Kone, laikat, aineet? APUA!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
En edes muista kaikkia, 4 erilaista tais olla. CG ja Flexipadsia tais olla ainakin.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3
EX Audi TT RS+ & RS3
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Mä oon ihan vannoutunu mf laikkojen käyttäjä. CG:n laikat on yleisimmässä käytössä. Myös Schollin spiderit on todella hyviä. Muut jääny laikkakassin täytteeksi.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Megun mikrokuitulaikat ja niiden kanssa Megun tahnat ja toimii! 

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ihme homma oli Possun konepellin kanssa ku hain oikeaa comboa. Jätti kummaa pyörrejälkeä HEXin keltainen+megun #101, mikrokuitulaikat+megun #101 ja vielä oranssi+megun #101. Sit rupes homma rokkaamaan ku otin oranssin kaveriks Kochin 8.02 tahnan. Perään musta HEX+megun #205 mikä nyt sit loppuikin.
Pieni kyssäri perään teille, jotka olette myllytelleet ulkona autoja, että mitä pitää ottaa huomioon? (talli lähtee alta tän kuun lopussa ja uus valmistuu vasta joskus kesällä
)
-lämpötila, millon voi jo myllytellä esim. +10 -->
-ei varmaankaan kannata suoraan auringonpaisteessa ajella
-lentääkö pinnalle heti jotain paskaa ym. tuhoamaan priimapinnan valmistumista
-varsinainen pinnoitus, kannattaako jättää suosiolla sisätiloihin tehtäväksi
Pieni kyssäri perään teille, jotka olette myllytelleet ulkona autoja, että mitä pitää ottaa huomioon? (talli lähtee alta tän kuun lopussa ja uus valmistuu vasta joskus kesällä

-lämpötila, millon voi jo myllytellä esim. +10 -->
-ei varmaankaan kannata suoraan auringonpaisteessa ajella
-lentääkö pinnalle heti jotain paskaa ym. tuhoamaan priimapinnan valmistumista

-varsinainen pinnoitus, kannattaako jättää suosiolla sisätiloihin tehtäväksi
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3
EX Audi TT RS+ & RS3
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Vastaan vaan tuohon pihalla myllyttämiseen, sillä nuo laikka-asiat ovat sen verran mielipidejuttuja.
Ulkona olen myllytellyt paljon autoja silloin harrastuksen alkutaipaleella. Paljon on mun näyttämöissä ulkona tehtyjä topicceja, silloin ei ollut kuin hiekkalattialla varustettu traktori talli ilman ovia, joka ainoastaan tarjosi sateensuojan. Onneksi nyt on paremmin asiat.
-Myllytys onnistuu ihan 0 kelissäkin, sillä tahna lämpiää samoin kuin pinta työn aikana. Ainut et tarvitsee hanskat, ettei käsiä palele
-Auringon paisteessakin olen myllytellyt, jopa niin, että vikonlopun myllyttelyjen jälkeen käsivarret paloivat pahannäköiseksi, kun kevään ensimmäinen helleviikonloppu osui samaan aikaan
Ympäristöstä toki riippuu tuo roskien lentäminen ja et miten tuuli pääsee vaikuttamaan. Meillä kun nurmikkoa joka puolella ja metsää suojaamassa, niin ei tullut koskaan roskien kanssa ongelmia, vaikka joskus tuulikin, niin ilmassa ei kuitenkaan lennellyt mitään. Kevään siitepölykausi(eri vuosina erilainen toki) voi muutamana päivänä haitata. Meillä kuusimetsää ympärillä ja sen pölyn määrä on melkoinen. Kesällä astuvat itkat iltaisin kuvaan ja ilman offia ei hermo kestä myllyttää ulkona. Se ongelma ei taida teillä päin kyllä olla.
-Pinnotuksen tekisin ainoastaan sisällä, sillä kuivuminen voi jäädä vajaaksi, kun iltakosteus tulee. Tai sit ois hyvä aloittaa pinnoitus heti aamusta, jolloin kerkeis kuivua ennen iltaa riittävästi.
C.Quartz Uk tosin toimii ku siihen laitaa Reloadin päälle, lyhyemmälläkin kuivumisajalla. 1 tunti ja saa kastuako se oli.
Itse en nää estettä ulkona tekemiselle, tosin sää ratkaisee sen myllytyspäivän
Ulkona olen myllytellyt paljon autoja silloin harrastuksen alkutaipaleella. Paljon on mun näyttämöissä ulkona tehtyjä topicceja, silloin ei ollut kuin hiekkalattialla varustettu traktori talli ilman ovia, joka ainoastaan tarjosi sateensuojan. Onneksi nyt on paremmin asiat.
-Myllytys onnistuu ihan 0 kelissäkin, sillä tahna lämpiää samoin kuin pinta työn aikana. Ainut et tarvitsee hanskat, ettei käsiä palele

-Auringon paisteessakin olen myllytellyt, jopa niin, että vikonlopun myllyttelyjen jälkeen käsivarret paloivat pahannäköiseksi, kun kevään ensimmäinen helleviikonloppu osui samaan aikaan

Ympäristöstä toki riippuu tuo roskien lentäminen ja et miten tuuli pääsee vaikuttamaan. Meillä kun nurmikkoa joka puolella ja metsää suojaamassa, niin ei tullut koskaan roskien kanssa ongelmia, vaikka joskus tuulikin, niin ilmassa ei kuitenkaan lennellyt mitään. Kevään siitepölykausi(eri vuosina erilainen toki) voi muutamana päivänä haitata. Meillä kuusimetsää ympärillä ja sen pölyn määrä on melkoinen. Kesällä astuvat itkat iltaisin kuvaan ja ilman offia ei hermo kestä myllyttää ulkona. Se ongelma ei taida teillä päin kyllä olla.
-Pinnotuksen tekisin ainoastaan sisällä, sillä kuivuminen voi jäädä vajaaksi, kun iltakosteus tulee. Tai sit ois hyvä aloittaa pinnoitus heti aamusta, jolloin kerkeis kuivua ennen iltaa riittävästi.
C.Quartz Uk tosin toimii ku siihen laitaa Reloadin päälle, lyhyemmälläkin kuivumisajalla. 1 tunti ja saa kastuako se oli.
Itse en nää estettä ulkona tekemiselle, tosin sää ratkaisee sen myllytyspäivän

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Terve.
Täältä löytyy C1 Vectra, joka on tietenkin punainen. Keula ja kyljet on joskus maalattu. Joten katto, takakontti ja takapuskuri on tietenkin ihanan haalistuneet. Testasin pieneen alueeseen takakonttiin Autoglymin Paint Renovatoria ja sain esiin punaisen värinkin.
Jos motonetistä haen esmes Sonaxin hiomatahnoja, niin mitä niistä otetaan. Toki saa ehdottaa muitakin tuotteita. Myös laikkojen valinnassa apu olisi tarpeen. Varmaan 2 steppiä riittää. Ajan toki koko auton kun hommiin alan. Pistäkää mielellään linkkejä tuotteisiin koska alan sanasto ei ole niin hallussa.
Kiitti paljon jo etukäteen!!
Täältä löytyy C1 Vectra, joka on tietenkin punainen. Keula ja kyljet on joskus maalattu. Joten katto, takakontti ja takapuskuri on tietenkin ihanan haalistuneet. Testasin pieneen alueeseen takakonttiin Autoglymin Paint Renovatoria ja sain esiin punaisen värinkin.
Jos motonetistä haen esmes Sonaxin hiomatahnoja, niin mitä niistä otetaan. Toki saa ehdottaa muitakin tuotteita. Myös laikkojen valinnassa apu olisi tarpeen. Varmaan 2 steppiä riittää. Ajan toki koko auton kun hommiin alan. Pistäkää mielellään linkkejä tuotteisiin koska alan sanasto ei ole niin hallussa.
Kiitti paljon jo etukäteen!!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ota mielummin motonetistä vaik niitä pieniä purkkeja esim. Schollin S17+ ja S30+. Voisin kuvitella, että saat niillä niin hyvän pinnan kun et kuitenkaan 100% naarmutonta aio tehdä. Siitä samasta hyllystä saa niitä Schollin laikkoja. Laikkavalinnaks varmaan sininen S17+:lle ja oranssi S30+:lle.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Potilaana vm. 2014 Audi, kirkkaansininen metalliväri. Parissa kohdassa vähän paremmin erottuvaa naarmua, yhteensä ehkä kämmenen kokoisella alueella. Muutoin sellaista hyvin pientä pesu-kuivausnaarmua, joka ei kaikessa valossa edes erotu.
Käytettävissä Rupesin pikkurotary sekä Clas Ohlsonin Cyclokopio. Mömmöjä hyllyssä Lime Prime Plus, Mequiarsin Ultimate compound sekä Schollin S17 ja S40. Tuota karkeampaa Lime Primeä en ole vielä kokeillut, eli sen toimivuus verrattuna näihin muihin on vielä mysteeri.
Mitä suosittelisitte? Lopputulos saisi mielellään olla lähtötilannetta parempi... Miten edetä? Kiillotuskokemukseni rajoittuu toistaiseksi 3-4 tuntiin, eivätkä professionaalit tekniikat todellakaan ole kunnolla hallussa.
Käytettävissä Rupesin pikkurotary sekä Clas Ohlsonin Cyclokopio. Mömmöjä hyllyssä Lime Prime Plus, Mequiarsin Ultimate compound sekä Schollin S17 ja S40. Tuota karkeampaa Lime Primeä en ole vielä kokeillut, eli sen toimivuus verrattuna näihin muihin on vielä mysteeri.
Mitä suosittelisitte? Lopputulos saisi mielellään olla lähtötilannetta parempi... Miten edetä? Kiillotuskokemukseni rajoittuu toistaiseksi 3-4 tuntiin, eivätkä professionaalit tekniikat todellakaan ole kunnolla hallussa.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Onkos muilla kokemuksia tuosta Lime Prime Plussasta? Eilen kokeilin tuota punaiseen A3:een. Ainakin minulla tuo meni hakemiseksi, eli sain aikaan hologrammia, mutta naarmut jäivät… Varmaankin pitkälti osaamattumuudesta johtui, mutta ehkä myös vääriä laikkavalintoja.sottapytty kirjoitti:Potilaana vm. 2014 Audi, kirkkaansininen metalliväri. Parissa kohdassa vähän paremmin erottuvaa naarmua, yhteensä ehkä kämmenen kokoisella alueella. Muutoin sellaista hyvin pientä pesu-kuivausnaarmua, joka ei kaikessa valossa edes erotu.
Käytettävissä Rupesin pikkurotary sekä Clas Ohlsonin Cyclokopio. Mömmöjä hyllyssä Lime Prime Plus, Mequiarsin Ultimate compound sekä Schollin S17 ja S40. Tuota karkeampaa Lime Primeä en ole vielä kokeillut, eli sen toimivuus verrattuna näihin muihin on vielä mysteeri.
Mitä suosittelisitte? Lopputulos saisi mielellään olla lähtötilannetta parempi... Miten edetä? Kiillotuskokemukseni rajoittuu toistaiseksi 3-4 tuntiin, eivätkä professionaalit tekniikat todellakaan ole kunnolla hallussa.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Morjesta pöytään, kiillotushommista innostunut tarvis vähän apua noitten laikkojen ja mömmöjen viidakossa, elikkä kohteena olis metalliviininpunainen 850 volvo jossa pinnassa reilusti pesunaarmua ja pinta kadottanut muutenkin kiiltonsa, mutta ei mitään syvempiä skraaduja.
Tuommoinen bilteman iso "rälläkkä"mallin kiillotuskone tuli hommattua jo aikaisemmin kun mukamas halvalla sain, joten suositelkaas millä laikka+aine setillä lähtisi liikenteeseen.
Nettikaupasta tilaaminen ei ole mikään ongelma, mutta plussaa olisi jos laikat ja aine löytyisi motonetin/vastaavan valikoimasta.
Tuommoinen bilteman iso "rälläkkä"mallin kiillotuskone tuli hommattua jo aikaisemmin kun mukamas halvalla sain, joten suositelkaas millä laikka+aine setillä lähtisi liikenteeseen.
Nettikaupasta tilaaminen ei ole mikään ongelma, mutta plussaa olisi jos laikat ja aine löytyisi motonetin/vastaavan valikoimasta.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Sapettaa.
Oman mittapuuni mukaan aivan hillittömästi kului aikaa viikonloppuna ensin auton pesuun ja muuhun valmisteluun ja sitten kiillotus-vahaustouhuun. Paljonkohan olisi säästynyt aikaa kun olisi edes nuo kaikki ovien ja luukkujen sisäpinnat, kynnyslistat, yms. jättänyt käsittelemättä...
Noh, osaamisvajettahan tämä on, kun suksi ei luista ja naarmut pistävät hanttiin. Pientä pesunaarmua ja vastaavaa huntua oli autossa aloittaessani, sittemmin vähän isompaa naarmua ja hologrammia
Apujoukkoina rotary + Lime Prime Plus sekä erilaisia laikkoja. Tuo laikkojen valinta ja oikeat ajotekniikat ovat kyllä niin hakusessa, että voisi olla paikallaan harjoittelu vähän halvemmalla kohteella. 
Oman mittapuuni mukaan aivan hillittömästi kului aikaa viikonloppuna ensin auton pesuun ja muuhun valmisteluun ja sitten kiillotus-vahaustouhuun. Paljonkohan olisi säästynyt aikaa kun olisi edes nuo kaikki ovien ja luukkujen sisäpinnat, kynnyslistat, yms. jättänyt käsittelemättä...
Noh, osaamisvajettahan tämä on, kun suksi ei luista ja naarmut pistävät hanttiin. Pientä pesunaarmua ja vastaavaa huntua oli autossa aloittaessani, sittemmin vähän isompaa naarmua ja hologrammia


Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ota yhteys suoraan vaikka Autonhoitokaupan Janneen, varmasti järjesty oikeat välineet kohteeseen.stoub kirjoitti:Nettikaupasta tilaaminen ei ole mikään ongelma, mutta plussaa olisi jos laikat ja aine löytyisi motonetin/vastaavan valikoimasta.

Lime Primesta löytyy vanha ketju, ei ole ollut kovin suosittu aine viime aikoina. Plussasta ei taida olla vielä kenelläkään kokemuksia. Pikaisesti netistä katsottuna, sitä operoitaisiin epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla. Eli ns. turvallinen yhdistelmä myös aloittelijalle. Rotarylla tulee helposti mainitsemiasi ongelmia... Jos kyseessä on uusi auto sinulle, niin pohjilla voi olla edellisen kiillottajan holograafit mitkä olivat piilossa ennen urakan aloittamista. Jos ne ovat tulosta omasta toiminnasta, niin netti auki ja tutkimaan lähteitä. Liian karkea laikka tai väärät otteet, kannattaa laittaa käytetty kone, laikat auto ihan vuosimallin tarkkuudella niin saa osviittaa.sottapytty kirjoitti:Noh, osaamisvajettahan tämä on, kun suksi ei luista ja naarmut pistävät hanttiin. Pientä pesunaarmua ja vastaavaa huntua oli autossa aloittaessani, sittemmin vähän isompaa naarmua ja hologrammiaApujoukkoina rotary + Lime Prime Plus sekä erilaisia laikkoja. Tuo laikkojen valinta ja oikeat ajotekniikat ovat kyllä niin hakusessa, että voisi olla paikallaan harjoittelu vähän halvemmalla kohteella.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Moro. Pitäis saada metallimustasta focuksesta pesu/lumiharjan naarmut poies. Koneeksi meinasin motonetin epäkeskoa, aineiksi Scholl s20 black ja Scholl s30+ vai pitäisikö ottaa s40?
Laikoiksi Schollin violetti 145/30mm ja oranssi 145/30mm. Mites noi laikat, käykö epäkeskoon vai meneekö pahasti metsään? Vaihtoehtoja saa esittää, muutaman viikon foorumia selaillut ja vieläkin ihan pihalla
Laikoiksi Schollin violetti 145/30mm ja oranssi 145/30mm. Mites noi laikat, käykö epäkeskoon vai meneekö pahasti metsään? Vaihtoehtoja saa esittää, muutaman viikon foorumia selaillut ja vieläkin ihan pihalla

-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 10:51 am
- Paikkakunta: Täällä Salon laitamilla
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Aikaisemmin olen käyttänyt yhden pullon "tavallista" Lime Primeä, nyt hypistelin kaksi autoa tällä Plus -versiolla. Lisäksihän on vielä olemassa Lite -versio, joka ei sisällä lainkaan hiovia aineita.Daatta kirjoitti:Lime Primesta löytyy vanha ketju, ei ole ollut kovin suosittu aine viime aikoina. Plussasta ei taida olla vielä kenelläkään kokemuksia. Pikaisesti netistä katsottuna, sitä operoitaisiin epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla. Eli ns. turvallinen yhdistelmä myös aloittelijalle. Rotarylla tulee helposti mainitsemiasi ongelmia... Jos kyseessä on uusi auto sinulle, niin pohjilla voi olla edellisen kiillottajan holograafit mitkä olivat piilossa ennen urakan aloittamista. Jos ne ovat tulosta omasta toiminnasta, niin netti auki ja tutkimaan lähteitä. Liian karkea laikka tai väärät otteet, kannattaa laittaa käytetty kone, laikat auto ihan vuosimallin tarkkuudella niin saa osviittaa.
Kun luin tuon linkkaamasi, jostakin syystä aiemmin huomaamatta jääneen ketjun, lienee tosiaan niin, että pienen hiomisen ohella tämä aine peittää naarmuja. Näin siis ilman IPA-pyyhintää ei tule selkoa siitä, missä määrin naarmut on hiottu, missä peitetty. Sinänsä tämän aineen käytössä ei liene juuri lainkaan järkeä jos sen aikoo pyyhkiä pois. Tuossahan oleellinen juttu ollee se öljymäinen, peittävä pinta, jonka päälle sitten vaikka Dodon Blue Velvet Pro:ta, kuten itse tein.
Jostakin luin, että tätä Lime Prime Plus -versiota verrattiin leikkaavuudessa Schollin S17:aan. Tuota Schollia minulla myös on, mutta en osaa sanoa leikkaavuuseroista, nämä ovat leikkaavuus pois lukien hyvin erilaisia tuotteita kuitenkin. Joka tapauksessa leikkaavuutta on enemmän kuin perusversiossa, koska sen kanssa ei tällaista naarmuongelmaa minulle tullut, muistaakseni lainkaan. Tämän Plussan kanssa laikkana oli Flexipadsin oranssi, aiempaa laikkavalintaa en enää muista.
Tuossa Plus-version pullon kyljessä muuten on maininta, että hologrammien syntyessä voidaan tarvita jatkotyöstöä vähemmän hiovalla aineella. Minusta tuo hiukan vesittää koko Lime Primen ideaa, ellei tuo jatkomömmö sitten ole saman tuotteen vähemmän hiova normiversio.
Mitä muuten tuumaatte siitä, että ajelisi samaa Plus -versiota ensin karkeammalla laikalla ja sitten lopuksi hienommalla, meneekö ihan hölmöilyksi? Vähän verrokkina siis sille ajatukselle, että S17:aa käyttäisi kahden laikan avulla 2-step-tuotteena. Mielestäni tämä Lime Prime Plus kuitenkin lähtökohtaisesti pitäisi ajatella 1-step tuotteena, johon laikka- ja tekniikkavalinnoilla pitäisi tähdätä. Tietysti voi olla, että epäkesko olisi tälle luontevampi kaveri kuin rotary. Limen omilla sivuilla muistaakseni epäkeskosta vain mainitaan. (On minulla Cyclokopiokin olemassa, mutta se on kyllä pienempiin paikkoihin tolkuttoman kolho laite.)
Edellinen fiksari oli ilmeisesti käyttänyt jotakin fillaavaa ainetta, koska auton pesuvaiheessa konepellistä paljastui ihmeesti kivenhakkaamia, joita ei mielestäni aiemmin ollut lainkaan havainnut. Toki lisääntyvä aurinko tuo esiin monenlaista, joka hämärässä jää näkemättä.
Auto on siis metallisininen Audi vm ´14 ja Rotaryna Rupesin LH18.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Vois kuvitella, kun kyseessä ei ole hajoavilla partikkeleilla varustettu aine, niin viimeistelylaikka ja matalat kierrokset ja lopuksi ihan pintaa hipoen viimeistely. Ei luulisi tekevän hologrammeja jos näin ajaa...
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Onkohan noilla CG hex ja Padboys hex laikoilla jotakin eroa toisiinsa nähden. Värikoodaukset ovat ainakin samat mutta onko esim CG:n laikat kuitenkin laadukkaampia.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Hei, minulla on itselläni perus rotary kiillotuskone, jonka talla on 170mm. Meneekö tuohon 180mm kiillotuslaikat, koska en ole 170mm nähnyt?
Olisiko aloitteluun hyvä aine Meguiars Ultimate Compound? Tälle ajatellut kaveriksi kolmen tai viiden setin laikkoja, josta löytyy leikkaavaa ja vähemmän leikkaavaa laikkaa.
Olisiko aloitteluun hyvä aine Meguiars Ultimate Compound? Tälle ajatellut kaveriksi kolmen tai viiden setin laikkoja, josta löytyy leikkaavaa ja vähemmän leikkaavaa laikkaa.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Onnistuuko tumman e46 bmw:n (orientblau metallic) kiillotus kuntoon ilman rotaryä ja karvaa? Tuli herätteenä hommattua motonetin mtx da epäkesko-kone flexipadsin valkoinen, oranssi, punainen hex ja musta vohveli viimeistelylaikoilla. Vanhaa old skool varastoa löytyy fareclan g3 tahnaa ja 3m aineita kiillotukseen. Hondaan puri hyvin mutta bemmeissä taitaa olla kovempi lakka? Kaupan päälle tuli koneen mukana schollin s30+ viimeistelyaine mikä taitaa olla aika kevyttä kamaa. Täytyy varmaan kokeilla noilla vanhoilla aineilla ekaksi.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Näköjään. Muutama syvempi naarmu jäi, loput lähti. Laikat tahto loppua kesken. Onneksi oli pari vanhaa 3m ja random laikkoja jäljellä. Ens kerralla voi syventyä niihin syvempiin uusilla laikoilla..
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Mikä mahtoi mennä pieleen, kun otin ekat testiajot rupesin 15 mark kakkosella ja CG mikrokuitulaikalla niin laikan keskiosa suli tarrapuolelta ja samalla tallan tarrapinta suli myös hiukan.
Hex laikoilla ei ollut mitään ongelmia.
Hex laikoilla ei ollut mitään ongelmia.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
En osaa sanoa mikä meni pieleen, mutta markkikakkonen sulatti myös itseltä tallan karvoja keskiosasta. Ei tahtonu laikka pysyä kevyellä paineella paikallaan maalipintaa vasten. Takuuseen tuli uusi talla.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Käytitkö vaahtomuovilaikkoja vai mikrokuituja?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2016 11:21 pm
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Mikrokuidut käy jonkun asteen kuumempina, niitä ei kannata kohtuullisen paineen kanssa huudattaa ehkä pykälää neljä isommilla kyydeillä.
Tämä ainakin itsellä auttoi joskus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tämä ainakin itsellä auttoi joskus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Terve! "Uusi" kinnastelija ilmoittautuu sen verran että kyselisin vähän vinkkejä. Tai lähinnä kokemuksia. Tässä reilu pari vuotta duunissa tehnyt duunissa myllytyksiä ja aikalailla perusasiat on hallussa... Siltäosin mitä on oppinut ja niillä menty
Elikkäs itsellä tuttu ja toimiva combo ollut makitan rotaryllä (epäkeskoista en tykkää) ja sillä naarmut veke karvalaikan kanssa. Hologrammit pois mustalla vaahtomuovilla. Aineina toimineet:
Menzerna 400 (syvemmätkin naarmut pois)-
Menzerna 2500 (joko 400 jälkeen tai aloittanut tällä tai jättänyt pois. Riippuen tilanteesta)
3800/4000/4500 (jollain näistä hologrammit pois mustalla vohvelilla)
Näillä olen tottunut tekemään ja saanut oikeasti hyvää pintaa kun on saanut rauhassa tehdä eikä ole montaa autoa/rekkaa tullut uudestaan käsittelyyn virheiden takia. Mutta nyt sain hommattua itselle ihan oman koneen kun autodudelta tuli ilmatteeksi tämmöinen Tokya RP8 ja siinä kiinni 5,5" talla.
Eli nyt kysymykset:
-Kokemuksia koneesta? Kestääkö painaa reilummin esim holonpoistossa vohvelin kanssa? Kuumeneeko helposti?
-Onko CG hex logic vaahtomuovilaikat ostamisen arvoisia? Vai mitä muuta porukka suosittelee kun ei näistä ole itsellä kokemusta?
-Saako noilla CG tahnoilla (V32,V34,V36,V38) mitään aikaan ja onko kuinka rasvaisia? Kuinka toimivat tai kuinka loppuun ajetaan ja kuinka aine käyttäytyy eli ajetaanko lähes kuivaksi vai miten?
-Vastaako pakettina ESIMERKIKSI CG V32 tahna+Keltainen hex logic laikka yhtään tuota oman tottumuksen mukaista menz 400+karvalaikka vai onko enemmän/vähemmän leikkaava setti?
Kiitos ja anteeksi pitkästä tarinasta!
ei tosiaan näiden laikkojen tai aineiden kanssa ole tullut kauheasti pelattua kun noilla aikoinaan opettelin ja niillä on tehty tähänkin asti hyvällä menestyksellä 
Ps. En tiiä oliko tämä oikea topic mutta tuntui itsestä sopivalle paikalle kirjoittaa...

Elikkäs itsellä tuttu ja toimiva combo ollut makitan rotaryllä (epäkeskoista en tykkää) ja sillä naarmut veke karvalaikan kanssa. Hologrammit pois mustalla vaahtomuovilla. Aineina toimineet:
Menzerna 400 (syvemmätkin naarmut pois)-
Menzerna 2500 (joko 400 jälkeen tai aloittanut tällä tai jättänyt pois. Riippuen tilanteesta)
3800/4000/4500 (jollain näistä hologrammit pois mustalla vohvelilla)
Näillä olen tottunut tekemään ja saanut oikeasti hyvää pintaa kun on saanut rauhassa tehdä eikä ole montaa autoa/rekkaa tullut uudestaan käsittelyyn virheiden takia. Mutta nyt sain hommattua itselle ihan oman koneen kun autodudelta tuli ilmatteeksi tämmöinen Tokya RP8 ja siinä kiinni 5,5" talla.
Eli nyt kysymykset:
-Kokemuksia koneesta? Kestääkö painaa reilummin esim holonpoistossa vohvelin kanssa? Kuumeneeko helposti?
-Onko CG hex logic vaahtomuovilaikat ostamisen arvoisia? Vai mitä muuta porukka suosittelee kun ei näistä ole itsellä kokemusta?
-Saako noilla CG tahnoilla (V32,V34,V36,V38) mitään aikaan ja onko kuinka rasvaisia? Kuinka toimivat tai kuinka loppuun ajetaan ja kuinka aine käyttäytyy eli ajetaanko lähes kuivaksi vai miten?
-Vastaako pakettina ESIMERKIKSI CG V32 tahna+Keltainen hex logic laikka yhtään tuota oman tottumuksen mukaista menz 400+karvalaikka vai onko enemmän/vähemmän leikkaava setti?
Kiitos ja anteeksi pitkästä tarinasta!


Ps. En tiiä oliko tämä oikea topic mutta tuntui itsestä sopivalle paikalle kirjoittaa...
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Tuli ostettua tollanen clasun Cocraft epäkesko ja nyt tarviskin apuja laikkojen ja aineiden valintaan. Eli mitkä olisivat hyvät ja edulliset laikat aloittelijalle harrastuksen aloittamiseen? Koneeseen menee 6,5 tuumaiset. Olisikohan järkevää vaihtaa talla pienempään?
Schollin tahnoja on näköjään tääläkin suositeltu ja hyllystä löytyykin jo purkki S30+. Mitäs tämän rinnalle?
Schollin tahnoja on näköjään tääläkin suositeltu ja hyllystä löytyykin jo purkki S30+. Mitäs tämän rinnalle?