Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
falconi
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2011 2:57 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja falconi » Su Touko 22, 2016 8:29 pm

On tullut sitten itte aloiteltua maalausharjoitukset ja valumiahan sitä löytyy sieltä täältä. Väreinä suorakiiltovärit, valumien hionta (partaterä, vesihionta) onnistunee, mutta mitäs sitten kiillotukseen?

Konetta ei ole kuin paineilma epäkesko mallia bilteema, 125mm. Kartoitan tässä nyt edullista vaihtoehtoa ja miettinyt pari eri "skenaariota"

1. Ostan tuohon paineilma vehkeeseen jonkun tallan ja laikan (jos edes saa?) + aineet

2. Motonetissä näytti olevan joku rotary kone tarjouksessa alle 70e, mutta siinä tuli järkyttävän iso talla mukana 180mm, kyseessä on kuitenkin MP:n katteet ja suht pieniäkin koloja kiillotettavaksi. Eli tarviis tuohon jonku pienemmän tallan. + laikat ja aineet. Toki varmasti jatkossa olisi pätevämpi kun tulee kuitenkin haluaa jossain vaiheessa myllyttää autoa.

Mitä mieltä raati? Iso plussa jos saa motonetistä tarvikkeet niin pääsee nopeasti hommassa eteenpäin.

Jokke79
Viestit: 150
Liittynyt: To Maalis 24, 2016 1:51 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Jokke79 » Ke Kesä 01, 2016 2:55 pm

Ehtoolla kun pääsen töistä niin olisi tarkoitus aloittaa E60 carbonblack metallic bemarin kiillotus. Oon jo paikkaillu kiveniskuja ja vesihionu 2000 paperilla. Kiilotukseen löytyy Rupes 15 mk2, sinisiä mikrokuitulaikkoja, sinisiä, keltaisia ja valkoisia vaahtomuovilakkkoja. Aineina kaikki valkoisesta siniseen. Esipesu, kinnastus, raudan ja pienpoisto on suoritettu jo.

Vielä olisi viime hetken kyssäreitä.

- noilla leikkaavilla laikoilla varmaan hyvä ajaa 4 nopeudella ja kohtuullisella paineella?
- 5-6 kertaa ajaa per veto?
- kannattaako 1 steppi vetää aina koko autoon kertallaan vai joka steppi aina paneeliin yhtä soittoa?
- kannattaako jättää viimeistely keltaiseen vai vetää vielä valkoisella, vai onko tuo ajanhaaskausta bemarin kovan?lakan kanssa?
- kiilotusvaiheessa koneen omalla painolla ja nopeus 2-3?
- ajovalot voi varmaan pyyhkäistä samoilla aineilla ja laikoilla?
- noin 40x40 varmaa hyvä alue vetää kerralla?
- laikan putsaus harjalla joka vedon jälkeen?
- yhden montako vetoa/aluetta samalla laikalla putkeen ennen vesipesua?
- voiko saman laikan ottaa vähän kosteana myöhemmin kiertoon kun luin että Rupesin aineet ja laikat toimii kuivana parhaiten?
- tarviiko noita vaahtomuovilaikkoja primata? Mikrokuidut tietysti.

Ei nyt juuri muuta tule mieleen :buffer:

Deadbeat111
Viestit: 316
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Ke Kesä 01, 2016 5:07 pm

Kannattaa siinä ekassa paneelissa kokeilla erivaihtoehtoja, eli hakea sellainen parhaiten toimivat laikka/aine yhdistelmät. Sitten kun löytyy se sopiva, niin voi vaikka kiertää loppu auton sillä karkeammalla stepillä. Kokeilemalla se selviää onko Rupesin valkoinen liian pehmyt, mikä on hyvä selvittää heti alkuvaiheessa

Omaa kokemusta ei ole, mut kuulemma mk2 4-nopeus on ok naarmunpoistoon.

Ajovalot/takavalot voi vetää samoilla aineilla

Rupesin aineista ei kokemusta, niin en ota noihin muihin kantaa suuremmin.

Maku kysymyksiä, mutta itse praimaan vaahtikset kyllä.

Jokke79
Viestit: 150
Liittynyt: To Maalis 24, 2016 1:51 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Jokke79 » Ke Kesä 01, 2016 5:31 pm

Toisaalta joku paneeli olis kiva tehdä puoliks valmiiks niin sais 50/50 kuvan. Vähän luulen, että saa alottaa sinisillä kun tuota p2000 jälkeä konepellissä paljon ja muuallakin vähän. Toki voisi eka kokeilla esim sinistä vaahtomuovia ja vihreää nestettä? Vihreitä laikkoja en vielä ostanut.

Jokke79
Viestit: 150
Liittynyt: To Maalis 24, 2016 1:51 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Jokke79 » Su Kesä 05, 2016 11:05 am

Alkaa bemarin eka vaihe oleen valmis ja tänään pääsee viimeistelemään. Yllättävän hyvin sujunut tuo leikkausvaihe, oon ajellut tolla Mk2:lla pääasiassa 4-nopeudella noita leikkaavia ja antanut painetta suht paljon. Tuolla keltaisella varmaan kannattaa vetää nopeudella 2 tai 3 ja ei juurikaan painetta? Kiilotusvaihetta ei varmaankaan myös tarvi ajaa moneen kertaan? Leikkaavilla vedin pahimmat kohdat neljään kertaan. :buffer:

Pilder
Viestit: 819
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 11:08 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Pilder » Su Kesä 05, 2016 7:06 pm

Laitteita ja laikkoja en tunne, mutta kyllä niihin viimeistely ajoihin kannattaa painetta antaa, jotta leikkaa karkeamman ajon holot pois.

Kniitti
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2016 5:59 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Kniitti » Ke Kesä 15, 2016 6:10 pm

Uusi foorumilainen tässä kyselee. Tarkoituksena olisi myllyttää tumman violetti metallihohto Ford, jonka maalipinta on pahasti pyörrejälkiä täynnä ja muutama pahempi naarmukin löytyy. Teenkö pahojakin virheitä jos teen työn seuraavasti:

1. Pesu fairylla
2. Pesu mikroliuottimella
3. Myllytys Scholl S17 spiderpad ruutulaikalla (rotaatiokone)
4. Isopropanolilla pyyhintä mikrokuidulla, jotta saa hankausaineen jämät pois
5. Sealantiksi Scholl W9 käsin levitettynä

Kun noita pahempia naarumuja hinkkaa, niin onko pelkoa saada koko auton lakkakerros poistumaan tuolla aineella vai voiko huoletta hetken samaa kohtaa käsitellä?

Tuleeko tälläisellä setupilla aloittelijalle kelvollista jälkeä vai lähteekö koko maali kuoriutumaan hetken päästä?

Kniitti
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2016 5:59 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Kniitti » Ke Kesä 15, 2016 7:57 pm

Kniitti kirjoitti:Uusi foorumilainen tässä kyselee. Tarkoituksena olisi myllyttää tumman violetti metallihohto Ford, jonka maalipinta on pahasti pyörrejälkiä täynnä ja muutama pahempi naarmukin löytyy. Teenkö pahojakin virheitä jos teen työn seuraavasti:

1. Pesu fairylla
2. Pesu mikroliuottimella
3. Myllytys Scholl S17 spiderpad ruutulaikalla (rotaatiokone)
4. Isopropanolilla pyyhintä mikrokuidulla, jotta saa hankausaineen jämät pois
5. Sealantiksi Scholl W9 käsin levitettynä

Kun noita pahempia naarumuja hinkkaa, niin onko pelkoa saada koko auton lakkakerros poistumaan tuolla aineella vai voiko huoletta hetken samaa kohtaa käsitellä?

Tuleeko tälläisellä setupilla aloittelijalle kelvollista jälkeä vai lähteekö koko maali kuoriutumaan hetken päästä?
Tai itseasiassa taidan rasvanpoistoon ottaa motonetin rasvanpoistajaa.

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Kesä 15, 2016 8:30 pm

Millä sä meinasit viimeistellä tuon pinnan? Veikkaisin, että tuo kombo tulee jättämään ajojälkeä/holoa.

Suosittelisin hakeutumaan jonkin foorumilaisen oppiin :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Kniitti
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2016 5:59 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Kniitti » To Kesä 16, 2016 5:12 pm

Tuossa oli siis mainittu mitä aion tehdä ja kyselin sillä mielellä, että mitä tekisitte toisin ja miksi? Oppia haen nyt foorumin kautta, sillä en pääse lähtemään kiillotuskouluun kenenkään luokse.

Tuota Schollin W9 ainakin mainostetaan selant/glaze suojana kiilloitetulle pinnalle. Millä se vielä tuon jälkeen pitää viimeistellä vai tarviiko edes jos ei holoja jää näkyviin?

Pilder
Viestit: 819
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 11:08 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Pilder » To Kesä 16, 2016 6:08 pm

Kniitti kirjoitti: Teenkö pahojakin virheitä jos teen työn seuraavasti:

1. Esipesu
2. Pesu liuottimella
3. Pien- ja raudanpoisto
4. Savestus
5. Pesu liuottimella
4. Myllytys1 S17 ja kaveriksi vaikka Schollin violetti laikka, tai sitten sillä spiderillä.

5. Myllytys2 S30 ja kaveriski Schollin oranssi laikka.
Suosittelen vaikka harjoittelemaan ensin S30 aineella ja vaikkapa tuolla Schollin oranssilla laikalla.
Helppo ajaa eikä vetele. Voi tuo S17 ja leikkaava laikka ihmetyttää ensalkuun. :D

6. Pesu liuottimella
7. W9 pintaan

Näin minä tekisin. Aineethan löytyy aikapitkälle Motonetistä, jos ei tilaamaan viitsi alkaa. :)

Kniitti
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2016 5:59 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Kniitti » To Kesä 16, 2016 9:24 pm

Kiitoksia. Täytyy ottaa asiaksi tuo huolellinen esipesu ja S30 ehdinkin juuri motonetista hakemaan purkillisen. Melkolailla siis juuri noin tulee nyt tehtyä tämä.

Käykö liuottimeksi tuollainen motonetin suihkupullossa oleva vai tarvitseeko jotain erityistä?

Avatar
Kylli-täti
Viestit: 394
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 12:49 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » Pe Kesä 17, 2016 7:35 am

Kniitti kirjoitti: Käykö liuottimeksi tuollainen motonetin suihkupullossa oleva vai tarvitseeko jotain erityistä?
Se on tällä forumilla todettu ihan toimivaks.

JaniH
Viestit: 1725
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Kesä 19, 2016 10:58 am

Tuo S17 on vielä sellainen tahna etten itse ole ainakaan löytänyt vielä sille sopivaa pintaa tai laikkaa jonka kanssa "ajaminen" olisi kivaa ja mukavaa. Vetelee ja paakkuntuu älyttömästi useimmilla pinnoilla ainakin leikkaavan laikan kanssa ajellessa. Ajettavuutta tosin voi parantaa laittamalla laikalle tipan S30+:aa kaveriksi.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

LAtee
Viestit: 17
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 7:09 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja LAtee » Su Kesä 19, 2016 6:52 pm

JaniH kirjoitti:Tuo S17 on vielä sellainen tahna etten itse ole ainakaan löytänyt vielä sille sopivaa pintaa tai laikkaa jonka kanssa "ajaminen" olisi kivaa ja mukavaa. Vetelee ja paakkuntuu älyttömästi useimmilla pinnoilla ainakin leikkaavan laikan kanssa ajellessa. Ajettavuutta tosin voi parantaa laittamalla laikalle tipan S30+:aa kaveriksi.
Mä jo mietinkin, että teenkö jotain väärin kun tuntuu toi S17 sen verran vaikeelta ajettavalta.
Onko S3 yhtään parempi vai meneekö "huonompaan" suuntaan vaan?

OskuV
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 11:47 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja OskuV » Su Kesä 19, 2016 7:19 pm

LAtee kirjoitti:
JaniH kirjoitti:Tuo S17 on vielä sellainen tahna etten itse ole ainakaan löytänyt vielä sille sopivaa pintaa tai laikkaa jonka kanssa "ajaminen" olisi kivaa ja mukavaa. Vetelee ja paakkuntuu älyttömästi useimmilla pinnoilla ainakin leikkaavan laikan kanssa ajellessa. Ajettavuutta tosin voi parantaa laittamalla laikalle tipan S30+:aa kaveriksi.
Mä jo mietinkin, että teenkö jotain väärin kun tuntuu toi S17 sen verran vaikeelta ajettavalta.
Onko S3 yhtään parempi vai meneekö "huonompaan" suuntaan vaan?
En ole S17 montaa kertaa käyttänyt, mutta S3 on ainakin ihan ok ajettava. Ei pitäis ainakaan paakuttaa ja tahmata yhtä paljoa.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

Juha U
Viestit: 4564
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Kesä 19, 2016 9:04 pm

Mulla ei oo paakuttanu S3g koskaan ja ihme että tuota S17+ edes tehdään, kun ei se oo hyvä missään. Ajanu jo monta kilon purkkia S3g:tä ja tänään sain taas kilon lisää.

OskuV
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 11:47 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja OskuV » Su Kesä 19, 2016 9:18 pm

Joo, siihen on syynsä miksi mulla ja monella muullakin S17 on jääny hyllyyn.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

Hest
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 7:17 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Hest » To Heinä 07, 2016 7:47 am

Terve kinnaslaiset!

Mulla on tulossa tässä kesän aikana hoitoon metaali musta bemari ja ajattelin hankkia sitä varten karvalaikan noiden Schollin lilan, sinisen ja oranssin jatkoksi. Koneena toimii siis Flexin rotari 125mm tallalla.

Laikaksi ajattelin tämmöistä http://www.autonhoitokauppa.fi/flexipads-merino-130-mm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; taikka sitten tämmöistä http://www.autonhoitokauppa.fi/flexipad ... ool-135-mm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Mikäs käytännön ero noissa on? Olen täältä jostain lukenut karvan primaamisesta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitenkäs tuota kannattaa putsata paneelien välissä? Vaahtomuovisia poutsaan aina pehmeällä hammasharjalla, mutta kuinkas karvan kanssa kannattaa toimia?

Vahaksi laitan Collinite 915. Olen ajatellut hankkia jonkun glazen vahojen lisäksi. Ajatus on että ei joka kerta kun vahaa laittaa tarvitsisi myllyttää kuitenkin että suurimmanc osan tulleista naarmuista saisi maskattua pois 915 tai fk1000p alta ja ehkä hieman lisää kiiltoa. Toimisko tämä tähän tarkoitukseen http://www.autonhoitokauppa.fi/chemical ... zem-473-ml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;? Voiko joku muu?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista! :)

Avatar
seatts
Viestit: 1592
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja seatts » To Heinä 07, 2016 10:59 am

Karvalaikan puhdistukseen olen itse käyttänyt tätä

http://www.autonhoitokauppa.fi/pt-villa ... istin-spur

Applessiini
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Touko 23, 2016 11:05 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Applessiini » Pe Heinä 08, 2016 8:08 pm

Edessä olisi uran ensimmäinen myllytys ja tarvittaisiin vähän neuvoja tai mielipiteitä.
Auto on 2012 audi A6 metallimusta. Auton keula on maalattu 2kk sitten uusiksi oviin ja tuulilasiin asti. Takaosa autosta on suht siistissä kunnossa poislukien että on täynnä autoliikkeen fiksarin hologrammia. Keula maalattiin uusiksi siksi koska se oli hiekkapuhallettu rekan perässä 140tkm ajan...
Hommaan saan käyttöön 3M tahnat/laikat/koneen. Tahnoja ja laikkoja on 3 eri karkeutta. Karkea, viimeistely ja holonpoisto. Mitä mieltä raati on, kannattaako vetäistä 3-steppinä vai riittäisikö 2 hienointa? Etenkin tehtaan pinnassa on kyllä melkoisesti aplaria, mutta tuskin tuo karkeinkaan niitä jaksaa poistaa, vai?

Pesumenetelmät on hallussa niistä ei sen enempää.

fishcock
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 07, 2016 7:03 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja fishcock » Pe Heinä 15, 2016 2:53 pm

Tervehdys,

Viimeisimmistä myllyttelyistä kulunut noin 10 vuotta. Aineet vaihtuneet ja taito kaikonnut suurimmilta osin. Nyt tuli ostettua musta b-mersu satasen ladojen jälkeen. Autoa on käytetty harjapesussa ja pinta sen mukainen. Ajattelin nyt alkajaisiksi hommata edullisen epäkesko koneen ja käydä läpi 1-steppinä, schollin s20 blackilla, ettei heti mene liian vaikeeks ja saa nopeasti parannettua.

Pesuaineita, laikkoja ja vahan tilasin jo autodudelta. Tälläisia kysymyksiä on vielä herännyt:

-hommaanko vielä autodudelta koneeksi Shine Mate ERO600 vai vastaako motonetin "DAS-6 pro" tuota?
-ostin summassa tuolle scholl s20 blackille vihreitä hex-laikkoja. onko ok vai olisiko ollut joku parempi?
-ostin bilt hamperin auto-foamia, jotain dodo juicen vadelmamehushampoota ja jonkun lohikäärmeenoksennus raudanpoiston. Kannattaako tuo raudanpoisto siis suihkia koko auton päälle?
-unohdin tilata viimeistelypuhdistusaineen. Löytyykö motonetistä vastaavaa vai mitä teen kiillotuksen jälkeen ennen vahaa?

Oli varmasti muitakin kysymyksiä, mutta ei tule nyt mieleen.

Kiitos ja anteeksi.

Deadbeat111
Viestit: 316
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Pe Heinä 15, 2016 9:09 pm

fishcock kirjoitti:Tervehdys,

Viimeisimmistä myllyttelyistä kulunut noin 10 vuotta. Aineet vaihtuneet ja taito kaikonnut suurimmilta osin. Nyt tuli ostettua musta b-mersu satasen ladojen jälkeen. Autoa on käytetty harjapesussa ja pinta sen mukainen. Ajattelin nyt alkajaisiksi hommata edullisen epäkesko koneen ja käydä läpi 1-steppinä, schollin s20 blackilla, ettei heti mene liian vaikeeks ja saa nopeasti parannettua.

Pesuaineita, laikkoja ja vahan tilasin jo autodudelta. Tälläisia kysymyksiä on vielä herännyt:

-hommaanko vielä autodudelta koneeksi Shine Mate ERO600 vai vastaako motonetin "DAS-6 pro" tuota?
-ostin summassa tuolle scholl s20 blackille vihreitä hex-laikkoja. onko ok vai olisiko ollut joku parempi?
-ostin bilt hamperin auto-foamia, jotain dodo juicen vadelmamehushampoota ja jonkun lohikäärmeenoksennus raudanpoiston. Kannattaako tuo raudanpoisto siis suihkia koko auton päälle?
-unohdin tilata viimeistelypuhdistusaineen. Löytyykö motonetistä vastaavaa vai mitä teen kiillotuksen jälkeen ennen vahaa?

Oli varmasti muitakin kysymyksiä, mutta ei tule nyt mieleen.

Kiitos ja anteeksi.
Pärjäät kyllä Motonetin versiolla.

Laikan sopivuus? Sen näkee vasta kun tekee, mut musta auto ja laikka aika karkea niin ei välttämättä viimeistely tule olemaan viimeisen päälle.

Raudanpoiston ruiskisin koko autoon, vaikka kaikkiin paneeleihin se rautapöly ei niin paljon keräännykkään.

Viimeistelypuhdistukseen Motonetistä löytyy AT-rasvanpoistoa litran tonkissa

fishcock
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 07, 2016 7:03 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja fishcock » Pe Heinä 15, 2016 11:27 pm

Deadbeat111 kirjoitti: Pärjäät kyllä Motonetin versiolla.

Laikan sopivuus? Sen näkee vasta kun tekee, mut musta auto ja laikka aika karkea niin ei välttämättä viimeistely tule olemaan viimeisen päälle.

Raudanpoiston ruiskisin koko autoon, vaikka kaikkiin paneeleihin se rautapöly ei niin paljon keräännykkään.

Viimeistelypuhdistukseen Motonetistä löytyy AT-rasvanpoistoa litran tonkissa
Kiitos tuhannesti vastauksista, tässä muutama lisää :roll:

Ajattelin laittaa tuota rasvanpoistoa suihkepulloon. Pittäkö se laimentaa esim. akkuvedellä ja mikä on sekoitusuhde? Vai käyttääkö sitä porukka raakana?

Voiko Auto-foamilla pestä myös moottoritilan?

Voiko vaahtomuovilaikan putsata kiillotuksen välissä niin, että sillä pääsee nopeasti jatkamaan, jos menee tukkoon?

Haittaako, jos myllytän mökillä autoa ulkona taivasalla?

Joooniii
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 2:42 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Joooniii » La Heinä 16, 2016 2:20 am

fishcock kirjoitti:
Deadbeat111 kirjoitti: Pärjäät kyllä Motonetin versiolla.

Laikan sopivuus? Sen näkee vasta kun tekee, mut musta auto ja laikka aika karkea niin ei välttämättä viimeistely tule olemaan viimeisen päälle.

Raudanpoiston ruiskisin koko autoon, vaikka kaikkiin paneeleihin se rautapöly ei niin paljon keräännykkään.

Viimeistelypuhdistukseen Motonetistä löytyy AT-rasvanpoistoa litran tonkissa
Kiitos tuhannesti vastauksista, tässä muutama lisää :roll:

Ajattelin laittaa tuota rasvanpoistoa suihkepulloon. Pittäkö se laimentaa esim. akkuvedellä ja mikä on sekoitusuhde? Vai käyttääkö sitä porukka raakana?

Voiko Auto-foamilla pestä myös moottoritilan?

Voiko vaahtomuovilaikan putsata kiillotuksen välissä niin, että sillä pääsee nopeasti jatkamaan, jos menee tukkoon?

Haittaako, jos myllytän mökillä autoa ulkona taivasalla?
Raakana puteliin tuo at rasvanpoisto, IPA taas laimennetaan akkuvedellä.

Kyllä autofoami ihan hyvin konetilan puhdistaa, tosin rasvaisempaan likaan surfex hd on omiaan.

Laikan voi puhdistaa välissä APC:lla (esim surfex hd) ja vedellä puristelee kuivaksi ja pyöräyttää koneella vielä hetken tappikierroksilla.

Myllyttää voi pihalla kunhan pyyhkäisee paneelilta pölyt pois ennen myllytystä ja varjossa tekee.

Vastaa Viestiin