Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Howler88
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 9:04 pm

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Howler88 » Ti Tammi 17, 2017 9:03 pm

Tekis mieli tilata testiin bathe+ ja/tai wetcoat. Mites noi toimii collinite 476s:n ja 915:n kanssa?

Varmaan tuo bathe+ ainakin tulee tilattua shampooksi BTBM:n tilalle, mut onko mitään varsinaista hyötyä jos suihkii vielä wetcoatin päälle kun alla on 476s tai 915 ja pesty bathe+:lla? Entäs vaikuttaako nuo mitenkään negatiivisesti esim pinnoitteen kestoon?

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Tammi 17, 2017 9:46 pm

Bathe+ ei ollut mikään ihmeellinen shampoo mielestäni verrattuna BTBM. Wetcoat saattaisi olla hyvä

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ti Tammi 17, 2017 11:32 pm

Howler88: Bathe+ sopii pinnoitetun ja vahatunkin pinnan shampooksi hyvin. Ylläpitää molempien vedenhylkivyyttä tehokkaasti.

WetCoatin ottaisin käyttöön vasta siinä vaiheessa, kun vaha alkaa osoittaa heikkenemisen merkkejä. Heti vahan päälle laitettuna ei sillä saavuteta niin pitkäaikaista hyötyä kuin suoraan puhtaalle pinnalle laitettuna.

Pinnoitteen päälle voi käyttää molempia vaikka tuoreeltaankin, eli eivät vaikuta itse pinnoitteen kestoon. Bathe+ tosin riittää pitkään pinnoitteen ylläpitoon.

samunoz: BTBM ja Bathe+ eivät ole oikein saman sarjan shampoita. Gyeonin valikoimasta Bathe on samantyyppinen ilman suojavaikutusta oleva shampoo, jos BTBM:lle haetaan verrokkia.

Shampoovalintaoppaassamme on luokiteltu shampoita sen mukaan, mikä mihinkin käyttötarkoitukseen parhaiten sopii.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Tammi 18, 2017 8:31 pm

Projectech kirjoitti:Howler88: Bathe+ sopii pinnoitetun ja vahatunkin pinnan shampooksi hyvin. Ylläpitää molempien vedenhylkivyyttä tehokkaasti.



samunoz: BTBM ja Bathe+ eivät ole oikein saman sarjan shampoita. Gyeonin valikoimasta Bathe on samantyyppinen ilman suojavaikutusta oleva shampoo, jos BTBM:lle haetaan verrokkia.
Tiedän toki tuotteiden eron. Ei tosiaan vakuuttanut muutenkaan. Mielemmin perusshampoo+qd.

tunppi
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2014 6:38 pm
Paikkakunta: tuusula

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja tunppi » To Tammi 19, 2017 12:20 am

Gyeonin wetcoatista voin sanoa että aivan mahtava tuote. Tulee itsellä löytymään aina kaapista :thumb:

Deadbeat111
Viestit: 316
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » To Huhti 20, 2017 12:17 am

Mulla tosiaan talvella pääsi jäätymään Wetcoat-pullo. Huoneenlämmössä sen sitten annoin sulaa, mutta se väri muuttui lopullisesti sellaiseksi sameaksi....vähän kuin olisi kaatanut jotain kahvikermaa sinne pulloon. Noh, kokeilin sitä paskaisiin talvivanteisiin pariin otteeseen ja kyllä vedenhyljintä toimii edelleen. Takaraivossa kuitenkin oli epäilys tuotteesta juurikin tuon värin takia...

Nyt sitten päätin tänää kokeilla konepeltiin 50-50 wetcoat ja Bouncerin Bead Juicea....

Wetcoat edelleen hylki vettä hienosti, mutta kun sain pintaa kuivemmaksi paljastui totuus.
Kuva

Kuva

Tämä ei siis ole tuotteen kritisointia, koska hieno aine ja itsehän sen olen jäädyttänyt. Lähinnä tällänen informaatio pläjäys, että ei ehkä sovi auton maalipinnalle enää jäädyttyään täysin. :)

mj2014
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 2:20 pm

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja mj2014 » To Huhti 20, 2017 8:43 am

Mulla ollut 15 asteisessa varastossa WetCoat. Oli kesän käyttämättä ja talvella kun laitoin, huomasin että nesteessä voimakkaasti erottunut jokin ainesosa pinnalle. Yritin sekoittaa aineen, mutta ei enää kunnolla tullut tasaiseksi.

Pari kertaa laittanut talven aikana ainetta ja jättää edellisen viestin kaltaista jälkeä, mutta mulla vain yksittäisiä tahroja, jotka saa qd: llä pois mutta vaatii aika kovan hinkkauksen. Ei ole jäätynyt missään vaiheessa.

Hoocee
Viestit: 49
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 9:09 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Hoocee » To Huhti 20, 2017 10:09 am

Täytyy pitää mielessä tämä. Oma pullon puolikas pääsi jäätymään pakkasten yllättäessä ja nyt sameana. Täytyy kokeilla johonkin huomaamattomaan paikkaan, että millaista jälkeä jättää. Lähteekö nuo jäljet pyyhkimällä vai?

Avatar
Arms
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:55 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Arms » To Huhti 20, 2017 2:21 pm

Minulla litran pullo kanssa WetCoatia, joka säilytetty sisällä huoneenlämmössä. Kyseinen aine meni kanssa sameaksi jokunen kuukausi ostamisen jälkeen. Käytin sitä talvella omaan autoon ja eilen vaimon autoon ja ihan samanlaisia jälkiä jäi myös minulle autoihin.

Tiedä sitten, mistä johtuu. Vielä on pullossa noin 6 dl jäljellä.

Linkistä löytyy kuva:

https://drive.google.com/a/siukola.fi/f ... p=drivesdk

Deadbeat111
Viestit: 316
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » To Huhti 20, 2017 3:18 pm

Hoocee kirjoitti:. Lähteekö nuo jäljet pyyhkimällä vai?
QD:llä sain melkein pois, mut kintaalla pyyhkäisin sit apc seoksen kanssa ja hävisi kaikki loputkin jäljet...

Pilder
Viestit: 823
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 11:08 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Pilder » To Huhti 20, 2017 5:33 pm

Täällä myös talven aikana ilmestynyt rantu "vesirajaan" ja tuollaista haituvaa/murua seassa.
Säilytetty tasaisessa +10c kosteus 40-50%.

Olisiko kauppias Jannella heittää tähän jotain tietoa..?
Kuva

Joooniii
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 2:42 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Joooniii » To Huhti 20, 2017 10:19 pm

Pilder kirjoitti:Täällä myös talven aikana ilmestynyt rantu "vesirajaan" ja tuollaista haituvaa/murua seassa.
Säilytetty tasaisessa +10c kosteus 40-50%.

Olisiko kauppias Jannella heittää tähän jotain tietoa..?
Kuva
Kyselin talvella asiaa Jannelta kun oli paljon leijailevia hileitä ja tuollainen raja, niin ihan normaalia kyseille tuotteelle. Kyseinen pullokin on jo käytetty ongelmitta, eli uskaltaa käyttää.

Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Projectech » Pe Huhti 21, 2017 3:06 am

Tuollaista pientä hippua on jossain erässä ollut uutenakin. Tämä on varmistettu valmistajalta, ettei aiheuta ongelmaa tuotteen normaalille käytölle ja omat kokeilut vahvistavat saman.

Pitemmän säilytyksen aikana ilmaantunutta samentumaa on tietoomme tullut yksi tapaus ja vaihdoin tuon pullon omalla kustannuksella uuteen parisen viikkoa sitten. Tänään testailin palautunutta sameaa WetCoatia, enkä huomannut senkään käyttäytymisessä mitään poikkeavaa. Levittyy hyvin, huuhtelun jälkeen beadaa niin kuin pitääkin, eikä mitään jälkiä jäänyt pintaan.

Ottaisin mielelläni noita samentuneita ja jälkeä jättäviä tuotteita takaisin omia kokeiluita varten, jos ovat meiltä hankittuja.

WetCoatin käytössä tärkeimmät asiat ovat pinnan märkyys, kohtuullinen annostelu, käsittely esim. kylki kerrallaan (ei koko autoon) ja huolellinen huuhtelu painepesurilla alhaalta aloittaen, jolloin tuote tasoittuu parhaiten. Huuhtelua tulee jatkaa vähintään niin kauan, että pinnalla liikkuvan veden seassa ei enää ole havaittavissa mitään ylimääräistä. WetCoat näkyy huuhtelun aikana vaaleana ja tämä ilmiö pitää siis saada poistumaan ennen kuin huuhtelu voidaan lopettaa.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Deadbeat111
Viestit: 316
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Pe Huhti 21, 2017 6:38 am

Mä voin ottaa tuon oman pullon lauantaina mukaan Järvenpäähän, niin voidaan vaikka porukalla kokeilla saadaanko nuo täplät toistettua vai oliko käyttäjässä vika :D

Mitä tässä ajatuksia herännyt niin ainakaan aika ei pitäisi olla se ongelma, koska käsittelin vain konepellin. Liikaa tavaraa? Mahdollisesti kyllä...tuntui että sumuttimesta tuli hieman oudolla tavalla se tavara ulos. Huuhtelu ei mun tapauksessa ollut ainakaan se kompastuskivi. Siitä olen varma. Sitten tuo märkään pintaan laittaminen on hieman kaksipiippuinen juttu että mikä on tarpeeksi märkä. Jos pinnassa on vähääkään vanhaa suojaa niin kaikki tietää että kaareva konepelti on aika pikaisesti suht vedetön, ainakin silmämääräisesti.

mj2014
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 2:20 pm

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja mj2014 » To Huhti 27, 2017 4:01 pm

Mun osalta kyse on sitten todennäköisesti ollut user error vaikutusajan suhteen. Olen vetänyt koko auton eli ollut selvästi yli 2 minuuttia vaikutusaika. :wall: Pitää tehdä ohjeen mukaan max kylki kerrallaan...

Avatar
Arms
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:55 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Arms » La Loka 14, 2017 12:10 pm

Yhden huomion olen tehnyt, joka yhdistää Gyeonin WetCoatia, Curea sekä Bathe+ tuotteita. Käytettyäni jotain mainituista tuotteista lopputulos on aina ollut hyvä. Mutta auton likaantuessa likaa kertyy ikään kuin "valumajäljiksi" pinnoille.

Kun pesen seuraavan kerran auton aloittaen Auto-Foamilla ja huuhtelen auton painepesurilla nuo "valumajäljet" jäävät ja itseasiassa näkyvät vielä paremmin, kun muu lika on saatu pois. Kun auton pesee sitten heti perään kintaalla, niin jäljet saa pois. Pelkkä Auto-Foam ja painepesurilla huuhtelu ei riitä.

Kun tuotteen suoja ominaisuudet ovat loppuneet, ei kyseisiä "valumajälkiä" enää synny.

En osaa sanoa, mistä tämä johtuu, mutta olen esim. Curen ja WashCoatin kanssa kokeillut erilaisia levitys ja käyttötapoja, enkä ole onnistunut välttämään ilmiötä.

Olen käyttänyt myös Kamikaze Over Coatia ja esim. BH Auto QD:ta, eikä kumpikaan näistä aiheuta samaa ilmiötä. Käsittääkseni kumpikin on ns. vesipohjaisia tuotteita. Liekö tuolla jotain merkitystä/vaikutusta.

Täytyy yrittää muistaa ottaa kuva ensikerralla tuosta "valumajäljestä".

Eipä tuo oikeastaan ole suuri ongelma, kun kintaalla pestessä jäljet lähtevät, mutta välillä kun auton huuhtaisee vain Auto-Foamia käyttäen, niin silloin hieman harmittaa.

Avatar
Jokke
Viestit: 134
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 3:50 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jokke » Ti Loka 31, 2017 1:25 pm

Tarkoitat tälläisiä rantuja?

Kuva
Kuva

Avatar
Arms
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:55 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Arms » Ke Marras 01, 2017 6:36 pm

Jokke kirjoitti:Tarkoitat tälläisiä rantuja?
Itse asiassa rannut ovat erilaiset. Minulla ne on sellaisia poikittaisia valumajälkiä. Ihan kuin pintaan olisi kaadettu jotain ainetta, josta jää jäljelle vain sen valuman reuna, johon valuminen on pysähtynyt. Jälki on tumma ja väriltään ruskeahko. Tosi vaikeaa kuvailla.

Kuvaa en ole niistä saanut vielä otettua, kun on unohtunut.

Avatar
Jokke
Viestit: 134
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 3:50 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jokke » Ke Marras 01, 2017 6:52 pm

kuulostaa mielenkiintoiselta. :idea:
en kyllä tiedä mikä ton mun efektinkään sai aikaan. autoon laitettiin wetcoatti sitten auto kuivattiin oli tallissa yön ja aamulla kun ajoin duuniin oli kyljet tommoset.
yhden pölyisen työmaan läpi joudun ajamaan tällä hetkellä mutta jännä että se lika jäi tollasiks rannuiks eikä niinku yleensä tasaiseksi pölyksi pintaan... joku viisaampi saa kertoa jos tietää

Avatar
Arms
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:55 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Arms » Pe Marras 03, 2017 2:52 pm

Rapakon toisella puolella SEMA messut meneillään ja Gyeonilta pukkaa ihan mielenkiintoista tuotetta myös kuluttajille.

Q2 Syncro, jossa MOHS pohjalla ja päälle tulee Q2 Skin. Yhdistelmälle kestoa lupailevat >24kk/>35tkm. Ovat muuttaneet jollain tavalla myös MOHS:in koostumusta.

Q2 Pure, joka tulee Q2 Primen tilalle. Kestoa lupailevat 18kk/30tkm

Q2 One, jota kuvailevat levitys ominaisuuksiltaan yhtä helpoksi kuin luonnonvahan levittäminen. Kesto 12kk/20tkm

Q2M Bathe Essence, uusi shampoo, jonka kulutus 5ml per pesu.

Sertifioiduille hinkkaajille on tulossa sitten vielä lisää uutuuksia. Saas nähdä koska rantautuu näille maille nuo uutuudet. Tuo Q2 Syncro menee varmaan hankintaan. Toisaalta on tuo MOHS plus Booster ollut auton pinnalla vasta noin 8kk, niin ei ole mikään kiire :D

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Joulu 15, 2017 9:38 am

Arms kirjoitti:
Jokke kirjoitti:Tarkoitat tälläisiä rantuja?
Itse asiassa rannut ovat erilaiset. Minulla ne on sellaisia poikittaisia valumajälkiä. Ihan kuin pintaan olisi kaadettu jotain ainetta, josta jää jäljelle vain sen valuman reuna, johon valuminen on pysähtynyt. Jälki on tumma ja väriltään ruskeahko. Tosi vaikeaa kuvailla.

Kuvaa en ole niistä saanut vielä otettua, kun on unohtunut.

Selvisikö johtuuko tuotteesta vai jostain muusta?

Avatar
Jokke
Viestit: 134
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 3:50 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jokke » La Joulu 16, 2017 9:49 am

Kylkiin mulla jäi noi raidat ainakun pölyseks tuli. Suola teki sitten tehtävänsä ja kun kyljet ei enää hylkiny juurikaan vettä ja tää lika alko olemaan märempää mitä kylkiin jäi niin ei enää erottunut jääkö raitoja kun ravan määrä kyljissä on suurempaa kun sillon pölysenä aikana.
Ja enää ei ole wetcoattia autossa. Onko Armsille selvinnyt rantujen salaisuus? :mrgreen:

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Saippua » La Joulu 16, 2017 9:52 am

Levittyykähän tuo wetcoat kuinka epätasaisesti? Onko edes mahdollista että valuessa toiset kohdat olisivat paksummat?

Avatar
Jokke
Viestit: 134
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 3:50 am

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jokke » La Joulu 16, 2017 10:18 am

Tottakai sekin on mahdollista. Jotenkin kuvittelisin että tuo aine olis suunniteltu niin että leviäisi tasaisesti. Mulla pinta kun oli suojaamaton ja ei hylkinyt vettä yhtään, wetcoatin jälkeen ainakin painepesurilla ampuessa se näytti tasaisesti hylkivän vettä.. en tiiä sitten mikä on totuus kuinka tasaisesti se levittyy. Esittely videoissakin esim oveen kaks suihkausta ni sen pitäis riittää siihen "tasaisesti" ehkä käytin ite liikaa ainetta, jaoin oven kolmeen osaan ylä keski ja ala eli yksi suihku enemmän :mrgreen:

Avatar
Arms
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:55 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gyeon maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet

Viesti Kirjoittaja Arms » Su Joulu 17, 2017 3:42 pm

Jokke kirjoitti:Onko Armsille selvinnyt rantujen salaisuus? :mrgreen:
Ei ole ikävä kyllä selvinnyt. Reilu viikko sitten laitoin Qyeon Curea pintaa ja tänään pesin auton mutta ei rantuja näkynyt. Eikä paljon muutakaan, kun oli auto sellaisessa ravassa, että hyvä, kun värin pystyi autosta määrittämään :D

Täytyy jatkaa tutkimuksia, kun päästään sellaiseen vuodenaikaan, että taivaalta tulee muutakin kuin räntää.

Huomioita tein kyllä tänäänkin autoa pestessä. Reilu viikko sitten auton pintaan laitettu Cure toimi hyvin, kun auton tänään pesin. Mutta kahdessa kohdassa lika oli ehtinyt palaa kiinni niin, että vain kuskin oven kahvan alta olevan rannun sain kintaalla hinkattua voimakkaasti hangaten pois. Takapuskuriin jäi oudot kiinni palaneet ruskeat laikut, joita en saanut pois. Täytyy joulun välipäivinä pestä pinta kunnon tököteillä ja laittaa tallissa, jotain buustaamaan pinnoitetta. Outo juttu sinänsä, kun auto on aina joko ulkona tai kylmässä katoksessa, mutta silti pääsee pinttymään lika joihinkin kohtiin kovasti kiinni.

Toisaalta tuo takapuskurin kohta, johon likaa on palanut kiinni, ei toimi oikein kunnolla pinnoitteen osalta. Luulen niin, että tuohon on pinnoitus vaiheessa jäänyt kohta, johon ei MOHS:sia ole tullut joko kaikkia 3 kerrosta, jotka levitin tai se on mennyt, jotenkin muuten pieleen sillä kohtaa.

Vastaa Viestiin