Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Renkaiden, vanteiden, moottorin jne puhdistus
Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Urran » To Marras 03, 2011 7:49 am

^Joo tuntuu jopa ettei saa kulutettua vaikka oikeen yrittää :lol: Kyl sillä pysyy ainakin perus hybridivahat huomattavasti pidempään pinnassa kun monella muulla pesuaineella. Posahan käyttää SV tuotetta joten sekään liene mikään "OptiCoat".
Vain YKSI LSP!

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja K70 » To Marras 03, 2011 8:11 am

Onkos jollain jotain empiirisiä tutkimuksia noista vannepesuaineista ja niiden hyödyistä?

Itse olen pessyt vanteet aina samalla shampoolla, kuin autonkin. Nyt menossa DJ Supernatural ja hyllyssä vuoroaan odottelee BH Auto-wash (näillä näkymin odottelee vuosikausia :D ).
Hyvin on vanteet tuollakin puhtaaksi lähtenyt. Pesuvälineenä käytän lammaskinnasta (se on eri, millä auton pesen) ja tietty BH vaahto esipesuna.
Tosin kesävanteet on niin yksinkertaiset ja isot, että saan vanteen sisäpuoletkin hyvin pestyä kintaalla. Ja varmasti onnistuu talvivanteiden osaltakin aika hyvin, vaikka pienemmät raot onkin.

Mutta tuoko nuo vannepesuaineet lopputulokseen jotain extraa, mitä perusshampoolla ei tavoiteta?

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Dani » To Marras 03, 2011 8:44 am

Lähinä jarrupöly/metalli joka ei irtoo shampoolla, tietysti pintalika irtoo.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Urran » To Marras 03, 2011 8:48 am

^Ei silleen empiirisiä. Melkeen väittäsin et Stjärnagloss ei anna paljoa lisää vrt. shampoo, mut antaa kuitenkin. Stjärnaglossia en oikeen voi suositella jos vanteet ei oo suojattu, mutta jos on niin pelaa erittäin hyvin.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Marras 03, 2011 10:09 am

Mulla syy on se, että mulla on aina tuota vannepesuainetta sumutinpullossa,
josta sitä on mielestäni helppo ja mukava käyttää. En tiedä, että onko se dramaattisesti parempi.
Uskon, että mulla molemmat toimisi ihan ok.

Kuitenkin mulla on nyt erikseen vannepesuaine, jota tykkään käyttää.
Vahana on tosiaan toi Swissvax Autobahn - siksi sanoinkin että Hjul on vahaturvallinen
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2856
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Marras 03, 2011 10:13 am

SPOILERSPOILER_SHOW
Mä käytän Hjulia jos vanteet ei ole kovin likaiset. Likaisiin vanteisiin menee sitten billberry, kun omien empiiristen havointejen perusteella sen pesuteho on jonkin verran parempi kuin Hjul. Molemmat 1:5 suhteella.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja K70 » To Marras 03, 2011 10:26 am

Pitääköhän se itekin sitten investoida ja kokeilla, kun ei muuhun keksi rahaa tunkea :(

Ja toi Posan käyttämä metodi olisikin varsin vaivaton, kun ei tarttis uusia pesuvesiä lotrata ämpäriin.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Marras 03, 2011 1:12 pm

K70 asian ytimessä!

Juuri tämän takia käytän ;)
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Marras 03, 2011 1:15 pm

Kun on hyllyssä aina 5 litraa Bilt-Hamberin SHD ainetta, niin pärjää kaikessa. Sisällä ja ulkona.

Itse olen samaa mieltä Tke:n kanssa tuosta Hjul vs. Bilberry. Näitä siis itsekin pääsääntöisesti käyttänyt, koska niitä vielä hyllyssä on. Hjul:n pesuteho ei vain kummoinen ole, kun aletaan työstään likaisia vanteita. Bilberry hakkaa mennen tullen. Hjul taas on siitä mukava pesuaine, kun se on geelimäistä mäiskiä, niin se ei kuivahda nopeasti. Mutta, kun lorauttaa vähän Bilberryä Hjulin sekaan, niin saa geelimäistä pesuainetta, joka oikeasti jotain irrottaakin... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja K70 » To Marras 03, 2011 1:48 pm

Nonni...
kai mun sitten pitää rahat tunkea Hynden kurkusta alas, kun mulla tota SHD:tä kerran on tuo vitosen tonkka ja valmiiksi sekoiteltuna pulloihinkin kolmea eri vahvuutta.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Marras 03, 2011 2:09 pm

Tullaan taas siihen, että Surfex HD ei ole kovin vahaturvallinen.
Minulle tärkein syy käyttää Hjulia on vahaturvallisuus. Sen pesuteho on riittävä ylläpitopesuihin.
Mihinkään muuhun en sitä edes yritä käyttää.

Kun teen minulle tulevia autoja, niin vanteet putsataan kovalla seoksella Surfex HD:ta (ja renkaisiin myös) jonka jälkeen vanteille IronX/Sonax X-treme/Wolf´s Decon Gel.

Mun mielestä tässä meinaa nyt mennä kaksi asiaa hieman sekaisin:
1) Vahattujen vanteiden ylläpitopesu
2) Suojaamattomien vanteiden putsaus
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Marras 03, 2011 2:15 pm

Ei toki mene sekaisin, muttei se poista myöskään sitä tosiasiaa, että pesuteho on heikohko. Kevyeen pesuun ja vahoista huolehtimiseen ihan jeppis tavaraa.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Dani » To Marras 03, 2011 2:28 pm

Olis kiva tietää että montako pesua Surfex HD 1:5:lla moiset vahatut vanteet kestää?
Puhutaanko että nielee vahat heti, vai 10 pesun jälkeen?

..itse en ole näitä nykyisiä kolhu/naarmuvanteita vahanut kertaakaan, ovat niin roisissa kunnossa.
Mutta talven aikana ajattelin josko heittäisin testimielessä Opti-Coat 2.0 vanteilla niin näkee sitten mitä kestää, tosin kiveniskuja ym. tuokaan ei kestä joten saas nähdä kauan pysyy pinnassa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Urran » To Marras 03, 2011 8:37 pm

^Danina tekisin niin että heittäsin optit pintaan ja pesisin Surfexilla. Mut jos jostain syystä päätät valita esim. Collien 915 suoja-aineeksi niin pese Hjulilla. Veikkaan että beading ja lookit kuolee kerrasta jos pesee 1:5 Surfex HD:lla. Näin käy siis ainakin maalipinnalle. 1:20 pesuja vois kestää muutaman..

Danihan vois testata tän :D
Vain YKSI LSP!

Avatar
Makeesi
Viestit: 63
Liittynyt: Su Syys 19, 2010 6:28 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Makeesi » Ma Marras 21, 2011 12:46 am

Pesin tuossa juuri eilen omat talvivanteeni tolla sonaxin aineella. Vanteet oli ollu koko kesän viimetalven kurat ja suolat pinnassa. Kyllä se ihan hyvin rupeaa bleedaan kunhan vaan vaikutusaika on tooooodella pitkä. Annoin vaikuttaa varmaan vartin ja välillä suihkin lisääkin, niin kyllä sitten pesuvaiheessa oli jo ihan tummanpunaiset sisäkehät.

Suutin tuossa pullossa on ihan syvältä, ainetta tosiaan menee reilusti. Ironx lähti nyt samalla tilaukseen.
Talent you have naturally, Skill is only developed by hours and hours and hours of beating on your craft.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Joulu 23, 2011 10:22 am

Juu eipä ollut tässäkään pullossa häävi "sumutin", totaalisen paska moinen :evil:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Wax On
Viestit: 88
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 1:45 pm

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Wax On » Pe Loka 25, 2013 5:56 pm

Ja täälläkin sama havainto Sonaxin suuttimen prseellisyydestä. On siinä sentäs se hyvä, että jos renkaat on autossa kiinni, niin ei ole sumua joka leijailisi muillekin pinnoille siinä samalla. Joskus silläkin voi olla väliä.

Kesärenkaiden ja pölykapseleiden suikimisen jälkeen kolmannes pullosta oli käytetty ja tulikin teidän juttuja lukiessa mieleen että jos lisäis vodaa sinne sen kolmanneksen: tulisi ehkä leveämmin sumua litkummalla mehulla. Tehon vähetessä laimennettaessa, voisi sen vastaavasti antaa lojua vanteissa pidempään.
/Wax Off

Rey
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 3:43 pm

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Rey » Su Huhti 03, 2016 6:16 pm

Lähteekö tällä sekä piki että rauta edes kelvollisesti ettei tarvi ostaa erikseen kahta eri ainetta? Onkohan Motox vannepesu samaa tavaraa?

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Huhti 03, 2016 6:20 pm

Ei lähde piki. Yleensä nämä jarrupölyn poistamiseen tarkoitetut ei tee pielle mitään.
Poisluettuna CarPron Trix muistaakseni jonka valmistaja sanoo tekevän molemmat. Ja haisee muuten aivan kuolemalle, ajoi krapulaiset tallista ulos sekunneissa :)

OskuV
Viestit: 224
Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 11:47 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sonax Xtreme Wheel Cleaner

Viesti Kirjoittaja OskuV » Su Huhti 03, 2016 10:37 pm

Rey kirjoitti: Onkohan Motox vannepesu samaa tavaraa?
Tuskin, ainakaan hajun perusteella. Mutta molemmat ajaa asiansa aivan samalla tavalla. En osaa näitä laittaa paremmuusjärjestykseen vaikka kumpaakin on tullut käytettyä. Osta halvempaa?
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

Vastaa Viestiin