Laikat ja kiillotusaineet biltema cyclolle?

Kiillotustahnat ja laikat
vanhempi_veivaaja

Laikat ja kiillotusaineet biltema cyclolle?

Viesti Kirjoittaja vanhempi_veivaaja » La Syys 05, 2015 6:30 pm

Kävi tässä mielessä jos itse koittaisin muutaman naarmun maalipinnasta poistaa. En aio ostaa yhtään laitetta ko. hommaan vaan aion käyttää tallista löytyvää täysin käyttämätöntä bilteman cycloa tai sitten koitan käsipelillä tai sitten luovutan heti alkuunsa.

Olen tätä palstaa nyt selannut mielestäni aika paljon mutta emmä pääse selvyyteen mitä laikkaa ja ainetta kannattais kokeilla niin pakko kysyä.

Eli jos nyt lähdetään siitä, että haluan kokeilla ko. hommaa eli en haluaisi ostaa 10 erilaista laikkaa ja isoa kasaa erilaisia kiillotusainetta niin miten homman kanssa kannattaisi edetä? Mikä on se ns. minimi setti jolla kannattaa edes yrittää? Mulla on juuri työnalla tilaus autonhoitokauppa.fi:stä niin voisin jonkun laikan sinne ostoskoriin vielä tipauttaa.
Mitä kiillostusaineisiin tulee niin saisko keneltäkään korvausta vastaan tietenkin tarvittavia aineita sen verran, että pääsisin kokeilemaan?

Konehan on tällänen

Kuva

Tässä kuvia naarmuista

Kuva
Kuva
Kuva

Maalipinta katossa on naarmuton

Kuva
Kuva

Posambique

Re: Laikat ja kiillotusaineet biltema cyclolle?

Viesti Kirjoittaja Posambique » La Syys 05, 2015 8:21 pm

Noi on liian syviä että poistuisivat, mutta kyllä ne pyöristyy jolloin eivät pistä silmään niin pahasti. Bilteman/Clasun Cyclokopio on mainio työkalu opetteluun, joten välineet on ihan hyvät. Laita sähköpostia Autonhoitokauppaan kertoen että mitä haluat tehdä, mikä on budjetti ja mikä kone sulla on - Janne osaa myydä sulle oikeat tuotteet. Olen edelleen vahvasti sitä mieltä että (ainakaan tällä hetkellä) autonhoitokaupasta ei saa huonoja tuotteita, ja niistä hyvistäkin Janne osaa suositella kaikkein parhaat juuri sulle.

Ilmainen mainos :mrgreen:
"Urku auki, pelti kii"

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Syys 05, 2015 10:24 pm

Kuten sanottu nuo ei lähde mihinkään mut jos muuten haluat myllyttää niin toimiva kombo jos pienellä haluat mennä on CG hex oranssi + valkoinen

vanhempi_veivaaja

Viesti Kirjoittaja vanhempi_veivaaja » Ma Syys 07, 2015 10:30 am

Siellä täällä on myös pienempiä jälkiä. Noi kuvissa olevat on ne pahimmat eli paljon myös helpompia harjoittelukohteita löytyy. Laitoinkin jo viestiä Autonhoitokauppaan.

vanhempi_veivaaja

Viesti Kirjoittaja vanhempi_veivaaja » La Syys 12, 2015 4:54 pm

Tänään pitäis tätä hommaa koittaa mutta millä kierroksilla cycloa pitää ajella?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Syys 12, 2015 7:44 pm

Levitys pienillä kierroksilla ja sitten täysillä kunnon paineella. Siitä sit taas pienille kierroksille ja hipostelua. Useita kertoja todennäköisesti tarvii vetää.

vanhempi_veivaaja

Viesti Kirjoittaja vanhempi_veivaaja » Pe Syys 18, 2015 3:49 pm

Tässä kuvat jälkeen kiillotuksen samoista kohdista kuin tuossa aloitusviestissä. Tyytyväinen olen aikaansaannokseen kun ajattelee siihen käytettyä kokonaisaikaa joka oli muutama tunti josta puolet meni sellaseen ihme nysväämiseen ja miettimiseen. Koitin laikkoja vähän sieltä täältä autoa ja välillä koitin myös kuinka laikat toimii käsin kiilloituksessa ja sen osalta lopputuloksen voi varmaan sanomattakin arvata.
Laikka jota käytin oli CG hex oranssi ja aineena Gtechniq P1 Nanocomposite Polish. Valkoiset laikatkin mulla oli mutta aika loppu ja niitä ei tullut nyt käytettyä.

Kuva
Kuva
Kuva

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Syys 18, 2015 7:21 pm

Aika jännä, että cycklokopiolla jää moista holoa... :?:

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » Pe Syys 18, 2015 8:26 pm

Hieman liian karkea kombo niin kyllähän tuolla Cyclolla jauhaa myös ajojäljet pintaan. Valkoista HEX:iä tai ehkä jopa mustaa kehiin. Toki sellainen asia, että onhan kiillotusaine varmasti ajettu loppuun asti?
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Syys 18, 2015 8:44 pm

Bastard kirjoitti:Hieman liian karkea kombo niin kyllähän tuolla Cyclolla jauhaa myös ajojäljet pintaan. Valkoista HEX:iä tai ehkä jopa mustaa kehiin. Toki sellainen asia, että onhan kiillotusaine varmasti ajettu loppuun asti?
Tätä jälkimmäistä mäkin epäilen, mutta itellä ei mitään kokemusta gtechnicin kiillotusaineista, niin pysyn sen tiimoilta hiljaa.
Itekkin monta autoa kiillottanu cycklokopiolla, enkä muista, että moista jälkeä ois tullu megun karkeammilla aineilla, mitä silloin käytin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Syys 18, 2015 8:46 pm

Sen verran luulen Cyclolla ajosta tietäväni et veikkaisin vahvasti ongelman olevan tahnan ajossa, ei laikasta. Itse oon saanut hyvää jälkeä OP Polish II ja oranssilla hexillä.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Syys 18, 2015 9:50 pm

Ite oon käyttäny P1 mutta rotaryn kanssa, laikkaa en muista. Cyklokopiolla itsekkin aloittelin ja käytin oransseja Sonaxin laikkoja ja Megun ultimatea ja en saanut sillä holoja aikaan. Vähensin kierroksia ja painetta ennenkuin lopetin ajamisen.
Tuossa on voinut käydä niin et karkea laikka aine yhdistelmä ja lopetettu ajo ilman kierrosten laskua ja keventämistä, josta jääny jäljet.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » La Syys 19, 2015 10:29 am

Siis P1 on karkeudeltaan (muistaakseni puoltoista litraa käyttäneenä) about vastaava kun S3 Gold joten ei mitenkään ole varmaa että edes epäkeskolla sillä voisi ajaa ilman ajojälkiä. Loistava tahna kyllä - mutta ei ole viimeistelytahna.
Vain YKSI LSP!

vanhempi_veivaaja

Viesti Kirjoittaja vanhempi_veivaaja » La Syys 19, 2015 7:37 pm

no hö, kovasti olin itse tyytyväinen tulokseen eli naarmut vähäni tosi paljon mutta nyt vähän kuulostaa siltä ettei se nyt niin hyvin sitten mennytkään :|
Bastard kirjoitti:Hieman liian karkea kombo niin kyllähän tuolla Cyclolla jauhaa myös ajojäljet pintaan. Valkoista HEX:iä tai ehkä jopa mustaa kehiin. Toki sellainen asia, että onhan kiillotusaine varmasti ajettu loppuun asti?
Valkoiset hexitkin mulla oli mutta en kerennyt niitä käyttää. Tota mitä takoittaa "onhan kiillotusaine varmasti ajettu loppuun asti?"
Juha U kirjoitti:...Tuossa on voinut käydä niin et karkea laikka aine yhdistelmä ja lopetettu ajo ilman kierrosten laskua ja keventämistä, josta jääny jäljet.
No juuri näin olenkin tehnyt.... mitään hidastellut kun vauhtiin päässyt.... no oikeesti en tiennyt :oops:
Nyt tiedän mitä aikaisemmin kerrottu "Levitys pienillä kierroksilla ja sitten täysillä kunnon paineella. Siitä sit taas pienille kierroksille ja hipostelua." tarkoittaa

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » La Syys 19, 2015 9:06 pm

En tiedä noista sun käyttämistä aineista yhtään mitään, mutta aineen loppuun ajamisella tarkotetaan yleisesti sitä, että ajat ainetta niin kauan kun se toimii/hiontapartikkelit hajoaa riittävän pieniksi. En nyt oikein osaa selittää, mutta oma aikani meni itelläkin schollin aineiden kanssa ennenkuin opin ajamaan karkeella yhdistelmällä siistin jäljen... Tässä kuvassa ajettu rotaryllä s3g ja oranssi hex ->
Kuva
Ensimmäistä kertaa sain näin siistin jäljen kyseisellä yhdistelmällä, toki tohon tehdään vielä huomenna viimeistely.

Vastaa Viestiin