Nanolex pinnoitteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
samunoz
Viesti:

Re: Nanolex pinnoitteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Kesä 21, 2015 12:05 am

Minkä kosteusprosentin alle pitäis olla levitettäessä? Täällä on aika kosteaa nyt.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Kesä 21, 2015 12:10 am

Oma pullo on vielä kaapissa, mutta nyt kun lomakin alkoi niin jos sitä vihdoin kerkiäisi viettämään autonkin kanssa aikaa.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 22, 2015 5:12 pm

samunoz kirjoitti:Minkä kosteusprosentin alle pitäis olla levitettäessä? Täällä on aika kosteaa nyt.
Tänään vois kokeilla mut tuo kosteusprosentti mietityttää. 70-95%. Sadetta ei ole luvassa ennen huomista aamua.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 23, 2015 4:00 pm

Kun harvemmin noita ilmoitetaan (paitsi Optissa taisi olla RH60% vaatimus) niin mä olen pitänyt RH50% sääntönä itsellä. Ja tämä myös väh. 6h levityksestä.
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Kesä 23, 2015 6:02 pm

Milloinkohan täällä olis alle 50% :cry:

Mårde

Viesti Kirjoittaja Mårde » Ti Kesä 23, 2015 10:06 pm

Pitihän se käydä vähän sateessa ihailemassa kuinka vesi pakenee juhannuspäivänä laitetulta Si3D pinnalta. Autoa ei siis ole pesty tässä välillä ja hieman oli jo pölyä ja likaakin pinnassa, mutta kohtuu mukavasti vesi helmeilee ja juoksee pois. :thumb: Tässä linkki kännyllä kuvattuun videoon: http://1drv.ms/1Ls6Asr

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 29, 2015 10:10 pm

Onko tietoa tarttuuko Nanolex Si3D päälle muut pinnoitteet. Myllytyksen jälkeen ei ole enään yhtään varaa myllyttää joten tuon Nanolexin jälkeen olis kiva myöhemmin täydentää suojausta muilla pinnoitteilla. CQ UK kun hyllyssä löytyy niin lähinnä sitä ajattelin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 1:51 pm

Nanolexit ja CQ UK on nyt pinnassa. Nanolexin laitto ei ollut ihan helppoa. Erityisesti pyyhintä oli paljon hankalampaa kuin CQ UK. Oli tarkoitus laittaa koko auto Si3D:llä mut hankaluuden takia Nanolexit sai vaan konepelti, takaluukku, peilit ja ovenvälit. Pinnasta tuli liukas toisinkuin CQ Uk:sta ja erittäin mukavan näköinen. Laitto vain ajoi käyttämään CQUK loppu autossa. Levitys olosuhteet oli hyvät: Varjossa +18 ja pieni tuulenvire. Pinnat puhdistin Cleanser-Fluidilla.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Heinä 02, 2015 4:37 pm

No mikäs siinä vastusti ? Teitkö minkä kokoista aluetta ja kauanko annoit olla ennen pois pyyhintää ?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 5:51 pm

Modifier kirjoitti:No mikäs siinä vastusti ? Teitkö minkä kokoista aluetta ja kauanko annoit olla ennen pois pyyhintää ?
Ensin kokeilin puolet konepellistä levittäen mahdollisimman "kuivaksi". Oli tuskaa pyyhkiä pois. Sitten kokeilin 4 osa pellistä, edelleen tökki. Odotteluajat oli aikalailla samat mitkä Wolfien videossa 2-3 minuutin väliin. Myöhemmin testasin takaluukkun kantta kahdessa osassa heti pois pyyhkien ja edelleen vastusti. Parhaiten onnistui ovenvälit samantien pois pyyhkimällä :LOL:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Heinä 02, 2015 6:02 pm

Minkälaisella levittitimellä levitit ja laitoitko miten paljon ainetta ?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 6:40 pm

Juha U kirjoitti:Minkälaisella levittitimellä levitit ja laitoitko miten paljon ainetta ?
CarPron levittimellä ja ihan normaalin reilusti niinkuin näiden kanssa pitääkin. Eikös jollakulla muullakin ollut jotain häikkää tän kanssa?

Eroista tärkeimmät on siis omasta mielestäni:

CQ UK helpompi levittää ja erityisesti pyyhkiä pois.
Nanolex jättää syvemmän vahamainen kiilto, CQ UK:ssa lasimaisempi "hehku".
Nanolex erittäin liukas pinnaltaan kun taas CQ UK tahmea.

Aika näyttää keston ja lian hylkivyyden.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Heinä 02, 2015 8:50 pm

Oma kokeilu olisi vihdoinkin tarkoitus tehdä nyt tulevana viikonloppuna. Puolikas auto Nasiolia ja toinen puoli tällä Si3D:llä.
Ensiksi kelit oli mitä sattuu ja nyt kaadettiin tontilta muutama puu, niin niiden kanssa on saanut asua päivät pitkät.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Heinä 02, 2015 9:11 pm

samunoz kirjoitti:
CarPron levittimellä ja ihan normaalin reilusti niinkuin näiden kanssa pitääkin. Eikös jollakulla muullakin ollut jotain häikkää tän kanssa?

Eroista tärkeimmät on siis omasta mielestäni:

CQ UK helpompi levittää ja erityisesti pyyhkiä pois.
Nanolex jättää syvemmän vahamainen kiilto, CQ UK:ssa lasimaisempi "hehku".
Nanolex erittäin liukas pinnaltaan kun taas CQ UK tahmea.

Aika näyttää keston ja lian hylkivyyden.
No ihan hirveästi en ite näitä pinnoitteita laita vaan sellaisen yhtenäisen viivan Carproon levittimeen ja sillä käyn paneeli kerrallaan läpi. Bdh tais olla jolla oli hankaluutta tämän Nanolexin kanssa. Oisko sulla sit ollu liian kostea ilmakun teit pinnoitusta. Tuo C. Quartzhan on erityisesti suunniteltu kosteisiin ja viileisiin kelien laittoa silmällä pitäen.

Itselläni on kyllä päinvastaiset kokemukset noiden laitosta C.Quartz hankalampi kuin Nanolex. Tai itse levitys samanlaista mutta se pois pyyhintä ja etenkin pilveily siinä oli ainakin mulla eroja Nanolexin hyväksi. Mulla loppui Nanolex viimeisen meidän auton kohdalla ja laitoin kuskin puolelle Gtecnigin C1 ja se taas oli helpompi pyyhkiä kuin Nanolex, joten on näissä pieniä eroja käytettävyydessä. Nyt voi sit seurata eri pinnotteiden kestoa ja toimivuutta

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 9:23 pm

Juha U kirjoitti: No ihan hirveästi en ite näitä pinnoitteita laita vaan sellaisen yhtenäisen viivan Carproon levittimeen ja sillä käyn paneeli kerrallaan läpi. Bdh tais olla jolla oli hankaluutta tämän Nanolexin kanssa. Oisko sulla sit ollu liian kostea ilmakun teit pinnoitusta. Tuo C. Quartzhan on erityisesti suunniteltu kosteisiin ja viileisiin kelien laittoa silmällä pitäen.
Vaikea sanoa. Kosteusprosentti oli hieman päälle 50% jos nettiä on uskominen. Taitaa tämä jäädä arvoitukseksi.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Heinä 02, 2015 10:02 pm

Juu no ei sulla sit liian kosteaa ole ollut. Ite kun pinnoittelin meidän autoja niin kosteudet oli siinä 60 paikkeilla ja kyllä nuo hyvin tuntuisi toimivan 2 autoa 3:sta jo pesty

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 10:06 pm

Odotetaan Bdh ja Wolfien kommenteja.

crowie

Viesti Kirjoittaja crowie » To Heinä 02, 2015 10:09 pm

Itse olen nyt kolmeen autoon laittanut tämän si3d. Ongelmia oli yhdessä autossa, tarrasi pintaan aikalailla ja luovutin. Muissa autoissa ei ole ongelmia ollut kummallakaan levitystavalla. Tummentaa pintaa muuten kivasti sekä fillaa hieman mutta tästä puuttuu se lasimainen efekti. Seuraan kestävyyttä ja ilmoittelen miten pysyy.

EDIT:
Unohtu tuosta laitosta mainita että ei ole mikään helpoin tai niin sanotusti nopea pinnoite laittaa pintaan :)
Viimeksi muokannut crowie, To Heinä 02, 2015 10:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Heinä 02, 2015 10:20 pm

Mä olen laittanut 3.5 autoa tällä. Musta E91, V70 1koppanen vaalean sininen, E39 tummansininen ja V70 2 korinen hopea ja kaikissa onnistui hyvin, pystyn seuraamaan ekaa lukuunottamatta kaikkia, kun ovat meidän autoja ja ekan omistjankin tavoitan, joten voin kysellä häneltä kokemuksia myöhemminkin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 10:21 pm

crowie kirjoitti:Itse olen nyt kolmeen autoon laittanut tämän si3d. Ongelmia oli yhdessä autossa, tarrasi pintaan aikalailla ja luovutin. Muissa autoissa ei ole ongelmia ollut kummallakaan levitystavalla. Tummentaa pintaa muuten kivasti sekä fillaa hieman mutta tästä puuttuu se lasimainen efekti. Seuraan kestävyyttä ja ilmoittelen miten pysyy.

EDIT:
Unohtu tuosta laitosta mainita että ei ole mikään helpoin pinnoite laittaa pintaan :)

Juuri näin kävi. Lookkien kanssakin oon samaa mieltä. :good:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Heinä 02, 2015 10:54 pm

Ei se levittäminen mun melestä sen vaikeampaa tai hankalampaa ole kuin millään muullakaan. Tosin esim OptiCoat on mun mielestä ehkä hitusen ärsyttävämpääkin levittää kuin tämä, mutta taas toisaalta Optia ei tartte pyyhkiä laisinkaan.

Poispyyhintä on aina ollut mun kohdalla tämän kanssa vähän niin ja näin. Toisinaan lähtee sillain suht ok muutaman kerran pyyhkäisemällä, toisinaan saa taas pyyhkiä kertaalleen, antaa olla pari minuuttia lisää ja pyyhkiä uudestaan ja silti meinaa jäädä rasvaisen näköisiä jälkiä. Tarkkana saa olla eikä tämä ole helpoimpien pyyhittävien joukossa missään nimessä.

Edelleenkin itseäkin häiritsee se Florianin ohjeistus että levittää pitäisi niin kauan että mitään ei enää tapahdu. Koskaan en tässä ole onnistunut. Mutta eiköhän tuo anna tyylinäytteen Himoksen Partyilla, pidetään huoli että dokumentoidaan oikea levitystapa, kuivumisaika ja pyyhkiminen äärimmäisen tarkkaan niin osaa itsekin sitten jatkossa :lol:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 11:20 pm

Wolfie kirjoitti:
Poispyyhintä on aina ollut mun kohdalla tämän kanssa vähän niin ja näin. Toisinaan lähtee sillain suht ok muutaman kerran pyyhkäisemällä, toisinaan saa taas pyyhkiä kertaalleen, antaa olla pari minuuttia lisää ja pyyhkiä uudestaan ja silti meinaa jäädä rasvaisen näköisiä jälkiä. Tarkkana saa olla eikä tämä ole helpoimpien pyyhittävien joukossa missään nimessä.

Edelleenkin itseäkin häiritsee se Florianin ohjeistus että levittää pitäisi niin kauan että mitään ei enää tapahdu. Koskaan en tässä ole onnistunut. Mutta eiköhän tuo anna tyylinäytteen Himoksen Partyilla, pidetään huoli että dokumentoidaan oikea levitystapa, kuivumisaika ja pyyhkiminen äärimmäisen tarkkaan niin osaa itsekin sitten jatkossa :lol:
Ei toiminut kyllä itselläkään ollenkaan se tapa. Montaa yritin mut ei. Ei tullut kyllä itselle suosikiksi tämä. Koittakaahan saada selvyys tähän niin ei tartte laittaa viestiä Florianille.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Heinä 02, 2015 11:23 pm

Kuten sanottu, Himoksella selviää. Pari viikkoa tästä eteenpäin.

Jos et jaksa ootella ni laita Florianille viestiä, ei se pure.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 02, 2015 11:36 pm

En jaksa odotella :rolf: Onko mulla ollut kiire ennenkään :lol:

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Pe Heinä 03, 2015 1:13 am

Täälläkin oli hieman ongelmia pois pyyhinnässä. Eli ukon tummaan autoon kun testasin Si3D:tä, niin tuli tosiaan parista kohtaan hieman huonosti pyyhittyä, eli n.24h jälkeen kun auton otti auringonvaloon niin huomasi 2 pientä sävyeroa pinnassa. Sen verran oli jo pinta kuitenkin kovettunut, että liinalla ei saanut enää pyyhittyä pintaa kuntoon. Vahatyyny+kevyt hinkkaus Supernaturalin Micro Primellä ja pinta oli tasainen sävyltään taas.

Vastaa Viestiin