Vahan/sealerin kerrostaminen

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Avatar
Modifier
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 10, 2012 3:15 pm

Tuosta maallikon erojen huomaamisesta, niin meillä hallitus huomasi eron Dodon Blue Velvetin ja Body Wrapin välillä. Tai siis kysyi, että "mitä oot tehny, kun näyttää ihan eri väriseltä" :)

harrik
Viestit: 922
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2012 12:45 am

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Loka 10, 2012 4:41 pm

No minun mielestä Optin yksi pointti on, notta sen päällä ei pysyisi mikään jos ja kun ei siinä pysy /vahat sealantit niin ei siihen likakaan oikein "istu".

samunoz
Viestit: 4232
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Loka 10, 2012 5:05 pm

Modifier kirjoitti:Tuosta maallikon erojen huomaamisesta, niin meillä hallitus huomasi eron Dodon Blue Velvetin ja Body Wrapin välillä. Tai siis kysyi, että "mitä oot tehny, kun näyttää ihan eri väriseltä" :)
Kumpaa piti parempana? Kyl varmaan suurin osa meistä kyl näkee eron luonnonvahan ja sealantin välillä, ainakin tummemmilla väreillä

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Loka 10, 2012 5:19 pm

..vähän epäilen.
Esim. FK1000P vs. jokumikälie flakepop naturalwax niin mitä eroja sieltä pinnasta pitäis löytyä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Viltsu
Viestit: 985
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Loka 10, 2012 5:55 pm

Nyt kun kiuas jo sihisee lupaavasti, niin on sitten pakko kysyä. Miksi olet hankkinut Auto Finesse Spirit Waxin tai Lusso Oroa? Eikö samalla rahalla olisi saanut FK1000P:tä loppu elämän ajaksi?

samunoz
Viestit: 4232
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Loka 10, 2012 5:56 pm

Dani kirjoitti:..vähän epäilen.
Esim. FK1000P vs. jokumikälie flakepop naturalwax niin mitä eroja sieltä pinnasta pitäis löytyä?
Pinnan tummentuminen taitaa näkyä parhaiten. Auton väri ratkaisee paljon...

Avatar
Modifier
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 10, 2012 6:24 pm

samunoz kirjoitti:
Dani kirjoitti:..vähän epäilen.
Esim. FK1000P vs. jokumikälie flakepop naturalwax niin mitä eroja sieltä pinnasta pitäis löytyä?
Pinnan tummentuminen taitaa näkyä parhaiten. Auton väri ratkaisee paljon...
Nimenomaan tuon huomasi. Tuo Volvon suht tumma metalli sininen muuttuu ainakin tosi paljon tummemmaksi, eikä peilaa puoliakaan niin paljon mitä nämä käyttämäni sealantit. Zainot ja Wolf'sit.

samunoz
Viestit: 4232
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Loka 10, 2012 6:27 pm

Modifier kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Dani kirjoitti:..vähän epäilen.
Esim. FK1000P vs. jokumikälie flakepop naturalwax niin mitä eroja sieltä pinnasta pitäis löytyä?
Pinnan tummentuminen taitaa näkyä parhaiten. Auton väri ratkaisee paljon...
Nimenomaan tuon huomasi. Tuo Volvon suht tumma metalli sininen muuttuu ainakin tosi paljon tummemmaksi, eikä peilaa puoliakaan niin paljon mitä nämä käyttämäni sealantit. Zainot ja Wolf'sit.
Eli kumpi oli hallituksen silmään paremman näköinen

Avatar
Modifier
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 10, 2012 6:31 pm

samunoz kirjoitti:
Eli kumpi oli hallituksen silmään paremman näköinen
Tais tykätä lammenpinta peilauksesta enempi, eli Wolf's vei sillä kertaa voiton.

Edit: Urran osas selittää edellisellä sivulla paremmin tuon "kiillottomuuden" mitä tarkoitin itsekkin tässä tapauksessa.

harrik
Viestit: 922
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2012 12:45 am

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Loka 10, 2012 8:26 pm

Mitä sitä tummaa enään tummentaa.
Mitä enämpi kiiltää/peilaa minusta parempi.
Jos oikein tumman haluaa hankkii sitten mustan auton. :D

Avatar
Modifier
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 10, 2012 8:43 pm

Niimpä :)

Kyllä työkavereiltakin tulee useammin "oot taas vahannu autos" kommenttia, silloin kun on ollut sealant pinnassa.

Juha U
Viestit: 4642
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Loka 10, 2012 8:47 pm

Joo tuollainen musta,jos se kiiltää hienosti(esin Zaino Z-5 pinnassa) silloin,kun autoa ei ole myllytetty ja siinä on hieman naarmuja niin on monen silmään hyvin nätti. Muistan miten oma musta Volvoni sai paljon kehuja aikoinaan, kun tuolla aineella sitä käsittelin

Viltsu
Viestit: 985
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Loka 10, 2012 10:57 pm

Dodoshop kirjoitti:
Viltsu kirjoitti:Itsellä ainakin "pyörähti" silmät päässä, kun vetäisin yhden auton Supernaturalilla. Huikeaa tavaraa. Sealantilla/Hybridillä tuota "silmien pyörähdystä" ei ole vielä tapahtunut.
Ihan mielenkiinnosta, oletkos kokeillut Supernatural Hybridiä? Itsellä kävi yhden hyvälakkaiseen punaisen auton kanssa tuommoinen "pyörähdys", ei heti mutta seuraavana päivänä.
En ole SN Hybridiä kokeillut. Täytyisi kyllä enemmänkin noihin Dodon tuotteisiin tutustua, kun siellä on montakin tuotetta mitä tahtois kokeilla.

Kime
Viestit: 1094
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Loka 10, 2012 11:12 pm

Viltsu kirjoitti:Nyt kun kiuas jo sihisee lupaavasti, niin on sitten pakko kysyä. Miksi olet hankkinut Auto Finesse Spirit Waxin tai Lusso Oroa? Eikö samalla rahalla olisi saanut FK1000P:tä loppu elämän ajaksi?
Se on se FIILIS..!! :lol:

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Dani » To Loka 11, 2012 12:12 am

Viltsu kirjoitti:Nyt kun kiuas jo sihisee lupaavasti, niin on sitten pakko kysyä. Miksi olet hankkinut Auto Finesse Spirit Waxin tai Lusso Oroa? Eikö samalla rahalla olisi saanut FK1000P:tä loppu elämän ajaksi?
Lusso Orosta en tiedä, mutta en nyt tiiä tosta AF SW yhtään mitään..vtun vaikee kiillottaa, kiilto on sama ku monella muulla hybridillä ja hinta on helvetin paljon suolasempi.
Näiden muutamien juttujen takia ostin FK1000P joka on äärimmäisen helppo levittää, kiillottaa ja antaa vähintäänkin saman lopputuloksen..bonuksena vielä se, että fk kestää pidempään pinnassa ja on helpompi ottaa purkista ulos 8-)

En ymmärrä miksi pitää työntää pankkikorttia syvälle, kun taskurahalla saa jo paljon!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

JaniH
Viestit: 1732
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Loka 11, 2012 8:37 am

Sen tässä olen vuosien saatossa huomannut että eri värissä ja jopa saman värisissä mutta eri merkkisissä autoissa on tullut huomattua että vahat, sealantit ja hybridit toimivat osittain täysin eri tavalla. Esimerkkinä tuo minun mersu, luonnonvahalla tai paljon luonnonvahoja sisältävällä hybridillä (esim megun #16) autosta tulee täysin perusmusta kun taas sealanteilla ja enemmän sealanttipitoisilla hybrideillä auto pysyy metallinhohtoharmaana.

Ittelä ei ole kaapissa muita puhtaita luonnonvahoja kuin Lidlin kiinteää, sillä tulee kyllä joihinkin väreihin pirun makea pinta mutta kesto on tuolle tuntematon käsite, kerrostamista tosin en ole kokeillut muuta kuin WG 2.0 tuon päälle mikä lisää kestoa muutamaan viikkoon.

Tuon Dodoshopin mainitseman silmien pyöräytysilmiön seuraavana päivänä olen havainnut useammalla hybridivahalla jo, tai itseasiassa kahdella. Megun #16 kun levittää pintaan niin tulee ajateltua monesti että tuohan ei muuttunu miksikään mutta muutaman tunnin päästä kun katsoo niin ohhoh ja saman ilmiön havaitsin myös finis-waxilla mutta sen kanssa meni yön yli ennenkuin kiiltoa tuli esille.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 11, 2012 9:06 am

Urran kirjoitti:Kun kuulemma eroa ei voi nähdä niin kai se sitten on joku placebo efekti, mut kyllähän narkkaritkin tykkää kaman tuomista tuntemuksista ja hallusinaatioista, vaikkei niitä "oikeasti ole"?
Jotkut näkee, jotkut ei. Jotkut tarvii siihen sieniä ja joillain riittää pelkkä mielikuvitus :lol:

Kuten Kime tossa toteskin jo että moni hommaa yhen boutique vahan pelkästään sen fiiliksen vuoks.

Muistan että muinoin sanottiin ettei LSP:llä saa eri näköstä pintaa, mut sit esim. rasvasella glazella sais. Siis ainakin tommonen helmiäis viininpunanenhan muuttuu paljon tummemmaksi sävyltään, kun siihen levittää vaikka Lime Primen. Eräs mun narkkarikaveri just viimeeks ihmetteli em. vaikutusta ihmeissään.

Väitän että toi auton väri on nimenomaan se, mikä vaikuttaa siihen voiko mitään edes nähdä.
Vain YKSI LSP!

Avatar
pellepoliisi
Viestit: 715
Liittynyt: To Elo 09, 2012 7:13 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » To Loka 11, 2012 9:28 am

Ite oon huomannut omassa kulkineessa hopean muuttunuun vähän syvemmäksi/"rikkaammaksi" glazen toimesta.
Alku kesästä oli pelkkä Meguairs Ultimate Paste Wax. Nyt on Poorboys WB alla ja siinä päällä Meguairs. Mielestäni ero on selvä. Eri asia toi on kuin vahan ja sealantin vertailu. :?
SPOILERSPOILER_SHOW
Hopea ei ole koskaan sytyttänyt järkyttävästi, mutta nyt tulee useammin ihmeteltyä miten hieno hopea onkaan. Suurin plussa on kyllä se, kun lika ei erotu niin hyvin verrattuna muihin väreihin. :D

Viltsu
Viestit: 985
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Loka 11, 2012 11:10 am

En sitten tiedä kuinka suuri rooli on auton värillä, mutta nyt yhden kerran Finis-Waxia käyttänyt, eikä se mitään WOW fiilistä aiheuttanut. Autoa tosin ei ollut myllytetty ja naarmua kyllä löytyy. Sen mersun väri oli vissiin joku roosa (?) tai sellainen vaaleanpunainen kuitenkin.
Se mihin Dodon SN:ää laitoin, ei myöskään ollut myllytetty ja väri oli sellainen shampanja beige Golf. SN:ää laittaessa ei ollut oikeastaan mitään kummempia odotuksia, mutta heti kun oli kiillotuksen tehnyt ja ottanut pari taka-askelta ihaillakseen työnjälkeä, oli ilme :o . Oliko sitten vielä jälki parantunut seuraavaksi päiväksi, jäi näkemättä (mersun näin seuraavana päivänä, eikä ollut muutosta tapahtunut). Seuraavan kerran kun näin auton, oli se jo likainen.

Nyt hyllystä löytyviä vahoja, hybridejä ja sealantteja on Finis-Wax, Naviwax Ultimate, Reload ja Jetseal109. Kun joku loppuu, niin todennäköisesti kokeilen jotain Dodon tuotetta. Rainforest Rub tai SN/SN hybrid kiinnostaa. Mites on Simo, oletko päässyt vertaamaan SN ja SN Hybridiä? Tai oletko kokeillut Rainforest Rubia, kun taitaa olla Domin oma suosikki. Jotain spesiaaliahan siinä "täytyy" olla, kun nostaa omasta tuotannosta ns. halvan tuotteen esille? :roll:

JaniH
Viestit: 1732
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Loka 11, 2012 12:59 pm

Mullahan on tuo rönttä keväällä myllytetty 98,4% naarmuttomaksi, luonnonvahat ja hybridit mitä olen kokeillut on muuttaneet auton mustaksi ja sealanttia en ole kokeillut muuta kuin Glymin kultaa ja sillä pinta pysyi harmaana. Ja ainakin yhdistettynä Wet Glazeen oli aika maukas pinta tuokin kun toi auton oikean värin esiin sen sijaan että väri muuttuisi perusmustaksi mikä nyt sekin ihan ok väri on...

Nuihin Dodon tuotteisiin itselläkin olisi pieni himo =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

TonyB
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Loka 30, 2012 7:19 am

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja TonyB » Ti Loka 30, 2012 9:04 pm

ihmettelen miksi niin iso kritiikki autoglymin HD vahasta. Itse olen käyttänyt koko kesän sitä yhtä ja samaa purkkia ja vielä on yli puolet jäljellä (kavereiden autoja myös vahannut) laitan pohjalle AG punaset vahat koneella ja päälle hd waxin ja kiiltää monta kuukautta! tokihan hd waxin hinta/laatusuhde on kyseenalainen koska ei ole omakohtaista kokemusta paljon muista vastaavista vahoista mutta itse olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen! :thumb:
kukin tyylillään ;)

harrik
Viestit: 922
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2012 12:45 am

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja harrik » Ti Loka 30, 2012 9:39 pm

Niinkuin itsekkin totesit hinta laatu suhde ei kohtaa, varsinkaan jos laittelee muidenkin autoja elikäs kulutusta enämpi.
Lueppas vielä mitä Dani tuossa ylempänä kirjoiti itse ainakin olen samaa mieltä.

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 05, 2012 7:25 am

Eikai HD waxia oo kummemmin arvosteltu? IMO ihan varteenotettava pastewax. Sitä sai jossain välissä briteistä @ £20-£30 joten se on peräti ihan järkevän hintastakin sieltä siihen hintaan. Mutta että sait yhen kesän aikana puolet menee 150g paketista menee :shock: Siis teoriassa mun mielestä tosta pitäs vahata farmariauton kokoinen auto n. 30 kertaa. Kuinka paljon vahailit kavereiden autoja :?
Vain YKSI LSP!

daworder
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 2:52 pm

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja daworder » Ma Tammi 14, 2013 9:41 am

Vanhoja vahoja hyödyks käyttäen ajattelin että sopisiko uudelle vanteelle kerrostaa
Ag gold ja päälle Dodo juice blue velvet pro:ta

Kun toi ag sealeri tod. näkösesti vaan liuottais dodon pois/ei tarttuisi niin ajattelin näinpäin toimivammaksi yhdistelmäksi.

Ja voikohan tuota dodo juice pro:ta kerrostaa?

Detailingshop
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 10:17 pm

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ma Tammi 14, 2013 10:50 am

Kai sitä kerrostaa voi, kyseenalaista sitten mitä hyötyä siitä olisi. En usko että BV Pro-versionakaan on vanteille paras, jos ajattelee kulutusta (sekä mekaaninen että kemiallinen), lämmönkestoa ja laittamisen vaivaa. Joku pelkkä sealant voisi olla parempi kuluvana kerroksena ja ehkä helpompi uusia tarvittaessa, esim. Red Mist Tropical. Ja löytyyhän nyt sitten uudet "nanokeraamiset" (vai oliko ne kryptoniittia :)) vannepinnoitteet SN sarjasta.

Oli mennyt tuo kysymys ihan ohitse että osaanko verrata SN/SN hybridiä, ja täytyy sanoa etten osaa. Eiköhän ne toimi pinnasta riippuen muuten suhtkoht samalla tavalla, mutta hybridissä kesto on ihan omaa luokkaansa. Sitten taas johonkin omistajansa silmäterään voisi kyllä suositella normi SN, mutta ei välttämättä käyttöautoon, eikä ainakaan talveksi.

Vastaa Viestiin