Kone, laikat, aineet? APUA!

Kiillotustahnat ja laikat
Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 04, 2016 11:33 pm

En edes muista kaikkia, 4 erilaista tais olla. CG ja Flexipadsia tais olla ainakin.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

Avatar
Petteri
Site Admin
Viestit: 878
Liittynyt: La Touko 01, 2010 12:07 am
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Petteri » Pe Maalis 04, 2016 11:53 pm

Mä oon ihan vannoutunu mf laikkojen käyttäjä. CG:n laikat on yleisimmässä käytössä. Myös Schollin spiderit on todella hyviä. Muut jääny laikkakassin täytteeksi.
- Worst Class Shampoo Junkie -

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Maalis 05, 2016 9:01 am

Megun mikrokuitulaikat ja niiden kanssa Megun tahnat ja toimii! :)

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » La Maalis 05, 2016 9:14 am

Ihme homma oli Possun konepellin kanssa ku hain oikeaa comboa. Jätti kummaa pyörrejälkeä HEXin keltainen+megun #101, mikrokuitulaikat+megun #101 ja vielä oranssi+megun #101. Sit rupes homma rokkaamaan ku otin oranssin kaveriks Kochin 8.02 tahnan. Perään musta HEX+megun #205 mikä nyt sit loppuikin.
Pieni kyssäri perään teille, jotka olette myllytelleet ulkona autoja, että mitä pitää ottaa huomioon? (talli lähtee alta tän kuun lopussa ja uus valmistuu vasta joskus kesällä :( )
-lämpötila, millon voi jo myllytellä esim. +10 -->
-ei varmaankaan kannata suoraan auringonpaisteessa ajella
-lentääkö pinnalle heti jotain paskaa ym. tuhoamaan priimapinnan valmistumista :)
-varsinainen pinnoitus, kannattaako jättää suosiolla sisätiloihin tehtäväksi
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

Juha U
Viestit: 4547
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Maalis 05, 2016 10:27 am

Vastaan vaan tuohon pihalla myllyttämiseen, sillä nuo laikka-asiat ovat sen verran mielipidejuttuja.
Ulkona olen myllytellyt paljon autoja silloin harrastuksen alkutaipaleella. Paljon on mun näyttämöissä ulkona tehtyjä topicceja, silloin ei ollut kuin hiekkalattialla varustettu traktori talli ilman ovia, joka ainoastaan tarjosi sateensuojan. Onneksi nyt on paremmin asiat.
-Myllytys onnistuu ihan 0 kelissäkin, sillä tahna lämpiää samoin kuin pinta työn aikana. Ainut et tarvitsee hanskat, ettei käsiä palele :)
-Auringon paisteessakin olen myllytellyt, jopa niin, että vikonlopun myllyttelyjen jälkeen käsivarret paloivat pahannäköiseksi, kun kevään ensimmäinen helleviikonloppu osui samaan aikaan :shock:
Ympäristöstä toki riippuu tuo roskien lentäminen ja et miten tuuli pääsee vaikuttamaan. Meillä kun nurmikkoa joka puolella ja metsää suojaamassa, niin ei tullut koskaan roskien kanssa ongelmia, vaikka joskus tuulikin, niin ilmassa ei kuitenkaan lennellyt mitään. Kevään siitepölykausi(eri vuosina erilainen toki) voi muutamana päivänä haitata. Meillä kuusimetsää ympärillä ja sen pölyn määrä on melkoinen. Kesällä astuvat itkat iltaisin kuvaan ja ilman offia ei hermo kestä myllyttää ulkona. Se ongelma ei taida teillä päin kyllä olla.
-Pinnotuksen tekisin ainoastaan sisällä, sillä kuivuminen voi jäädä vajaaksi, kun iltakosteus tulee. Tai sit ois hyvä aloittaa pinnoitus heti aamusta, jolloin kerkeis kuivua ennen iltaa riittävästi.
C.Quartz Uk tosin toimii ku siihen laitaa Reloadin päälle, lyhyemmälläkin kuivumisajalla. 1 tunti ja saa kastuako se oli.
Itse en nää estettä ulkona tekemiselle, tosin sää ratkaisee sen myllytyspäivän :)

tomba
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 8:40 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja tomba » Ma Maalis 07, 2016 2:18 pm

Terve.

Täältä löytyy C1 Vectra, joka on tietenkin punainen. Keula ja kyljet on joskus maalattu. Joten katto, takakontti ja takapuskuri on tietenkin ihanan haalistuneet. Testasin pieneen alueeseen takakonttiin Autoglymin Paint Renovatoria ja sain esiin punaisen värinkin.

Jos motonetistä haen esmes Sonaxin hiomatahnoja, niin mitä niistä otetaan. Toki saa ehdottaa muitakin tuotteita. Myös laikkojen valinnassa apu olisi tarpeen. Varmaan 2 steppiä riittää. Ajan toki koko auton kun hommiin alan. Pistäkää mielellään linkkejä tuotteisiin koska alan sanasto ei ole niin hallussa.

Kiitti paljon jo etukäteen!!

Avatar
Antto-
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:12 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ma Maalis 07, 2016 9:26 pm

Ota mielummin motonetistä vaik niitä pieniä purkkeja esim. Schollin S17+ ja S30+. Voisin kuvitella, että saat niillä niin hyvän pinnan kun et kuitenkaan 100% naarmutonta aio tehdä. Siitä samasta hyllystä saa niitä Schollin laikkoja. Laikkavalinnaks varmaan sininen S17+:lle ja oranssi S30+:lle.

sottapytty
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja sottapytty » Su Maalis 13, 2016 9:55 am

Potilaana vm. 2014 Audi, kirkkaansininen metalliväri. Parissa kohdassa vähän paremmin erottuvaa naarmua, yhteensä ehkä kämmenen kokoisella alueella. Muutoin sellaista hyvin pientä pesu-kuivausnaarmua, joka ei kaikessa valossa edes erotu.

Käytettävissä Rupesin pikkurotary sekä Clas Ohlsonin Cyclokopio. Mömmöjä hyllyssä Lime Prime Plus, Mequiarsin Ultimate compound sekä Schollin S17 ja S40. Tuota karkeampaa Lime Primeä en ole vielä kokeillut, eli sen toimivuus verrattuna näihin muihin on vielä mysteeri.

Mitä suosittelisitte? Lopputulos saisi mielellään olla lähtötilannetta parempi... Miten edetä? Kiillotuskokemukseni rajoittuu toistaiseksi 3-4 tuntiin, eivätkä professionaalit tekniikat todellakaan ole kunnolla hallussa.

sottapytty
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja sottapytty » Ma Maalis 28, 2016 7:36 am

sottapytty kirjoitti:Potilaana vm. 2014 Audi, kirkkaansininen metalliväri. Parissa kohdassa vähän paremmin erottuvaa naarmua, yhteensä ehkä kämmenen kokoisella alueella. Muutoin sellaista hyvin pientä pesu-kuivausnaarmua, joka ei kaikessa valossa edes erotu.

Käytettävissä Rupesin pikkurotary sekä Clas Ohlsonin Cyclokopio. Mömmöjä hyllyssä Lime Prime Plus, Mequiarsin Ultimate compound sekä Schollin S17 ja S40. Tuota karkeampaa Lime Primeä en ole vielä kokeillut, eli sen toimivuus verrattuna näihin muihin on vielä mysteeri.

Mitä suosittelisitte? Lopputulos saisi mielellään olla lähtötilannetta parempi... Miten edetä? Kiillotuskokemukseni rajoittuu toistaiseksi 3-4 tuntiin, eivätkä professionaalit tekniikat todellakaan ole kunnolla hallussa.
Onkos muilla kokemuksia tuosta Lime Prime Plussasta? Eilen kokeilin tuota punaiseen A3:een. Ainakin minulla tuo meni hakemiseksi, eli sain aikaan hologrammia, mutta naarmut jäivät… Varmaankin pitkälti osaamattumuudesta johtui, mutta ehkä myös vääriä laikkavalintoja.

stoub
Viestit: 9
Liittynyt: To Maalis 31, 2016 7:22 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja stoub » To Maalis 31, 2016 7:40 pm

Morjesta pöytään, kiillotushommista innostunut tarvis vähän apua noitten laikkojen ja mömmöjen viidakossa, elikkä kohteena olis metalliviininpunainen 850 volvo jossa pinnassa reilusti pesunaarmua ja pinta kadottanut muutenkin kiiltonsa, mutta ei mitään syvempiä skraaduja.

Tuommoinen bilteman iso "rälläkkä"mallin kiillotuskone tuli hommattua jo aikaisemmin kun mukamas halvalla sain, joten suositelkaas millä laikka+aine setillä lähtisi liikenteeseen.

Nettikaupasta tilaaminen ei ole mikään ongelma, mutta plussaa olisi jos laikat ja aine löytyisi motonetin/vastaavan valikoimasta.

sottapytty
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja sottapytty » Ma Huhti 04, 2016 10:39 am

Sapettaa.
Oman mittapuuni mukaan aivan hillittömästi kului aikaa viikonloppuna ensin auton pesuun ja muuhun valmisteluun ja sitten kiillotus-vahaustouhuun. Paljonkohan olisi säästynyt aikaa kun olisi edes nuo kaikki ovien ja luukkujen sisäpinnat, kynnyslistat, yms. jättänyt käsittelemättä...

Noh, osaamisvajettahan tämä on, kun suksi ei luista ja naarmut pistävät hanttiin. Pientä pesunaarmua ja vastaavaa huntua oli autossa aloittaessani, sittemmin vähän isompaa naarmua ja hologrammia :oops: Apujoukkoina rotary + Lime Prime Plus sekä erilaisia laikkoja. Tuo laikkojen valinta ja oikeat ajotekniikat ovat kyllä niin hakusessa, että voisi olla paikallaan harjoittelu vähän halvemmalla kohteella. :wall:

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ke Huhti 06, 2016 3:18 pm

stoub kirjoitti:Nettikaupasta tilaaminen ei ole mikään ongelma, mutta plussaa olisi jos laikat ja aine löytyisi motonetin/vastaavan valikoimasta.
Ota yhteys suoraan vaikka Autonhoitokaupan Janneen, varmasti järjesty oikeat välineet kohteeseen. :good:
sottapytty kirjoitti:Noh, osaamisvajettahan tämä on, kun suksi ei luista ja naarmut pistävät hanttiin. Pientä pesunaarmua ja vastaavaa huntua oli autossa aloittaessani, sittemmin vähän isompaa naarmua ja hologrammia :oops: Apujoukkoina rotary + Lime Prime Plus sekä erilaisia laikkoja. Tuo laikkojen valinta ja oikeat ajotekniikat ovat kyllä niin hakusessa, että voisi olla paikallaan harjoittelu vähän halvemmalla kohteella. :wall:
Lime Primesta löytyy vanha ketju, ei ole ollut kovin suosittu aine viime aikoina. Plussasta ei taida olla vielä kenelläkään kokemuksia. Pikaisesti netistä katsottuna, sitä operoitaisiin epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla. Eli ns. turvallinen yhdistelmä myös aloittelijalle. Rotarylla tulee helposti mainitsemiasi ongelmia... Jos kyseessä on uusi auto sinulle, niin pohjilla voi olla edellisen kiillottajan holograafit mitkä olivat piilossa ennen urakan aloittamista. Jos ne ovat tulosta omasta toiminnasta, niin netti auki ja tutkimaan lähteitä. Liian karkea laikka tai väärät otteet, kannattaa laittaa käytetty kone, laikat auto ihan vuosimallin tarkkuudella niin saa osviittaa.

Pörri
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2016 5:31 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Pörri » To Huhti 07, 2016 10:33 am

Moro. Pitäis saada metallimustasta focuksesta pesu/lumiharjan naarmut poies. Koneeksi meinasin motonetin epäkeskoa, aineiksi Scholl s20 black ja Scholl s30+ vai pitäisikö ottaa s40?
Laikoiksi Schollin violetti 145/30mm ja oranssi 145/30mm. Mites noi laikat, käykö epäkeskoon vai meneekö pahasti metsään? Vaihtoehtoja saa esittää, muutaman viikon foorumia selaillut ja vieläkin ihan pihalla :taputapu:

sottapytty
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja sottapytty » To Huhti 07, 2016 10:49 am

Daatta kirjoitti:Lime Primesta löytyy vanha ketju, ei ole ollut kovin suosittu aine viime aikoina. Plussasta ei taida olla vielä kenelläkään kokemuksia. Pikaisesti netistä katsottuna, sitä operoitaisiin epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla. Eli ns. turvallinen yhdistelmä myös aloittelijalle. Rotarylla tulee helposti mainitsemiasi ongelmia... Jos kyseessä on uusi auto sinulle, niin pohjilla voi olla edellisen kiillottajan holograafit mitkä olivat piilossa ennen urakan aloittamista. Jos ne ovat tulosta omasta toiminnasta, niin netti auki ja tutkimaan lähteitä. Liian karkea laikka tai väärät otteet, kannattaa laittaa käytetty kone, laikat auto ihan vuosimallin tarkkuudella niin saa osviittaa.
Aikaisemmin olen käyttänyt yhden pullon "tavallista" Lime Primeä, nyt hypistelin kaksi autoa tällä Plus -versiolla. Lisäksihän on vielä olemassa Lite -versio, joka ei sisällä lainkaan hiovia aineita.

Kun luin tuon linkkaamasi, jostakin syystä aiemmin huomaamatta jääneen ketjun, lienee tosiaan niin, että pienen hiomisen ohella tämä aine peittää naarmuja. Näin siis ilman IPA-pyyhintää ei tule selkoa siitä, missä määrin naarmut on hiottu, missä peitetty. Sinänsä tämän aineen käytössä ei liene juuri lainkaan järkeä jos sen aikoo pyyhkiä pois. Tuossahan oleellinen juttu ollee se öljymäinen, peittävä pinta, jonka päälle sitten vaikka Dodon Blue Velvet Pro:ta, kuten itse tein.

Jostakin luin, että tätä Lime Prime Plus -versiota verrattiin leikkaavuudessa Schollin S17:aan. Tuota Schollia minulla myös on, mutta en osaa sanoa leikkaavuuseroista, nämä ovat leikkaavuus pois lukien hyvin erilaisia tuotteita kuitenkin. Joka tapauksessa leikkaavuutta on enemmän kuin perusversiossa, koska sen kanssa ei tällaista naarmuongelmaa minulle tullut, muistaakseni lainkaan. Tämän Plussan kanssa laikkana oli Flexipadsin oranssi, aiempaa laikkavalintaa en enää muista.

Tuossa Plus-version pullon kyljessä muuten on maininta, että hologrammien syntyessä voidaan tarvita jatkotyöstöä vähemmän hiovalla aineella. Minusta tuo hiukan vesittää koko Lime Primen ideaa, ellei tuo jatkomömmö sitten ole saman tuotteen vähemmän hiova normiversio.

Mitä muuten tuumaatte siitä, että ajelisi samaa Plus -versiota ensin karkeammalla laikalla ja sitten lopuksi hienommalla, meneekö ihan hölmöilyksi? Vähän verrokkina siis sille ajatukselle, että S17:aa käyttäisi kahden laikan avulla 2-step-tuotteena. Mielestäni tämä Lime Prime Plus kuitenkin lähtökohtaisesti pitäisi ajatella 1-step tuotteena, johon laikka- ja tekniikkavalinnoilla pitäisi tähdätä. Tietysti voi olla, että epäkesko olisi tälle luontevampi kaveri kuin rotary. Limen omilla sivuilla muistaakseni epäkeskosta vain mainitaan. (On minulla Cyclokopiokin olemassa, mutta se on kyllä pienempiin paikkoihin tolkuttoman kolho laite.)

Edellinen fiksari oli ilmeisesti käyttänyt jotakin fillaavaa ainetta, koska auton pesuvaiheessa konepellistä paljastui ihmeesti kivenhakkaamia, joita ei mielestäni aiemmin ollut lainkaan havainnut. Toki lisääntyvä aurinko tuo esiin monenlaista, joka hämärässä jää näkemättä.

Auto on siis metallisininen Audi vm ´14 ja Rotaryna Rupesin LH18.

tunppi
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2014 6:38 pm
Paikkakunta: tuusula

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja tunppi » To Huhti 07, 2016 12:39 pm

Vois kuvitella, kun kyseessä ei ole hajoavilla partikkeleilla varustettu aine, niin viimeistelylaikka ja matalat kierrokset ja lopuksi ihan pintaa hipoen viimeistely. Ei luulisi tekevän hologrammeja jos näin ajaa...

Oxtar_
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 6:31 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Oxtar_ » To Huhti 21, 2016 1:24 am

Onkohan noilla CG hex ja Padboys hex laikoilla jotakin eroa toisiinsa nähden. Värikoodaukset ovat ainakin samat mutta onko esim CG:n laikat kuitenkin laadukkaampia.

Lenkka
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 10:38 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Lenkka » Su Huhti 24, 2016 10:46 pm

Hei, minulla on itselläni perus rotary kiillotuskone, jonka talla on 170mm. Meneekö tuohon 180mm kiillotuslaikat, koska en ole 170mm nähnyt?
Olisiko aloitteluun hyvä aine Meguiars Ultimate Compound? Tälle ajatellut kaveriksi kolmen tai viiden setin laikkoja, josta löytyy leikkaavaa ja vähemmän leikkaavaa laikkaa.

kani
Viestit: 4
Liittynyt: La Huhti 23, 2016 8:37 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja kani » Su Touko 01, 2016 8:01 pm

Onnistuuko tumman e46 bmw:n (orientblau metallic) kiillotus kuntoon ilman rotaryä ja karvaa? Tuli herätteenä hommattua motonetin mtx da epäkesko-kone flexipadsin valkoinen, oranssi, punainen hex ja musta vohveli viimeistelylaikoilla. Vanhaa old skool varastoa löytyy fareclan g3 tahnaa ja 3m aineita kiillotukseen. Hondaan puri hyvin mutta bemmeissä taitaa olla kovempi lakka? Kaupan päälle tuli koneen mukana schollin s30+ viimeistelyaine mikä taitaa olla aika kevyttä kamaa. Täytyy varmaan kokeilla noilla vanhoilla aineilla ekaksi.

kani
Viestit: 4
Liittynyt: La Huhti 23, 2016 8:37 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja kani » Ma Touko 09, 2016 11:02 pm

Näköjään. Muutama syvempi naarmu jäi, loput lähti. Laikat tahto loppua kesken. Onneksi oli pari vanhaa 3m ja random laikkoja jäljellä. Ens kerralla voi syventyä niihin syvempiin uusilla laikoilla..

pena
Viestit: 7
Liittynyt: To Joulu 03, 2015 9:09 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja pena » La Syys 24, 2016 4:34 pm

Mikä mahtoi mennä pieleen, kun otin ekat testiajot rupesin 15 mark kakkosella ja CG mikrokuitulaikalla niin laikan keskiosa suli tarrapuolelta ja samalla tallan tarrapinta suli myös hiukan.
Hex laikoilla ei ollut mitään ongelmia.

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Syys 24, 2016 11:13 pm

En osaa sanoa mikä meni pieleen, mutta markkikakkonen sulatti myös itseltä tallan karvoja keskiosasta. Ei tahtonu laikka pysyä kevyellä paineella paikallaan maalipintaa vasten. Takuuseen tuli uusi talla.

pena
Viestit: 7
Liittynyt: To Joulu 03, 2015 9:09 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja pena » Su Syys 25, 2016 10:37 am

Käytitkö vaahtomuovilaikkoja vai mikrokuituja?

Sharp_Jussi
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2016 11:21 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Sharp_Jussi » Ma Syys 26, 2016 9:01 am

Mikrokuidut käy jonkun asteen kuumempina, niitä ei kannata kohtuullisen paineen kanssa huudattaa ehkä pykälää neljä isommilla kyydeillä.
Tämä ainakin itsellä auttoi joskus.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mixoo
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Tammi 17, 2014 9:17 am

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja mixoo » To Marras 03, 2016 2:14 am

Terve! "Uusi" kinnastelija ilmoittautuu sen verran että kyselisin vähän vinkkejä. Tai lähinnä kokemuksia. Tässä reilu pari vuotta duunissa tehnyt duunissa myllytyksiä ja aikalailla perusasiat on hallussa... Siltäosin mitä on oppinut ja niillä menty :roll:
Elikkäs itsellä tuttu ja toimiva combo ollut makitan rotaryllä (epäkeskoista en tykkää) ja sillä naarmut veke karvalaikan kanssa. Hologrammit pois mustalla vaahtomuovilla. Aineina toimineet:
Menzerna 400 (syvemmätkin naarmut pois)-
Menzerna 2500 (joko 400 jälkeen tai aloittanut tällä tai jättänyt pois. Riippuen tilanteesta)
3800/4000/4500 (jollain näistä hologrammit pois mustalla vohvelilla)

Näillä olen tottunut tekemään ja saanut oikeasti hyvää pintaa kun on saanut rauhassa tehdä eikä ole montaa autoa/rekkaa tullut uudestaan käsittelyyn virheiden takia. Mutta nyt sain hommattua itselle ihan oman koneen kun autodudelta tuli ilmatteeksi tämmöinen Tokya RP8 ja siinä kiinni 5,5" talla.

Eli nyt kysymykset:
-Kokemuksia koneesta? Kestääkö painaa reilummin esim holonpoistossa vohvelin kanssa? Kuumeneeko helposti?
-Onko CG hex logic vaahtomuovilaikat ostamisen arvoisia? Vai mitä muuta porukka suosittelee kun ei näistä ole itsellä kokemusta?
-Saako noilla CG tahnoilla (V32,V34,V36,V38) mitään aikaan ja onko kuinka rasvaisia? Kuinka toimivat tai kuinka loppuun ajetaan ja kuinka aine käyttäytyy eli ajetaanko lähes kuivaksi vai miten?
-Vastaako pakettina ESIMERKIKSI CG V32 tahna+Keltainen hex logic laikka yhtään tuota oman tottumuksen mukaista menz 400+karvalaikka vai onko enemmän/vähemmän leikkaava setti?

Kiitos ja anteeksi pitkästä tarinasta! :kippis: ei tosiaan näiden laikkojen tai aineiden kanssa ole tullut kauheasti pelattua kun noilla aikoinaan opettelin ja niillä on tehty tähänkin asti hyvällä menestyksellä :)

Ps. En tiiä oliko tämä oikea topic mutta tuntui itsestä sopivalle paikalle kirjoittaa...

ranzi
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 12:19 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja ranzi » Ma Helmi 06, 2017 3:43 pm

Tuli ostettua tollanen clasun Cocraft epäkesko ja nyt tarviskin apuja laikkojen ja aineiden valintaan. Eli mitkä olisivat hyvät ja edulliset laikat aloittelijalle harrastuksen aloittamiseen? Koneeseen menee 6,5 tuumaiset. Olisikohan järkevää vaihtaa talla pienempään?
Schollin tahnoja on näköjään tääläkin suositeltu ja hyllystä löytyykin jo purkki S30+. Mitäs tämän rinnalle?

Vastaa Viestiin