Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
Rauhallinen Erkki
Viestit: 1840
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » La Maalis 15, 2014 9:15 am

Ja vielä sellainen, kun katsoin tuota postausta, niin ei missään nimessä noin kovilla kierroksilla. Sillon kun karvalla ajettiin, niin mentiin noilla "moottorisahamurhaaja" -kiekoilla, ihan syystä, ja aineetkin olivat erit. Nyt nopsa levitys ja sitten paineen kanssa työstö ~1200-1400rpm, pari-kolme kertaa työstettävä alue läpi, sitten painetta pois ja kierroksia alemmas, kerta-pari alue läpi ja viimeinen yliajo minimeillä ja nollapaineella. Jotain tollaista näin pikaseen, kokeile rauhassa. Minä en ole tuota Megua enää aikoihin ajanut, mutta suurin piirtein noin. Siinä kuitenkin löytyy sitä leikkaavuutta tarvittaessa, tuon vihreen hexin kanssa kyllä jo pitäisi pesuhuntu alkaa katoamaan.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

SanttuK
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 30, 2013 4:10 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja SanttuK » Su Maalis 16, 2014 4:10 pm

Pikkuhiljaa tässä kiillotellut ja paikkaillut puhkiajettuja jälkiä. Semmoinen pieni havainto, että sinnehän jää naarmuja? Käsin olen hinkannut kovaxin 1500 ja 2500 kuivahiomavehkeillä. Entie pitäisikö tolla 2500 hinkkausta jatkaa vielä nälkävuoden verran? Kiiltoa olen hakenut alkuun M101 ja HEXit valkea ja oranssi. Valkea tuntui vain ettei pure ihan täysin, oranssi oli taas niin julmetun kova ettei sitä enää uskaltanut käyttää, niin tilasin vielä vihreän kaveriksi. Sitä käytin eilen ensimmäistä kertaa ja tuntui vallan hyvälle. Silti vain naarmuja jää. Tosin eilen mylläsin katon sinisellä + M205, naarmuja hävisi oleellisesti mutta joitain sinne nyt jäi. Net toki voi paistaa pohjistakin, eikä niitä nyt metrin päästä enää hoksi. Mutta onkohan mulla vielä liian rajut otteet noilla papereilla ja pitäisikö olla vielä hienompaa lopputuloksen saantiin? Ajatuksessa lyö vielä että tuossa välissä vois olla kans 2000 paikallaan, jos tuo 2500 ei niin herkästi pure 1500 naarmuihin. Vai oonko nyt ihan pihalla... Mut kai tuo saa välttää, kun ei parempaakaan osaa tehdä :roll:

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Maalis 16, 2014 5:51 pm

Et ole siinä mielessä pihalla, että P1500 -> P2500 hyppy on aika kova varsinkin, kun olet hionut ilmeisesti kuivana. Riski tehdä syvempiä viistoja, kuin P1500 on ilmeinen. Näiden pois saaminen myllyttämällä onkin jo kova urakka ja vaatii kovia aineita ja karvalaikkaa oman mielenterveyden kannalta. Samalla sitten se lakkapintakin siinä ohenee...
Kaikki liha tottelee kuria...

Jumppakuutio
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 02, 2014 6:26 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Jumppakuutio » Su Maalis 16, 2014 7:34 pm

Hei!

Uusi foorumilla vaikkakin lueskellu jo pitkään mutta ajattelin tulla kysäseen ammattilaisilta vähän neuvoja.

Eli tommonen Bmw e61 -07 olis kohteena ja pitkään miettiny noita myllytys vehkeiden ostamista ja nyt sitten tuli niitti kun koira hyppäs takakonttia vasten ja jäi kivat jäljet.
Tuolla on pari kuvaa: http://karjula.kuvat.fi/kuvat/Autoja/B+ ... +525D+-07/
Puhelimella otettu niin ei kovin häävi laatu mutta jos ny jotain selkoo saa.

Olen ajattelut jos hommais semmosen Shime mate ERO600-epäkeskokoneen, olisi sopiva budjettiin ja näin aloittelijalle. (?)

Noita kaikkia naarmujahan ny ei välttämättä tarvi piiloon saada mutta jos nyt edes suurimman osan. Ilmeisesti bemarin lakka aika kovaa joten minkähänlaisilla aineilla ja tekniikoilla tuota kannattaa alkaa työstään? :roll:

Toisena autona on e39 -96 joka harmaa väriltään, myös aika paljon fiksailua tarvis ja ajattelin että siihen vois harjotella ihan ensimmäisenä.

SanttuK
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 30, 2013 4:10 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja SanttuK » Su Maalis 16, 2014 9:36 pm

Hynde kirjoitti:Et ole siinä mielessä pihalla, että P1500 -> P2500 hyppy on aika kova varsinkin, kun olet hionut ilmeisesti kuivana. Riski tehdä syvempiä viistoja, kuin P1500 on ilmeinen. Näiden pois saaminen myllyttämällä onkin jo kova urakka ja vaatii kovia aineita ja karvalaikkaa oman mielenterveyden kannalta. Samalla sitten se lakkapintakin siinä ohenee...
Kyllä, eli kyseessä siis nämä kovaxin super assilex-liuskat. Hyvinkin pehmeästi noita tulee käytettyä, parin vedon jälkeen aina pyyhitty pölyt pinnalta sekä paperista. Vois olla siis paikallaan se 2000 siinä välissä vielä, kun jo tuo 1500 tuntuu niin vessapaperilta :D Vielä on osia jäljellä mutta enköhän minä vielä jatka noilla tarvikkeilla mitä on. Johan tuo autokin on 30 vuotta vanha niin tarvii siihen uutta hienoa pintaa saada. Eikä tuo muutenkaan niin katseenkestävä ole :buffer:

teemu.k
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 13, 2014 6:59 pm
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja teemu.k » Ma Maalis 17, 2014 2:24 pm

Terve.
Uusi kinnaslainen tarvitsisi tietoa vähän myllytys aineista, laikkojen valinnasta ja tekniikoista. Pesu hommat ovat jo tiedossa ja maalipinnan pinnoite valittuna.
Auto jota pitäisi lähtä kiilloittelemaan olisi bmw e46 orientblue metallic väriltään. Ihan ok kuntoinen maalipinta, mutta pesunaarmua ja jotain isompiakin naarmuja löytyy pinnasta.

Millaisella laikka ja aine valinnalla kannattaisi lähtä kokeilemaan? Kummat aineet ovat helpompia ja turvallisempia aloittelijalle?

Ostin täältä pesukinnas sivustolta kyseisiä tuotteita joilla pitäisi lähtä maalipintaa ehdostamaan.

Koneena toimii:
Aeg Pe 150

Hex Logic laikkoja löytyy seuraavia:
-Oranssi
-Vihreä
-Valkoinen
-Musta

Meguiars aineita löytyy:
-Mequairs #83
-Mequairs #80
-Mequairs #105

Scholl aineita löytyy:
Scholl S3
Scholl S17+
Scholl S20
Scholl S30+

Tässä muutama kuva autosta. Tähän hätään ei löytynyt muita kuvia. peilit ovat maalattu uudestaan, niin saattaa näyttää paremmalta kuin muu auto :LOL:
Kylläpä näyttää kuvissa hyvältä, mutta kyllä siinä naarmua on. :lol:

Meinas unohtua kysyä, että pystyykö noita hiilikuituosia kiillottamaan ihan normaaliin tapaan?

http://aijaa.com/Djg2Qo
http://aijaa.com/R0HPGk
http://aijaa.com/jmJmK1
http://aijaa.com/rRC17h
http://aijaa.com/5P39Aj
http://aijaa.com/ExbNnV
http://aijaa.com/uuBNNv
http://aijaa.com/Em0RJY
http://aijaa.com/EwQFJL

bimmeri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 6:54 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja bimmeri » Su Maalis 23, 2014 4:23 pm

Eli ensimmäiset kiillotus romppeet täytys tilata projectechiltä, niin eikö noilla pitäs päästä alkuun vai mitä muuta tarvin?? :buffer:

1. Bilt hamber autofoam: esipesu
2. Bilt Hamber Surfex-HD : kinnaspesu
3. Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel : Raudanpoisto
4. Bilt Hamber Cleanser-fluid : Pienpoisto
5. Bilt Hamber Auto-clay medium : savetus
6. Kiillotus ( cg hex logic oranssi ja sininen + scholl concepts s17 ja s40 tahnat )
7. Kiillotusaineiden puhdistus. pineline
8. Finish Kare Hi-Temp Paste Wax : Vahaus
9. Sonüs Carnauba Spritz quick detailer ( tarviiko tota edes) ???

tols
Viestit: 279
Liittynyt: La Touko 18, 2013 11:55 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja tols » Su Maalis 23, 2014 5:10 pm

Kinnas ja seuraaviin pesuihin normaali shampoo esim. BH AW tulee ainakin näin äkikseltään listan ulkopuolelta mieleen. Saveksi ottaisin ehkä ennemmin softin kuin mediumin. QD ei ole pakollinen.

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Su Maalis 23, 2014 5:20 pm

Ja piet ei taida cleanser-fluidilla lähteä?

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JUMA » Su Maalis 23, 2014 5:26 pm

Juuzo kirjoitti:Ja piet ei taida cleanser-fluidilla lähteä?
Itsekkin meinasin näin neuvoa, mutta sitten luin projectechin sivuilta vähän muuta...
Projectech kirjoitti:Bilt Hamber Cleanser-fluid on kaikilla osa-alueilla parempi: Se ei pehmitä lakkaa, puhdistaa ylivoimaisesti tehokkaammin (vahat ja kaiken öljypohjaisen lian, myös pien) ja syrjäyttää kosteuden maalipinnan huokosista. Lisäksi käyttö on helpompaa ja riittoisuus merkittävästi parempi, koska Cleanser-fluid haihtuu hieman hitaammin kuin IPA-liuos. Täysin turvallinen myös muoviosille.

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Su Maalis 23, 2014 5:33 pm

Oho, vedän takaisin. Hyvä tietää..

Avatar
MyMy
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:32 pm
Paikkakunta: Storå

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja MyMy » Ti Maalis 25, 2014 11:51 am

Noniin nyt on sitten tilattu ihka ensimmäinen myllytyskone :yahoo: hivenen jo sormissa syyhyää päästä kokeilemaan :D kunhan vaan posti sen minulle saa toimitettua. Mutta ennenkuin aloitan niin muutamiin avonaisiin kysymyksiin olisi kiva saada tarkennusta, joihin en foorumia seuraillessani ole löytänyt yksiselitteistä vastausta.

- Kuinka paljon pinta saa lämmentä. Kädenlämpö?

- Kuinka helposti epäkeskolla saa kantin palamaan puhki? Katselin youtubesta videon jossa kaveri veti rennosti kanttien yli rotarylla...

- Kuinka kiveniskemät vaikttavat itse myllytykseen?

- Kun pintaan nyt sitten kuitenkin jää ensimmäisen kerran jälkeen syvempiä naarmuja jonnekkin, niin näiden paikallishoito? eli voiko tollaisen pienemmän alueen uudelleen käsitellä leikkaavammalla kombolla, vai onko käsiteltävä laajempi alue (esim koko kontti) jottei pinnasta tulisi laikukas tjsp?
"Madallus auttaa asiaa, kun ei jää sitä typerää rakoa renkaan ja lokarin väliin" :)

Avatar
Bastard
Apupoika
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:34 pm
Paikkakunta: Seinäjoki / Reisjärvi
Viesti:

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Bastard » Ti Maalis 25, 2014 12:52 pm

MyMy kirjoitti:- Kuinka paljon pinta saa lämmentä. Kädenlämpö?
Saa olla lämpimämpikin. Kun mennään yli 60 lämpöasteen kannattaa olla tarkkana etenkin muoviosilla. Toki mikäli sinulla on epäkesko käytössä niin sillä saa antaa melkosta runtua, että kiillotettava pinta alkaa ylipäätään lämmetä.
MyMy kirjoitti:- Kuinka helposti epäkeskolla saa kantin palamaan puhki? Katselin youtubesta videon jossa kaveri veti rennosti kanttien yli rotarylla...
Ei helpolla ellei tahallaan yritä. Kun tässä hommassa pääsee vauhtiin niin tulee se tatsi siihen hommaan ja uskaltaa paremmin ajaa pokkausten ja kanttien yli.
MyMy kirjoitti:- Kuinka kiveniskemät vaikttavat itse myllytykseen?
Ei juurikaan. "Haulikolla ammuttu" pinta kuluttaa enemmän laikkaa ja iskemiin jää tahnaa. Jos iskemästä on lähtenyt lakkavaurio liikenteeseen niin saattaa kohollaan oleva lakka irrota.
MyMy kirjoitti:- Kun pintaan nyt sitten kuitenkin jää ensimmäisen kerran jälkeen syvempiä naarmuja jonnekkin, niin näiden paikallishoito? eli voiko tollaisen pienemmän alueen uudelleen käsitellä leikkaavammalla kombolla, vai onko käsiteltävä laajempi alue (esim koko kontti) jottei pinnasta tulisi laikukas tjsp?
Syvemmille naarmuille voi antaa täsmähoitoa. Luonnollisesti tämä kohta tulee sitten viimeistellä asianmukaisesti. Kaikkia ei toki kannata yrittää poistaa mikäli kyseessä on käyttöauto. Kun naarmun reunat pyöristyvät niin se ei enää pomppaa silmille.

Ei muuta kuin härkää sarvista ja :buffer: ;)
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Strmix
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 27, 2014 8:10 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Strmix » La Maalis 29, 2014 12:01 pm

https://www.dropbox.com/sc/pppqxxfwpht746o/90-n0yg_CU


Aiheena olisi naarmujen poisto maalipinnalta ja laseista. Maalipinnalta löytyy paljon pesunaarmuja, ja tuulilasi on täynnä samanlaisia pesunaarmuja. Tarkoitus olisi käydä myös muovilistat läpi. Lopuksi sealeriä laseihin ja maalipintaan.

Itse siis tullaan autotallissa tekemään.

Tallista löytyy tosi vanha black&decker rotary. 1800rpm/min On/off. Saisko tolla vaikka lasipinnat naarmuista ja hommaisi epäkeskon maalipinnan naarmuille?

Mistä aineet ja koneet kannattaa hommata, ja mitä aineita suosittelette?


Kiitän!

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Maalis 29, 2014 12:33 pm

Strmix kirjoitti:https://www.dropbox.com/sc/pppqxxfwpht746o/90-n0yg_CU


Aiheena olisi naarmujen poisto maalipinnalta ja laseista. Maalipinnalta löytyy paljon pesunaarmuja, ja tuulilasi on täynnä samanlaisia pesunaarmuja. Tarkoitus olisi käydä myös muovilistat läpi. Lopuksi sealeriä laseihin ja maalipintaan.

Itse siis tullaan autotallissa tekemään.

Tallista löytyy tosi vanha black&decker rotary. 1800rpm/min On/off. Saisko tolla vaikka lasipinnat naarmuista ja hommaisi epäkeskon maalipinnan naarmuille?

Mistä aineet ja koneet kannattaa hommata, ja mitä aineita suosittelette?


Kiitän!
Onko tuo b&d 1800rpm maksimi vai minimi? Vai sekä että, eli toisin sanoen kiinteä?

Jos haluat kaiken tarvisemasi nopeasti ja helposti ohjeiden kera Suomen kielellä, niin ota yhteyttä apupoikiin. Tässä tapauksessaa jää vero€urojakin Suomeen.

Briteistä taas saat vähän halvemmalla.

Kukin taaplaa tavallaan. Itse käytän molempia.

Strmix
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 27, 2014 8:10 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Strmix » Ma Maalis 31, 2014 8:08 pm

JUMA kirjoitti:
Strmix kirjoitti:https://www.dropbox.com/sc/pppqxxfwpht746o/90-n0yg_CU


Aiheena olisi naarmujen poisto maalipinnalta ja laseista. Maalipinnalta löytyy paljon pesunaarmuja, ja tuulilasi on täynnä samanlaisia pesunaarmuja. Tarkoitus olisi käydä myös muovilistat läpi. Lopuksi sealeriä laseihin ja maalipintaan.

Itse siis tullaan autotallissa tekemään.

Tallista löytyy tosi vanha black&decker rotary. 1800rpm/min On/off. Saisko tolla vaikka lasipinnat naarmuista ja hommaisi epäkeskon maalipinnan naarmuille?

Mistä aineet ja koneet kannattaa hommata, ja mitä aineita suosittelette?


Kiitän!
Onko tuo b&d 1800rpm maksimi vai minimi? Vai sekä että, eli toisin sanoen kiinteä?

Jos haluat kaiken tarvisemasi nopeasti ja helposti ohjeiden kera Suomen kielellä, niin ota yhteyttä apupoikiin. Tässä tapauksessaa jää vero€urojakin Suomeen.

Briteistä taas saat vähän halvemmalla.

Kukin taaplaa tavallaan. Itse käytän molempia.
Rotsku on siis kiinteä 1800rpm ja siihen löytyy 150mm tarra alusta.

Toimisko Megun ultimate compound -> ultimate polish. Siihen perään wolf's body wrap? Vai esim megun 105 ja 205.
Kertokaa mielipide. ;)

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Maalis 31, 2014 8:18 pm

Kannattanee suosiolla se rotary jättää vaan lasien myllytykseen. Sen verran kovat kierrokset.
Hommaa epäkesko maalipinnalle. Compoundi riittänee tällöin viimeistelyynkin.

Bodywrapista ei mulla kokemusta.

lekenda
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 12:38 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja lekenda » La Huhti 05, 2014 5:38 pm

Morjens!

Tuli haettua itelle uusi auto, niin ikävää kun ollakkaan niin vielä mustana... :megashcok:

2008 ikäinen saabi, ja maalipintana on suorakiilto musta.

Tässä nyt muutamia pintoja siitä lämpimikseni myllytellyt ja ei tunnu kyllä herkkua olevan tuollaisen tekeminen..

Tautisen kiillon/peilauksen siihen saa kyllä tälläisellä kombolla, 1.step: hex oranssi/villa + Scollin s3, 2step: 3m keltainen + mirka F10(medium polishing ja normaalisti jättää jo itessään valmiin pinnan), 3step: hex sininen + Britemax Blackmax.

MUTTA, kun karu kaverimme aurinko näyttäytyy, nii paljastuu sekalainen sotku ajojälkeä/holoa jne. Ikinä törmännyt tälläiseen vaikka aika monta mustaakin tullut tehtyä.. Sitten kun tuntuu että vaikka maali on suhteellisen pehmeä, niin ei siitä ihan helpolla meinaa naarmuja / pesupyörrettä irti saada, siirryin jo villankin kokeiluun kun tuo hex orange jätti s3 scollin kanssa niin hirveän ajojäljen ..sillä pääsi parempaan lopputulokseen mutta siltikin jotain hutua sinne jäi..

Löytysiköhän vika tuosta step2:sesta vai onko tuolle maalille rotarylla viimeistely liian raju..?

Onko kokemusta vastaavasta hermoja raastavasta potilaasta :wall:

maaco
Viestit: 1543
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja maaco » La Huhti 05, 2014 5:51 pm

tuli omat taistelut mieleen erään mustan, iäkkäämmän bemarin kanssa.. ootko koittanut ajaa villan jälkeen s3 toiseen kertaan jollain "puolikarkealla" vaahtomuovilla? vaikka tuo keltainen 3m. niin hullulta kuin kuulostaakin :)

JaniH
Viestit: 1732
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Huhti 05, 2014 10:42 pm

Itse juuri taistelin V70 volvon kanssa, Schollin karva + S17+ poisti kivasti edellisen myllyttäjän ajojäljet mutta siitä alkoikin hankaluudet, orassi hex + S17+ oli seuraava steppi. Siitä jäi jotain pikunaarmua vielä jota ei sitten sininen hex + S30+ jaksanutkaan poistaa. Ajoin vielä pinnat S40+:lla ja punaisella hexillä todetaksen ettei muutosta saa aikaan. Vaatinee jotai steppiä tuohon orassi hex + S17+ ja sininen hex + S30 välhiin?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Juuzo » La Huhti 05, 2014 10:49 pm

Melkein ehdottasin miedompaa laikkaa tohon välisteppii, esim vihree hex.

JaniH
Viestit: 1732
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Huhti 06, 2014 11:49 am

Jotain sellaista mietin itsekkin... Siinä on nyt sellaista hemmetin pientä mikronaarmua joka ei näkynyt hallissa ledilampun valossa mutta auringonpaisteessa näkyy ja ilmeisesti vaha jää niihin naarmuihin niin että jäi sellaista kivaa rasvaholoa näkyviin. Auto pestään nyt pari kertaa ja katsotaan sitten miltä näyttää ja että miten jatketaan... Mietin sellaistakin että ajaisi muutamaan kertaan Schollin A15:lla ja eri laikoilla aloittaen vaikka oranssilla hexillä tai schollin violetilla, seuraavalla kerralla sitten vaikka A15 ja vihreä hex tai sininen scholli ja sitten voisikin toimia jo perusviimeistelyt seuraavalla kerralla.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

harrik
Viestit: 922
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2012 12:45 am

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja harrik » Su Huhti 06, 2014 12:53 pm

Legenda:
Suorakiiltomustaan Hex sininen ja Brite max on liian karkea kombo viimeistelyyn/holoihin.
Ota esim. musta/punainen laikka ja epäkesko tuon Brite maxsin kera.
Katso että putsaat laikan joka vedon jälkeen, katso että mikro liina on puhdas/pehmeä, jopa liian kuivaksi kuivunut liina voi jättää holoa.
Pese pinta liukkarilla mieluummin kuin hankaat jollain. jos mahdollista ilmakuivaus.

Qrisu
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 3:51 pm

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Qrisu » Pe Huhti 11, 2014 8:37 am

Olen korjaillut kiveniskemiä ja pieniä ruostekohtia automaalikaupasta saamillani opeilla kynsilakkapulloilla. Nyt kuitenkin osasta korjauksista lakka on hieman ympäröivää lakkaa korkeammalla ja joissain kohtaa alkuperäisen lakan päällä. Nyt pitäisikin korjata pinta tasaiseksi.

Jos tasoitan pinnan hiomapaperilla p2000, niin riittääkö hex vihreä ja menz pf2300 tuon kaksitonnisen jäljen kiillotukseen? On myös mustaa laikkaa ja sf4500 loppukiillotukseen.
(Auto 98 tummanvihreä Passat)

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II

Viesti Kirjoittaja Daatta » Pe Huhti 11, 2014 3:17 pm

Itse olen hionut Flexipads hiomatuella ja 2000-2500 paperilla. Tarvikkeita myy mm. Projectech. Vettä kannattaa käyttää runsaasti ja varmistaa, ettei pinnassa/paperissa ole mitään roskia. Nimim. muutamat siansaparot konepeltiin pyöräyttänyt...

Menzernaa ja Hexin laikkaa olen itsekin käyttänyt. Yllättävän helposti kiillottuu, valoa vasten kannatta katsella että lopputulos on riittävä.

Vastaa Viestiin