Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Peksi » La Kesä 28, 2014 6:02 pm

Näistä tuskin kamalasti on vielä kokemuksia, mutta jos niitä voisi keräillä sitten tänne?

Itse laitoin muutama viikko sitten Skoda Superbin pintaan Gyeonin CanCoatin.

Aineesta kerrotaan näin:
GYEON Q2 CANCOAT is a new quartz coating that showcases the latest advances in low volatile silicon (Si) technology, and is aimed squarely at detailing enthusiasts looking to upgrade to silica-based paint protection for the first time. Indeed, the fundamental aim underpinning the development of GYEON Q2 CANCOAT was to formulate a more accessible and user-friendly quartz coating, i.e. one that would be reasonably priced and extremely easy to apply. GYEON have achieved this by downgrading and simplifying the formula used to make GYEON Q2 PRIME and packaging it in a pressurised aerosol can. In doing so, they have retained most of the performance benefits associated with silica-based paint protection (i.e. impressive looks, excellent durability and strong self-cleaning properties) and eliminated most of the factors that have the potential to trip up novice users (i.e. fiddly applicator systems, short drying times and long curing times).

Lyhyestä virsi kaunis: Helppotöinen, aerosolin muodossa oleva pinnoite.
Keston pitäisi olla 6kk/10000km.

Oli kyllä helppo käyttää. Pari suihkaisua mikrokuituliinaan, levitetään pintaan ja kiillotetaan samantien toisella liinalla. Voi halutessaan lisätä toisen tai vaikka kolmannenkin kerroksen hetken kuluttua. Levittämisen jälkeen pitää antaa kuivua 24h ja ensimmäisen viikon välttää pesemistä.

Nyt pesin kyseisen auton ensimmäisen kerran, ja kylläpä vesi sheettaa iloisesti! Pintakin oli niin liukas, että kuivausliina lähti luistelemaan konepelliltä itsestään, vaikkei kovin jyrkkä olekaan. Tuolla hinnalla ja helppoudella tulen käyttämään uudestaankin jos kesto on, minkä lupaavat.

SLA
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 8:14 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja SLA » Ti Heinä 15, 2014 8:29 pm

Perheen toiseen autoon tuli laitettua pintaan Gyeonin Mohs, joten kirjoitanpa tähän raportin Mohsin käyttämisestä. Kuten yllä sanottiin, niin Gyeonin tuotteista ei vielä ole foorumilla kovin paljon juttua.

LSP:nä olen aikaisemmin käyttänyt vain vahoja (esim. Collinitet ja DJ) ja sealantteja (esim. Menzerna PowerLock ja Carlack LLS). Mohs oli minulle ensimmäinen kosketus varsinaisiin pinnoitteisiin, sitä ainoaa poikkeusta lukuun ottamatta, että hieman aikaisemmin laitoin vanteille Gyeonin Rimsin. Allaolevaa kannattaa siis lukea sellaisen käyttäjän kokemuksina, joka ei ole aikaisemmin käytännössä käyttänyt pinnoitteita.


Mikä Q2 Mohs?
Mohs on kestopinnoite Gyeonin tuotetarjonnasta. Mohsin markkinoidaan olevan pitkäikäinen, pinnan kovuutta lisäävä ja hyvin likaa hylkivä pinnoite. Lisää tietoa löytyy esim. valmistajan sivuilta tai DW:n Gyeon-osiosta.


Mitä tulee paketissa?
Ostin 30 ml version paketista. Siitä löytyy 30 ml Mohsia lasipullossa, erillinen pipettikorkki, levitin, 4 kpl 10 cm x 10 cm ”microsuede”-liinoja levittimen ympärille, 100 ml pullo Curea, käyttöohje ja hengityssuojain. Oheistavaroiden puolesta käsittääkseni kokolailla samanlainen setti kun esim. CQ UK –paketti.


Käyttöohjeet?
Valmistajan sivuilta löytyy käyttöohjeet .pdf-muodossa, ja tuotteen mukana tulee taiteltu pruju, jossa on Mohsin lisäksi ohjeet monelle muullekin Gyeonin tuotteelle (sama lappunen tulee sellaisenaan siis esim. Rimsin mukana).

Koska aikaisempaa kokemusta pinnoitteista ei ollut, niin tavasin tietysti ohjeet huolella läpi. Ohjeet sinänsä ovat melko hyvät ja niissä käydään kaikki vaiheet läpi. Pientä epäsystemaattisuuttakin kuitenkin löytyy: Mohsin mukana tullut paperiohje kertoo liittyen aineen kuivumisaikaan levityksen yhteydessä seuraavaa: ”please note that the drying time may vary from 5 to 20 minutes depending on country’s climate (ask your reseller)”. Valmistajan sivuilta ladattava vastaava .pdf taas kertoo seuraavaa: ”please note that the drying time may vary from 30 s to even 5 minutes depending on country’s climate (ask your reseller for advise)". Ilmeisesti pientä käyttöohjeiden hienosäätöä on jossain vaiheessa tapahtunut kuivumisajan arvion kanssa. Tottelin kuitenkin ohjeita :D ja kysyin Jannelta vielä lisävinkkejä aineen käytöstä. Palvelu oli oivallista. Erityisen hyödyllisiä olivat mielestäni seuraavat Jannen vinkit:
  • Aika levityksen ja pyyhkimisen välissä: levitettäessä aineen sitoutuminen pintaan tapahtuu jo muutaman sekunnin aikana, joten aikaa ennen pyyhkimistä ei ole tarpeen venyttää pitkäksi.
  • Kerrosten määrästä: Kaksi kerrosta on ehdoton suositus valmistajalta. Yhdellä ei vielä saada markkinoinnissa käytettyjä ominaisuuksia aikaan.
  • Aika kerrosten levityksen välissä: Mohsin kohdalla ei ole kriittistä aikaikkunaa kerrostuksen suhteen. Minimi yksi tunti, mutta muuten toisen kerroksen voi laittaa haluamanaan ajankohtana.
Kiitokset Jannelle vielä hyvästä asiakaspalvelusta, Janne varmaan tarvittaessa täydentää/lisää vinkkejä ketjuun.


Potilas

1-sarjan perusmusta BMW (F20). Otettu käyttöön 2013 loppuvuodesta. Luovutushuollossa oli pinnalle laitettu erehdyksen vuoksi eli pyytämättä Lacroen "3v kestopinnoite". Kevään mittaan LSP:nä tuon päällä on käytetty Reloadia ja Opti-Sealia.

Nyt käsittely meni kaavalla esipesu, liuotinpesu, pienpoisto, raudanpoisto, vanhojen kuivumisjälkien poisto (CarPro Spotless), ja 2-step kiillotus DAS-6 PRO:lla (1. Step: Scholl S17 ja CG vihreä tai oranssi laikka, 2. Step Scholl S40 ja CG sininen laikka). Kiillotuksen jälkeinen rasvanpoisto tehtiin käymällä auto huolellisesti kahteen kertaan BH Cleanser Fluidilla pyyhkien läpi. Gyeonilla on omakin rasvanpoistaja nimeltään Prep, mutta Jannelta taas varmuudeksi tarkistin, että Cleanser Fluidkin tähän hommaan käy yhtä lailla.


Omat kokemukset levityksestä
  • Kokonaisuutena helppoa on, jopa pinnoitteiden kanssa aloittelevalle kuten minä. Näin etukäteen mielessäni kauhukuvia ennenaikojaan pinnalle kiinnipamahtavasta pinnoitteesta, takkuavista mikrokuituliinoista ja uudelleenkiillotuksesta :lol:, mutta mitään tällaista ei tapahtunut. Käyttö oli miellyttävän helppoa (Curea lukuun ottamatta, tästä myöhemmin).
  • 30 ml pullo riitti 1-sarjalaisen läpikäyntiin kahteen kertaan (siis ikkunoita lukuun ottamatta), ja kolmatta kierrosta päästiin etulokareiden ja vasemman etu- ja takaoven verran. Toisella levityskerralla ainetta kului vähemmän kuin ensimmäisellä. Tuntuma oli, että sama määrä ainetta levittäytyi isommalle alueelle toisella kierroksella.
  • Kunnon työvalolla näkee selvästi, mihin ainetta on levittänyt. Mohs ei haihdu pois pinnalta sekuntien kuluessa. Oma levitystaktiikka oli esim. etuoven kokoisen alueen kanssa, että pipetillinen ainetta levittimeen, ensin alue läpi ylös/alas-suunnassa, sitten vasen/oikea-suunnassa, nopea tarkastelu että joka paikassa on ainetta, ja buffaus mikrokuituliinalla. Tässä tuo Jannen vinkki siitä, että levityksen ja pyyhinnän välistä aikaa ei tarvitse tarkoituksella venyttää pitkäksi teki Mohsin käytöstä minusta todella helppoa. Yleensä paneelin alkupää alkoi hitaasti flashaamaan pois kun tällä tavalla tehdyn levityksen lopetti ennen pyyhintää. Levityksen tein noin 23C ja 40…45 %RH olosuhteissa autotallissa, ja samoissa olosuhteissa auto sai lopulta kuivua tallissa viikon päivät.
  • Mohs ei minusta lisää pinnan tummuutta.
  • Oven kokoiset paneelit tein yhdessä osassa, ja katon, nokkapellin ja puskurien hankalammat muodot tein osissa. Limityksessä aikaisemmin buffattuihin alueisiin ei ollut mitään ongelmaa. Eli aikaisemmin tehtyjä alueita jos myöhemmin pyyhkäisee liinalla uudestaan, niin ei ongelmaa, Mohs ei ole kuivunut mitenkään tahmeaksi pintaan.
  • Aine ei tunnu kristallisoituvan ja kovettavan noita pieniä microsuede-liinoja. Olin etukäteen varustautunut ylimääräisillä liinoilla (CarPro), ja 1. levityskierroksella käytinkin neljä suede-liinaa vähän sen pelossa, että jos liinoihin kovettuu ainetta niin se aiheuttaisi naarmuja levitysvaiheessa. Tuntuisi, että tämän suhteen riskiä ei ole, ja siksi pakkauksessa olevat neljä liinaa käytännössä riittävät. Gyeon Rims käyttäytyy tässä mielessä hyvin eri tavalla, Rimsin kanssa suede-liinoista tulee koppuroita mielestäni aika nopeaan.
  • Autoa oli mahdollisuus pitää viikon päivät tallissa. Mohs-kerrosten välissä pidin noin vuorokauden tauon, Curen laitoin pintaan vuorokauden päästä viimeisestä kerroksesta, ja sitten auto sai kuivua tallissa vajaan viikon.
Kuva
Aika tasan puoli pulloa meni 1-sarjalaisen käsittelyyn yhteen kertaan.


Tapaus Cure
  • Cure on Reloadin tapainen spray-sealant, jota suositellaan Mohsin päälle suojaamaan vesipisaroiden kuivumisjäljiltä alkuvaiheessa.
  • Curen kanssa pukkasi vähän ongelmaa: se meinasi jäädä pyörimään pintaan vähän samalla tapaa kuin luonnonvahojen kanssa esiintyvät ”rasvaholot” :x. Eli pikaisella katsomisella cure oli ”pyyhi pintaan ja buffaa pois” nobrainer, mutta tarkemmin kun katsoi, niin poispyyhintä tuppasi jättämään pintaan pienet pyyhintäsuuntien mukaiset raidat tai ”holot”. Motonetin 20W floodlight-LED työvalaisin oli tässä mielessä tosi paljastava. Ei auttanut vaikka käytti ainetta vain vähän, ja suihkutti ensin mikrokuitulevittimelle ja vasta sillä levitys pintaan. Erittäin huolellinen ja moninkertainen poispyyhintä puhtaalla liinalla (ja liinaa useasti vaihtaen) auttoi. Pienoinen pettymys kuitenkin, kun Mohs oli ollut niin helppokäyttöinen.
  • Lopulta valmiiksi kuivuneen auton tarkastelu ulkona auringossa vieritti taakan harteilta, ei holoja (ei Curen taikka kiillottajan muuten aikaansaamia :D ).

Fiilikset?
  • Vaikea sanoa tässä vaiheessa. Isoimpana plussana on kokonaisuuden helppokäyttöisyys. Isoimpana miinuksena kova hinta. Minusta hinnalle saa vastinetta, jos osoittautuu, että Mohs lunastaa kolme lupaustaan yht’aikaa, eli pitkäkestoisuus (12 kk), lisääntynyt naarmuuntumisen esto ja pinnan hydrofobisuuden säilyvyys toteutuvat kaikki. Kaiken kaikkiaan tämä oli kuitenkin allekirjoittaneelle miellyttävän ongelmaton tutustuminen pinnoitteiden maailmaan.
  • Nyt ei vielä ole kokemuksia pesusta, veden käyttäytymisestä tai mistään muustakaan käytännön asiasta. Kiilto on minusta samaa luokkaa, kun mitä muistelen saaneeni pohjiltaan hyvin tehtyyn VW:n Black Magic –metalliväriin Colliniten 915:n kanssa.
Kuva
Valmista tuli, pinnassa 2 kerrosta Mohsia + Cure.

(edit: typoja).

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 4457
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Heinä 15, 2014 9:03 pm

Asiallinen yhteenveto. Itse laitan tuon mohs oman auton pintaan tulevana viikonloppuna.

Avatar
Viltsu
Viestit: 983
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti Heinä 15, 2014 10:16 pm

Esimerkillistä raportointia :good:

Avatar
Manke
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 6:18 am

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Manke » Ti Heinä 15, 2014 10:23 pm

Hienosti kerrottu juttu. Jospa sitä itsekin koittaisi jossain vaiheessa kun niin helpolta ainakin kuulostaa :)

Avatar
Posambique
Viestit: 2669
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Heinä 16, 2014 10:04 am

Loistavaa raporttia! Sormet syyhyten odotellaan jatkoa.
"Urku auki, pelti kii"

Urran
Site Admin
Viestit: 8530
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 16, 2014 10:40 am

Kyllä, erinomainen raportti ja hyvin perusteellisesti argumentoitu!

Jäädään odottelemaan niitä videoita ja pesukokemuksia. Mutta alkuun kysymys; Onko pintaa tarkoitus boostata tuon 12kk aikana? Kysyn siksi, koska mun silmissä pinnan toimivuuden seuranta loppuu ekaan boostaukseen koska itse näen että jos luvataan 12kk kesto, hydrophobisuutta ja naarmuilta suojaa niin toi aika pitäs mennä ihan normi pesuilla ja kuivauksilla ja olettamuksena 12kk jälkeen ainakin 80% pinnan em. ominaisuuksista on vielä tallella.
Vain YKSI LSP!

Kime
Viestit: 1094
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Heinä 16, 2014 3:16 pm

Urran kirjoitti:Kyllä, erinomainen raportti ja hyvin perusteellisesti argumentoitu!

Jäädään odottelemaan niitä videoita ja pesukokemuksia. Mutta alkuun kysymys; Onko pintaa tarkoitus boostata tuon 12kk aikana? Kysyn siksi, koska mun silmissä pinnan toimivuuden seuranta loppuu ekaan boostaukseen koska itse näen että jos luvataan 12kk kesto, hydrophobisuutta ja naarmuilta suojaa niin toi aika pitäs mennä ihan normi pesuilla ja kuivauksilla ja olettamuksena 12kk jälkeen ainakin 80% pinnan em. ominaisuuksista on vielä tallella.
Tähän laitettiin jo kerran curea joka reload tyyppinen. Vai eikö sitä lasketa? ;)
Eli hyvin saman tyyppinen pinnoite kuin cq uk.
Hieno selostus jää varmasti seurantaan :thumb:

JaniH
Viestit: 1725
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Heinä 16, 2014 10:06 pm

Mites näillä on kuivumisajat ja vaaditut lämpötilat? Onnistuuko esim pihalla laittaa? Vuoden kesto vaan on melko onneton verrattuna moneen muuhun mutta itselläni ei taida olla mahdollisuuksia esim Optin oikeaoppiseen laittoon...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1135
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ke Heinä 16, 2014 10:28 pm

JaniH kirjoitti:Mites näillä on kuivumisajat ja vaaditut lämpötilat? Onnistuuko esim pihalla laittaa? Vuoden kesto vaan on melko onneton verrattuna moneen muuhun mutta itselläni ei taida olla mahdollisuuksia esim Optin oikeaoppiseen laittoon...
Lämpötilaksi riittää normaali huoneenlämpö, kunhan aikaa annetaan 24 tuntia. Infrapunalämmittimillä kuivumisaikaa saadaan lyhennettyä, mutta harrastajan näkökulmasta tuolla on harvoin merkitystä.

Piha ei ole oikea paikka kestopinnoitteiden laittamiselle pintaan, tai en ainakaan missään tapauksessa voi sitä suositella. Sama juttu Gyeonin kohdalla.

Kolme vuotta kestoa lupaamalla saataisiin aikaan suurempi hype, mutta ehkä rehellisellä 12 kuukauden ja 20 tuhannen kilometrin ilmoituksellakin vielä pärjätään ;) Tuolle ajalle siis valmistajan lupaus on 80 % alkuperäisen hydrofobisuuden säilymisestä. Nyt näitä päästään vähitellen seuraamaan Suomen olosuhteissakin.

Kiitokset vielä SLA:lle perinpohjaisesta raportoinnista!
Autonhoitoaktivismia!
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

SLA
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 8:14 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja SLA » To Heinä 17, 2014 8:30 am

Urran kirjoitti:Kyllä, erinomainen raportti ja hyvin perusteellisesti argumentoitu!
Mutta alkuun kysymys; Onko pintaa tarkoitus boostata tuon 12kk aikana? Kysyn siksi, koska mun silmissä pinnan toimivuuden seuranta loppuu ekaan boostaukseen koska itse näen että jos luvataan 12kk kesto, hydrophobisuutta ja naarmuilta suojaa niin toi aika pitäs mennä ihan normi pesuilla ja kuivauksilla ja olettamuksena 12kk jälkeen ainakin 80% pinnan em. ominaisuuksista on vielä tallella.
Jep, näin minäkin ajattelen. Ajatus on seurailla kestoa boostailematta pintaa.

(Tosin kuten Kime tuossa jo kommentoikin, niin Curehan tässä on jo nyt viimeisenä kerroksena. Pikku pullo Curea tulee Mohs-paketissa mukana ja sen kertalevitys kuuluu ohjeistukseen, joten siinä mielessä ajattelen tuon yhden kerroksen ikäänkuin kuuluvan mukaan "Mohs-käsittelyyn". No joo, jatkossa on kuitenkin tarkoitus olla käyttämättä Curea tai muita boostereita enempää.)

samunoz
Viestit: 3989
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Heinä 19, 2014 4:56 pm

Bathe+ käyttäjien mielipiteitä kaivataan. Toimiiko ilman painepesurihuuhtelua ja jättääkö laseihin kalvoa?

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Peksi » La Heinä 19, 2014 5:11 pm

samunoz kirjoitti:Bathe+ käyttäjien mielipiteitä kaivataan. Toimiiko ilman painepesurihuuhtelua ja jättääkö laseihin kalvoa?
En oo huuhdellut kuin painarilla, joten en ota kantaa siihen. Mitään kalvoa ei kyllä jättänyt laseihin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Modifier
Viestit: 2125
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Heinä 20, 2014 12:47 am

Sama juttu. Paineella huuhdeltu ja ei negatiivista vaikutusta Nanolexin ikkunapinnoitteeseen.

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Heinä 20, 2014 11:30 am

Se jäi kirjottamatta, että mulla ei oo lasissa tällä hetkellä pinnotetta, ja toi Bathe+ tekee ainakin pariksi kolmeksi viikoksi sellaisen pinnan, että kovemmissa nopeuksissa alkaa pisarat juoksennella ihan hyvin pois tuulilasilta. Ei niin alhaisilla nopeuksilla, kun oikean pinnoitteen kanssa, mutta kuitenkin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Wolfie
Viestit: 2738
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Heinä 28, 2014 12:24 am

Tuolla olis alustavaa tarinaa Gyeon Q2 View setistä eli ikkunoille tarkoitettu valmis paketti
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=55&t=3867

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Heinä 31, 2014 2:08 am

Tänään (eilen) pääsin kokeilemaan gyeonin wet coattia, joka kyllä yllätti positiivisesti!

Testikohde: musta crv, pinnassa ei pesun jälkeen mitään mainittavaa lsp:n tapaista pinnassa. Joskus keväällä laitettu reload, tough coat tai bsd. Esipesun jälkeen huomasi, että jotain on vielä vähän jäljellä, mutta pesun jälkeen ei mainittavaa.

Esipesu: ~10% BH AF painekannusta
Huuhtelu painarilla, ~45-50°C vedellä.
Pesu 2BM, CG Citrus, Wash&Gloss.
Huuhtelu em. painarilla ja letkulla lisäksi.


Gyeonin Wet Coat suihkien pintaan. Kaikille pinnoille. Yksi vanne jäi ihan testin vuoksi laittamatta. Taas em. painarilla huuhtelu ja ihmettely! :)

Pari kohtaa huomasin mihin ei ainetta tullut, johon suihkasin uudelleen ja huuhtelu painarilla perään. TOIMII! :Good:

https://vimeo.com/102180341

Edit: toinenkin video.
https://vimeo.com/102182858

Pilder
Viestit: 812
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 11:08 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Pilder » To Heinä 31, 2014 8:17 am

Miten pesut ja keston seuraaminen?
Hyvältähän tuo näyttää. Ja jos 12viikkoa kestää, niin siinähän on koko kesäksi suojaa :)
Tätä odottelinkin ja kovasti kiinnostaa kyseinen aine...

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Heinä 31, 2014 11:47 am

Pesut harvoin. Yleensä minun suorittamina. Kilometrejä ei tule tasaisesti ja paljon, vaan päinvastoin. Pystyn seuraamaan ja voin yrittää muistaa infota toimivuudesta tänne.

tony
Viestit: 35
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 2:59 pm

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja tony » Su Elo 03, 2014 4:48 pm

Bathe+ testattu työ autoon. Auto on EGP:llä vahattu musta caddy max. Annostelin korkillisen, eli vajaa 10ml ämpäriin. Jo tuolla annostelulla
huomasin shamppoon olevan hyvin liukas. Kiilto parani selvästi ja sheeting hiukan, tykkäsin!

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 4457
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Elo 03, 2014 6:56 pm

SLA oli aika kattavasti kirjoittanut MOHS:ta.

Omia huomioita:
- En huomannut, että fillaisi yhtään.
- Harvinaisen helppo levittää, ei tummenna pintaa eikä pilveile.
- En törmännyt ongelmiin Curen kanssa, käytin eurowin sinistä liinaa (tuuhea).
- Farkku -passattiin meni kahteen kerrokseen noin 40-45ml ainetta.

Ohjeistushan kehoittaa laittamaan vielä vaakapinnoille luonnonvahan kuumissa ja kosteissa olosuhteissa, jotta muutaman ensimmäisen viikon (2-3) aikana ehkäistään mahdolliset water spotit. En tiedä onko tuota tarpeen tehdä, itse jätin väliin.

Koodi: Valitse kaikki

In hot, rainy climates, we recommend to top up the bonnet, roof and bootlid off with a HD natural wax at least after 12-24 hours to protect the coating against potential water spots while curing completely for 2-3 weeks.

Ctrl-
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 9:16 pm
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Ctrl- » La Elo 23, 2014 6:30 pm

Tässä mun mielestä hyvä video tosta bathe+ :sta ... klik! :)

Avatar
porsas
Viestit: 85
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 9:24 am

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja porsas » La Elo 23, 2014 10:36 pm

ei pöllömpää :good:

puoskari
Viestit: 21
Liittynyt: To Heinä 07, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Lieto

Re: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja puoskari » Su Syys 07, 2014 3:56 pm

Tänään tuli suihkittua tuo Geyon wet coat Civicin pintaan. Pohjilla oli Collin 845:nen n.1kk takaa laitettuna.
Pesut hoidettii BH autofoamilla ja cg maxi sudsilla. Wet coatin purkissa kun suositeltii kiiltoa lisäämätöntä pesuainetta
käytettäväksi. Mukana tulevalla sumutinpäällä suihkiessa ei tarvitse edes painaa pohjaan asti kun suihkasu on jo riittävä. Pinnasta tulee kyllä ihan pirun liukas Wet coatin jäljiltä.
Mutta loisto ainetta käytettäväksi talvella pesuhalleissa joita silmällä pitäen ko.aineen hankin..tosin Jannen yllytyksellä.. :lol:
Suosittelen.. :good:

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Gyeon- tuotteet

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Syys 21, 2014 4:57 pm

Kesäkuun alussa kiilloitetulle pinnalle laitettu CanCoat toimii vielä kuin juuri laitettu. Kilometrejä autolle tullut tänä aikana about 6500km, ja pesty aina Autofoamilla ja Bathella tai mr. Pinkillä.
Kuva

Vastaa Viestiin