Kuivaus

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Avatar
Drunkenmunky
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2012 9:26 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » Su Heinä 29, 2012 7:41 pm

Itse käytän kuivausapuna Stjärnaglossin Glaspärlaa, lancella pintaan+huuhtelu, hyvin beadaa :thumb:

syottis
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 9:17 pm

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja syottis » Su Touko 05, 2013 9:26 pm

Moro! onkos kukaan koskaan yrittäny ite hommata kangasta ja tehdä kuivaukseen passaavaa liinaa. Siinähän sais vaikka 100x100 kokoa tehtyä.

Tämä tuli mieleeni vain, kun muijan sisko kantoi meidän koiralle koiranpetiin keltaisen 120x80 kokoa olevan peitteen joka on todella hyvän tuntuista " mikrokuituliinaa " olin ihan et WOOOT?!?! mulle TOI! :D

En ole vielä testannut mutta ajattelin salaa vaimolta + koiralta enskerralla kantaa liinan mukaan pesulle ;) ..

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Kesä 26, 2013 8:35 pm

Joku tällänen ois kätevä
http://www.youtube.com/watch?v=4YDslwW9 ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=IPXTZnux ... r_embedded
Tai mistähän löytys leveämpiä "pistooleja" kompuran jatkeeks? :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Kesä 26, 2013 8:46 pm

Noitahan myydään koiran kuivaukseen.

Avatar
Mazza
Viestit: 465
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ke Kesä 26, 2013 9:03 pm

Peke: ruuvaa jostain joutilaasta paineilmatyökalusta urosliitin irti ja tökkää se paineilmaletkuun. Tulee sitä ilmaa! Vaatii tosin kompuraltakin jo vähän enempi tuottoa. Tuollain tulee monesti työauton sisältä puhallettua pölyt pois, ei muuten jää pölyt pyörimään, toisin kuin tavallisella pistoolilla 8-)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Heinä 01, 2013 10:53 am

Peke ostat automaalausliikkeestä vesiliukkarimaalin kuivauspistoolin. Tämäkin tosin vaatii kompuralta aika paljon.

Noissa pistemäisissä paineissa on just toi riski kun Mazza sanokin, et just pestyn auton päälle suihkii raoista ja koloista/maasta paskat pintaan.
Vain YKSI LSP!

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Heinä 01, 2013 1:06 pm

Peke kirjoitti:Joku tällänen ois kätevä
http://www.youtube.com/watch?v=4YDslwW9 ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=IPXTZnux ... r_embedded
Tai mistähän löytys leveämpiä "pistooleja" kompuran jatkeeks? :roll:
Mulla on tommonen, mä voin myydä sulle sen tonnilla ;)

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Heinä 21, 2013 10:43 am

Onko kenelläkään tuollaista valkoista Dodon Supernatural Drying Towelia? Siis meinaa lähteä järki sen kanssa.
Uutena nukkasi oikein huolella, vaikka oli toki pesty ennen ensimmäistä käyttöä. Ajattelin, että kyllä se siitä kun jokusen
kerran käy pesukoneessa. Mutta kun ei niin ei. On se nukkaaminen vähentynyt, mutta jättää vieläkin jälkeensä valkoista nöyhtää.
Maalipinnalla alkaa olla jo suht siedettävä näin miljoonan pesun jälkeen, mutta ei tällä tuulilasiin koskemista kannata suunnitellakaan...

Onko mulla vaan joku maanantaikappale, vai WTF? :wall:

juissi.2
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 8:16 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja juissi.2 » Su Heinä 21, 2013 3:47 pm

Mulla oli semmonen joka nukkas aina vaan,, laitoin koiralle alustaksi

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Antti O » Su Heinä 21, 2013 5:42 pm

Oma mielipiteeni on että tähän asti paras liina mitä olen testannut on tämä:

http://www.elitecarcare.co.uk/elite-ult ... 804d5277cd

ile
Viestit: 195
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 8:48 pm
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja ile » Su Heinä 21, 2013 6:50 pm

Ostakaa wooly mammutti....paras :)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Heinä 22, 2013 8:50 am

ile kirjoitti:Ostakaa wooly mammutti....paras :)
Hei viittitkö laittaa listan referensseistä mitä muita kymmeniä saman tason liinoja olet testannut kun olet todennut Mammutin parhaaksi. Ja kerro toki miksi se on parempi.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Juuso-X
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesä 08, 2013 9:18 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Juuso-X » Ma Heinä 22, 2013 10:39 am

Peksi kirjoitti:Onko kenelläkään tuollaista valkoista Dodon Supernatural Drying Towelia? Siis meinaa lähteä järki sen kanssa.
Uutena nukkasi oikein huolella, vaikka oli toki pesty ennen ensimmäistä käyttöä. Ajattelin, että kyllä se siitä kun jokusen
kerran käy pesukoneessa. Mutta kun ei niin ei. On se nukkaaminen vähentynyt, mutta jättää vieläkin jälkeensä valkoista nöyhtää.
Maalipinnalla alkaa olla jo suht siedettävä näin miljoonan pesun jälkeen, mutta ei tällä tuulilasiin koskemista kannata suunnitellakaan...

Onko mulla vaan joku maanantaikappale, vai WTF? :wall:
Mulla on Dodon Soft Touch jossa samaa vikaa, parin pesun jälkeen alkoi hieman vähenemään nukkaus.
Mutta vieläkin huomaa lasipintoja pyyhkiessä että nukkaa irtoaa.

tony
Viestit: 35
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 2:59 pm

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja tony » Ma Heinä 22, 2013 1:05 pm

Peksi kirjoitti:Onko kenelläkään tuollaista valkoista Dodon Supernatural Drying Towelia? Siis meinaa lähteä järki sen kanssa.
Uutena nukkasi oikein huolella, vaikka oli toki pesty ennen ensimmäistä käyttöä. Ajattelin, että kyllä se siitä kun jokusen
kerran käy pesukoneessa. Mutta kun ei niin ei. On se nukkaaminen vähentynyt, mutta jättää vieläkin jälkeensä valkoista nöyhtää.
Maalipinnalla alkaa olla jo suht siedettävä näin miljoonan pesun jälkeen, mutta ei tällä tuulilasiin koskemista kannata suunnitellakaan...

Onko mulla vaan joku maanantaikappale, vai WTF? :wall:
Kyllä se mullakin ihan samallatavalla käyttäytyy. Dodo oli väittänyt, että jos pinnan suoja on heikko, niin siksi nukkaa. Kokeilin vasta vahattua pintaa taputtelemalla kuivata, niin nukkasi silti, vaikka useampi pesu sonuksen aineella koneessa tehty. Käsien kuivaukseen tuota nykyään käytän..

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

pezi
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 9:44 pm

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja pezi » To Loka 03, 2013 11:26 am

Microfiber Madness Summit kuituliinaa ei kannata mielestäni hommata kuivaukseen. Ihan ok liina, mutta aivan turhan hintava suhteessa jälkeen.
Imee hyvin vettä, mutta tuntuu melkeinpä "kertakäyttöiseltä" kun ensi pyyhkäsyn jälkeen liinan puristus vedestä kuivaksi ei juurikan auta, vaan sen jälkeen kuivattaessa jää koko ajan märkää jälkeä pintaan. Esimerkiksi perus vohvelipintainen kuivausliina hoitaa hommansa melkeinpä paremmin.

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Peksi » To Loka 03, 2013 2:18 pm

Dodon Supernatural sai jäädä eläkkeelle nukkaamasta ja väistyä Woolly Mammothin tieltä, joka on aivan loistava!

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4

Kuppis
Viestit: 53
Liittynyt: La Elo 24, 2013 10:24 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Kuppis » Pe Tammi 03, 2014 1:24 pm

Käväisin tossa keravan honkkarissa, ja voi kyllä, siellä oli kentin keltaisia. Hyllyyn jäi vielä muutama, joten ei muuta kun hipihipi ostoksille :)

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Tammi 03, 2014 5:05 pm

Monta kertaa käynyt Kuopion Honkkarissa ja aina siellä on ollut enemmän tai vähemmän noita Kenttejä. Halpa kulutustuote, joita varmaan 8 kpl sieltä ostanut. :P

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Tammi 03, 2014 5:32 pm

Kyllä ihmettelin taas kun on viikko takaperin fk1000p vedetty pintaan ja pesin auton. Kuivauksen suoritin niin että painepesurilla laskin katolle ja konepellille lopuksi vettä ja nehän siitä hävisi melkein kokonaan kun hylkii niin hienosti pellit vettä. Itse kuivauksen suoritin tolla eliten paksulla ja pehmeällä liinalla. Tein sitten 5-sateesta käsittelyn laseihin ja huuhtelin auton uusiksi, kuivasin lasit talouspaperilla ja itse auton.. uudelleen samalla liinalla. Tuo on niin imukykyinen että auton pystyy jopa kahdesti kuivaamaan yhdellä liinalla ilman mitään puristeluita. :good:
Minun osaltani se liina mitä aijon käyttää niin kauan kun ne kestää ja niitä saa kaupasta on löytynyt.

MJKanerva
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 10:21 pm
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja MJKanerva » Ti Maalis 04, 2014 11:36 am

http://hygitex.fi/fi/tuotteet/kuitukank ... lpkt-3755/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitäs mieltä olette, jos tuollaista käyttäisi kuivaukseen? Meillä on tätä duunissa, ja olis vapaassa käytössä. On myös nukkaamaton.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 04, 2014 12:32 pm

Eikös tuo ole semmoinen ohut ja "sileä"? Mä löytäsin tolle pirun paljon hyviä käyttökohteita maalausprojekteista mutta en käyttäisi pesun jälkeiseen kuivaukseen. Toki esim. clayvaiheen jälkeen pesu ennen vahausta niin miksei, kun pinta on puhdas. Tai esim. ennen pinnoitusta silicone remover pyyhintään.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Mazza
Viestit: 465
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ke Huhti 23, 2014 8:04 pm

Kentin keltaisia kuivausliinoja oli Kokkolan juuri avatussa Honkkarissa hyllyn perällä piilossa vielä puolenkymmentä kappaletta. Hinta 5,99€.

Avatar
realexlex
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 12:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja realexlex » La Huhti 26, 2014 12:08 am

Itselläni on Microfiber Madnesin Dry Me Crazeja kaksi kappaletta ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kuivaan auton ensin eka pyyhkeellä, jonka jälkeen viimeistelen toisella. Tämäkin pyyhe on pestävä heti ennen ekaa käyttöä tai se ei toimi kunnolla. Tuossa joku video tuosta http://youtu.be/7Wvb1uzTpn8

Tosiaan kokemusta ei oo tuosta Chemical Guyssien vastaavasta jota porukka kehuu tuolla alussa. Kiinnostais päästä kokeileen sekin joskus.

^Rikke
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 2:40 pm

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja ^Rikke » Su Huhti 27, 2014 12:53 pm

Chemical Guyssin mikrokuitukuivausliina käytössä täällä kun tuli projectechiltä tilattua. Olihan tuo hivenen suolaisen hintainen, mutta täysin sen arvoinen. Helposti kuivaa auton eikä tarvitse ylimääräisiä puristella.
BMW e91 330d -06

Jarspe
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 10:18 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Jarspe » Su Kesä 22, 2014 11:43 am

Onko noi ollu kuinka hyviä?riittääkö yks/ auto?

http://www.hongkong.fi/fi/autotarvikkee ... p/1184212/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin