Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
-
Lay
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Touko 10, 2015 6:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Lay » Ke Syys 16, 2015 10:06 am
Saman näköistä kovahkoa ja murenevaa pintaa oli omassa ja kaverin Supernatural hybrid naono -purkissa. Piti vähän työstää ja painella, että pystyi käyttämään. Yhden brittitestin lukaisin myös ja kuvissa vastaava pinta purkissa. Taitaa siis olla ominaisuus tämän vahan kohdalla.
Eilen pyyhkäistiin kyseinen vaha kaverin auton päälle. Annettiin olla pinnassa vähän toista tuntia (tallin lämpötila oli noin 21 astetta). Kun vahaa laittaa ohuesti hyväkuntoiseen pintaan, niin yllättävän helposti se lähtee pyyhkiytymään pois. Ei ollut meidän mielestä merkittävää eroa pois pyyhkimisessä, kun vertaa esim. finis-wax tai Collinite 915. Yhden kokeilun tein myös, jossa annoin vahan olla 3h ennen pois pyyhkimistä. Hyvin lähti vielä pois.
Nyt sitten annetaan olla lämpimässä tallissa pari päivää, että ei viedä vesisateeseen.
-
velli
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Elo 09, 2015 6:20 pm
Viesti
Kirjoittaja velli » La Loka 17, 2015 8:41 pm
Supernatural Hybrid Nano ekan pesun jälkeen:
https://youtu.be/wqdOC-XD8sk" onclick="window.open(this.href);return false;
5 viikkoa vahauksen jälkeen, pesu ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam + kinnastus Dodo Juice BTM.
-
JaniH
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
- Paikkakunta: Eura
Viesti
Kirjoittaja JaniH » Su Joulu 13, 2015 11:41 am
Schollin W6 tuntui kestävän alle 1,5 kuukautta, nyt kun pesin auton toisen kerran levityksen jälkeen niin vesi jäi vallan seisomaan pinnoille kun kuukausi sitten vesi valui kumminkin hiljalleen pois. No katsotaan että helmeileekö sadevesi pinnassa kun viime pesun jälkeen helmeily tuli takaisin vasta sateella...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
JaniH
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
- Paikkakunta: Eura
Viesti
Kirjoittaja JaniH » Su Joulu 13, 2015 6:31 pm
Vedetäämpäs takaisin, sadevesi helmeilee niin ettei tosikaan...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
velli
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Elo 09, 2015 6:20 pm
Viesti
Kirjoittaja velli » Su Huhti 03, 2016 8:13 pm
Nyt vetäsin talven jälkeen auton pintaan taas Supernatural Hybrid Nanoa. Mulla on ollut sitä vain pikku-purkki, jolla pitäisi saada vedettyä 3-5 autoa.
Homma mureni niin sanotusti käsiin. Ekalla vahauksella (viime kesänä) vahan pinta oli myös kova ja mureni hiukan, mutta pienellä "työstöllä" alkoi hiljalleen pehmenemään. Nyt kun purkki oli ollut varastossa talven yli, niin minkäänlainen työstäminen ei enää auttanut. Kiukulla hieroin muruja tyynyyn ja levittelin parhaani mukaan. Aika taisteluahan tuo oli ja tuotetta meni luonnollisesti jonkun verran hukkaan, kun sitä putoili isoina murusina maahan. Lopputulos näyttäisi olevan kuitenkin ihan OK.
Ei ehkä pitäisi sanoa että ei enää koskaan, mutta luulen että seuraava vahaus menee jollain toisella tuotteella.
-
OskuV
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 11:47 am
- Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja OskuV » Su Huhti 03, 2016 10:48 pm
Niin tosiaan, säilytysratkaisu ei ollut ihan optimaalinen ja siksi vahoissa olevat pehmentimet oli erkaantunut joukosta. Vielä jos on sattunut jäämään purkin kansi vähänkään rakosilleen niin huonosti siinä vahalle käy... Koitappa vielä laittaa purkki vesitiiviiseen pussiin ja pussi hetkeksi lämpimään veteen likoamaan. Se joskus notkistuttaa vahan työstettävään muotoon.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
-
Deadbeat111
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Deadbeat111 » Ma Huhti 04, 2016 9:42 am
velli kirjoitti:Nyt vetäsin talven jälkeen auton pintaan taas Supernatural Hybrid Nanoa. Mulla on ollut sitä vain pikku-purkki, jolla pitäisi saada vedettyä 3-5 autoa.
Homma mureni niin sanotusti käsiin. Ekalla vahauksella (viime kesänä) vahan pinta oli myös kova ja mureni hiukan, mutta pienellä "työstöllä" alkoi hiljalleen pehmenemään. Nyt kun purkki oli ollut varastossa talven yli, niin minkäänlainen työstäminen ei enää auttanut. Kiukulla hieroin muruja tyynyyn ja levittelin parhaani mukaan. Aika taisteluahan tuo oli ja tuotetta meni luonnollisesti jonkun verran hukkaan, kun sitä putoili isoina murusina maahan. Lopputulos näyttäisi olevan kuitenkin ihan OK.
Ei ehkä pitäisi sanoa että ei enää koskaan, mutta luulen että seuraava vahaus menee jollain toisella tuotteella.
Dodo on itse tiedostanut tuon kovan kalvon pinnassa ainakin noissa 30ml purkeissa ja yrittää muistaakseni muuttaa seuraaviin eriin sitä sen verran että kalvoa ei muodostuisi. Dodon ehdotus on että raapii veitsellä kovan kuoren pinnasta tai vastaavaa.
-
sottapytty
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Viesti
Kirjoittaja sottapytty » Pe Huhti 08, 2016 11:54 am
Mielenkiintoinen huomio tuli tehtyä eilen, kun pesin autoni ensimmäisen kerran viime sunnuntaisen vahauksen jälkeen.
Vahana on Dodon Purple Haze Pro.
Auton pesin Dodon Born to be mild'illä.
Loppuhuuhtelun (letkusta lorottelua ilman suutinta) jälkeen pinnoille jää melko hurja määrä vesihelmiä, jotka ovat jollakin tapaa itsepintaisesti pinnalla möllöttämässä.
Kummaksi homma muuttui siinä vaiheessa kun aloin kuivata autoa mikrokuituliinalla (Kentin keltainen, pesty mikrokuitupesuaineella): Vesihelmet eivät lähteneet sen paremmin pyyhkimällä kuin painelemallakaan maalipinnasta. Samaa kohtaa sai käydä läpi luokkaa 3-5 kertaa että pinta oli suurinpiirtein kuiva. (Noinkohan nyt on sitten kuivausnaarmua taas tarjolla...)
-
Pilder
- Viestit: 825
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 11:08 am
- Paikkakunta: Kemi
Viesti
Kirjoittaja Pilder » Pe Huhti 08, 2016 4:13 pm
Siis helmet ei lähteneet vai levittyivät vai mitä siinä tapahtui?

Oisko se vika siinä liinassa, jos se ei ime vettä kunnolla?
Onko kyseessä perus mikrokuituliina vai paksumpi kuivausliina?
-
OskuV
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 11:47 am
- Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja OskuV » Pe Huhti 08, 2016 4:19 pm
Koitas kastella se Kentti ensin hanan alla, sitte kierrät kuivaksi ja sen jälkeen normaalisti kuivaamaan autoa.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
-
Juha U
- Viestit: 4644
- Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Pe Huhti 08, 2016 4:32 pm
sottapytty kirjoitti:Mielenkiintoinen huomio tuli tehtyä eilen, kun pesin autoni ensimmäisen kerran viime sunnuntaisen vahauksen jälkeen.
Vahana on Dodon Purple Haze Pro.
Auton pesin Dodon Born to be mild'illä.
Loppuhuuhtelun (letkusta lorottelua ilman suutinta) jälkeen pinnoille jää melko hurja määrä vesihelmiä, jotka ovat jollakin tapaa itsepintaisesti pinnalla möllöttämässä.
Kummaksi homma muuttui siinä vaiheessa kun aloin kuivata autoa mikrokuituliinalla (Kentin keltainen, pesty mikrokuitupesuaineella): Vesihelmet eivät lähteneet sen paremmin pyyhkimällä kuin painelemallakaan maalipinnasta. Samaa kohtaa sai käydä läpi luokkaa 3-5 kertaa että pinta oli suurinpiirtein kuiva. (Noinkohan nyt on sitten kuivausnaarmua taas tarjolla...)
Viime syksynä mulle kävi samalainen tapaus mut pinnassa Nanolex SI3D ja pesuaineena Dodon sourpower. Kävin hakemasssa Eliten fiftgearliinan jälkeen kaikki eri liinat ja kokeilin kuivata, eikä onnistunut oikein mitenkään. Ikinä ei ole mennyt kuivaukseen noin paljpn aikaa ja pinta jäi silti märäksi

Annoin liki täyden puolen litran shamppoopullon kaverille ja sanoin toivottavasti sulla toimii paremmin ku mulla. Ei toiminut yhtään tuo pesuaine Nanolexin päällä

-
Modifier
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
- Paikkakunta: sjk
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » Pe Huhti 08, 2016 4:49 pm
Aika jännä efekti.
-
samunoz
- Viestit: 4235
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Pe Huhti 08, 2016 6:27 pm
Mitä näistä laittaisitte Opel Insignia 2016 mallin royal blue väriin? FK pink, BH Finis-wax, BH Double Speed-wax, Carlack NSC. Tulossa käsittelyyn tiistaina.
-
Juuzo
- Viestit: 723
- Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja Juuzo » Pe Huhti 08, 2016 7:17 pm
Sen mikä tuo syvimmän/öljysimmän kiillon (paitsi jos kestossa tulee ns törkeesti takkii). Sealerit hylkäisin ainaki ihan suoraa, tosin ite en juuri laita niitä muutenkaa ku vanteisii, ovenväleihin yms..
-
samunoz
- Viestit: 4235
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Pe Huhti 08, 2016 7:23 pm
Noista taitaa olla FK pink sellainen. Olis kyllä sellainen katsomaton korttikin: Carspunk Car fashion wax limited edition. Valmistaja lupaa 3kk kestoa.
-
sottapytty
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Viesti
Kirjoittaja sottapytty » Ma Huhti 11, 2016 8:29 am
Onkos täällä jo sellaista ketjua, jossa kommentoitaisiin erilaisten vahojen ja sealantien (ajalliseen) kestoon? Tarkoitan siis ihan tuote nimeltä mainiten että montako kuukautta on kestänyt, ja paljonko voisi kohtuudella odottaa kestävän? Ainakin itseäni jonkin verran kiinnostaisi, kun ei niin paljoa vahaushomma innosta, että monta kertaa kesässä, saati talvella, haluttaisi touhuun ryhtyä. Tällä hetkellä ainakin itse olen aika geneeristen linjausten varassa, tyyliin "perus-carnauba pari kuukautta", "Colliniten 476 puolisen vuotta".
Tietysti pesusysteemit vaikuttavat asiaan, mutta kuitenkin...
-
sottapytty
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Viesti
Kirjoittaja sottapytty » Ma Huhti 11, 2016 1:44 pm
Juha U kirjoitti:sottapytty kirjoitti:Mielenkiintoinen huomio tuli tehtyä eilen, kun pesin autoni ensimmäisen kerran viime sunnuntaisen vahauksen jälkeen.
Vahana on Dodon Purple Haze Pro.
Auton pesin Dodon Born to be mild'illä.
Loppuhuuhtelun (letkusta lorottelua ilman suutinta) jälkeen pinnoille jää melko hurja määrä vesihelmiä, jotka ovat jollakin tapaa itsepintaisesti pinnalla möllöttämässä.
Kummaksi homma muuttui siinä vaiheessa kun aloin kuivata autoa mikrokuituliinalla (Kentin keltainen, pesty mikrokuitupesuaineella): Vesihelmet eivät lähteneet sen paremmin pyyhkimällä kuin painelemallakaan maalipinnasta. Samaa kohtaa sai käydä läpi luokkaa 3-5 kertaa että pinta oli suurinpiirtein kuiva. (Noinkohan nyt on sitten kuivausnaarmua taas tarjolla...)
Viime syksynä mulle kävi samalainen tapaus mut pinnassa Nanolex SI3D ja pesuaineena Dodon sourpower. Kävin hakemasssa Eliten fiftgearliinan jälkeen kaikki eri liinat ja kokeilin kuivata, eikä onnistunut oikein mitenkään. Ikinä ei ole mennyt kuivaukseen noin paljpn aikaa ja pinta jäi silti märäksi

Annoin liki täyden puolen litran shamppoopullon kaverille ja sanoin toivottavasti sulla toimii paremmin ku mulla. Ei toiminut yhtään tuo pesuaine Nanolexin päällä

Auto nyt pesty uudemman kerran, tällä kerralla pesuaineena tuo mainitsemasi Sour Power. Kastelin Kentin liinan etukäteen kuten tuossa ylempänä suositeltiin. Paremmin toimi nyt. Pitäisiköhän nuo Kentin liinat heittää muutenkin lepikkoon, kun myllytyksen jälkeen kahdesti pestyssä autossa on jo kohtalaisesti pesunaarmua.

-
decubal
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 5:14 am
Viesti
Kirjoittaja decubal » Ti Huhti 12, 2016 6:08 pm
Suositelkaapa vahaa minulle.
Auto on 6 vuotta vanha valkoinen Opel Insignia. Maalipinnassa on tuon ikäisen auton "normaaleja" pieniä naarmuja, ei pahoja. Tavoitteena on hyvä ja kaunis kiilto - ei haittaa, vaikka vaha olisi vähän työläskin.
Suunnitelma on laittaa vaha BH:n Autofoam esipesun ja Gyeon Q2M Bathen perään.
-
samunoz
- Viestit: 4235
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Ti Huhti 12, 2016 10:59 pm
samunoz kirjoitti:Mitä näistä laittaisitte Opel Insignia 2016 mallin royal blue väriin? FK pink, BH Finis-wax, BH Double Speed-wax, Carlack NSC. Tulossa käsittelyyn tiistaina.
Erinäisten vaiheiden jälkeen autoon tuli konepeltiin, kattoon ja takaluukkuun Double Speed-wax sekä sivuihin ja puskureihin Finis-wax. Oli kyllä vaikea väri nähdä mihin oli levittänyt.
-
_paffa
- Viestit: 1552
- Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja _paffa » Ti Huhti 12, 2016 11:09 pm
decubal kirjoitti:Suositelkaapa vahaa minulle.
Auto on 6 vuotta vanha valkoinen Opel Insignia. Maalipinnassa on tuon ikäisen auton "normaaleja" pieniä naarmuja, ei pahoja. Tavoitteena on hyvä ja kaunis kiilto - ei haittaa, vaikka vaha olisi vähän työläskin.
Suunnitelma on laittaa vaha BH:n Autofoam esipesun ja Gyeon Q2M Bathen perään.
Soft99 Fusso Coat Light, tee ny kuitenkin pien- ja raudanpoisto tai vaihtoehtoisesti saveista pinta, jos sitä ei ole koskaan tehty ennen.

-
samunoz
- Viestit: 4235
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Ti Huhti 12, 2016 11:17 pm
Double Speed-wax toimii hienosti tuossa värissä.
-
peuge
- Viestit: 300
- Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 6:08 pm
Viesti
Kirjoittaja peuge » Ke Huhti 13, 2016 8:29 am
sottapytty kirjoitti:
Auto nyt pesty uudemman kerran, tällä kerralla pesuaineena tuo mainitsemasi Sour Power. Kastelin Kentin liinan etukäteen kuten tuossa ylempänä suositeltiin. Paremmin toimi nyt. Pitäisiköhän nuo Kentin liinat heittää muutenkin lepikkoon, kun myllytyksen jälkeen kahdesti pestyssä autossa on jo kohtalaisesti pesunaarmua.

Ei kai liinojen pesussa ole käytetty huuhteluainetta?
-
_nixu_
- Viestit: 2615
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
- Paikkakunta: Kerava
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja _nixu_ » Ke Huhti 13, 2016 9:05 am
decubal kirjoitti:Suositelkaapa vahaa minulle.
Auto on 6 vuotta vanha valkoinen Opel Insignia. Maalipinnassa on tuon ikäisen auton "normaaleja" pieniä naarmuja, ei pahoja. Tavoitteena on hyvä ja kaunis kiilto - ei haittaa, vaikka vaha olisi vähän työläskin.
Suunnitelma on laittaa vaha BH:n Autofoam esipesun ja Gyeon Q2M Bathen perään.
Tuota alle:
http://www.autonhoitokauppa.fi/chemical ... ish-473-ml
Ja tosta päälle kestoa:
http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... wax-250-ml
Kumpikaan vahoista ei ole työläs.
Toki myllyttämällä sen kiillon saisi palautettua ja sen jälkeen on ihan se ja sama mitä vahaa siihen pintaan laittaa.
E53 X5 3.0D
-
kormatti
- Viestit: 106
- Liittynyt: Su Elo 02, 2015 4:56 pm
Viesti
Kirjoittaja kormatti » Ke Huhti 13, 2016 9:56 am
decubal kirjoitti:Suositelkaapa vahaa minulle.
Auto on 6 vuotta vanha valkoinen Opel Insignia. Maalipinnassa on tuon ikäisen auton "normaaleja" pieniä naarmuja, ei pahoja. Tavoitteena on hyvä ja kaunis kiilto - ei haittaa, vaikka vaha olisi vähän työläskin.
Suunnitelma on laittaa vaha BH:n Autofoam esipesun ja Gyeon Q2M Bathen perään.
Mitenköhän toimisi auto finesse tough prep plus tough coat? Tai sitten vaikka autoglym srp ja päälle joku sealant kuten valmistajan oma egp?
Jatkokysymys: millä vahalla saisi parhaan flake popin? Auto finesse spirit tai bouncers check the fleck? Tuntui että ainakin finis wax osittain heikentää flake poppia.
Harrastelija-amatööri.
-
Juuzo
- Viestit: 723
- Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja Juuzo » Ke Huhti 13, 2016 10:27 am
Parhaasta en tiedä, mutta ainakin bouncersin salute the fruitilla sekä sherbet fizzillä tulee aika muikea.