Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Mkko_

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Viesti Kirjoittaja Mkko_ » La Helmi 05, 2011 11:07 am

Meinasin että ensiksi poorboysin white diamondia ja siihen jompi kumpi vahoista päälle :)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Helmi 07, 2011 11:21 am

Mulla on täs ny meneillään testi mun autoissa eli toisessa on glymin hd-wax, toisessa colliniten 476s. Tosin collinite sai pohjalle sen carlackin sealantin. Laitoin vahat joulun jälkeen. Tietysti savesin autot ennen laittoa. Autoissa about samanlainen maali, kun sama automalli kyseessä. Edistyneimmät tietää mikä auto :)

Turha varmaan tehdä tolle uutta topiccia. Nyt näyttää aika tasaiselta. Autot saa about yhtä paljon käyttöä ja molemmat on nyt kerran pesty. Pyrin pitämään pesut samanlaisina. TI-hallissa on joku mahtava bioliuotin joka syö ilmeisen vähän vahaa + pesu sitten big orangella. Hylkiminen on vielä aika hyvää luokkaa molemmilla ja olen aikaisemminkin todennut että kyllä noi on kumpikin hyviä vahoja. Olis vaan jännä nähä kumpi on parempi talvikäytössä.

Levityksestä voisin sanoa seuraavaa: Voi toki olla että autoglymi on jossain vaiheessa kärsiny mutta purkissa kovaa ja lähti lohkeilemaan tosi pahasti. Levitys hankalaa rakeisuuden takia, voi tosiaan olla että tämä erä ottanut siipeensä kun aiemmin en muista moista ilmiöö. Collinitethän on kaikki sitten ihan sikahelppoja levittää. Tekee homman melkeen itekseen. Ulkonäössä en sanoisi muuta kun että että ehkä se glymi on himpun verran parempi. Tosin sen laitoin tummansiniseen autoon johon tulee enemmän syvyyttä. Toinen testiauto on violetinharmaa.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 07, 2011 12:39 pm

powermitsu kirjoitti:Mulla on täs ny meneillään testi mun autoissa eli toisessa on glymin hd-wax, toisessa colliniten 476s. Tosin collinite sai pohjalle sen carlackin sealantin. Laitoin vahat joulun jälkeen. Tietysti savesin autot ennen laittoa. Autoissa about samanlainen maali, kun sama automalli kyseessä. Edistyneimmät tietää mikä auto :)

Turha varmaan tehdä tolle uutta topiccia. Nyt näyttää aika tasaiselta. Autot saa about yhtä paljon käyttöä ja molemmat on nyt kerran pesty. Pyrin pitämään pesut samanlaisina. TI-hallissa on joku mahtava bioliuotin joka syö ilmeisen vähän vahaa + pesu sitten big orangella. Hylkiminen on vielä aika hyvää luokkaa molemmilla ja olen aikaisemminkin todennut että kyllä noi on kumpikin hyviä vahoja. Olis vaan jännä nähä kumpi on parempi talvikäytössä.

Levityksestä voisin sanoa seuraavaa: Voi toki olla että autoglymi on jossain vaiheessa kärsiny mutta purkissa kovaa ja lähti lohkeilemaan tosi pahasti. Levitys hankalaa rakeisuuden takia, voi tosiaan olla että tämä erä ottanut siipeensä kun aiemmin en muista moista ilmiöö. Collinitethän on kaikki sitten ihan sikahelppoja levittää. Tekee homman melkeen itekseen. Ulkonäössä en sanoisi muuta kun että että ehkä se glymi on himpun verran parempi. Tosin sen laitoin tummansiniseen autoon johon tulee enemmän syvyyttä. Toinen testiauto on violetinharmaa.
Oonki halunnu kuulla suomalaiselta mielipiteitä HD Waxista. Itse käytännössä oon oppinu vihaamaan AG:n markkinointia, mutta jos niillä hyviä tuotteita olis niin voisin harkita hankkivani. Ja vahojahan ei voi koskaan olla liikaa vai miten se meni?
Vain YKSI LSP!

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Helmi 07, 2011 1:07 pm

Avaa ihmeessä oma topic. Postaa sinne sitten muutama kuva, kun/jos huomaat eroa.
Tai miksei jo nyt, että miltä pinta näyttää tällä hetkellä.

Aina on kivaa ja mielenkiintoista lukea tuollaisista vertailuista,
ja kuvat on kiva lisä. Oma topic ehkä sen takia, että sitten sen löytää myöhemminkin helposti.

Tämä ei toki ollut väärä paikka postata noita kokemuksia.

ASIAAN!
Itse olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt Sonaxin Premium Class Carnauba Caren kestosta.
Ostin sen silloin, kun halusin pitää autostani hyvää huolta, mutta en mitään mistään tietänyt.
Ajatuksena oli että paketissa lukee 100% Carnauba, eli täytyy olla hyvää.
No eihän siinä ole pelkästään carnaubaa, eikä se mikään laadun tae olekaan. Mutta kyllähän se laadukasta tuntuu olevan.

Mutsin autoon vetäisin muistaakseni lokakuussa tuota:
1) Esipesu pinelinellä
2) Käsipesu voimakkaalla pineline-seoksella
3) Clay
4) Sonax Premium Class Lack Cleaner
5) Sonax Premium Class Carnauba Care

Edelleen tuntuu hyvin toimivan. Toki autolla ajetaan vain 2-5 päivää viikossa,
mutta säilytetään kuitenkin ihan taivasalla.
On pesty (minun toimesta) lähinnä AG:n BSC:llä,
mutta muutaman kerran on faija käynyt sitä pesemässä Bilteman vahapesulla :x
"Urku auki, pelti kii"

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Helmi 07, 2011 2:00 pm

DW oli vahatesti jossa taas Collinite 915 "pieksi" 476S aika reilulla kädellä, AG HD wax pärjäs myös erittäin hyvin.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 07, 2011 3:15 pm

Dani kirjoitti:DW oli vahatesti jossa taas Collinite 915 "pieksi" 476S aika reilulla kädellä, AG HD wax pärjäs myös erittäin hyvin.
Jep. Muistelisin että samassa testissä molemmat Nattys Paste Waxit oli myös tässä kärkikastissa. £13 per tub :shock:

Itseasiassa 476S tippu melko aikasin.

Eiks Dani puhukkin siitä testistä mikä oli sen matkailuauton kyljessä?
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Helmi 07, 2011 3:19 pm

collinite sai pohjalle sen carlackin sealantin.
Toi itsessään tuo kestoa varmasti lisää. Vaikea siis sanoa kestojen eroista jos kerran AG ei saanut tota alleen.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Helmi 07, 2011 5:14 pm

Urran kirjoitti:
Dani kirjoitti:DW oli vahatesti jossa taas Collinite 915 "pieksi" 476S aika reilulla kädellä, AG HD wax pärjäs myös erittäin hyvin.
Jep. Muistelisin että samassa testissä molemmat Nattys Paste Waxit oli myös tässä kärkikastissa. £13 per tub :shock:

Itseasiassa 476S tippu melko aikasin.

Eiks Dani puhukkin siitä testistä mikä oli sen matkailuauton kyljessä?
Juuri tästä testistä juu.
Sit on tämä Biggest Sealant test joka on kaiketi vähän kesken vielä, mutta erittäin mielenkiintoinen.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Helmi 07, 2011 5:16 pm

samunoz kirjoitti:
Toi itsessään tuo kestoa varmasti lisää. Vaikea siis sanoa kestojen eroista jos kerran AG ei saanut tota alleen.
Joo ei kyllä oo ihan 1:1 testi kun toisen alla on toinen pätevä aine.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Helmi 07, 2011 5:20 pm

Kivenkova kaksikko on:
- 2 kerrosta JetSeal109
- 2 kerrosta Collinite 915

Ei ihan heti katoaa lakkapinnasta tuo yhdistelmä.. been there, done that 8-)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Helmi 07, 2011 5:25 pm

Dani kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Joo ei kyllä oo ihan 1:1 testi kun toisen alla on toinen pätevä aine.

Noh senpä takia tämä nyt ei niin virallinen testi olekkaan. Tuntuu että autoglymillä tuli pesun jälkeen parempi pinta kuin mitä collinitesta. On mulla tässä "läpipiirissä" muitakin testiautoja :D Raportoin sitten joskus keväämmällä miten meni. Siellä on erinäisiä kombinaatioita aineita.

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Helmi 07, 2011 5:28 pm

Dani kirjoitti:Kivenkova kaksikko on:
- 2 kerrosta JetSeal109
- 2 kerrosta Collinite 915

Ei ihan heti katoaa lakkapinnasta tuo yhdistelmä.. been there, done that 8-)
Tuo voisi olla se seuraava combo ensi talveksi. Nyt omassa:

2 kerrosta FK1000P
2 kerrosta Collinite 915

En voi haukkua tätäkään yhdistelmää. On kestävä ja lopputuloskin hivelee silmää... 8-)

Kesäksi ajattelin vähän erilaista fiilistelyä. Pohjat Dodon lime primellä ja päälle Victoria Wax Concours wax... Voisi olla aika herkku tuossa sinisen Bemarin päällä... 8-)

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Helmi 07, 2011 5:31 pm

Kyllä, aika pieni ero taitaa olla keston suhteen, kiillossa/wetlookista en tiedä kun ei ole mitään kokemusta vielä tosta FK1000P:stä.
Metallisininen on kyllä mukava väri, siitä saa aika maukkaat flake popit esille.
..tästä mun "harmaasta" kun ei oikein irtoo mitään :|

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Helmi 07, 2011 6:37 pm

Mites olis 1x Carlack NSC
1x Jetseal
1x Colly476 ;)

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 07, 2011 11:20 pm

Hynde kirjoitti:Kesäksi ajattelin vähän erilaista fiilistelyä. Pohjat Dodon lime primellä ja päälle Victoria Wax Concours wax..
Ääni tolle. Ite tykkään LP:stä ;)

En edelleenkään (DW tutkijoiden juttujen jälkeen) usko että 2 eri ainetta päällekkäin on yhtään kestävämpi kuin se aine, joka on pohjalla. Jonku pitäis tehdä puol autoo (keskeltä halki) ilman ja toinen kanssa :lol:
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Helmi 08, 2011 8:44 am

Hynde kirjoitti:
Kesäksi ajattelin vähän erilaista fiilistelyä. Pohjat Dodon lime primellä ja päälle Victoria Wax Concours wax...

- Henkka -
Sama itsellä pohdinnassa. Tosin harkinnassa on myös, että ottaisiko testiin ClearKote:n Red Moose Machine Glazea. Vaha tulee olemaan joka tapauksessa tuo, kun se on jo tilattu :)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ti Helmi 08, 2011 10:33 am

Muunmuassa erääseen autoon laitoin syksyllä tuon yhdistelmän joka oli autonhoito.comin talvipaketissa eli ajoin limeprimellä. Sitten carlackki ja collinite päälle. Kyseinen auto näytti tältä 4kk päästä. Tosin ihan hirveen montaa kertaa ei ole pesty tuota autoa.

Kuva

Colliniten uutta maahantuojaa varten oli tarkoitus testata noitten vahojen pysymistä. Eli #845 ja sitten #126 lisäksi. Ja tuli tuossa yksi auto laitettua kokeeksi #915:lläkin. Ihmettelen sitä kuinka sekin voi olla niin uskomattoman helppokäyttöinen aine.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 08, 2011 11:55 am

powermitsu kirjoitti:Ja tuli tuossa yksi auto laitettua kokeeksi #915:lläkin. Ihmettelen sitä kuinka sekin voi olla niin uskomattoman helppokäyttöinen aine.
Samaa olen ihmetellyt itsekkin. Omista kokeiluista selkeästi kestä-helppo yhdistelmän voittaja.
Vain YKSI LSP!

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Helmi 08, 2011 12:27 pm

Olen itse käyttänyt yhdistelmää PB white diamond/black hole pohjalle ja 476s päälle mutta voiko/kannattaako sen päälle laittaa vielä joku vaha ja jos niin mikä???

Mielessä itellä ollu joku Dodo tai 915.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 08, 2011 12:46 pm

seatts kirjoitti:Olen itse käyttänyt yhdistelmää PB white diamond/black hole pohjalle ja 476s päälle mutta voiko/kannattaako sen päälle laittaa vielä joku vaha ja jos niin mikä???

Jos haluaa niin voihan siihen vaikka laittaa jonkun dodon softwaxin päälle syvemmän kiillon toivossa. Tosin sanotaan että kaksi/useampi LSP päällekkäin yhdistää molempien huonot ominaisuudet. 915 ei kannata, ainut miten eroaa on carnauban määrässä, muuten sama vaha. On myös liuotin pohjainen eli todennäköisesti vie sen aiemman kerroksen mennessään.
Vain YKSI LSP!

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Helmi 08, 2011 2:01 pm

Urran kirjoitti:
seatts kirjoitti:Olen itse käyttänyt yhdistelmää PB white diamond/black hole pohjalle ja 476s päälle mutta voiko/kannattaako sen päälle laittaa vielä joku vaha ja jos niin mikä???

Jos haluaa niin voihan siihen vaikka laittaa jonkun dodon softwaxin päälle syvemmän kiillon toivossa. Tosin sanotaan että kaksi/useampi LSP päällekkäin yhdistää molempien huonot ominaisuudet. 915 ei kannata, ainut miten eroaa on carnauban määrässä, muuten sama vaha. On myös liuotin pohjainen eli todennäköisesti vie sen aiemman kerroksen mennessään.
Olisko sit parempi laittaa 915<> 476 tilalle??

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 08, 2011 3:03 pm

seatts kirjoitti:
Urran kirjoitti:

Olisko sit parempi laittaa 915<> 476 tilalle??
Ihan mikä maistuu :)
Vain YKSI LSP!

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Helmi 08, 2011 5:57 pm

TKe_ kirjoitti:
Hynde kirjoitti:
Kesäksi ajattelin vähän erilaista fiilistelyä. Pohjat Dodon lime primellä ja päälle Victoria Wax Concours wax...

- Henkka -
Sama itsellä pohdinnassa. Tosin harkinnassa on myös, että ottaisiko testiin ClearKote:n Red Moose Machine Glazea. Vaha tulee olemaan joka tapauksessa tuo, kun se on jo tilattu :)
Kokeile sinä tuota ClearKote:a, niin minä kokeilen Lime Primeä... :) Joku glaze tyylinen tuon kanssa kuitenkin varmasti toimii.

Tuo Lime Prime antaa minun mielestäni erittäin hyvän pohjan carnauba vahoille. Lämmin / syvä kiilto. Tuon sinisen Bemarin kanssa toimii erittäin hyvin mm. Lime Prime - Dodo purple haze pro yhdistelmä. Viime kesän menin sillä.

Kesällä on aikaa ja mahdollisuutta kikkailla ja hoitaa, joten tuo kesto ei omasta mielestäni ole tärkeysjärjesteyksessä ensimmäisenä. En toki väitä, etteikö tuo Victorian wax olisi kestävä. Se selviää sitten ensi kesänä.

Olisipa jo kesä... :lol:

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Helmi 08, 2011 6:08 pm

Minä taas testaan Blackholen Victorian Concours Waxin kanssa :D

Että siinähän voidaan sitten vertailla, että mikä toimii.
"Urku auki, pelti kii"

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Helmi 09, 2011 8:11 am

Hynde kirjoitti: Kokeile sinä tuota ClearKote:a, niin minä kokeilen Lime Primeä... :) Joku glaze tyylinen tuon kanssa kuitenkin varmasti toimii.

Tuo Lime Prime antaa minun mielestäni erittäin hyvän pohjan carnauba vahoille. Lämmin / syvä kiilto. Tuon sinisen Bemarin kanssa toimii erittäin hyvin mm. Lime Prime - Dodo purple haze pro yhdistelmä. Viime kesän menin sillä.

- Henkka -
Posambique kirjoitti:Minä taas testaan Blackholen Victorian Concours Waxin kanssa :D

Että siinähän voidaan sitten vertailla, että mikä toimii.
No näillä sitten mennään. Itse otan tuon clearkoten seuraavaan tilaukseen.

Itsekin pidän kovasti Lime Primestä.

Vastaa Viestiin