Kone, laikat, aineet? APUA!

Kiillotustahnat ja laikat
Q-tio
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Kesä 01, 2015 6:23 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Q-tio » Ma Kesä 01, 2015 9:25 pm

Valkoinen Skoda on kyseessä, jossa aurinkoa vasten näkyy hyvin kevyttä naarmua.

Mitenkäs tuota vohvelilaikkaa kuuluisi käyttää, se kun on melko voimakkaasti kuvioitu? Siinä ei taida myöskään leikkaavuutta juuri olla, kovin pehmeältä ainakin tuntuu. Merkkiä en muista, Motonetista se on aikanaan ostettu ja on väriltään musta.

JuhaS
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 5:29 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JuhaS » Ti Kesä 02, 2015 5:38 pm

Aineena schollin S3 ja S30 niin mitkä olisi optimaaliset hex laikat ? Oranssi ja musta ?

Mikä saksalaiseen ?

Mikä japanilaiseen ?

Avatar
seatts
Viestit: 1591
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Kesä 02, 2015 7:29 pm

Tuohon kun ottaa valkoisen Hexin vielä lisäksi niin on aika kattava setti.
Toinen asia on että onko s30 liian karkea japanilaiseen pintaan, mutta se selviää kokeilemalla ä.

JuhaS
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 5:29 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JuhaS » Ti Kesä 02, 2015 7:33 pm

Jos s30 on liian karkea japanilaiseen niin johtuuko se lakan pehmeydestä ?

Ja olisiko se ns. oikea kombo, että japanilaiseen valko/musta ja saksalaiseen oranssi/musta ?

Koneena Das6Pro.

Juha U
Viestit: 4559
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Kesä 02, 2015 9:36 pm

Vihreällä hexillä olen tänä keväänä 2 Japanilaista tehnyt ja on ollut oikein sopiva siihen

Suoli
Viestit: 16
Liittynyt: La Touko 09, 2015 8:47 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Suoli » Pe Kesä 12, 2015 10:30 am

Koneena Shine Mate EP801. Ongelmana tallan vaihto. Puoltoistavuotta ollu kone ja ekaa kertaa siis yrittelin vaihtaa. Avasin kopan ja lukitusnappi heilu hieman. Yritin avaimella kääntää tallaa pois eikä hievahtanukkaan, vapautin lukituksen ja nappi olikin kädessä. Saahan sen lukittuu ku laittaa napin paikalleen, mut on kyl talla iha himotiukassa. Uskallanko vääntää isosti tai naputella vasaralla avainta? Voinko rikkoa jotain? :D Ei missään rälläköissäkään oo ikinä noin tiukkaan juminu.

Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja jesse55 » Pe Kesä 12, 2015 10:57 am

Laitehan on ilmeisesti aivan sama kun toraforssin myymä pela polisher, pidät avaimella karan paikoillaan ja väännät tallan kädellä auki. Mulla tallassakin avaimen paikka joten siihen toinen avain ja sitten vääntöä jos ei kädellä aukea. Itseasiassa mulla ei ole edes mahdollista käyttää sitä lukitusnappia kun on suojan alla piilossa.

Suoli
Viestit: 16
Liittynyt: La Touko 09, 2015 8:47 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Suoli » Pe Kesä 12, 2015 11:05 am

Irtos. Olin siis ymmärtäny ihan väärin tuon toiminnan :rolf: Ostin uuden pienemmän tallan ja siinä oli avaimelle paikka ni tottakai luulin että tässä koneessa olevassakin on, mutta ei ollutkaan vaan tuo avaimenpaikka oli pitämään konetta paikoillaan. Kiitos selvennyksestä.

juki150
Viestit: 1
Liittynyt: La Kesä 20, 2015 5:05 am

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja juki150 » La Kesä 20, 2015 5:29 am

Auto alkaa muilta osin olla laitettu kuntoon, mutta viimeiseksi jätin sopivasti kesän näteille keleille maalipinnan käsittelyn. Ruosteita parit paikkaa joutuu vielä korjailemaan, hiotaan aluksi asiaan kuuluvasti ym tehdään pohjat ja maalaus pienemmät kynäruiskulla ja isommat maalaukset "oikealla" ruiskulla. Sprayllä on tarpeeksi tullut leikittyä ja tarpeekseni olen siitä saanut.

Mutta asiaan, auton myllytän kokonaan ruostekorjauksien jälkeen. Täällä Atlantin toisella puolella ollessa kesäkuun innostuin käymään Chemical Guys -liikkeestä mielestäni tarvitsemani tarvikkeet hommaan. Pesut ajattelin suorittaa aluksi Motoxin tehopesun kera ja painepesurin. Kiillotuskoneena toimii joku edullinen Hyundain 1300w kone.

Uudempaa kuvaa ei löydy valitettavasti autosta, mutta kertoo lähtökohdasta ainakin jonkin verran. Mainittakoon sen verran, että mikään kintalla pesty huippuyksilö ei kyseessä ole, vaan maalipintaa koristaa aika hyvin naarmuja ja pyörteitä. Jälkimmäisessä kuvassa aineet. Mitäs foorumilaiset mieltä, miltä suunnitelmat kuullostaa?
Kuva Kuva Kuva

JuhaS
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 5:29 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JuhaS » Su Kesä 21, 2015 10:09 pm

Kuinka pitkä ikäsiä nuo hexin laikat on?

Itsellä 5" talla , 5,5" laikka ja kone DAS6PRO.

Niin, en tiedä onko kuskissa se suurin syy, kun repeilee nuo superlonit. Siis tuntuisi että talla syö laikkaan pienen repeämän päälle. Ja laikkaan jää pieni ura.
Painanko liikaa väärässä asennossa ? Jotenkin viistossa tai yms ?
Ja tuntuu että tosi tarkoin pitää repäistä laikka irti ettei tarttuma pinta jää tallaan kiinni....

Vähän sellainen kutina että aloittelija maksaa nyt oppi rahoja :megashcok:

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Kesä 22, 2015 8:59 am

Meillä Wolfien kanssa kestää oranssit hexit sen 4-5 autoa :D :D tosin meillä ne on jatkuvalla syötöllä käytössä :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Tonis
Viestit: 1440
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:34 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Kesä 22, 2015 10:50 am

...rotaryssa. Epäkeskolla menevät nopeammin ja vähän kuulostaisi olevan liikaa painetta kysyjällä
Wannabe-OCD

JuhaS
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 5:29 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JuhaS » Ma Kesä 22, 2015 10:57 am

OK. Kiitos!

Vähän ajattelinkin että ajajassa vikaa.

Eikös se niin ollut, että paneelin jälkeen laikan pesu. Schollilla ajelen.
Tuntuisi välillä menevän tuota tahnaa liikaakin kun laikasta tulee sellainen pannukakku.

Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja jesse55 » Ma Kesä 22, 2015 11:07 am

Onko olemassa pehmeitä hyvin leikkaavia laikkoja? Nykyään käytössä Flexipadin ja Hex Logic laikkoja. Ei karvaa, posliinilla vedetään =D

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Kesä 22, 2015 10:39 pm

JuhaS kirjoitti:OK. Kiitos!

Vähän ajattelinkin että ajajassa vikaa.

Eikös se niin ollut, että paneelin jälkeen laikan pesu. Schollilla ajelen.
Tuntuisi välillä menevän tuota tahnaa liikaakin kun laikasta tulee sellainen pannukakku.
Schollin aineet ei kyllä ainakaan itsellä vaadi pesua joka paneelin jälkeen. Eikä edes harjaa. Megut vaatii taas harjaa (105 ja 101) "koko ajan" ja välillä pesua.

Schollin kamoilla mun mielestä voi ajaa todella isoja alueita vs. megu. En kyllä megullakaan koskaan ajanut 40cmX40cm alueita, mitä moni kertoo tekevän. Kyllä mä tein megullakin helposti jotain 50x70 tai 60x60 tai jotaim ihan muuta. Riippuu niin potilaasta miten se homma toimii.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Kesä 22, 2015 11:11 pm

Ei kait kukaan pese laikkoja paneelin jälkeen. :shock: :)
Menis hippasen aikaa.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

Urran
Site Admin
Viestit: 8531
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 23, 2015 9:04 pm

Perus sääntönä yleiseen ns. Ei tiukimpaan naarmunpoistoon on 9x laikan kokoinen alue (3x3 jne).

Ja Schollin kamoilla ite pessy korkeintaan kerran/auto ja harjannu vetojen jälkeen. Kun auton oikeesti huolellisesti kemiallisesti putsaa ja clayaa niin ei laikat vetele ja pesutarve vähenee. Toiset laikat (kuten Oranssi Hex) kyllä tykkää että ne ennen alotusta pesee lämpimässä vedessä.
Vain YKSI LSP!

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Heinä 31, 2015 4:09 pm

Jatkan tähän, kun en näe tarpeelliseksi aloittaa täysin uutta topikkia erinimisten laikkojen takia. Modet voi tehdä tälle oman topikin, jos niin haluavat.

Eli onko kokemuksia padboysin hex -laikoista? Autodudella ois nyt varaston tyhjennyksessä täys setti, 7 eri laikkaa nyt 39,9e.
Ei nyt mitään akuuttia tarvetta, mutta tulis samalla kun foamia tilailee... ei jää kuin 5,7e/laikka hintaa. Ei paha.

hiusnaarmu
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Heinä 31, 2015 5:03 pm

Pari Bemaria hieronut Flexin epäkeskolla, Hex oranssi laikka ja Megun 101 tahnalla. Naarmun poistoon en ole tyytyväinen tuolla setillä :(
Sanokaas konkarit, että löytyisikö parempaa komboa Flexin epäkeskolle, vai pitääkö rotary hommata lisäksi?
Olisiko tahnana esim. Scholl uusi S3 Gold XXL parempi? Entä mikä ois laikkana kova sana? Chemical Guys Black Optics karkea mikrokuitulaikka ei oikein toiminut, kun sitä muutaman kerran kokeillut. Mites noi Rupesin laikat missä on reikä keskellä?

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Heinä 31, 2015 5:26 pm

Mäkään en oikein mikrokuiduista tykänny, hexin oranssia purevampi on keltainen. Kokeile sitä.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

hiusnaarmu
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Heinä 31, 2015 9:09 pm

Peke kirjoitti:Mäkään en oikein mikrokuiduista tykänny, hexin oranssia purevampi on keltainen. Kokeile sitä.
Joskus oli ja se mureni ekalla kertaa :(

JuhaS
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 5:29 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja JuhaS » Pe Heinä 31, 2015 9:48 pm

JUMA kirjoitti:Jatkan tähän, kun en näe tarpeelliseksi aloittaa täysin uutta topikkia erinimisten laikkojen takia. Modet voi tehdä tälle oman topikin, jos niin haluavat.

Eli onko kokemuksia padboysin hex -laikoista? Autodudella ois nyt varaston tyhjennyksessä täys setti, 7 eri laikkaa nyt 39,9e.
Ei nyt mitään akuuttia tarvetta, mutta tulis samalla kun foamia tilailee... ei jää kuin 5,7e/laikka hintaa. Ei paha.
Tähän kiinnostaisi saada itsekin vastaus....

Avatar
Klasu81
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:16 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Klasu81 » La Elo 01, 2015 8:59 am

Mulla on täysi setti noita padboysin laikkoja ja omalla vähäisellä kokemuksella sanoisin ihan hyviksi laikoiksi.
Send from my 1320 using Tapatalk
Bad company corrupts

Jukman
Viestit: 2
Liittynyt: La Joulu 06, 2014 6:16 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Jukman » Su Syys 06, 2015 6:26 pm

Uusi kinnaslainen ilmottautuu :buffer:

Otin tänä viikonloppuna työn alle oman -02 vuoden golffin kiillotuksen merkeissä. Koneena on käytössä motonetin epäkesko, ja naarmunpoistoon lähdin schollin violetilla laikalla ja s3g:llä. Mielestäni leikkasi aika hitaasti, jonka seurauksena näin aloittelijana annoin ilmeisesti liikaa painetta ja kuumensin laikan käyttökelvottomaksi...

Toimisiko cg:n oranssi hexi yhdessä s3g:n kanssa paremmin jos haetaan lisää leikkaavutta? Tämän lisäksi kokeilin viimeistelyä mustalla hexillä ja s30+:lla, ja tämä laikka tuntui mukavammalta viedä pinnalla. Jäi myös schollin laikasta sellainen tuntuma, että tarrapinta ei ole kovinkaan tukevasti kiinni verrattuna cg:n laikkaan.

Juha U
Viestit: 4559
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Syys 06, 2015 6:36 pm

En ole epäkeskolla kokeillut mutta rotaryssä violetti scholl leikkaa paremmin kuin oranssi hex. Tuon ikäisen Volkkarin lakka on tosi kovaa ja siinä on tekemistä et naarmut saa pois rotaryllä, saati sit epäkeskolla. Ainakin työtä se teettää kovasti.

Vastaa Viestiin