Vanteet puhtaiksi?
-
- Site Admin
Re: Vanteet puhtaiksi?
Niin tai en mä anodisoituihin vanteisiinkaan ihmesienellä koskisi. Mutta vanteet on myös käytännössä melkein aina maalattu. Ne naarmuuntuu liian rankoilla puhdistusmetodeilla - ja niitä voi myös myllyttää.
Vain YKSI LSP!
Onkos kukaan kokeillut tuota schollin vannepesu tököttiä? Mätänetissä näytti olevan hyllyssä.
Kokeilemalla selviää. Mutta hyväksi havaittu Sonaxin vannepesu löytyy puoleen hintaan: http://www.motonet.fi/fi/tuote/607135/S ... pesu-500mlJakettaja kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut tuota schollin vannepesu tököttiä? Mätänetissä näytti olevan hyllyssä.
Itsehän olen käyttänyt tuota jopa maalipinnalle, toimii jos raudanpoisto on loppu.

-
- Site Admin
Ja toimii muutenkin. Mä oon korvannu DIn kokonaan Profiline hapottomalla vannepesulla (eli toi mut vähän tehokkaampi raudanpoisto) mun käytössä. Hoitaa molemmat pestit oikein hyvin.
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Sonaxin vannepesu oli kyllä lievä pettymys kun tein AutoBildin vannetestiä. Resepti on selvästi muuttunut muutaman vuoden takaisista kehuista joita aine sai tällä foorumilla. Ei se edelleenkään huono tai surkea aine ole, mutta todellisuudessa Bilteman vastaava (se musta kalliimpi pullo jossa ph. n.7, ei se vaalea iso happovannepesu) on parempaa ja halvempaa.
Schollista ei kokemuksia.
Schollista ei kokemuksia.
"Urku auki, pelti kii"
-
- Site Admin
Posa raportoinee Profilinestä tässä kesän mittaan? Ymmärtääkseni siinä on edemmän raudanpoistoa kun vanhassa kuluttajatuotteessa 

Vain YKSI LSP!
Toi Bilteman vannepesu on kyllä hyvää kamaa. Ihankuin olisi resepti parantunut pullon värin muuttuessa
Pari vuotta tehnyt sillä kaiken näkyvän raudan poiston, perään toki vielä claybar ennen vahaa.

maaco kirjoitti:Toi Bilteman vannepesu on kyllä hyvää kamaa. Ihankuin olisi resepti parantunut pullon värin muuttuessaPari vuotta tehnyt sillä kaiken näkyvän raudan poiston, perään toki vielä claybar ennen vahaa.
Onko tähän linkkiä heittää? En ainakaan heti löytänyt B:n sivuilta...
Edit: Löytyyhän se. Ei tosin pesun ja puhdistamisen puolelta vaan ulkopintojen puhdistamisesta

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... 000031743/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei meinaa pysyä perässä näissä aineissa... Omat vanteet on niin puhtaita, että tehottomampikin aine toimii.
On minulla happopohjaistakin ainetta varastossa, jos oikeasti törkyiset vanteet tulee vastaan.
Profiline tuotteet ovat ilmeisesti näitä: http://www.svh.fi/Pesu/4120?p=1
SONAX Vannepesu 5l
SONAX Pintaruosteenirrotusaine 10 L
Hiukan arvokkaita peruskäyttöön, kun ei tuota ainetta litratolkulla mene.

Profiline tuotteet ovat ilmeisesti näitä: http://www.svh.fi/Pesu/4120?p=1
SONAX Vannepesu 5l
SONAX Pintaruosteenirrotusaine 10 L
Hiukan arvokkaita peruskäyttöön, kun ei tuota ainetta litratolkulla mene.
-
- Site Admin
10L kannun OVH tais olla satasen huitteilla - se on vähän järkevämpi
Vain YKSI LSP!
Wolfs nano wheel clean & coat
Pesuteho asteikolla 1-10 = 1. Jättää jotain jälkeensä. Ei vaahtoa luonnollisesti. Valuu pois pinnoillta = ei kerkeä vaikuttaa. Voinee tuhlata vanteiden QD:na, jos edes jaksaa sen vaivan nähdä. Ei jatkoon.
Pesuteho asteikolla 1-10 = 1. Jättää jotain jälkeensä. Ei vaahtoa luonnollisesti. Valuu pois pinnoillta = ei kerkeä vaikuttaa. Voinee tuhlata vanteiden QD:na, jos edes jaksaa sen vaivan nähdä. Ei jatkoon.
Mondeon mukana tuli kesävanteiksi ST:n omat 18 alut jotka ovat aika heikon näköisessä kunnossa. Kauheasti en oo tutkinut, mutta kovasti jotain pinttymää niistä löytyy ja jotain hapettumaakin taitaa näkyä pinnassa. Saa nähdä kummoiset noista hinkaamalla saisi. Onhan noilla vanteille jo ikääkin, mutta ei kiva näky muuten siistikuntoisessa autossa.
Skoda Fabia Combi RS Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Pöh, äitee kävi apteekissa ja käskin samalla kysyä tuosta oksaalihaposta.
Myyvät vaan kilon mötikässä ja 50€
Mistä muualta voisi saada?
Myyvät vaan kilon mötikässä ja 50€

En tiedä missä päin asut, mutta ainakin itse sain tilattua tuohon Konalan apteekkiin 500g purkin Oksaalihappoa ja hinta oli jotain alle 20€.kermeli kirjoitti:Pöh, äitee kävi apteekissa ja käskin samalla kysyä tuosta oksaalihaposta.
Myyvät vaan kilon mötikässä ja 50€![]()
Kannattaa kokeilla myös yliopiston apteekkia.
Jos noi ei onnistu, niin motonetistä sitten "vähän" kalliimmalla tuota Hempelin veneenpohjan pesuainetta.
-
Kannattaa vaihtaa apteekkia, kyllä ne sitä tosiaan myö purkissa.kermeli kirjoitti:Pöh, äitee kävi apteekissa ja käskin samalla kysyä tuosta oksaalihaposta.

- Herra von Levee
Olet varmaan jo ostanutkin ainetta jostain mutta muillekin vinkiksi, että mm. Hunajayhtymä myy oksaalihappoa sivuillaan. Kilon pakkaus maksaa 12 euroa. Toimituskulut vaihtelevat mutta tänne toimitettuna niitä kertyi 11 euron verran.kermeli kirjoitti:Pöh, äitee kävi apteekissa ja käskin samalla kysyä tuosta oksaalihaposta.
http://www.hunaja.fi/tuote/oksaalihappojauhe-kg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mesimestareilta oksaalihappoa voi tilata vieläkin huokeammin mutta heidän toimituskuluista minulla ei ole kokemuksia.
Menee ot homiks mut miten putsata jarru satulat mitä ei ole maalattu?
Teräsharjaa, brake cleaneria ja hiekkapaperia, Sitten hammeritet hopeana/mustana päälle varmasti edullisin ja kestokin sen parivuotta.foam kirjoitti:Menee ot homiks mut miten putsata jarru satulat mitä ei ole maalattu?

Mulla on tuota oksaalihappojauhetta hankittuna apteekista, mutta en ole varmaan sitä ihan oikein osannut käyttää. Eli olen koittanut siitä tehdä käytännössä ihan kylläisen liuoksen ja sillä sitten ylitölikaisia vanteita pesuun.
Kauanko annatte vaikuttaa tuon kaman vanteessa? Ja miten olette liuoksen valmistelun hoitaneet? Lämpimään veteen vaan niin paljon jauhetta kun saa liukenemaan?
Kauanko annatte vaikuttaa tuon kaman vanteessa? Ja miten olette liuoksen valmistelun hoitaneet? Lämpimään veteen vaan niin paljon jauhetta kun saa liukenemaan?
Moi,
Kummasta Bilteman kamasta puhutaan? Toi hapoton aine, vai vanteiden puhdistusaine "Premium"?
uusissa kesävalsseissa kiiltävä lippi, joten hapotonta olisin ensimmäisenä ajatellut.
Kummasta Bilteman kamasta puhutaan? Toi hapoton aine, vai vanteiden puhdistusaine "Premium"?
uusissa kesävalsseissa kiiltävä lippi, joten hapotonta olisin ensimmäisenä ajatellut.
- Posambique
"Urku auki, pelti kii"
Vanteet puhtaiksi?
Tuo autobildin testissä oleva on se hapoton aine. Itse pesin tuolla eilen talvivanteet ja todellakin vaikutti pätevältä pesuaineelta.
Bilt Hamberin tuotteisiin minä olen tyytyväinen: http://www.autoexpress.co.uk/accessorie ... eaner-2018