Kiinan kopiot

Kiillotuskoneet ja välineet
NorthElite
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2017 7:04 pm

Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja NorthElite » Ma Joulu 18, 2017 7:38 pm

Kiitokset hyvästä foorumista. Ensimmäinen viestini tänne. Aloittelevana appelsiinipinnan maalarina hankin edullisen epäkeskon pintojen siivoiluun. Vaihtoehtona koneen hankintaan oli PELA -merkkinen rotary tai epäkesko, jonka sitten hankinkin EBayn saksan valikoimasta. Laite saapui kotiin, mutta eipä ole ymmärrystä vielä mitä tuli ostettua. Sen verran googlettelin että näissä kiinan kopioissa voi olla hyviäkin vaihtoehtoja harrastajalle, ja siis myös niitä pettymyksiä.

Tarkoituksena on louhia 5,5metriä pitkää harrasteautoa akryyliappelisiinista sileäksi. Paketissa tuli iso läjä sieniä ja vahapurkki, johon oli provosoivasti laitettu 59€ hintalappu. Samanmoista konetta ainakin ulkoisesti näKyy olevan Tornador -nimellä. Kuiviltaan kone on erittäin hiljainen, verrattuna vaikka kulmahiomakoneeseen... Siis kun en ole ennen kiillotuskoneita käsissäni pitänyt ja vain juupuuppia katsellut... Tarviiko lisäksi vielä sen rotaryn?

Mutta siis tuommonen KINGBARNEY

https://www.ebay.com/itm/Exzenter-Polie ... 00005.m185

Kuva

makelja
Viestit: 691
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo, Vanha-Nuuksio

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja makelja » Ti Joulu 19, 2017 12:11 pm

Mulla on vastaava Clover merkkinen epäkesko käytössäni.
Ainakin minä olen sillä tullut toimeen, mutta tämä on vain harrastus. Ammattikäyttöön en tuollaista varmaankaan hankkisi, koska omani kyllä tärisee melkoisesti.
Appelsiinin tuo ei varmaankaan käy vaan siihen tarvitaan vesihionta. Siitä voi muut kertoilla enemmän. Itse en ole sitä harrastanut.

NorthElite
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2017 7:04 pm

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja NorthElite » Ti Joulu 19, 2017 1:49 pm

Maalina on suorakiilto akryyli, ja siihen valmis "resepti" kiinnostaa. Roskien ja appelsiinin poisto sekä kiillotus. Eri karkeuksien vaahtomuoveja koneen mukana tulikin, ja yksi medium cut hionta-aine löytyy hyllystä, ja nyt tuo konekin. Väri on vaalea RAL7032

Yleisesti aiheen aloitukseen liittyen hämmästelin, kuinka monella eri nimellä samoja laitteita myydään. Olisi kiva nähdä yhteenveto niistä kaikista, vaikka ei ehkä niin merkityksellinen, kun halpiskoneista on kysymys.

makelja
Viestit: 691
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo, Vanha-Nuuksio

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja makelja » Ke Joulu 20, 2017 5:54 pm

Aliexpresiin kun laittaa hauksi Rupes type polisher, niin siinä tulee niitä melkoisesti.

NorthElite
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2017 7:04 pm

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja NorthElite » Ke Joulu 20, 2017 9:41 pm

Siinäpä niitä roskia. Kuva on heti maalauksen jälkeen auton katosta. Appelsiinia ei niin paljoa ole, mutta roskia sitäkin enemmän... Peilailee pisteinä keskellä kuvaa mukavasti. Enimmäkseen ehkä hiontapölyä, kun olosuhteet on mitä on... Itikoita ei nyt kuitenkaan tähän aikaan vuodesta :D

Mirkan sikli, savikiekko vai vesihionta?

Kuva

Avatar
Lowlife
Viestit: 1078
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ke Joulu 20, 2017 9:50 pm

Sikli + vesihionta
Black isn't a color, it's a career.

NorthElite
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2017 7:04 pm

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja NorthElite » To Joulu 21, 2017 2:56 pm

Kiitokset,

Onkohan tämä juttu ihan väärässä osiossa ja väärällä otsikolla?

...Siklitouhu johdatti Shim Mask -tuotteen äärelle. Näyttäs olevan kätevä apuri. Täytynee tilata ja kokeilla roskien poistoa näiden kanssa.

Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=XwzCP2FTAFA

NorthElite
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2017 7:04 pm

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja NorthElite » Ti Tammi 02, 2018 3:06 pm

Vesihiottu 1200 roskat pois ja Abraloneilla hiomakoneella 4000 saakka. Kiillotuskoneella sitten Flexipads Fine Cut -nesteellä.
Toimii omiksi tarpeiksi.

Kuva

Avatar
Lowlife
Viestit: 1078
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ti Tammi 02, 2018 4:54 pm

NorthElite kirjoitti:Vesihiottu 1200 roskat pois ja Abraloneilla hiomakoneella 4000 saakka. Kiillotuskoneella sitten Flexipads Fine Cut -nesteellä.
Toimii omiksi tarpeiksi.

Kuva
Ihanaa. Monella ei kylpyhuoneen peili oo yhtä hyvin peilaava.
Black isn't a color, it's a career.

Oka
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 10:43 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Oka » Ti Huhti 17, 2018 9:04 am

Lainaan tätä topicia sopivan otsikon takia. Minulla on tällä hetkellä 21mm heitolla varustettu mylly, mutta nyt hakusessa olisi Rupesin iBrid kopio / Proxxon WP/E-kopio. Oletteko törmänneet missään edulliseen 1-2" myllyyn? Olen tutkinut Alibabat ja Dealextremet tuloksetta. Tuo DAS-21 on vähän liian iso tuolla 5" tallalla alkaa myllyttämään moottoripyörän osia.

Avatar
Lowlife
Viestit: 1078
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Pe Joulu 28, 2018 5:25 pm

Oka kirjoitti: Ti Huhti 17, 2018 9:04 am Lainaan tätä topicia sopivan otsikon takia. Minulla on tällä hetkellä 21mm heitolla varustettu mylly, mutta nyt hakusessa olisi Rupesin iBrid kopio / Proxxon WP/E-kopio. Oletteko törmänneet missään edulliseen 1-2" myllyyn? Olen tutkinut Alibabat ja Dealextremet tuloksetta. Tuo DAS-21 on vähän liian iso tuolla 5" tallalla alkaa myllyttämään moottoripyörän osia.
https://www.flowmaxx.eu/de/Zubehoer/Pol ... A1000.html

Tulee vuoden alussa myyntiin.

https://www.youtube.com/watch?v=9w6f9pe6t4U

No, ei toi tietenkään mikään superhalpa ole...

Jos rotsku löytyy jo, niin noita lisuke pikkukoneita on paljon, itsellä on toi:
https://www.exceldetailingsupplies.co.u ... i-polisher
Black isn't a color, it's a career.

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Saippua » Pe Joulu 28, 2018 8:37 pm


Avatar
Lowlife
Viestit: 1078
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

Re: Kiinan kopiot

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Pe Joulu 28, 2018 9:02 pm

Saippua kirjoitti: Pe Joulu 28, 2018 8:37 pm ...ja tällainen https://www.autonhoitokauppa.fi/shine-m ... -kit-mpk-3
Toi on kans nätti kitti. Noilla saa myös ne veemäisen ovenkahvanaluset viimeisteltyä yleensä.
Black isn't a color, it's a career.

Vastaa Viestiin