Moottorin/moottoritilan pesu
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Suojaamaton alumiini tjsp. oleva sekametalli ei oikein tykkää vannehaposta, lähtee välittömästi kiehumaan ja jättää mattapinnan jälkeensä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
...ja varsinkin, jos se alumiini on kiilloitettu viimeiseen loistoonsa... Muutenhan nuo vannehapot sopivat oikein hyvin alumiinin puhdistukseen.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Oletteko huomanneet sellaisen seikan että nykyautoissa konehuoneet eivät enää juuri likaannu niinkuin vaikka 90 luvulla. Tottakai varsinkin näin keväällä pieni hiekkapöly kerääntyy muovien päälle mutta sellainen kuraroiske ja tiesuolat on aika hyvin saatu eristettyä. Ja jos koneet ovat kunnossa eihän ne vuoda öljyä tai nesteitä sotkemaan lohkonkylkiä..
Oma pesumetodini bmw:n kanssa aiemmin oli ihan se että suihkutteli vaikka laimeaa pinelineä pumpusta konehuoneeseen, antoi hetken valua ja vaikuttaa ja sitten puutarhaletkulla varovasti huuhteli pois. Sitten auto heti käyntiin ja kuivaili rätillä enimpiä paneelien päältä. Sitten olen pyyhkinyt vähän vaikka autoglymin bumper carea tms aineita paneeleihin ja aika hyvin ne on saanut kiiltämään. Bemareitten kanssa ei koskaan ollut ongelmia, nykyisin on tuo 197 renault ja siihenkin on alkanut pieni hiekkapöly kertyä koneen päälle.. tekisi mieli pestä mutta kun en tiedä uskaltaako. Clion pannuhuone:
Oma pesumetodini bmw:n kanssa aiemmin oli ihan se että suihkutteli vaikka laimeaa pinelineä pumpusta konehuoneeseen, antoi hetken valua ja vaikuttaa ja sitten puutarhaletkulla varovasti huuhteli pois. Sitten auto heti käyntiin ja kuivaili rätillä enimpiä paneelien päältä. Sitten olen pyyhkinyt vähän vaikka autoglymin bumper carea tms aineita paneeleihin ja aika hyvin ne on saanut kiiltämään. Bemareitten kanssa ei koskaan ollut ongelmia, nykyisin on tuo 197 renault ja siihenkin on alkanut pieni hiekkapöly kertyä koneen päälle.. tekisi mieli pestä mutta kun en tiedä uskaltaako. Clion pannuhuone:
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Varmasti uskaltaa jos tekee huuhtelut ilman painetta.
Faijakin on aina omien autojensa konehuoneet pessyt ihan painepesurilla,
eikä kertaakaan ole tullut ongelmia. Itse en tuota uskalla tehdä, mutta osoitus siitä
että ei ne niin haavoittuvaisia ole.
Faijakin on aina omien autojensa konehuoneet pessyt ihan painepesurilla,
eikä kertaakaan ole tullut ongelmia. Itse en tuota uskalla tehdä, mutta osoitus siitä
että ei ne niin haavoittuvaisia ole.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
pesua vaan. mä oon nyt vajaan kahden vuoden aikaan pessyt keskimäärin 10 konehuonetta per viikko, eikä ole kertaakaan tullut mitään ongelmia.. lista on katttanut sitikat ja rellutkin ei se pesu vaan miten sen tekee..
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
No nyt kun laitoin tuon kuvan näkyville, mitä olisi tärkeä suojata? Puolat, laturi.. ecusta en tiedä missä on.
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Pesty on paineella ja ilman sekä kuivattu paineilmalla aina perästä. En ole suojannut koskaan mitään eikä ongelmia ole tullut. *kop kop*
Ja tuohon konehuonekeskusteluun vielä. -05 Astrassa konehuone paskaantuu ihan sikanopeesti kun taas -03 Neonissa ei juurikaan (pölyyntyy lähinnä). Ei se uudempi auto autuaaksi tee ainakaan tässä tapauksessa
Ja tuohon konehuonekeskusteluun vielä. -05 Astrassa konehuone paskaantuu ihan sikanopeesti kun taas -03 Neonissa ei juurikaan (pölyyntyy lähinnä). Ei se uudempi auto autuaaksi tee ainakaan tässä tapauksessa
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Pesua vaan, mitä useammin sen parempi, koska silloin ei tartte käyttää niin kovia myrkkyjä tai metodeja puhtaaks saamiseen. Laturia varoisin, muuta en ole mitenkään erityisesti väistellyt.
Kohehuoneitten likaantumisessa on todella suuria eroja, esim. Evossa se likaantui heti ja pesinkin sitä usein kun taas Audissa olen pesyyt konehuoneen tasan kerran ja se on nytkin ihan putipuhdas. Se on suojattu tiivisteillä niin hyvin, ettei likaannu eikä juurikaan edes pölyynny.
Kohehuoneitten likaantumisessa on todella suuria eroja, esim. Evossa se likaantui heti ja pesinkin sitä usein kun taas Audissa olen pesyyt konehuoneen tasan kerran ja se on nytkin ihan putipuhdas. Se on suojattu tiivisteillä niin hyvin, ettei likaannu eikä juurikaan edes pölyynny.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
AG:n Engine & Machine Cleaneria olen pesuun käyttänyt ja purkin ohjeen mukaan suihkuttanut märkään konetilaan Vinyl & Rubber Carea. Ihan nättiä jälkeä näinkin saa. Pitäisi pestä toisen auton konetila, voisin laittaa muutaman kuvan sitten lopputuloksesta.
Viimeksi muokannut j4neski, Su Huhti 08, 2012 1:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Eipä ole itelläkään tullut ikinä mitään suojattua ja hyvin on vehkeet pelittäny.(auto siis )
Maltillisella paineella tullut pestyä.
Kohta pitäisi alkaa tuon subarun konehuoneen kimppuun, melko sotkuinen tapaus. Muutenkin äkkiseltään aikamoinen kaaos tuo bokserin yleisilme...
Maltillisella paineella tullut pestyä.
Kohta pitäisi alkaa tuon subarun konehuoneen kimppuun, melko sotkuinen tapaus. Muutenkin äkkiseltään aikamoinen kaaos tuo bokserin yleisilme...
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Pahimpian on vanhat jenkit joihin on juuri tullu tietokonetta yms mukaan, ne ei juuri vettä kestä lisäksi ilmeisesti volvojen kanssa ongelmaa sillä joskus kun moottorin pesetin sano että pesee kyllä kuhan ei oo volvo. Syyksi sanoi tarkemman kyselyn jälkeen etteivät ole pesun jälkeen lähteneet käyntiin. Ja pesut itelläkin ollu aina mallia liukkaria ja painaria perään kiertäen laturit yms.
Moottorin/moottoritilan pesu
Eiköhän näissä puolaongelmaisissa laitteissa ole se hajoamisvaara, kun vesi jää sinne tulpan ja puolan kuppiin... Rellut ainakin
Wannabe-OCD
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
^
Mulla kävi just noin ex-Meganessa (-99). Kaksi puolaa kastui ja toinen hajosi. En huuhdellut edes painepesurilla vaan puutarharuipalla. Nykyisen Jetan konehuonetta olen tyytynyt pyyhkimään kostella rätillä. Eikä tuo VW:n moottoritila minusta niin kauhiasti paskaannukaan. Muovipeitteen kun pyyhkäisee kerran vuoteen pölystä, ja siinä sivussa paisarin kyljen ja akun kotelon, niin hyvä on.
Mulla kävi just noin ex-Meganessa (-99). Kaksi puolaa kastui ja toinen hajosi. En huuhdellut edes painepesurilla vaan puutarharuipalla. Nykyisen Jetan konehuonetta olen tyytynyt pyyhkimään kostella rätillä. Eikä tuo VW:n moottoritila minusta niin kauhiasti paskaannukaan. Muovipeitteen kun pyyhkäisee kerran vuoteen pölystä, ja siinä sivussa paisarin kyljen ja akun kotelon, niin hyvä on.
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Itse olen moottoritilan pessyt tällä ja tätäkin on joskus tarvittu.. Mitään en ole peitellyt/suojannut ensin aineet sitten harjalla ja räteillä hinkannut ja lopuksi vettä perään (puutarhaletkulla)...
Sitten tyhmä kysymys perään voiko Bilt-Hamber Auto-foamilla pestä moottoritilan?
Sitten tyhmä kysymys perään voiko Bilt-Hamber Auto-foamilla pestä moottoritilan?
Live for Speed
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Olen pessyt, en tosin ole antanut ihan loppuun asti vaikuttaa. Ei ainakaan vikoja vielä ilmennytHardbone kirjoitti:Sitten tyhmä kysymys perään voiko Bilt-Hamber Auto-foamilla pestä moottoritilan?
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Tänään pesin Pasadenasta moottoritilan; eka vedin painekannusta 8% autofoamia konetilaan annoin olla n. 5min jonka jälkeen huuhtelin ja annoin hetken kuivua. Pineline tehopesua n. 10% seosta vaahdotinnokalla ruiskuteltuna kauttaaltaan ja bilteman brushilla hinkkailua. Litran pullo kun tehopesuseosta oli niin tietty kaiken käytin ja ruiskaisin aina vähän väliä ettei tuote kuivu. Tuli kyllä puhdasta ja muoveissa jonkun sortin beadingia havaittavissa Mitään sealanttia tai protectanttia en toistaiseksi laittanut.
Laturin kaappasin muovipussin sisälle, mitään muita sähköliittimiä tai muutakaan en ole koskaan sen suuremmin suojannut. Aina on hyvin vehkeet pelanneet, joten turhaapa nuita murehtii
Laturin kaappasin muovipussin sisälle, mitään muita sähköliittimiä tai muutakaan en ole koskaan sen suuremmin suojannut. Aina on hyvin vehkeet pelanneet, joten turhaapa nuita murehtii
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Eipä paljoa ole tullut mietittyä kun tuonne W210 sieluun alkaa suihkimaan. Korkeintaan hehkujen releen ja ECU:n seudun olen jättänyt pesemättä suoralla painesuihkulla. Muut alueet kyllä on saanu kyytiä ja pinelineä.
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Pinelinellä, bräkleenerillä, brusheilla ja vesiletkulla tuli viimeksi puhdasta. Paineilmalla kuivasin tulpankolot yms tiukat paikat, laajemmat pinnat meni sitten Turtlen "kiilloitusliinoilla". Ovat kivoja tuollaiseen touhuun johon ei mikrokuituja viitsi uhrata, liinat muistuttavat paksua kovaa talouspaperia.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Jos kerran Iron X:ää voi truikkia ympäri autoa niin uskaltaako sitä myös suihkuttaa moottoritilaan? Onko joku kokeillut?
Live for Speed
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
En käytäisi painepesuria moottoritilassa, vesi voi tunkeutua sellaisiin paikkoihin jotka on muuten suojattuja roiskeilta. BHAF , norm vesiletku ja suht lämmin vesi riittävän usein(n kerran kuukaudessa), yleensä rittää..
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Kovasti on arvottu painepesurin käyttöä moottorin pesussa.
Eihän se painepesuri se paha ole vaan, kuinka sitä käyttää.
Minulla on työmaalla erittäin tehokas pesuri, mutta huuhtoessani moottoria suihkin kauempaa ja pesuri toimii ikäänkuin sadettimena sellaisiin kohtiin joita pitää hieman varoa ja vähemmän arat kohdat voi huuhdella lähempää kovemmalla paineella jne.
Maacohan jo tuolla ylempänä sen oleellisen sanoikin
Eihän se painepesuri se paha ole vaan, kuinka sitä käyttää.
Minulla on työmaalla erittäin tehokas pesuri, mutta huuhtoessani moottoria suihkin kauempaa ja pesuri toimii ikäänkuin sadettimena sellaisiin kohtiin joita pitää hieman varoa ja vähemmän arat kohdat voi huuhdella lähempää kovemmalla paineella jne.
Maacohan jo tuolla ylempänä sen oleellisen sanoikin
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Kyl mä ainakin lagunan konetilan pesin kuukaus sitten kun tuntu ettei muita vikoja ala ilmetä. Heti meni sitten kallistuksen vakaajan tangot ja apukuskin alapallonivelAntti O kirjoitti:Oletteko huomanneet sellaisen seikan että nykyautoissa konehuoneet eivät enää juuri likaannu niinkuin vaikka 90 luvulla. Tottakai varsinkin näin keväällä pieni hiekkapöly kerääntyy muovien päälle mutta sellainen kuraroiske ja tiesuolat on aika hyvin saatu eristettyä. Ja jos koneet ovat kunnossa eihän ne vuoda öljyä tai nesteitä sotkemaan lohkonkylkiä..
Oma pesumetodini bmw:n kanssa aiemmin oli ihan se että suihkutteli vaikka laimeaa pinelineä pumpusta konehuoneeseen, antoi hetken valua ja vaikuttaa ja sitten puutarhaletkulla varovasti huuhteli pois. Sitten auto heti käyntiin ja kuivaili rätillä enimpiä paneelien päältä. Sitten olen pyyhkinyt vähän vaikka autoglymin bumper carea tms aineita paneeleihin ja aika hyvin ne on saanut kiiltämään. Bemareitten kanssa ei koskaan ollut ongelmia, nykyisin on tuo 197 renault ja siihenkin on alkanut pieni hiekkapöly kertyä koneen päälle.. tekisi mieli pestä mutta kun en tiedä uskaltaako. Clion pannuhuone:
Nekin on jo vaihdettu, uskaltaa kohta taas pestä konetilan kun kynsien altakin alkaa taas öljy kaikota
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
^ja Buimurin konehuonetta saat pestä jatkuvasti. Sen verran paljon se kerää pölyä kitusiinsa...ja tietty korjatakin saa samassa suhteessa
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
En tiedä onko minulle 5-6 kpl maanantaimallia osunut mutta kun niitä ei tarvinut korjata.. Kaikista parhaita autoja mitä omissa käsissä on ollut.K70 kirjoitti:^ja Buimurin konehuonetta saat pestä jatkuvasti. Sen verran paljon se kerää pölyä kitusiinsa...ja tietty korjatakin saa samassa suhteessa
Buimurissa oli hienosti suunniteltu nuo puolat, niitten päällä oli suojamuovit oikein mitotetuilla kaadoilla niin vaikka laski painepesurilla en koskaan saanut puoliin vettä. Renussa ne on suoraan tyrkyllä..
Re: Moottorin/moottoritilan pesu
Joo ja tulppia vaihtaessa huomaat kyllä mitä mukia on pesty ja mitä eiAntti O kirjoitti:En tiedä onko minulle 5-6 kpl maanantaimallia osunut mutta kun niitä ei tarvinut korjata.. Kaikista parhaita autoja mitä omissa käsissä on ollut.K70 kirjoitti:^ja Buimurin konehuonetta saat pestä jatkuvasti. Sen verran paljon se kerää pölyä kitusiinsa...ja tietty korjatakin saa samassa suhteessa
Buimurissa oli hienosti suunniteltu nuo puolat, niitten päällä oli suojamuovit oikein mitotetuilla kaadoilla niin vaikka laski painepesurilla en koskaan saanut puoliin vettä. Renussa ne on suoraan tyrkyllä..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.