Aloittelijan aineet Motonetistä tai Biltemasta??

Kiillotuskoneet ja välineet
Mikkisa

Aloittelijan aineet Motonetistä tai Biltemasta??

Viesti Kirjoittaja Mikkisa » Ti Loka 07, 2014 10:48 pm

Hypoteettinen kysymys!! Jos olis koneena tuommoinen Das-6 CYC.stä ja kaikki muut kinkkeet pitäis saada motosta ja biltemasta että auton saa tehtyä alusta loppuun niin mikä on ostoslista?? Laikat ja aineet...mitä vaan ikinä sitten tarvitseekaan.

Ja offtopikkina:
Pikkuinen automaaliliike tuossa myy Mirkaa ja jos sieltä löytyy apuja??

Kiitoksia vaan etukäteen ;)

Wolfie

Re: Aloittelijan aineet Motonetistä tai Biltemasta??

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Loka 07, 2014 11:22 pm

Tahnoja en ostaisi motonetistä enkä biltemasta. Ainoastaan hätätapauksessa saattaisin jonkun pienen purkin ostaa, mutta muuten saa vähintään 10vuotta tuoreempaa tekniikkaa edes siitä naapurissa olevasta maaliliikkeestä saatikka sitten vielä kotosuomalaisesta harrastelijaystävällisestä detailing-kaupasta.
Motonetissä ei ole oikeastaan tarjolla kuin fareclaa jolla tulee vaan ärsytystä takaraivoon sekä sitten turtlea/autoglymiä/sonaxia yms miltä löytyy paint renovator / rubbing compund tyyliset tuotteet joilla ei oikeastaan tee yhtään mitään loppujenlopuksi.

Jos ei täällä tunnetuilta apupojilta halua tilata syystä tai toisesta niin mielummin vaikka sitä mirkaa polarshine sarjaa taikka 3m perfect-it sarjaa tahnoiksi maalikaupasta. Hyvällä tuurilta saattaa sieltä löytyä meguiarssiakin joilta löytyy pari ihan toimivaa tahnaa. Jokatapauksessa kunnollinen maalikauppa tietää edes vähän mitä myy ja osaa jotain niistä kertoakkin kun taas veikkaan että motonetissä/biltemassa ei myyjä osaa paljoa mitään sanoa mitä eroa vaikkapa glymin super resin polishilla ja fareclan g10:llä on :lol: Ellet sitten tule Lahden motonettiin ja pyytele mua sieltä jostain nurkasta sulle jutustelemaan... Jolloin kyllä vastaus on sama kuin tässäkin viestissä. :roll:

Motonetistä saa kyllä ihan toimivia flexipadsin vaahtomuovilaikkoja jotka kyllä ajaa asiansa. Parempia saa apupojilta, mutta noitakin voi käyttää.

Sitä mä vaan ihmettelen että jos kone on tilattu briteistä niin miksei laikkoja ja tahnoja voi ostaa suomalaiselta toimitsijalta joilta saa erinomaisten tarvikkeiden lisäksi äärettömän hyvän asiakaspalvelun ja neuvot kaupan päälle? Eikä tartte luottokorttia taikka paypalia, luonnistuu ihan laskulla verkkopankista tai postiennakollakin...

Ostat mistä ostat mutta perusasetelma on kolmisen laikkaa ja pari kolme tahnaa.
Leikkaava vaahtomuovi eli Compounding, Semileikkaava vaahtomuovi eli Polishing ja erittäin vähän jos ollenkaan leikkaava vaahtomuovi eli Finishing.
Tahnoista samaan tyyliin karkea, keskikarkea ja viimeistely. Jos kahdella tarttee pärjätä niin kaksi jälkimmäistä.
Noista on hyvä lähteä laajentamaan jos ja kun innostuu.

Jos taas kerralla tahtoo hyvät niin ottaa yhteyttä Shineldiin tai Projectechiin jotka kyllä rakentavat niin tarpeisiin kuin lompakollekin sopivan paketin juuri sun tarpeisiin eikä tartte myöhemmin kirota että miksei heti ottanut hyviä :good:

Mutta onneksihan kyseessä oli hypoteettinen kysymys joten eihän sitä ihan oikeasti osteta näitä tarpeita motonetistä/biltemasta vaan asiantuntevasta liikkeestä joten se siitä 8-)

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Loka 08, 2014 12:00 am

Motonetin ja Bilteman kanssa lähes samanveroiseksi laskisin myös nuo AD-liikkeet , joista saa viimeistään tilaamalla Meguiarsia (M-sarja sekä Ultimate-sarjan kiillotustahnat).

Kuitenkin se helpoin ja halvin tapa on tilata Suomesta parempia aineita halvemmalla kilo/litrahinnalla.

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » Ke Loka 08, 2014 8:04 am

Missäpäin Mikkisa asustelee?
If in doubt, go flat out.

Mikkisa

Viesti Kirjoittaja Mikkisa » Ke Loka 08, 2014 11:31 am

Kiitos Wolfie loistavasta vastauksesta ja kiitos muillekin :D Vaasassa tässä ollaan. Kyllä mä tämän jo ennustin kyseisten liikkeiden kohdalta ja googlaamalla selvis että aika kaponen arsenaali sitä kautta. Koitin onnea ja heitin kyssärin ;) Kiirehän mut tässä pakotti kyselemään kun ajattelin jo lauantaina myllyttää oman auton jonka ostin eilen. Volvo v70 ja niin pirusti pesunaarmua. Toinen seikka että oon lähdössä etelään 2viikoksi tiistaina ja en ole ottamassa postipakettia vastaan. Ymmärtääkeehän nyt mun hanakkuus Biltemaa ja Motoa kohtaan :? :P

Tottakai tuen ennemmin kotimaisia pieniä asiaanvihkiytyneitä kauppoja josta saa laatukamaa. Itsekin yrittäjä. Laitoinkin jo Projecttechiin spostia että kokoaa mulle listan tarvittavista aineista.
Koneen sain halvalla ostettua ja jotain aineitakin siellä oli. Menzernan 500 jota desin verran,2500,3000,4000 joita enemmän ja Pb black hole ja se white pearl. Laikkoja oli myös mutta aika huonokuntoisia ja leikkaavuus sormituntumalla. Tod. näk. Flexipädejä,pun. pehmee, oranssi kovempi ja valkonen tuntu kovalta.
Sonaxin 2 clayta oli myös laukussa sininen ja valkonen. Luin tota alottelijan palstaa ja aika paljon tarvittavaa tossa mulla jo on. Mutta täys noviisi olen!!

Himasta löytyy Turtlen orangea ja Colliniten vahaa.

Eli pääsen mä noilla jo kiekkoa pyörittämään mutta jos hakis alustavasti muutaman laikan vaikka motosta, niin mitkä? Otan sitten loman jälkeen nuo kamat PT.stä kun äiteen Audikin pitäs laittaa talvikuntoon.

Eli Mitäs mitäs???

samppari89

Viesti Kirjoittaja samppari89 » Ke Loka 08, 2014 12:58 pm

Eiköhän se paketti ehdi lauantaiksi sinne vaasaan vaikka laitilasta tilaat. Eikä tarvii ostaa sitä ns kuraa välissä mistään mätänetistä
Niin ja kannattaa ottaa mh toimitus tavaksi niin ei mene sitä viikkoa niinkuin postilla

ek170

Viesti Kirjoittaja ek170 » Ke Loka 08, 2014 1:19 pm

Mikkisa kirjoitti:Kiirehän mut tässä pakotti kyselemään kun ajattelin jo lauantaina myllyttää oman auton jonka ostin eilen. Volvo v70 ja niin pirusti pesunaarmua. Toinen seikka että oon lähdössä etelään 2viikoksi tiistaina ja en ole ottamassa postipakettia vastaan. Ymmärtääkeehän nyt mun hanakkuus Biltemaa ja Motoa kohtaan :? :P
Laitilaan tänään tilaus sähköpostilla, maininnalla lauantaina myllytetään, niin voit perjantaina viimeistään hakea paketin matkahuollosta :taputapu:

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 08, 2014 3:42 pm

Ja jos kerran Vaasasta olet niin toinen apupoika, Shineld on alle tunnin matkan päässä täällä Seinäjoella.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Loka 08, 2014 3:52 pm

Kyllä mulle itella on toimittanut yhtä nopeasti kuin matkahuolto. :?

Mikkisa

Viesti Kirjoittaja Mikkisa » Ke Loka 08, 2014 11:42 pm

Joo mä tein tilauksen Projectechistä ;) Ehtii todennäkösesti viikonlopuksi tulla. Ja niinkuin tuo Wolfie mainosti niin asiakaspalvelu on todellakin hyvää. Sitä voi oikeen ajoittain luulla että maailma on ihan kiva paikka ja ihmisetkin kivoja :? Jos joku toinen noviisi sattuu lukemaan niin kannattaa asioida!

Kiitos poijaat!!! Ja otanpa sitten vähän fotoakin kun pääsen vauhtiin ;)

Antti H

Viesti Kirjoittaja Antti H » Pe Loka 10, 2014 8:51 am

Terve pesukinnaslaiset!

Vastaan Motonet ketjussa autotarvike ja varustelu -valikoimasta ja tällä hetkellä tehdään valintoja ja ratkaisuja tuotevalikoiman suhteen koskien auton kiillotusta ja vahausta.

Ottaisin mielelläni vastaan ajatuksia ja ehdotuksia liittyen aiheeseen. Olen itse jonkin sortin himokiillottaja joten ihan ulalla en ole koneista tai aineista, mutta mielellään kuunnellaan tässä kohtaa myös suurta yleisöä.

Tällä hetkellä haetaan laadukasta tuotesarjaa hiomaaineisiin ja kiillotuksiin, välinepuolella on tulossa hyllyyn täälläkin paljon puhuttu kone joka ainakin ulkoisesti ja spekseiltään muistuttaa hyvinkin tuota DAS 6 Pro:ta. Olen sen itse testannut ja vallan mainio laite.

t.
Antti Hirvonen

toni.laine

Viesti Kirjoittaja toni.laine » Pe Loka 10, 2014 9:02 am

Faraclet voisi poistaa valikoimasta ja tilalle jotain laadukkaampaa tuote sarjaa jotain oikeen brand name tuotetta. Koskas tuota das6 pro kopion saa valikoimiin heitä sitten tänne pesukintaalle jotain coupon codea et saa koneen hyvään hintaan testiin. Niin ja sit vahaturvallinen snowfoam olis kiva ostaa tosta nurkan takaa. :thumb:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 10, 2014 11:36 am

Antti H kirjoitti:Terve pesukinnaslaiset!

Vastaan Motonet ketjussa autotarvike ja varustelu -valikoimasta ja tällä hetkellä tehdään valintoja ja ratkaisuja tuotevalikoiman suhteen koskien auton kiillotusta ja vahausta.

Ottaisin mielelläni vastaan ajatuksia ja ehdotuksia liittyen aiheeseen. Olen itse jonkin sortin himokiillottaja joten ihan ulalla en ole koneista tai aineista, mutta mielellään kuunnellaan tässä kohtaa myös suurta yleisöä.

Tällä hetkellä haetaan laadukasta tuotesarjaa hiomaaineisiin ja kiillotuksiin, välinepuolella on tulossa hyllyyn täälläkin paljon puhuttu kone joka ainakin ulkoisesti ja spekseiltään muistuttaa hyvinkin tuota DAS 6 Pro:ta. Olen sen itse testannut ja vallan mainio laite.

t.
Antti Hirvonen
Morjesta Antti

Tuossapa sulle pikaisesti kyhätty lista HL Groupin ja Kahan tuotteista eli Meguiarssia ja Sonaxia. Muiden maahantuojien listoihin en pääse käsiksi, mutta jos haluat raottaa verhoa suurelle yleisölle kertoen mitä valmistajia toimittajilta löytyy niin voidaan kimpassa katsella mitä löytyy :)

Eli, HL Groupilta löytyisi Megun seuraavat tuotteet jotka on tämän foorumin käyttäjille tuttuja, kokeiltuja ja hyväksi todettuja joille saattaisi olla menekkiä

- G1001 Claybar - perushyvä claybar. Saattaisin käyttää.
- K1500 + K2000 Mirror Glaze Unigrit hiomakivi 1500 ja 2000 karkeus - pari kertaa kokeilleena ihan kivoja. Henkilökohtaisesti saattaisin hyvinkin käyttää pikkuvirheiden korjaukseen papereiden tilalla.
- M10032 Pro Speed Compund M100 hionta-aine - melko maailmanluokan karkea tahna, vähemmän kokeiltu vielä. Henkilökohtaisesti tahtoisin kokeilla.
- M10132 Foam Cut Compound M101 hionta-aine - toinen maailmanluokan karkea tahna, erittäin toimiva ja paljon käytetty. Henkilökohtaisesti käytän kokoajan
- M20532 Mirror Glaze Ultra finishing polish M205 kiillotusaine - ihan ok toimiva viimeistely/polishing tahna, parempiakin on mutta tämä pieksee melko pitkälti muut markettitavarat. Henkilökohtaisesti käyttäisin jos normilitku loppuu ja homma jää kesken tai tarvitsee nopeasti lisää
- DMC5B Mikrokuitulaikka leikkaava 5.5” - nimenomaan DA:lla käytettäväksi tarkoitettu erinomainen laikka kuromaan rakoa kiinni rotaryn ja DA:n leikkaavuseroista. Ehdoton jos louhitaan kovempaa pintaa DA:lla. Henkilökohtaisesti jos DA:n hommaisin niin nämä hankkisin kaveriksi
- DMF5B Mikrokuitulaikka viimeistely 5.5” - ylläolevan kaveri, viimeistelylaikka. Ehdoton jos ylläolevaa tykkää käyttää
- M1611 Professional Paste Wax #16 - Erinomainen ja erittäin kestävä suoja. Välillä unohdettu, toisinaan nostaa päätään. Tasaisen tappava suorittaja ja työhevonen. Henkilökohtaisesti pitäisi kokeilla joskus

Sekä muutama tuote jotka saattaisivat olla pentti perusjätkälle sopivampia mutta silti tunnetumpaa brändiä

- G17216 Ultimate Compound - Consumer puolen yleishyvä karkea tahna naarmunpoistoon
- G19216 Ultimate Polish- Consumer puolen yleishyvä viimeistelytahna kiillotukseen
- G18211 Ultimate Wax kiinteä - Saattais olla suht toimiva, riippuen hintatasosta
- G18216 Ultimate Wax nestemäinen - Sama kuin yllä mutta niille joita pelottaa paste vahat
- G1900 Headlight Restoration Kit tai G3000 HD resto kit - Turtlen vastaavaa myydään vähän väliä ja ilmeisen tyytyväisiä ovat asiakkaat olleet. Tässä sille kilpailija, riippuen hinnasta. Saattaa olla parempikin.

Sonaxilta meillä on jo suht hyvä pentti perus edustus joten keskitytään vähän enemmän sinne korkeampaan luokkaan. Sieltähän löytyisi sitten Kahalta näitä

- SO 225 300 Sonax Profiline Cut & Finish hiomatahna - Vähän uusi uutuus vielä suomiharrastelijoille. Ilmeisesti kuitenkin toimiva ja herkku käyttää. Henkilökohtaisesti haluan kokeilla kyllä
- SO 224 300 Sonax Profiline Perfect Finish viimeistelytahna - Sama kuin yllä
- SO 273 141 Sonax Glaspolitur lasinhiontatahna - Huhujen perusteella ainut oikeasti toimiva valmis tahna lasin kiillottamiseen jolla oikeasti voi jopa saada naarmua pois. Henkilökohtaisesti tahtoo tätä kokeilla
- SO 493 300 Sonax huopalaikka lasinhiontaan - Se ainut laikka millä ylläolevalla tahnalla saa mitään aikaiseksi, ehdoton kimppa Glaspoliturin kanssa
- SO 223 100 Sonax Profiline PolymerNetShield - Ilmeisesti erittäinkin kestävä sealanttivaha, melkein "pinnoite", saattaisi tehdä hyvinkin kauppaansa. Vaatii tietysti pentti perusjätkältä pinnan syväpuhdistuksen joten tuo myös lisämyyntiä kun pentille myydään myös pienpoistot, raudanpoistot, claybar ja liukaste yms... Haluaisin kokeilla myös itse.

Alotellaan nyt ainaskin tommosella listalla ja jahka keksitään jotain muuta niin kerrotaan toki. :)

MODE EDIT: Poistettiin sääntöjen vastaista materiaalia. -Urran

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Loka 10, 2014 2:40 pm

Ihan villinä ajatuksena heitänkin tähän väliin, että esim. tuo paikallinen autonhoitoapina, kuten Wolfie itseensä kehuu, voisi sitten tämän uudistuksen myötä lähteä esittelykiertueelle ympäri Suomen Motonettejä esittelemään ja demoamaan oikeaoppista autonhoitoa. Voisi ainakin vähän jeesata myyntiä ja samalla koittaa pikaisesti perehdyttää myös henkilökunta myymään asiakkaille enemmän muitakin tuotteita kuin pesusieniä ja Korrekin liuotinpesuvahaa :D

vesil

Viesti Kirjoittaja vesil » Pe Loka 10, 2014 3:39 pm

Kiillotusaineista minä ottaisin tuotepäällikkönä valikoimaan Megun UC:n ja UP:n peruskuluttaja-asiakkaalle. Ne ovat todellakin kuluttajalle suunnniteltu ja toimivaksi havaittu. Toisekseen puolen litran pullon pystyy myymään kohtuuhintaan verrattuna M101 tai M205 kilon lekoihin verrattuna.

M101 ja M205:n sijasta pro-harrastajatuotteeksi ottaisin Wolfien ehdottamat Sonaxin Profile tuotteet. Niistä löytyy hyvä vertailu: viewtopic.php?f=51&t=3124. Perustelu: Megun tahnoja saa jo hyllystä joistain Fixus liikkeistä ja ainakin tuon testin mukaan Sonax on helppokäyttöisempi.

Ai niin, vahat meinasi unohtua. Megun nestemäinen Ultimate vaha ei ole kyllä yhden pullon kokemuksella mikään huipputuote. Komea paketti liinoineen ja helppo levittää, mutta kulutus on kova ja kesto keskinkertainen. Motonetin valikoimassa on jo paljon, paljon parempi vaha: Sonax Premium class Carnauba care. Suosittelen!

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 10, 2014 5:36 pm

Sonax carnauba class on hyvä, samoinkuin autoglymin high definition, mutta 60e/purkki karkottaa melko monen ostajan ihan suoraan hinnallaan olkoot kuinka hyvää vain :| Varsinkin kun vieressä on hikisimppaa kympillä ja kaikkea muuta alle kahteenkymppiin.

Kunnollinen kiinteä pastevaha olisi kyllä ehdoton puute valikoimassa. Edellyttäen tietysti että hinta on siedettävä. Turtle waxin ice sarjan paste oli erinomainen varsinkin hintaansa nähden. Purkki taisi maksaa 16-18euroa eikä se paljoa hävinnyt käytettävyydeltään eikä kestoltaan FK1000P:lle :smile: Harmi ettei sitä vaan saa enää.
Siksi juuri tarjosinkin megun pasteja, ne jos on hinnaltaan huokeampia kuin sonax carnauba class tai glymin hd niin niitä saattaisi ostaakin. Ja nestemäiset yleensä ovat myyvempiä perustallaajalle joten niille saattaisi olla menekkiä.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 10, 2014 6:50 pm

Niin ja hei tietysti jos nyt ihan kaikesta mahdollisesta tarjolla olevasta saa valita niin seuraavat olis rok:

Bilthamber Auto-wash, auto-clay soft ja regular, ehkäpä finish-wax ja aivan ehdottomasti auto-foam.

Kiillotuksen suuntaan jos mennään niin monellon raffini laikat tai flexipads/chemical guys hex-logicit ja ehdottomasti Scholl Concepts tahnat.

Näitä ostaisin ehdottomasti miettimättä jos hinta on sama kuin suoraan maahantuojalta :lol:

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Loka 10, 2014 7:51 pm

Kuva
Ostaisin minäkin...

Itse kävin tänään (kahdesti) stadin motonetissä, niinkin eksoottinen tuote uupui kuin lampainen pesukinnas. Säämisköjä, harjoja ja sieniä näytti kyllä olevan useampaa eri sorttia. :roll:
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

pyyda

Viesti Kirjoittaja pyyda » Pe Loka 10, 2014 8:06 pm

Wolfie kirjoitti:Niin ja hei tietysti jos nyt ihan kaikesta mahdollisesta tarjolla olevasta saa valita niin seuraavat olis rok:

Bilthamber Auto-wash, auto-clay soft ja regular, ehkäpä finish-wax ja aivan ehdottomasti auto-foam.

Kiillotuksen suuntaan jos mennään niin monellon raffini laikat tai flexipads/chemical guys hex-logicit ja ehdottomasti Scholl Concepts tahnat.

Näitä ostaisin ehdottomasti miettimättä jos hinta on sama kuin suoraan maahantuojalta :lol:
Ostaisin kanssa :thumb:
Jyväskylästä tosi hankala löytää kunnon kamoja :wall:

Mikkisa

Viesti Kirjoittaja Mikkisa » Pe Loka 10, 2014 11:13 pm

Jostakin syystä tästä tuli ihan loistava ketju :kippis: Kuinka Antti sulle nyt tuli mieleen tiedustella porukoiden mielipiteitä täältä hankintojen suhteen?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Loka 11, 2014 12:05 am

Wolfie kirjoitti: Morjesta Antti

Tuossapa sulle pikaisesti kyhätty lista HL Groupin ja Kahan tuotteista eli Meguiarssia ja Sonaxia. Muiden maahantuojien listoihin en pääse käsiksi, mutta jos haluat raottaa verhoa suurelle yleisölle kertoen mitä valmistajia toimittajilta löytyy niin voidaan kimpassa katsella mitä löytyy :)

- M10132 Foam Cut Compound M101 hionta-aine - toinen maailmanluokan karkea tahna, erittäin toimiva ja paljon käytetty. Henkilökohtaisesti käytän kokoajan
- M20532 Mirror Glaze Ultra finishing polish M205 kiillotusaine - ihan ok toimiva viimeistely/polishing tahna, parempiakin on mutta tämä pieksee melko pitkälti muut markettitavarat. Henkilökohtaisesti käyttäisin jos normilitku loppuu ja homma jää kesken tai tarvitsee nopeasti lisää
- DMC5B Mikrokuitulaikka leikkaava 5.5” - nimenomaan DA:lla käytettäväksi tarkoitettu erinomainen laikka kuromaan rakoa kiinni rotaryn ja DA:n leikkaavuseroista. Ehdoton jos louhitaan kovempaa pintaa DA:lla. Henkilökohtaisesti jos DA:n hommaisin niin nämä hankkisin kaveriksi
- DMF5B Mikrokuitulaikka viimeistely 5.5” - ylläolevan kaveri, viimeistelylaikka. Ehdoton jos ylläolevaa tykkää käyttää
- M1611 Professional Paste Wax #16 - Erinomainen ja erittäin kestävä suoja. Välillä unohdettu, toisinaan nostaa päätään. Tasaisen tappava suorittaja ja työhevonen. Henkilökohtaisesti pitäisi kokeilla joskus

Sonaxilta meillä on jo suht hyvä pentti perus edustus joten keskitytään vähän enemmän sinne korkeampaan luokkaan. Sieltähän löytyisi sitten Kahalta näitä

- SO 225 300 Sonax Profiline Cut & Finish hiomatahna - Vähän uusi uutuus vielä suomiharrastelijoille. Ilmeisesti kuitenkin toimiva ja herkku käyttää. Henkilökohtaisesti haluan kokeilla kyllä
- SO 224 300 Sonax Profiline Perfect Finish viimeistelytahna - Sama kuin yllä
- SO 273 141 Sonax Glaspolitur lasinhiontatahna - Huhujen perusteella ainut oikeasti toimiva valmis tahna lasin kiillottamiseen jolla oikeasti voi jopa saada naarmua pois. Henkilökohtaisesti tahtoo tätä kokeilla
- SO 493 300 Sonax huopalaikka lasinhiontaan - Se ainut laikka millä ylläolevalla tahnalla saa mitään aikaiseksi, ehdoton kimppa Glaspoliturin kanssa
- SO 223 100 Sonax Profiline PolymerNetShield - Ilmeisesti erittäinkin kestävä sealanttivaha, melkein "pinnoite", saattaisi tehdä hyvinkin kauppaansa. Vaatii tietysti pentti perusjätkältä pinnan syväpuhdistuksen joten tuo myös lisämyyntiä kun pentille myydään myös pienpoistot, raudanpoistot, claybar ja liukaste yms... Haluaisin kokeilla myös itse.

Alotellaan nyt ainaskin tommosella listalla ja jahka keksitään jotain muuta niin kerrotaan toki. :)
Näistä itseäni kiinnostaa tuo M101 tai vastaavasti Sonax EX 04-06 ja Cut max. Sonax PNS on erittäin hyvä tuote mut ei ehkä helpoin normikäyttäjälle joten sen tilalle suosittelisin kyl Sonax NPT joka on vastaava aerosoli helpommilla levitysominaisuuksilla. Sonax Nano Lack protect pinnoite vois olla myös hyvä jos hinta on sopiva. Minkähintaisesta Das6 pron kaltaisesta DA:sta on kyse?

Peruspesuaineet olis tietysti hyvät. Esim juuri tuo Autowash tai vastaavasti joku Dodon BTBM....Muutama kunnon kinnas olis myös hyvä olla.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Loka 11, 2014 12:15 am

Sonax Nano Lack Protect on vain ja ainoastaan ammattikäyttöön, ei kuluttajamyyntiin. Joten sitä ei saa yksityisille myydä...

oswald

Viesti Kirjoittaja oswald » La Loka 11, 2014 12:45 am

Minulta kanssa äänet ainakin seuraaville:
Megun #16 paste
Sonax PNS
ja sonaxin profiline-kiillotusaineet.

Näitä hakisin kyllä vuoden sisään kaikkia jos hyllystä saisi ja muille tekijöille myös suosittelisin...

Sent from my iPad using Tapatalk

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » La Loka 11, 2014 1:07 pm

Tää olis hieno juttu jos toteutuisi. Ei tarvitsisi tukea harmaatuontia jne. Kannatetaan vahvasti!!

Antti H

Viesti Kirjoittaja Antti H » Ma Loka 13, 2014 8:45 am

Olen pitkään hiljaisuudessa lueskellut täältä juttuja ja nyt kun aletaan tehdä päätöksiä niin nostetaan hiukan asiaa pöydälle.

Tavoite on saada kattava tuotelinja valmistajalta jonka laatu varmasti täyttää kovemmatkin vaatimukset. Sen enempää en pysty tällä erää asiaa valaisemaan.

Vahaturvallinen snowfoami on käsittääkseni vielä työnalla mutta tulossa pian.

Epäkeskokoneen hinta tulee olemaan varsin kilpailukykyinen.

Mitä pesutarvikkeisiin tulee niin myös niiden valikoimaan tulee muutoksia. Ei kai kukaan nyt harjalla autoaan pese? ..paitsi pensselillä jotain listojen välejä klassikoista ja oldskool kennovanteiden koloja.

Sonaxilla ja megulla on hyviä tuotteita mutta hinnoittelu ei useinkaan ole kuluttajaystävällinen ja/tai suomenkielisiä käyttöohjeita ei niihin millään tunnu saavan joten mm. loistava sonaxin lasinkiillotusaine ei tästä syystä ole myynnissä.

Vastaa Viestiin