Vanhan auton kiillotus, apua aineiden valintaan.

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
ippe
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 6:37 am

Vanhan auton kiillotus, apua aineiden valintaan.

Viesti Kirjoittaja ippe » Ti Huhti 01, 2014 10:17 am

Hei,

Tuossa olisi tulossa projektiksi Volvo 940 vm.91 ja peruspunainen väri, sekä -89 MB 190 väriltään metallihohto kulta.

Tavoitteena olisi saada mahdollisimman kiiltävää "kiimakiilto" pintaa ja mahdollisimman virheetöntä tottakai.
Nyt kaipailisinkin suosituksia aineiden ja työvaiheiden suhteen kun pinta pitäisi vielää kestääkin hyvin/erittäin hyvin.

Liuotinpesuaine, foam lance, claybar + dodon liukkari löytyy jo, sekä dodon shampoo. Tarkoituksena olisi työstää suunnilleen näin:


Pesu: Foami/huuhtelu, liuotin, huuhtelu, lentoruosteen poisto, huuhtelu, shampoopesu btbm, huuhtelu, claybar käsittely, huuhtelu, kuivaus.

Kiillotus: Epäkesko koneella, aineina Sonüs SFX- sarjan aineet + laikat. Lisäksi löytyy joitain Flexipads laikkoja ja CG Hexlogic keltainen. Tarvittaessa käytettävissä on myös rotary. Olisiko mahdollisesti jollain muilla kiillokkeilla/laikoilla saavutettavissa parempi lopputulos?

Kiillotuksen jälkeen pinnan puhdistus, cleanser fluidilla tai ipalla. Puhdistuksen jälkeen ajatuksena oli laittaa pintaan Wolf¨s Nano Glaze tai Wolf´s Shine & Seal, kumpikohan noista tekis hienompaa pintaa? Muita vaihtoehtoja???

LSP: Tähän olin suunnitellut Wolf´s Hard Bodya, ja sen pesuun jatkossa Nano Bathea. Olisiko jokin muu LSP parempi kestoltaan/kiilloltaan?

Ulkoisiin muoviosiin: Gtechnic C4, tähän käyttöön ei liene parempia vaihtoehtoja olekkaan... vai onko?

Renkaat: Wolf´s Black Out, muita vaihtoehtoja, paremmin kestäviä?

Ikkunat: Puhdistukseen Ceriglass, vai jokin muu mikä?
Ikkunat: Pinnoitukseen Wolf´s Nano Glass Sealant tai Nanolex Ultra Glass Sealant, kummalla vesi poistuu paremmin, kumpi kestää pidempään? Vai jokin muu pinnoite?

Mitä pintojen jatkohoitoon?

Tämmöisiä kysymyksiä tuli mieleen, työstöajat ei ole niin tärkeitä, nyt loppu tulos ja maksimi kiilto/kesto ratkaisee :)

Wolfie
Viestit: 2741
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Vanhan auton kiillotus, apua aineiden valintaan.

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Huhti 01, 2014 11:16 am

Volvo onnistunee epäkeskollakin, ainakin se yksi 9-sarjan farkku mikä mulla oli ei ollut hirveän kova.
Mersu taas jos on originaalimaalissa saattaa olla järjettömän kova. Itse taistelin kerran yhtä W124:ää johon ei saanut kovin kummoista parannusta naarmujen vähyyteen edes karvalaikalla rotarylla ja megun #105:llä. Helpoimmaksi ja parhaimmaksi keinoksi osoittautui myöhemmin paineilmaepäkesko ja mirkan abralon 2000grit vesihiomalaikka, perään keltaista hexiä rotarylla ja megun #101:stä.
Toki tuon ikäisten autojen pinnat on jo yksilöitä, paistuneet eri aikoja auringossa ja tuon vuosimallin tekeleet saattaa olla jo vesiväreillä eikä myrkkymaaleilla niin ei välttämäti tarvitse niin radikaaleja toimenpiteitä.

Mä sanoisin että kokeile ensin epäkeskolla ja katso mitä tapahtuu. Tarvittaessa vaihda rotaryyn. Mutta hae nyt kuitenkin ensin testipaneeliin sieltä hellemmästä yhdistelmästä lähtien ensin, sitä ei koskaan tiedä mikä kombo on jo riittävä. Turha aloittaa heti karkeimmalla mahdollisella ja poistaa liikaa pintaa jos hellempikin yhdistelmä toimii.
Todennäköisesti pärjäät noilla mitä sulla jo on.

JaniH
Viestit: 1725
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Vanhan auton kiillotus, apua aineiden valintaan.

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 30, 2017 1:25 pm

Itse juuri yritin kiillotella -91 mallista Buikkia. Maalipinta oli siinäkin sellainen että karva ja S3 Gold ei tehneet oikein mitään näkyvää muutosta. 2 vetoa karvalla, 2 vetoa schollin lilalla aineena s3g ja viimeistelyyn schollin oranssi ja s30+ ja osa autosta sininen CG Hex ja virtuksen keskileikkaava tahna. Naarmua jäi vielä ja paljon muttei enään uskalla enempää yrittää ottaa kun nyt meinasi jo mennä lakasta läpi.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Vastaa Viestiin