INNOKEM CERAMIC 2K UHTFT TAKUUPINNOITE???

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Lankkipoika

INNOKEM CERAMIC 2K UHTFT TAKUUPINNOITE???

Viesti Kirjoittaja Lankkipoika » Su Kesä 11, 2017 11:03 am

Onkohan kenelläkään kokemuksia ko. tuotteesta, olen itse tehnyt vain kolme autoa kysesellä tuotteella, mutta lopputulos on ollut melko hyvä.Yksi tummansininen Ml-maasturi,e-sarjan musta Mersu ja musta Porsche Carrera .Tuote pitää sisällään kaksi 30ml pulloa, joista ensimmäinen levitetään mukana tulleella sienellä pikku alue kerrallaan ( itse olen tehnyt puolikkaan konepellin,puolikkaan katon jne ) n.4 min odottelun jälkeen tuote pyyhitään mukana tulevalla mikrokuituliinalla pois. Työskentelytilan lämpötila vaikuttaa käsittelyaikoihin, olen muista vastaavista tuotteista nähnyt 30astetta/3-min, 20 astetta 5-min. ja 10 astetta 8-min.
Base, eli pohja-aine on 9H keraaminen suoja-aine, jonka käsittelyn jälkeen odotellaan vähintään tunti-12 tuntia, jonka jälkeen levitellään topcoat, eli nanokeraaminen suoja-aine ohjeen mukaisesti samalla tavalla pitkittäin ja poikittain levittelemällä pakkauksessa tulevalla kakkos-sienellä...itse olen tehnyt kyljenkin kerrallaan, eikä mitään ongelmia ole ollut pois pyyhkiessä.
Topcoat osa tekee pinnasta hydrofobisen ja antaa lopullisen kiillon, joka ainakin näissä tummissa autoissa on ollut aika vakuuuttava.
Näistä kiillon syvyyksistä voi kukin olla miljoonaa mieltä, mutta olen pyörittänyt aikaisemmin korkean moraalin automaalaamoa, joten jonkinlainen käsitys tässä uran myötä on kiiltämisestä syntynyt.

Kahta kelloa käyttämällä työstä syntyy aika paljon nopeampaa, jos joku näitä rahaa vastaan suorittaa, eli puolikas katto,kello käyntiin,toinen puolikas ja kello käyntiin jne.

Valmistaja-tai maahantuoja on Innokem,eli Juha Karppanen Oy Kuopiosta. Tukkurin mukaan käsittelyn lopputulos vastaa Ceremic Pro 9H käsittelyä, joka taas vaatii käsittelytiloilta ja laitteilta aikasen paljon enemmän...enkä minä vanhempana automaalarina päästäisi ketään elävänä käsittelemään autoaan maalauskammioon, UV-säteilijää voisin vielä kokeilla?

Innokem antaa tuotteelle 3-vuoden takuun, saa nähdä, miten se käytännössä pitää.

Olisi kiva kuulla,onko joku muukin käyttänyt kyseistä tuotetta ja minkälaisella menestyksellä. Ja ihan nupiksi, tottakai autot on kiilloitettu koneella ennen käsittelyä ja pyyhitty isopropanoolilla :yahoo:

Urran
Site Admin

Re: INNOKEM CERAMIC 2K UHTFT TAKUUPINNOITE???

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Kesä 11, 2017 11:32 am

Ei ole kokemusta. Halusitko siis vain kuulla kokemuksista vai promota tuotetta? :)
Vain YKSI LSP!

Lankkipoika

Viesti Kirjoittaja Lankkipoika » Su Kesä 11, 2017 12:17 pm

Haluaisin nimenomaan kokemuksia, vuosien varrella on tullut kuunneltua kaiken maailman tuotemyyjiä, joista kukaan ei ole koskaan edes yhtä autoa itse kiilloittanut, joten käytännön kokemuksia minä tässä metsästän, en ole jobbari sen koommin.

Tein aikaisemmin kestokäsittelyjä saman firman markkinoimalla Lacroella, jonka takuu piti olla myös 3-vuotta, eikä se ainakaan omien kokemuksieni mukaan pitänyt paikkaansa, kyllä nuo vahat liukkareilla lähtee.

Jos tämän tuotteen pinta on 9H-kovaa, niin luulisi lähtevän vain kulumalla, joku pesee kerran päivässä, joku kerran kuukaudessa, joten pesukertojen määriä on varmaan turha arvailla.

Unohdin mainita, että tuote maskaa kaikki hologrammit, ei niin, että itse niitä jättäisin, mutta luin joltakin USA:n sivustolta,kuinka sikäläiset promoavat swirl-free pintaa.''
'
Tein rouvan auton konepeltiin oikein kantilla ajamalla kunnon holot ja kyllä ne vaan hävisivät, koska ne tulevat sitten takaisin, varmaan, kun aine kuluu pois, mutta ei ole tietoa, mikä ominaisuus holot hukkaa?

pyyda

Viesti Kirjoittaja pyyda » Su Kesä 11, 2017 1:14 pm

Naapuri tallissa tätä on laitettu kevään aikana muutamiin autoihin, eli kestosta ei vielä tietoa mutta kuulemma aika vaivaton asentaa. Muutamaan taxiin ovat laittaneet niin eiköhän jonkinlaista tietoa toimivuudesta jo puolenvuoden jälkeen ole nähtävissä.

Lankkipoika

Viesti Kirjoittaja Lankkipoika » Su Kesä 11, 2017 1:31 pm

Olen havainnut, että sadekelillä hiekkateillä paskaantunut auto ei puhdistu, jos lika on välillä päässyt kuivumaan, lähtee kyllä sienellä todella liukkaasti, samoin Lancen vaahdottimella, jossa olen käyttänyt huhtikuussa markkinoille tullutta Korrekin Pro-vaahtopesuainetta (Motonet 16,90/3L) Lopuksi Kärcherin HD-pesurilla huuhtomalla...aika liukkaasti kyllä vesi häipyy pinnalta, olen kuivannut lehtipuhaltimella...?

En tiedä johtuuko harmaan kalvon jääminen pelkällä painepesurilla huuhtomalla adheesiosta, vai mistä?? Mutta olisin luullut kaiken kevyen lian lähtevän painepesurilla laskemalla?

Lankkipoika

Viesti Kirjoittaja Lankkipoika » Su Kesä 11, 2017 8:28 pm

Ja tarkoitin tuolla pesemisellä nimenomaan tällä Innokemin pinnoitteella käsiteltyä autoa, olen kuullut samankaltaisia kokemuksia joltakin Nanolexin käyttäjältä, jotenkin likaa liimaantuu sileään pintaan???

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Kesä 11, 2017 10:14 pm

Ei se harmaa likakalvo koskematta lähde ellei hapolla pese ;) Vaatii aina mekaanisen pyyhkimisen poistuakseen. Sama vika vahoilla ja sealanteillakin.

Ja noista 9H kovuuksista; itse "keraaminen" aines saattaa hyvinkin olla luonnossa noinkin kovaa, mutta mikrometrin paksuisena kerroksena ja varsinkaan maalipinnalle hartsin/alkydin/tms kanssa sidottuna lopullinen kovuus ei varmana ole lähelläkään :) Siihen jo vaikuttaa itse alustankin fyysinen kovuus. Voi vaikka kokeilla pinnoittaa serlan palasen ja kokeilla naarmuttaa sitä kertakäyttöveitsen terällä, varmasti tulee naarmua ja repeämää vaikka kuinka pinnoite mainostaisi olevansa timanttiakin kovempi. Toki suurin osa näistä pinnotteista tekee pinnasta kovemman kuin mitä se olisi ilman pinnoitetta, mutta tuo 9H on ihan vain markkinointihypetystä.
Jotkut valmistajat jopa kertovat että heidän pinnoitteensa on testattu SGS:n tai muun vastaavan puljun toimesta olemaan kovempi kuin 9H. Nämä testit kuitenkin pääsääntöisesti suoritetaan pinnoittamalla tunnetun kovuuden omaava testipalanen (yleensä maalaamaton ja käsittelemätön pellinpala) jonka yli vedetään 9H kovuuksinen lyijykynä jonka päällä on tunnetun kokoinen paino. Tämän jälkeen tarkistetaan tuliko naarmua graffitikärjestä vaiko eikö. Jos ei tullut, pinnoite on siis kovempi kuin 9H grafiitti lyijykynä. Mutta tätähän ei mainita sitten markkinointimateriaalissa vaan mainitaan vain että kovempi kuin 9H ja annettaan lukijan/asiakkaan ymmärtää mitä tahtoo ;)

Ja tämä kaikki ylläoleva on siis ihan yleisesti kaikkia pinnotteita kohtaan.

Itse Innokemin kamasta ei minullakaan kyllä ole kokemuksia. Jos levitys on helppoa ja kiilto sekä ulkonäkö on silmää miellyttävä niin enää jää kysymys kauanko se oikeasti kestää. Jos kesto on oikeassa maailmassa tavan tallaajalla edes vuosi tai likelle pariakin vuotta niin kyllä sitä voi jo toimivammaksi sanoa kuin Lacroeta ja muita vastaavia :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Edinex

Viesti Kirjoittaja Edinex » Pe Kesä 30, 2017 12:53 am

Sen mitä kyseisestä kaverista olen kuullut niin ihan huippu suustaan. Siis sama koskee kun autoja viedään lacroen takuukäsittelyyn: selityksiä löytyy lähes joka lähtöön. Tästä aineesta kuulin eka kerran kun taksikaverit jutteli ja siellä markkinointi pelaa (mulla on si3d hd siellä testissä) ja tämän astiset kokemukset peittoaa lacroet yms tuotteet ihan kympillä.
Osaltaan vaikuttaa paasaaminen pesutavoista, uskoisin.

Valitettavasti tämmönen palaute paljon ajavilta, sekä vuoden vanhoja autoja uudelleen vahanneena ei kyseisen kaverin tuotteet kauheasti nappaa.
Samoin kun käytetään hologrammivapaata mainoskikkaa, niin kertooko se enemmän detailerin laiskuudesta, taitamattomuudesta vai välinpitämättömyydestä? :wall:
Tehdä nyt homma puoliksi ja maskataan loput ja sit kuunnellaan asiakkaan kehut miten se on hieno. Aineen kuluessa holot tulee varmasti läpi ja sit saadaan taas selitellä.
Onko sitten tämmöisen aineen käyttäjillä tarkoitus vetästä villalla ja s2 orangella, ipa (jos sitäkään) ja eikun aineet pintaan. Toki homman voi tehdä myös kunnolla, mutta miksi tuommoisia ominaisuuksia aineelta edes vaalitaan? Kylä karvat nousee pystyyn :megashcok:

Vastaa Viestiin