Moikka foorumilaisille!
Vähän henkistä tukea/neuvoja kaipailisin. Maalautin ammattitaitoiseksi tunnetussa automaalaamossa B6 A4:n uudet etulokasuojat. Yrittäjä suositteli käsittelemään lokarit sisäpuolelta vielä kotelonsuojalla, joten pahemmin suojailematta vetelin loksujen sisäpuolet eilen Dinitrolin ML kotelonsuojasprayllä. Jätin ne kaikessa rauhassa enempiä miettimättä kuivamaan, kunnes tänään älysin, että valumia oli päässyt syntymään parista kohtaa molempiin lokareihin myös maalatuille puolelle. Aineen piti Tekniikan Maailman 2007 vertailun perusteella olla täysin turvallinen maalipinnalle (kuuluisia viimeisiä sanoja)... Pyyhin valumat tänään pois puhtailla liinoilla ja nyt lakassa on sateenkaaren väreihin taittava lakkavika valumien kohdalla. Valumat siis näkyvät vain tietystä kulmasta katsomalla, mutta mielestäni ovat siistissä autossa erittäin häiritseviä. Vaikutti ikään kuin, että teollisuusbensiini yms. liuottimet, mitä tuossa on, olisivat pehmentäneet tuoretta lakkaa ja tehneet siitä valoa kaksoistaittavan. Auto on metallinhohto tummanharmaa ja lokasuojat on maalattu joko viime loppuviikosta tai tämän viikon maanantaina. Annan nuo nyt kuivua kunnolla, mutta olisikohan vaurio vielä pelastettavissa myllyttämällä?
Pilasin tuoreen maalauksen Dinitrolilla - myllytys?
Re: Pilasin tuoreen maalauksen Dinitrolilla - myllytys?
Uskoisin, että lähtee myllyttämällä. Minulla oli joskus A4 josta oli takakylki maalattu, ja siinä näkyi bensatankin luukun alapuolella vähän samanlaista lakkavauriota eli sopivasta kulmasta katsoen näkyi valuma, joka heijasti suurin piirtein kaikkia valon aallonpituuksia. Päättelin tuolloin, että varmaan tuoreeseen lakkapintaan valunut bensaa tankkauksen yhteydessä ja jotenkin liuennut lakkaan tms. Ainakin tuossa tapauksessa kyseessä oli kuitenkin aivan pinnallinen vaurio joka lähti nätisti myllyttämällä kevyesti niin ettei jäänyt mitään jälkeä.