Scholl Concept

Kiillotustahnat ja laikat
örkinrumilus

Re: Scholl Concept

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Ma Maalis 14, 2016 2:58 pm

Farkun tekee pikkupullolla jos o homma näpissä, ts. Pari nokaretta ainetta laikalle per ajo. Itellä meni puolikas autonhoitokaupan annostelupullosta kun farkun ajelin s17:lla.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Maalis 14, 2016 3:11 pm

Kilon lekalla ajelee 3-6kpl karkeatyöstöä ja 5-10kpl viimeistelykertaa. Meillä ainakin palaa karkeeta likimain tuplaten mitä viimeistelyaineita.

Eli pikkupullo 250ml kumpaakin riittänee yhteen autoon ja viimeistelylitkua jää ylikin.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Maalis 14, 2016 4:46 pm

Niillä pikkupurkeillakin varmasti pärjää, itse vain pari autoo tehny Schollin aineilla ja ne oli viel niitä "litran lekoja" niin vaikee arvioida kulutusta...
EDIT: Sama tuntus olevan täälläkin et viimeistelyainetta menee paljon vähemmän ku karkeempaa.
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

w1ltsu

Viesti Kirjoittaja w1ltsu » Ma Maalis 14, 2016 4:49 pm

Kannattaako laikat vaihtaa puolivälissä työtä? Vai kestääkö noi vaahtomuovilaikat paremmin, aikasemmin käyttänyt vaan mikrokuitusia, jotka "tukkeutuivat" aika nopeasti.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Maalis 14, 2016 6:50 pm

Mä pesen 1-3 kertaa ehkä myllyttäessä laikan ku tommosia suht pieniä autoja oon kiillotellu.
Riippuu myös monestakin tekijästä, mutta kyllä sen sitten huomaat jos rupee menee tukkoon(räkii, saattaa rueta tekee huonoa jälkeä jne.).
EX Audi TT RS+ & RS3

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ma Maalis 14, 2016 10:40 pm

Scholli tarvii ajaessa vähän lämpöö (painetta + jengaa), että se flashaa. Tällä tavoin se tahna ei tuki laikkaa juuri lainkaan. Olen pystynyt olemaan pesemättä laikkaa kertaakaan, kun vaan joka ajon jälkeen pistän koneen pyörimään polven päälle ylösalaisin ja painan "hammasharja" tyylisellä harjalla laikkaan niin irtoo kaikki irtoava kiinteytynyt tahna.
Maltillisuutta tahnan käytössä! Jos laikassa näkyy ruskehtavaa, että likaa tulee jonkun listan raosta tai muualta niin huolellista laikan harjausta tai jopa pesu..

Ärsyttävää vaan saada laikka riittävän kuivaksi ettei seuraavalla ajokerralla ole silmät ja suut täynnä tahnaa.. :roll:

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Maalis 14, 2016 11:12 pm

Varmaan auttaa tuokin, ite ku en omista/käytä harjaa niin välillä joutuu pesee...
EX Audi TT RS+ & RS3

örkinrumilus

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Ti Maalis 15, 2016 1:41 pm

Ite harjailen joka vedon jälkeen jos karkeella ajellaan, mutta hienommalla ei sitten tarvikaan ihan niin usein harjailla. Sen kyllä huomaa ajamisesta että milloin laikalle kannattaa jotain tehdä.

Itse en tuosta pesemisestä myöskään niin välitä, kun se laikka sotkee sitten ainakin seuraavan kolmen vedon verran ja tuntuu että hienommat schollit ei leikkaa niin kauan kun laikka on oikeasti märkä. Ehkä n.3krt/karkea steppi per auto tulee pestyä.

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ti Maalis 15, 2016 8:33 pm

örkinrumilus kirjoitti:Ite harjailen joka vedon jälkeen jos karkeella ajellaan, mutta hienommalla ei sitten tarvikaan ihan niin usein harjailla. Sen kyllä huomaa ajamisesta että milloin laikalle kannattaa jotain tehdä.

Itse en tuosta pesemisestä myöskään niin välitä, kun se laikka sotkee sitten ainakin seuraavan kolmen vedon verran ja tuntuu että hienommat schollit ei leikkaa niin kauan kun laikka on oikeasti märkä. Ehkä n.3krt/karkea steppi per auto tulee pestyä.
Juu, karkeemmat vähän paakuttaa, mutta S30 mitä käytän viimeistelyyn ei ole mun ajoilla paakuttanut kertaakaan. Mukavia ja helppoja tahnoja ajella. :good:

örkinrumilus

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Ke Maalis 16, 2016 3:08 pm

Just näin, s30 senkun ajelee vaan ;D itellä tällä hetkellä on vähän kaksjakoset tunteet ton s17 kanssa, kun ei ole oikein löytynyt sellasta laikkaa sen kaveriks että sais 1-steppiä tehtyä niin että lähtis vähän naarmujakin ilman, että pitäs seuraavaks painaa hienommalla ajojäljet pois. Onneks sitä on 1,5kg jäljellä, niin voi vielä hetken ettiskellä :buffer:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Maalis 20, 2016 9:07 am

Oletkos kokeillut Schollin omia vaahtomuovilaikkoja? Laikat leikkaavat paineen alla mutta ilman painetta leikkaavuus jää pelkän tahnan vastuulle jolloin saa aika mukavaa jälkeä aikaan. Esim S3G ja lila laikka yhdistelmällä saa ajettua pinnan sellaiseksi ettei hirveästi ajojälkeä jää, sinisen laikan ja S17 kanssa tuo voisi olla joillakin pinnoilla jopa vahavalmis pintakin tai sitten oranssin laikan kanssa.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

örkinrumilus

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Su Maalis 20, 2016 9:43 pm

Violetilla schollin laikalla olen naarmunpoistoa ajanut, se toimii kyllä hyvin. Ja nyt kun pääsin auton tänään ensimmäistä kertaa kiillotuksen jälkeen pesemään ja tämän jälkeen tarkastelemaan auringonvalossa, niin yllätyin positiivisesti. Ajojälkeä ei missään! Varmaankin rasvat sitten jääneet pintaan pyörimään työstövaiheessa.. Eli kyllä tuolla s17 ja musta hex sai 1-stepin hyvin suoritettua, naarmua jäi paikoitellen mutta kokonaisuutena olen tulokseen tyytyväinen.

Sakkez

Viesti Kirjoittaja Sakkez » La Huhti 16, 2016 12:05 am

Hei. Tarkoituksena olisi myllyttää Saab 9-5 -06 auto(ja) ja aineiksi valikoitui Schollin aineet. Onko tietoa kuinka kova lakkapinta Saabissa on?

Käsittelyn alle tulevissa autoissa on pesunaarmuja, ja ehkä muutamia hieman isompia naarmuja. Koneeksi olen ajatellut ostavani Shine Maten ero600, kun pitäisi sopia aloittelijan koneeksi. Tiedossa on että epäkesko vaatii enemmän työtä tulokseen, mutta minulla on kyllä aikaa puunata kunhan mahdolliset vahingot pysyy minimissä :mrgreen:

Mitkäs aineet ja laikat olisivat sopivia tuollaisen kohteen myllytykseen? S3G ja S17+ aineita ajattelin ja laikoiksi HEX oranssi ja musta. Meneekö noilla aivan metsään? Tarvitsenko myllytykseen erikokoisia laikkoja, vai onnistuuko homma vaikka pelkästään 5,5" laikoilla?

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » La Huhti 16, 2016 8:33 am

S3g/S17 + oranssi ja viimeistelyyn S30 + musta.
Näillä lähtisin itse kokeilemaan.
Onnistuuhan se isoillakin laikoilla, mutta pienet helpottaa kovasti esim. A-pilareissa, puskurin muodoissa ym. kapeissa paikoissa.

Sakkez

Viesti Kirjoittaja Sakkez » La Huhti 16, 2016 10:21 am

Pilder kirjoitti:S3g/S17 + oranssi ja viimeistelyyn S30 + musta.
Näillä lähtisin itse kokeilemaan.
Onnistuuhan se isoillakin laikoilla, mutta pienet helpottaa kovasti esim. A-pilareissa, puskurin muodoissa ym. kapeissa paikoissa.
Meinaatko että riittää jos vedän ensin S3g:llä ja sen jälkeen S30 viimeistelyyn? Vai tarviiko käyttää S17 ainetta välissä?

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » La Huhti 16, 2016 11:04 am

Pitäisi riittää s3g ja s30.

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » La Huhti 16, 2016 2:04 pm

Deadbeat111 kirjoitti:Pitäisi riittää s3g ja s30.
Näin on.
Itse ajelen nuo karkeatkin viimeistellen loppuun, siinä toivossa ettei holoja jäisi.
S30 + musta hex leikkaa hyvin, kun antaa painetta.

örkinrumilus

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Ma Huhti 18, 2016 12:48 pm

itse ajoin juurikin tuollaisen mustan saabin kk sitten. Ajoin mustalla hex:llä ja s17 1-stepin. autolla ajettu 240tkm, ja harjakone tullu tutuks.

Naarmuista lähti about 50%, ja väri palautu takaisin. Viimeistellen kun ajoi, niin holojakaan ei juuri jäänyt näkyviin. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis ehkä ollu jopa nopeempaa ja vähemmän hermoillekäyvää ajaa 2-step juurikin niinkun yllä on kuvattu s3g + s30. S3g:n kun ajaa viimeistellen loppuun niin viimeistely käy s30:llä todella kivuttomasti. Flex:n pakotetulla ajelin.

Summasummarum, ei noilla wehkeillä metsään mennä.

JosQ

Viesti Kirjoittaja JosQ » Ti Huhti 26, 2016 2:45 pm

Onko nuo oranssit ja mustat hexit nyt siis sopivat laikat s3g:n ja s30+:n kaveriksi rotaryn kanssa ajettavaksi. Ainakin kovin on suositeltu. Potilaana tummanpunainen audi jossa sitä tavanomaista pesupyörrettä ja muutama syvempi naarmu. Riittääkö s3g + oranssi hex näille syvemmille naarmuille kun kuitenkin melkoisen kova lakka kyseessä?

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Ti Huhti 26, 2016 3:03 pm

Juurikin noilla pärjää hyvin monen auton kanssa.
Jos täysin naarmutonta haluaa, niin useamman ajokerran vaatinee.
Tässä kerta ajo rotarylla kovalakkaiseen B7 Audiin, oranssi hex + S3g.
http://smg.photobucket.com/user/andreij ... c.jpg.html

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Huhti 26, 2016 3:06 pm

Muistat vaan että matalat kierrokset ja painetta pitää antaa s3g:lle että saa tulosta aikaiseksi.

JosQ

Viesti Kirjoittaja JosQ » Ti Huhti 26, 2016 3:17 pm

No täytyyhän tässä sitten uskoa että noilla selviydyn, kiitoksia :thumb:

örkinrumilus

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Ti Huhti 26, 2016 11:55 pm

Kovalakkainen musta bimmeri vaati myös pari ajokertaa s3g+oranssi hex että sai naarmutonta. Ajo itsessään toki melko vaivatonta, varsinkin jos yhtään keventelee loppuun ja ajaa vielä ton musta hex ja s30, pitäs tulla melko flawless pintaa.

Sakkez

Viesti Kirjoittaja Sakkez » Ke Huhti 27, 2016 6:48 pm

Kuinka paljon tota s3g ainetta pitäisi kulua? Tuntuu että minulla sitä menee ihan liian paljon kun melkein koko 250 gramman purkki mennyt puoleen farmariautoon. Ei ole kyllä roiskinut tms. joten mistä se sitten pitäisi tietää käyttääkö ainetta liikaa?

Arms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arms » Pe Huhti 29, 2016 5:45 pm

Jos ajaa s3g:llä ja oranssilla hexillä, niin onnistuuko viimeistely mustalla hexillä ja S40? Vai vaatiiko tuon s30 viimeistelyyn?

Koneena Flexin pakotettu epäkesko ja kohteena musta Mersu sekä tumman harmaa Audi.

Vastaa Viestiin