Vannepesuaineet

Renkaiden, vanteiden, moottorin jne puhdistus
-JPO-
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2012 11:32 am
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja -JPO- » Pe Loka 28, 2016 6:06 pm

Et sää Juha ole päässyt testaamaan Bilteman ainetta Bilt Hamberin Auto-wheeliä vastaan? Vannepesuaineet varmaan tehoaa muuhun likaan paremmin kuin vain raudanpoistoon tarkoitetut aineet.
Kuva
Tai ainakaan tässä tapauksessa ei ollut epäselvää kumpi puhdistaa paremmin, ei arvio perustu pelkkään värin määrään. Toisella kierroksella ei rautaa löytynyt enään juurikaan oikealta puolelta.

Juha U
Viestit: 4651
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Loka 28, 2016 6:57 pm

samunoz kirjoitti:
Juha U kirjoitti:Bilteman oksaalihappoa sisältävä vannepesuaine, joka on litran pullossa on ollut oma suosikki jo pitkään.
Molempien Volvojen kesärenkaat pesin tuolla aineella. Pariin vanteeseen kokeilin Koch-chemien vannepesua muttei ollut sen tehokkaampaa kuin tuo Biltema
Mikä niistä? Laitatko linkin.
Empä löytänyt nyt sitä ainetta

Juha U
Viestit: 4651
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Loka 28, 2016 7:10 pm

-JPO- kirjoitti:Et sää Juha ole päässyt testaamaan Bilteman ainetta Bilt Hamberin Auto-wheeliä vastaan? Vannepesuaineet varmaan tehoaa muuhun likaan paremmin kuin vain raudanpoistoon tarkoitetut aineet.

Tai ainakaan tässä tapauksessa ei ollut epäselvää kumpi puhdistaa paremmin, ei arvio perustu pelkkään värin määrään. Toisella kierroksella ei rautaa löytynyt enään juurikaan oikealta puolelta.
Tuossa on tuollainen vanha testi, eikä oo sen jälkeen tullu paremmin testattua
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=57&t=2437

Avatar
myyrä
Viestit: 203
Liittynyt: La Marras 03, 2012 1:10 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja myyrä » Ma Marras 28, 2016 4:22 am

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Pes ... 000037694/
Oma uusi suosikki vanteenpesuun.
Lähti aika vaivattomasti monen vuoden kellastuneet jarrupölypinttymät.
Kuva

w1ltsu
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 7:46 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja w1ltsu » Pe Helmi 17, 2017 10:03 am

^ Toi Biltsun Premium-vannepesuaine on tosiaan oikeesti hyvää kamaa. Iso plussa myös pullon koosta ja kunnon sumuttimesta, joka suihkii ainetta laajalla säteellä, saa helposti suihkittua vanteen sisään ja puolien taakse.

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Saippua » Pe Helmi 17, 2017 1:26 pm

Kenen tuotetta mahtaa olla? Joku tunnistanut hajusta vai onko muutettu? :mrgreen:

MazterI
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 12:22 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja MazterI » Ti Maalis 28, 2017 8:18 am

Mä kävin kanssa poimimassa Bilteman tuotetta matkaan kun oli tarve pestä todella pinttyneet vanhat alut. Ihan hyvälaatuiset BBS:t, mutta kyllä aika aseettomaksi Bilteman aine osoittautui ainakin sisäpuolen pinttymissä... En päässyt nyt auto-wheelin kanssa testaamaan kun se pääsi loppumaan.

Aprikoin vain että onkohan biltsun kama miten nuukaa esim. lämptilasta? Pihalla tuli tuolla kuitenkin pesuhommia tehtyä ja oli vaan sen muutaman asteen plussan puolella.

Maranello
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2014 11:32 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Maranello » To Maalis 30, 2017 11:53 pm

Onko Bilteman vannehappo turvallinen myös maalipinnan suhteen? Saattaa roiskua maalipinnalekin jos renkaat on paikoillaan autossa. Mitään mainintaa ei tainnut etiketissä olla?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Avatar
myyrä
Viestit: 203
Liittynyt: La Marras 03, 2012 1:10 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja myyrä » Pe Maalis 31, 2017 9:30 am

Maranello kirjoitti:Onko Bilteman vannehappo turvallinen myös maalipinnan suhteen? Saattaa roiskua maalipinnalekin jos renkaat on paikoillaan autossa. Mitään mainintaa ei tainnut etiketissä olla?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ainakin nuo minun vanteet on maalattu, siinä missä muu autokin... Eli uskaltaisin väittää, ettei tee maalipinnalle mitään.

siffonen
Viestit: 4
Liittynyt: Su Huhti 14, 2013 2:14 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja siffonen » Su Kesä 04, 2017 10:07 pm

Biltemanin premium vannepesua tuli viime kesänä kokeiltua eikä pärjännyt alkuunkaan biltemanin toiselle pesuaineelle (7,49 500ml) Vanteissa oli useamman vuoden jarrupölyt + muut paskat

eljas
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2014 2:22 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja eljas » Ti Elo 01, 2017 11:20 am

Mulla on ollut ylläpitopesuissa käytössä Auto Finessen Imperial Wheel Cleaner 10-30% seoksella vanteiden likaisuuden mukaan. Olen suihkuttanut tuon vanteiden pintaan, antanut vaikuttaa (+ tarvittaessa brushaillut), huuhdellut painepesurilla ja vielä sen jälkeen olen pessyt vanteet samalla shampoolla kuin autoakin (joko Bathe+ tai CG Citrus Wash and Gloss). Toimii ihan ok.

Nyt kun Auto Finesse on loppumassa niin ajattelin että voisi kokeilla jotain muuta. Päällimmäisinä vaihtoehtoina mielessä pyörii joko Bilberry tai CG Diablo. Shampoota en siis tarvitse, kun käytän samoja kuin autoon. Eli nimenomaan suihkutettava aine. Suosituksia? Plussaa toki siitä, jos tujumpana seoksena voi käyttää myös pinttyneemmän lian puhdistukseen.
BMW 135iA '08

mikkod
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 12:28 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja mikkod » To Tammi 18, 2018 10:34 am

Uudet semi-gloss pintaiset vanteet. Mitäs noihin voisi laittaa päälle ennekuin menevät alle?
///M-sport alpinweiß 530e
Porsche Cayenne

Avatar
Bastard
Apupoika
Viestit: 796
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:34 pm
Paikkakunta: Seinäjoki / Reisjärvi
Viesti:

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Bastard » Pe Tammi 19, 2018 9:28 am

Itse olen Nanolexin Si3D HD:lla vetänyt semikiiltävät vanteet. Hieman kiilto lisääntyy, mutta kukaan ei huomaa ellei sano. Eli perus Si3D tai Matte Si3D pintaan niin tulee hyvä :) Oletan että kyse oli suojaamisesta, ei pesusta?
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » To Elo 23, 2018 5:12 pm

Mitä ehdotuksia vannepesuaineen suhtee, hinta/laatusuhteeltaan parasta etsimässä...
BMW i3 60Ah REx -14

hiusnaarmu
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Elo 24, 2018 7:38 am

Sisäänajettu kirjoitti: To Elo 23, 2018 5:12 pm Mitä ehdotuksia vannepesuaineen suhtee, hinta/laatusuhteeltaan parasta etsimässä...
Esim. tuosta.
https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000037694

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Elo 24, 2018 3:41 pm

Onko tuo kuinka tehokasta jos vertaa duden ja autonhoitokaupan tuotteisiin ? Onko noissa aineissa paljon eroa tehon suhteen ?

Jotain edullisia vanneharjoja suositella ?
BMW i3 60Ah REx -14

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Saippua » Pe Elo 24, 2018 4:27 pm

Dude on liian usein sitä hypeä joka ei pidä paikkansa...
Saa olla eri mieltä kanssani.

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Elo 24, 2018 7:14 pm

Tämän olen kuullut aikaisemminkin ja olen sen myös itse huomannut.

Ehdotuksia saa tosiaan vielä esittää, viikonloppuna pitäisi saada tilaus lähtemään. Bilteman tuotteita kohtaan olen hieman skeptinen.
BMW i3 60Ah REx -14

eljas
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2014 2:22 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja eljas » Pe Elo 24, 2018 7:23 pm

Saippua kirjoitti: Pe Elo 24, 2018 4:27 pm Dude on liian usein sitä hypeä joka ei pidä paikkansa...
Saa olla eri mieltä kanssani.
Samaa mieltä. Markkinointikikkailua tuo armoton hypetys.
Sisäänajettu kirjoitti: Pe Elo 24, 2018 3:41 pm Onko tuo kuinka tehokasta jos vertaa duden ja autonhoitokaupan tuotteisiin ? Onko noissa aineissa paljon eroa tehon suhteen ?

Jotain edullisia vanneharjoja suositella ?
Kannattaa miettiä näiden aineiden hankinnassa sitä, että miten paljon laimennettavasta aineesta tulee käyttökelpoista. Itse käytän Chemical Guysien Diablo Wheeliä noin 10% seoksella, joten tuosta vajaan puolen litran pullosta tulee viisi litraa käyttökelpoista tavaraa. https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ner-473-ml

Vanneharjaksi suosittelen Microfiber Madnessin Incredibrush Flattiä, mutta se ei ole halpa. Toki kannattaa varmistua, että harja mahtuu vanteen ja jarrulevyn väliin. Paras kokeilemistani harjoista, voittaa Wheel Wooliesit mielestäni. https://www.autonhoitokauppa.fi/microfi ... brush-flat
BMW 135iA '08

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Elo 24, 2018 7:28 pm

Pitänee hieman googlailla ja katsoa missä kohtaisi hinta ja laatu.

Onko kuinka tehokasta tuolla 1:5 ? Jotain pumppupulloja ehdottaa ?

Tuo vanneharja menee kyllä lievästi yli budjetin.
BMW i3 60Ah REx -14

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Su Elo 26, 2018 9:12 pm

Onko täällä kokemuksia BH Korrosolista vanteiden pesussa ?

Tuota täytyy ostaa, kun auto pitää puhdistaa ennen pinnoitusta. Kuulemma toimii hyvin myös vanteille ?
BMW i3 60Ah REx -14

Saippua
Viestit: 667
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Saippua » Su Elo 26, 2018 9:15 pm

Sisäänajettu kirjoitti: Su Elo 26, 2018 9:12 pm Onko täällä kokemuksia BH Korrosolista vanteiden pesussa ?

Tuota täytyy ostaa, kun auto pitää puhdistaa ennen pinnoitusta. Kuulemma toimii hyvin myös vanteille ?
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin on täsmälleen samaa ainetta kuin vannepesuaine, mutta vannepesuaine on koostumukseltaan sellainen, että pysyy pitemmin paikoillaan. Itse tein toisinpäin, käytän vannepesuainetta kylkiin jne. :lol:
Lähde koostumuseroista: Taisi olla Bilt Hamberin kaveri joka vastaili briteissä foorumilla oleviin kysymyksiin.
EDIT: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=301059
"Correct auto-wheel has a higher degreaser level and increased viscosity for longer cling."

Ketjussa vahvistavat että on turvallista käyttää Auto Wheeliä myös muille pinnoille ja kirjoittavat myös. että:
"The variation is mostly viscosity, both will remove iron at the same rate. Both are safe on paint too. Auto-wheel is thickest so it will cling on contaminated surface for longer"

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Su Elo 26, 2018 9:53 pm

Saippua kirjoitti: Su Elo 26, 2018 9:15 pm
Sisäänajettu kirjoitti: Su Elo 26, 2018 9:12 pm Onko täällä kokemuksia BH Korrosolista vanteiden pesussa ?

Tuota täytyy ostaa, kun auto pitää puhdistaa ennen pinnoitusta. Kuulemma toimii hyvin myös vanteille ?
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin on täsmälleen samaa ainetta kuin vannepesuaine, mutta vannepesuaine on koostumukseltaan sellainen, että pysyy pitemmin paikoillaan. Itse tein toisinpäin, käytän vannepesuainetta kylkiin jne. :lol:
Lähde koostumuseroista: Taisi olla Bilt Hamberin kaveri joka vastaili briteissä foorumilla oleviin kysymyksiin.
EDIT: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=301059
"Correct auto-wheel has a higher degreaser level and increased viscosity for longer cling."

Ketjussa vahvistavat että on turvallista käyttää Auto Wheeliä myös muille pinnoille ja kirjoittavat myös. että:
"The variation is mostly viscosity, both will remove iron at the same rate. Both are safe on paint too. Auto-wheel is thickest so it will cling on contaminated surface for longer"
Kiitoksia, elikkäs laitetaan sitten Wheel Cleaneria tilaukseen, kun näemmä sopii molempiin käyttötarkoituksiin.

Onko tuota järkevää lähteä laimentamaan vaikka 1:3 ? Jos ei niin tajuttoman tiukkaa likaa ole vanteissa ?
BMW i3 60Ah REx -14

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Elo 27, 2018 1:04 pm

eljas kirjoitti: Pe Elo 24, 2018 7:23 pm
Kannattaa miettiä näiden aineiden hankinnassa sitä, että miten paljon laimennettavasta aineesta tulee käyttökelpoista. Itse käytän Chemical Guysien Diablo Wheeliä noin 10% seoksella, joten tuosta vajaan puolen litran pullosta tulee viisi litraa käyttökelpoista tavaraa. https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ner-473-ml

Vanneharjaksi suosittelen Microfiber Madnessin Incredibrush Flattiä, mutta se ei ole halpa. Toki kannattaa varmistua, että harja mahtuu vanteen ja jarrulevyn väliin. Paras kokeilemistani harjoista, voittaa Wheel Wooliesit mielestäni. https://www.autonhoitokauppa.fi/microfi ... brush-flat
Itse juurikin Diablon fani ylläpitopesuissa - muuhun puhdistukseen sitten tymäkämpää. Korrosol on aivan loistava ja sopii toki vanteillekin (jos pinnoitettu ni miksi ei vaikka ylläpitopesuihin tosin kalliimpaa tietty käyttää). Tuosta brushista ei ole kokemuksia (näyttää loistavalta), mutta itsellä käytössä Monello ja pidän siitä todella paljon. Hyvät suositukset. :thumb:
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
Sisäänajettu
Viestit: 151
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Ma Elo 27, 2018 8:28 pm

Onko tuo Diablo niin tiukkaa kamaa, että 10% seos irrottaa kevyttä jarrupölyä ja toimii ylläpitopesussa ?

Millainen seos sitten tiukempaan jarrupölyyn/pikeen ?

Pitää varmaan tilata tuollainen purkki ja muutama vaahdottavilla suuttimilla olevia pumppupulloja autonhoitokaupasta.

Millaisella välineellä pesette vanteiden etupuolen/ulko-osan ? Jollain detail harjalla ?
BMW i3 60Ah REx -14

Vastaa Viestiin