kestopinnoitteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
powermitsu

Re: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Syys 01, 2011 10:31 pm

Minuakin kiinnostaa kyseinen menetelmä, kun Hörnä sanoit että aine levitetään sienellä niin onko pinnoituksen teossa muuten jotain erikoista. En itse saa seksuaalista tyydytystä siitä jatkuvasta hinkkaamisesta vaan siitä että auto on kiiltävä ja siisti. Olen tullut kanssa sen periaatteen ystäväksi että pitäis ollla viimesen päälle myllytetty pinta ja siihen sitte jotain. Tuleeko hylkimisestä luokkaa vastalaitettu tasokas kovavaha? Mistä tätä tuotetta voisi saada? :)

Kohta vahaillaankin sitten vaan laseja? :D

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Pe Syys 02, 2011 12:02 am

powermitsu kirjoitti:Minuakin kiinnostaa kyseinen menetelmä, kun Hörnä sanoit että aine levitetään sienellä niin onko pinnoituksen teossa muuten jotain erikoista. En itse saa seksuaalista tyydytystä siitä jatkuvasta hinkkaamisesta vaan siitä että auto on kiiltävä ja siisti. Olen tullut kanssa sen periaatteen ystäväksi että pitäis ollla viimesen päälle myllytetty pinta ja siihen sitte jotain. Tuleeko hylkimisestä luokkaa vastalaitettu tasokas kovavaha? Mistä tätä tuotetta voisi saada? :)

Kohta vahaillaankin sitten vaan laseja? :D
Myllytyksen jälkeen pinta mahdollisimman puhtaaksi .
Levitä paneeli kerrallaan, kone pelti ainakin 3osaan , katto ainakin 4osaan . ovet 2osaan jne.
Levityksen jälkeen korkeintaan 5min. aikaa tasoitella mikroliinalla kevyesti epätasaisuudet pois.
Sienellä mahdollisimman tasaisesti sitten mikrolla viimeistely.
Valaistus mahdollisimman hyvä(tietysti).
Ikävä kyllä soveltuu myös laseihin. :)
Mikään ei hylji vettä ja likaa paremmin kuin tuo.
Ja todellakin auton hoito on loputon suo nyt jää aikaa sitten sisätiloillekkin. ;)
Euroopassa ainoastaan Elite myy .

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Syys 02, 2011 12:37 am

Miks ihmeessä pitää levittää noin pieni alue kerrallaan, jos kuivumistakaan ei tartte pelätä. :shock: Luulis et tulee tasaisempi lopputulos ku menee paneeli kerrallaan. :roll: Muuten kyl kuulostaa pirun hyvälle. Mitäs toi maksaa tai per käsittelykerta?
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » Pe Syys 02, 2011 4:29 am

hörnä kirjoitti:Pinnoitetta myydään "lääke ruiskussa" 20ml. Tällä määrällä tekee helposti isommankin h.auton.Hinta n.50£
Aine levitetään pintaan esim. vahanlevitys sienellä.
Taitaa sisältää postikulut tuo 50puntaa ja nythän punta on halpa eli alta 60eeroo
"Life is too short to be pissed of all the time"

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Pe Syys 02, 2011 9:48 am

Kun aine on levitetty, n.5min. jälkeen ei voi koskea pintaan tulee huono jälki.
On helpompaa ainakin aluksi pitää paneeli pienenä.
Taidon kartuttua voidaan työstettävää pintaa suurentaa. ;)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Syys 02, 2011 11:18 am

Eiköhän tämä lähde tilaukseen jossain välissä.

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Pe Syys 02, 2011 12:47 pm

Mulle jäi epäselväksi, minkälaisen pinnan tuo jättää ? Vai onko kaiken a ja o se pohja ? Tehdäänkö kiilto pohjilla ja tuo vain suojaa sen kiillon ? :?

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Syys 02, 2011 12:49 pm

Jonas_ kirjoitti:Mulle jäi epäselväksi, minkälaisen pinnan tuo jättää ? Vai onko kaiken a ja o se pohja ? Tehdäänkö kiilto pohjilla ja tuo vain suojaa sen kiillon ? :?
Ajattele tuo lakkana. Kaikki mitä jää lakan alle on siellä ja pysyy. Roskat, naarmut jne ;)
E81 123D

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Syys 02, 2011 1:43 pm

Pinta on juuri sellainen, kuin pohjat ovat. Siihen päälle ohut kirkas pinnoite. Tuo pitää siis pyyhkiä tasaiseksi sopivalla mikrokuituliinalla noin 5 min kuluessa. Tämä on tärkeä vaihe, jotta pinnasta tulee varmasti tasainen ja terävä. Mikäli tuo kuivuu liian kauan, niin pinnalle mahdollisesti jääneitä epätasaisuuksia, kuten liiallainen aine (harmaat rannut vast.) ei saa enää pois. Kerrostaminen ei auta tässä vaiheessa, vaan joutuu myllyttämään pois ja pinnoittamaan uudelleen. Valmistaja ei myöskään suosittele kerrostamista.

Tämä on kyllä erittäin hienoa ainetta esimerkiksi noille myllytetyille etuvaloille. Ei tarvitse pelätä uudelleen sumentumista käsittelyn jälkeen. Vanteetkin ovat huolettomat pestävät käsittelyn jälkeen. Ei tarvitse leikkiä pesuaineiden kanssa ja miettiä vahapintaa vaan aina voi pestä melkein millä haluaa vanteet.
Kaikki liha tottelee kuria...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Syys 02, 2011 2:00 pm

Tota kyl pitää tilata. 8-)
EX Audi TT RS+ & RS3

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Pe Syys 02, 2011 6:06 pm

Tuon aineen kerrostaminen on jälkikäteen mahdotonta, kun tuon pinnoitteen päällä ei pysy mikään . ;)
Jokun quick detailerin voi kyllä heittää, saattaa ehkä lisätä liukkautta ja kiiltoo siis sen verran kuin nuo mömmöt yleensä antaa.
Eikä noitten litkujen kestosta tarvitse olla huolissaan eihän ne muutenkaan kestä kuin korkeintaan seuraavaan pesuun eivätkä ole edes hinnan kiroissa.
Kuivaus tukena nuo detailerit ovat kyllä mukavia ja tässä yhteydessä pintaan jää aina jotain.
Varsinkin noitten ei huuhdeltavien aineiden ominaisuudet korostuvat elikäs pesu on vieläkin helpompaa.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Syys 02, 2011 8:55 pm

Onko hörnällä kokemuksia tästä http://www.routec.fi/?group=2&browse=1& ... &labelid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkähän menee ku noita vertailis keskenään? :roll:
EX Audi TT RS+ & RS3

joye

Viesti Kirjoittaja joye » Pe Syys 02, 2011 9:20 pm

Peke kirjoitti:Onko hörnällä kokemuksia tästä http://www.routec.fi/?group=2&browse=1& ... &labelid=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkähän menee ku noita vertailis keskenään? :roll:
IMO noita ei voi verrata toisiin millään tavalla, olen siis tota 2-komponentti kamaa käyttäny.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Pe Syys 02, 2011 11:02 pm

Tuo Opti coat tekee kemiallisen sidoksen molekyyyli tasolla. toisin sanoen tulee olemaan pinnan kanssa "yhtä puuta" siittä johtuu periaatteessa ikuinen kesto.
Tuo nano teknologia perustuu äärimmäisen pieniin partikkeleihin jotka menevät maalinkin huokosiin .Yksi nanometri on millin miljoonas osa.
Mikään muu pinnoite ei tee kemiallista sidosta kuin tuo Opti coat.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Syys 05, 2011 2:22 pm

Mistä tätä saa ja koska? Minä haluan :D

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Syys 05, 2011 4:25 pm

http://www.elitecarcare.co.uk/optimum-o ... oating.php

Tuolta näköjään ainakin. Itse olen tilannut aikanaan Autogeekiltä...

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » Su Syys 11, 2011 5:28 am

"Life is too short to be pissed of all the time"

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Su Syys 11, 2011 2:49 pm

Sen verran olen saanut asioita liikahtamaan eteenpäin, että voin jo julkistaa Opti-Coatin löytyvän meiltäkin lähiaikoina :). Myös ONR tulee samalla kerralla varastotuotteeksi.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Syys 11, 2011 3:03 pm

On se kova äijä!!!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Syys 11, 2011 3:06 pm

Kuva
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Syys 11, 2011 3:23 pm

Hienoa! :)
EX Audi TT RS+ & RS3

Miktoy

Viesti Kirjoittaja Miktoy » Su Syys 11, 2011 5:57 pm

Ei tarvii enää lähteä merta edemmäs kalaan... :P On kyllä hienoa palvelua, kaikki tarvittava löytyy Jannelta!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Syys 11, 2011 8:05 pm

Projectech kirjoitti:Sen verran olen saanut asioita liikahtamaan eteenpäin, että voin jo julkistaa Opti-Coatin löytyvän meiltäkin lähiaikoina :). Myös ONR tulee samalla kerralla varastotuotteeksi.
Sulla taitaa olla kohta konehalli täynnä tuotteita. Onko sulla montakin työntekijää vai miten pidät varaston "katastrofivaaran" loitolla :lol:

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Syys 11, 2011 8:57 pm

Olen erittäin huono kehumaan itseäni, mutta on ihan pakko möläyttää, notta nuo ovat ne kaksi tuotetta joita olen kehunut näilläkin sivuilla jäniksen kokoinen vaahtopallo suu pielessä :lol:

Reneto

Viesti Kirjoittaja Reneto » Su Syys 11, 2011 9:37 pm

Hynde kirjoitti: Tämä on kyllä erittäin hienoa ainetta esimerkiksi noille myllytetyille etuvaloille. Ei tarvitse pelätä uudelleen sumentumista käsittelyn jälkeen.
Oman Volkkarin valot myllytettiin reilu kaksi vuotta sitten, ja ovat edelleen kirkkaat. Mitään suojaa niihin ei laitettu. Onko sumentuminen sitten merkkikohtaista, vai mitä.. :? Olen kyllä joskus aiemminkin kuullut tuosta ilmiöstä

Vastaa Viestiin