti vanteet, mutta olin ehtinyt sitä ennen vahata ne kunnolla----->painot lähtivät mäkeen 200 km:n ajon jälkeen!

Eli vahaus VASTA TASAPAINOITUKSEN JÄLKEEN! ;)
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Dani » La Tammi 15, 2011 11:58 pm

Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Tammi 16, 2011 8:23 am

Dani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeen :D

Urran
Site Admin
Viestit: 8530
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Tammi 16, 2011 8:56 am

Itsellä kesävaineet vielä "vaiheessa" kevättä varten (pesty ja de-tar mutta clay vielä tekemättä) ja seuraava vaihe on niin perusteellinen clay putsaus kun saan, myös painot otan pois. Sen jälkeen tarkoitus mennä itse painottamaan ne broidin duuniin (painotuslaitteiden maahantuoja) ja sitten kunnon vahaus ;) Kun itse tekee kaikki vaiheet niin ei mitään ryssitä, ellei ite ryssi :lol:

Joku taisi nähdäkkin kuvia mun kesävanteista Stjärnaglossin Hjul arvostelussa mutta siitä vaiheesta on vielä pitkä matka auton alle :lol:

Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Vain YKSI LSP!

Avatar
Jagsam
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Syys 03, 2010 6:39 pm
Paikkakunta: et, två, Tre!

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Su Tammi 16, 2011 8:57 am

Dani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
No kunpa kaikki tekisivätkin näin... :roll:
Viimeksi muokannut Jagsam, Ma Tammi 17, 2011 9:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Tammi 16, 2011 4:41 pm

S@mpp@ kirjoitti:
Dani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeen :D
No jos 1cm x 1cm painojen ulkopuolelta jää vahaamatta niin ei kait se nyt niin justiinsa ole :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Tammi 16, 2011 5:10 pm

Dani kirjoitti:
S@mpp@ kirjoitti:
Dani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeen :D
No jos 1cm x 1cm painojen ulkopuolelta jää vahaamatta niin ei kait se nyt niin justiinsa ole :lol:
Ei kai kukaan rengasasentaja niin tarkasti sitä aluetta pyyhi, johon painot laitetaan :) Kyllä ne yleensä "puoli vannetta pyyhkii" :D

Mutta asiaan, itse ainakin vahaan vasta kun painot paikallaan.

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Tammi 16, 2011 8:00 pm

Urran kirjoitti:
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Älä turhaa pelkää nuita spacereita... :lol: Laadukkaat sellaiset ovat hyvinkin käyttökelpoisia. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin ja ovat luotettavia. Itse asiassa vähän suuremmalla ET:llä olevat vanteet on näin helppo sovittaa myös eri autoihin. Aina voi spacerilla laittaa kohdilleen.

Itsekin olen tuon 30 vuoden iän taittanut jo tovi sitten ja silti käytän spacereita aina tarpeen mukaan enkä kyllä kovin teinix ole itseäni tuntenut enää pitkään aikaan... :lol:

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Ma Tammi 17, 2011 6:30 am

Hynde kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Älä turhaa pelkää nuita spacereita... :lol: Laadukkaat sellaiset ovat hyvinkin käyttökelpoisia. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin ja ovat luotettavia. Itse asiassa vähän suuremmalla ET:llä olevat vanteet on näin helppo sovittaa myös eri autoihin. Aina voi spacerilla laittaa kohdilleen.

Itsekin olen tuon 30 vuoden iän taittanut jo tovi sitten ja silti käytän spacereita aina tarpeen mukaan enkä kyllä kovin teinix ole itseäni tuntenut enää pitkään aikaan... :lol:

- Henkka -
Menee jo Off Topicks, mutta onko Mitsussa pultit vai mutterit?

Muistaakseni mutterit ja jos mieleit spacereita niin joudut kyllä vaihtamaan samalla pidemmät pinnapultit, jos haluat yli 5mm spacerit. Ja niiden lisäksi vielä avopäiset mutteritkin :D

Toisaalta taas saahan niitä spacereita jotka pultataan kiinni vakiopinnapultteihin http://static.summitracing.com/global/i ... 0053_w.jpg Eli tuollaiset, mutta niissä taas minimi on 20mm, ellei enemmänkin, hyvä puoli on se, että jakoa ei tarvitse muuttaa.

Urran
Site Admin
Viestit: 8530
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 17, 2011 9:31 am

S@mpp@ kirjoitti:
Hynde kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Älä turhaa pelkää nuita spacereita... :lol: Laadukkaat sellaiset ovat hyvinkin käyttökelpoisia. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin ja ovat luotettavia. Itse asiassa vähän suuremmalla ET:llä olevat vanteet on näin helppo sovittaa myös eri autoihin. Aina voi spacerilla laittaa kohdilleen.

Itsekin olen tuon 30 vuoden iän taittanut jo tovi sitten ja silti käytän spacereita aina tarpeen mukaan enkä kyllä kovin teinix ole itseäni tuntenut enää pitkään aikaan... :lol:

- Henkka -
Menee jo Off Topicks, mutta onko Mitsussa pultit vai mutterit?

Muistaakseni mutterit ja jos mieleit spacereita niin joudut kyllä vaihtamaan samalla pidemmät pinnapultit, jos haluat yli 5mm spacerit. Ja niiden lisäksi vielä avopäiset mutteritkin :D

Toisaalta taas saahan niitä spacereita jotka pultataan kiinni vakiopinnapultteihin http://static.summitracing.com/global/i ... 0053_w.jpg Eli tuollaiset, mutta niissä taas minimi on 20mm, ellei enemmänkin, hyvä puoli on se, että jakoa ei tarvitse muuttaa.
Menee joo, mut menköön. Siis mutterit. Ihan vastaava kombinaatio kun sun ärrässä (en oo varma onks keskireikä ihan sama), jakokin matchaa. Tarkoitus olikin, ettei vaihdettaisi pinnapultteja, vaan laitettaisiin yllä mainitun tyyliset spacerit. Pitää melkeen mitata miten paljon niitä vois tuoda ulospäin, koska teknisestihän toi on todella paljon tukevampi ratkaisu (kuin kilometrkin mittaiset pinnapultit). Ja joskus Hondaan vaihtaneena muistelen ettei pinnapultin vaihto oo kivaakaan..

Tosin kyllähän noita aika reippaasti saa tuoda kun vanne on 6" levee ja ET46 :lol:
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin