Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Lotraaja
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 28, 2018 10:17 pm

Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja Lotraaja » Su Loka 28, 2018 10:39 pm

Aloittelija kyselisi vinkkiä hyvään kertakäyttö-kiilloitusliinaan. Tai sitten ratkasuja mitenkä porukka pesee vahaiset mikrokuituliinansa muulla kuin perheen ainoalla pesukoneella. Toinen pesukone ei ole kyllä mahdollinen itelle.

Maalipintaan pistin finishkare 1000p:tä ja kiilottelin mikrokuituisella kiilloitusliinalla. Tosiaan hieman tyyriitä kertakäyttökamaksi, jos ei pesemään onnistu...

Kuinkas tuo liina levittelee vahantuoksua pesukoneeseen, jos vaikka kävisi itsepalvelu automaattipesulassa?

flapjack
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 27, 2018 11:44 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja flapjack » Ma Loka 29, 2018 3:05 am

Minä olen tyytynyt pesemään vahaliinat ja sienet käsin. Voi olla, että koneella saisi puhtaampaa jälkeä aikaan ja/tai voisi käyttää paljon kovempia lämpötiloja, mutta hiukan samalla linjalla etten ainakaan toistaiseksi ole uskaltanut pistää omaan tai jonkun muun käyttökoneeseen.

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja Saippua » Ma Loka 29, 2018 6:44 am

Mikrokuituliinoja ei missään nimessä saa pestä kovissa lämpötiloissa eikä se edes mitään auttaisi. Lämpö tekee niistä entiset liinat. Itse huuhtelen ne käytön jälkeen ja laitan pesukoneeseen "synteettiset kuidut" asetuksella ja käytänä tällä hetkellä näköjään Nanolexin mikrokuitupesuainetta (joka varmaan riittää ikuisuuden).

hiusnaarmu
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ma Loka 29, 2018 7:04 am

Saippua kirjoitti: Ma Loka 29, 2018 6:44 am Mikrokuituliinoja ei missään nimessä saa pestä kovissa lämpötiloissa eikä se edes mitään auttaisi. Lämpö tekee niistä entiset liinat. Itse huuhtelen ne käytön jälkeen ja laitan pesukoneeseen "synteettiset kuidut" asetuksella ja käytänä tällä hetkellä näköjään Nanolexin mikrokuitupesuainetta (joka varmaan riittää ikuisuuden).
Mikä on kova lämpötila? Itse pesen joskus tuolla 60°C:kin. Yleensä 40°C.

MIKROKUITULIINOJEN HOITO
Mikrokuituliinat on suositeltavaa pestä ennen ensimmäistä käyttöä ja aina käytön jälkeen. Liinoja voi pestä käsin tai pesukoneessa. Konepesussa 40-60 asteen lämpötila on sopiva. Linkoustakin voidaan käyttää, kunhan liina puistellaan sen jälkeen ennen lopullista kuivausta.

Parhaan pesutuloksen saa erityisesti mikrokuituliinoille suunnitelluilla pesuaineilla, jotka pitävät liinat imukykyisinä ja pehmeinä toistuvienkin pesujen jälkeen. Valikoimamme mikrokuitupesuaineita ovat

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Loka 29, 2018 8:34 am

Liinojen pesulämpötilat vaihtelee suuresti 40 aina 95 asteeseen joten mitään varmaa ei voi sanoa tietämättä mikä liina on kyseessä. 40 asteen pesu tosin toimii aina.

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja Saippua » Ma Loka 29, 2018 1:20 pm

Jep, 40 olen pitänyt rajana.

Juha U
Viestit: 4651
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Loka 29, 2018 3:57 pm

Ite olen käyttänyt aina 60 c ja liinat ei oo mennyt miksikään siitä ja tulee varmemmin puhtaiks, kun 40 c Zeoliititön Sertopesuaine käytössä.

Leväinen
Viestit: 3
Liittynyt: La Marras 17, 2018 10:19 pm

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja Leväinen » Ma Marras 19, 2018 12:22 am

Minkä verran liinat kestävät pesuja jos käyttää niille tarkoitettua pesuainetta ja oikeaa lämpötilaa?

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Marras 19, 2018 10:29 pm

Riippuu liinan laadusta mutta sanoisin et satoja kertoja

Avatar
seatts
Viestit: 1757
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Kertakäyttö-kiilloitusliinat tai mikrokuitujen pesuratkaisu?

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Marras 20, 2018 9:13 am

Mulla ainakin osa lainoista on kymmeniä kertoja, eikä ne oikein eroa toisistaan onko pesty 2 kertaa vai 10.
Yleensä ne Likastuu niin heittää pois, viimeksi ostin Suomesta laatikollisen alle 1e/kpl.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Vastaa Viestiin