Kuivaus

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Quasimodo

Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Ma Touko 17, 2010 11:59 am

Itsellä ei ole kokemuksia muuta kuin säämiskällä kuivaamisesta ja sen olen jättänyt pois naarmujen pelossa :? ..Ja aurinkoon kun jättää kuivumaan, mustalle pinnalle jää erittäin rumia läikkiä vedessä olevasta kalkista.

Millä kuivaatte autonne?Osto vinkkejä?

Dani
Viesti:

Re: Kuivaus

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Touko 17, 2010 12:12 pm

Säämiskät ja lastat tosiaan naarmuttavat pintaa, ne mulla on jo lentänyt ajat sitten roskikseen.
Aurinkoon ei kannata jättää kuivumaan, vesipisarat toimivat ikään kuin suurennuslasina ja voi vauriottaa maalipinnan samalla tavalla kuten lokinpaskat tekevät, työläs fiksata kuntoon.

Mutta itse käytän Sonüs kuivausliinoja (puna ja sinireunasia) ja sitten tätä CG Miracle Dryeriä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Ma Touko 17, 2010 3:39 pm

Erasediltä löytyy tälläinen:
EUROW KUIVAUSLIINA KELTAINEN 60X90CM

Mitenkäs noilla onnistuu kuivaaminen? Lasketaanko se vain pinnalle ja annetaan "imeä" kuivaksi vai samaan tyyliin kuin sämiskällä eli ns. hinkataan kuivaksi?

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Touko 17, 2010 8:14 pm

Kaikista paras on, jos maltat pyyhkeen imeä veden pois. En oo kyllä huomannut omassa autossa naarmuja vaikka pyyhinkin pinnan varovasti.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Ma Touko 17, 2010 9:53 pm

Mulla on ollu juuri noita pyyhkeitä käytössä pari kappaletta noin vuoden verran.
Tavaksi on tullu laskea noi aina hetkeksi konepellille/katolle/takaluukun päälle, samalla kun käy kylkiä läpi Megun Water Magnetilla.
Noi on sen verran isoja, että esim Passatin kokoisen auton konepellin saa kuivattua yhdellä pyyhkeiden siirrolla, jos käytössä 2 kappaletta pyyhkeitä.
Myös kestävyys tuntuu hyvältä, noin kymmenen pesua (40c) takana, eikä kunnossa valittamista. Loistava hinta-laatusuhde!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Touko 17, 2010 11:16 pm

Kyllä mä kylkipellin keskiosasta (listasta) ylös päin olevat pellit aika varovasti pyyhin, toisella kierroksella sitten kuivaan tarkemmin mutta kuitenkin kevyeesti painamalla.
Listasta alaspäin olevat pellit sitten laakista kuivaksi, tosin aika kevyeesti painamalla.

Petteri
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Petteri » Ti Touko 18, 2010 7:35 am

Kuivaan aina kahdella pyyhkeellä. Toisella ensin suurimmat vedet pois niin että asetan pyyhkeen pinnalle, vedän sitä nurkista eteenpäin paneelia pitkin pyyhkeen omalla painolla. Tähän laitan aina mukaan muutaman suihkautuksen Megun Last Touchia. Sitten lopuksi toisella pyykeellä kuivaan lopullisesti. Tähän sitten voi laittaa mukaan esim. LT:ia lisää tai esim.Zainon Z-6. Viimeiseksi Red Mistiä tai muuta vastaavaa pikasealeria perus kuituliinalla.

Vanteille on oma pyyhe ja oven karmille ym. Kaiken kaikkiaan käytän kolmea eri pyyhettä ja muutamaa mikrokuituliinaa.
- Worst Class Shampoo Junkie -

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Ti Touko 18, 2010 10:35 am

Kun kuivatessa suihkuttelet tota Last Touchia niin jääkö siitä läiskiä ym. siihen kohtaan johon ainetta et suihkinut? Estääkö naarmujen syntymistä kun käyttää kuivauksessa? Vai tarviiko pinta suihkimisen jälkeen kiillottaa liinalla?
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Petteri
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Petteri » Ti Touko 18, 2010 10:46 am

^ Kyllä se periaatteessa vähentää naarmuuntumista, kun vähentää kitkaa pyyhkeen ja pinnan välillä. Läiskiä ei jää. Pääsyy miksi tuota käytän on että se poistaa kuivuneiden vesiläsikien syntymisen. Sekä jos on jäänyt joku kohta huolimattomuutta pestyä kunnolla niin auttaa sen pyyhkimisessä.

Erillistä pinnan kiillottamista liinalla ei tarvitse tehdä. Märkään pintaan LT:ia ja pyyhkeellä kuivaksi. Homma kunnossa.
- Worst Class Shampoo Junkie -

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Ti Touko 18, 2010 11:24 am

Hieno juttu. Mulla on avaamaton pönikkä tota kaapissa niin seuraavan pesun jälkeen sitten testiin.
Laittakaas ehdotuksia hyvistä pyyhkeistä kuivausta varten. Tähän asti paikasta riippuen käytetty paineilmaa ja Megun water magnettia. Kyllähän noita sais useempi olla.
Seuraavaan tilaukseen sitten nuo mukaan.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Touko 18, 2010 11:33 am

Chemical Guys miracle dryer, ehdottomasti paras tähän mennessä kokeilluista. Se cleanyoucarin sininen pyyhekin on ihan hyvä. Ja jos tykkää enemmän vohvelipyyhkeistä niin sonüs, eurow ja poorboys on päteviä myös.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Pe Touko 21, 2010 4:15 pm

Tarviipa tilata seuraavaksi kasa pyyhkeitä ja hyviä kiillotusliinoja.

Tänään testasin tuota Last Touchia kuivauksen yhteydessä, tuntui kyllä hyvältä aineelta, helppo kuivata ja kuivuneet vesiläiskät lähtivät hyvin pois.(kuka käskee pestä auringossa, eipä ollut varjoa saatavilla) Pikkasen lisäsi LT myös kiiltoa.
Voipi olla että tuota ainetta alkaa kulua... :D

mikko>

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ke Kesä 23, 2010 2:35 pm

Chemical Guys Miracle Dryeria tuli tänään kokeiltua ensimmäistä kertaa ja jumaleissön kun kuivaa hyvin.
Ennen olen kuivannut säämiskällä ja luullut että se kuivaa parhaiten, mutta saattaa "naarmuttaa" ja heikentää vahapintaa. Nyt sitten tilasin ton miracle dryerin niin ajattelin että se ei kuivaa yhtähyvin kuin säämiskä mutta olis hellempi maalipinnalle, mutta kuinkas kävikään kuivaa monikerroin paremmin kuin säämiskä. Nyt kuivaan auton puristamatta liinasta kertaakaan vettä kun säämiskää saa puristella n.7x ennen kuin auto on kuiva. Ei voi kun suositella.

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » To Kesä 24, 2010 11:44 pm

Sitten pikku vinkki, peskää kaikki mikrokuidut ennen käyttöä koska ne tulee Kiinasta ja ovat täynnä rotan ym ötiäsen tappo myrkkyä. Jää muuten kummallinen rasvaefekti pinnalle.

Tämäkin piti taas opetella kantapään kautta :)
Mun nimi on Jyrki

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Heinä 03, 2010 7:35 pm

Räteissä lukee että pitää pestä ennen ensimmäistä kuivausta, sen olenkin tehnyt.

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Ma Heinä 05, 2010 6:10 pm

Mitä mieltä olette Erasedin myymästä EUROW 60X90CM kuivausliinasta?
..pitäisi jo vihdoin hylätä säämiskät :oops:

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Heinä 05, 2010 6:26 pm

Quasimodo kirjoitti:Mitä mieltä olette Erasedin myymästä EUROW 60X90CM kuivausliinasta?
..pitäisi jo vihdoin hylätä säämiskät :oops:
Viime viikonloppuna kuivasin tuolla ensimmäisen kerran ja olihan sitten hyvä :shock:
Muitakin hyväksi haukuttuja liinoja käyttänyt, mutta tuossa oli kyllä imukyky omaa luokkaansa, suosittelen.

Madfexx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Madfexx » To Heinä 22, 2010 7:32 am

Käytin eilen ensimmäistä kertaa CleanYourCar Huge 'Fluffy' Drying Toweliani ja voi pojat että olin yllättynyt positiivisesti! Olin ennakkoon skeptinen luvatun kuivaustehon suhteen, mutta turhaan. Kuivasin koko 300-sarjan farkku-Bemarini puristamatta pyyhettä kertaakaan ja kaikki pinnat johon pyyhkeellä koskin, tuli täysin kuivaksi! :shock:

Mitenkäs muut ovat noita "taikapyyhkeitä" kuivailleet? Uskaltaako vääntää kuivaksi, vai pitääkö vain puristella ja antaa sitten kuivua itsekseen loput?

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Heinä 22, 2010 3:06 pm

Kyllä itse ainakin olen enimmät vääntänyt ja sen jälkeen narulle kuivumaan.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Heinä 22, 2010 5:39 pm

Itse huuhtelen/möyhennän liinoja vielä ennen kuivausta ihan lämpösessä hanavedessä.

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » To Heinä 22, 2010 6:09 pm

Samat sanat tuosta Cleanyourcarin pyyhkeestä, hyvin toimii.
Itse pesasin pyyhkeet sangossa jossa kuumaa vettä ja tosi pieni tilkka nestemäistä pyykinpesuainetta. Hanan alla huuhtelu ja väänsin suurimma vetet pois ja narulle kuivumaan.

-PENA-

Viesti Kirjoittaja -PENA- » Ti Heinä 27, 2010 3:13 pm

Tänään tuli myös itselleni tuo Miracle Dryer. Voiko tuon siis pestä aivan normaalisti pesukoneessa? Olisi varmaan viisasta pestä ennen ensimmäistä käyttöä tuo rätti. Kumpi on parempi, 30 vai 40 astetta, kun pesee koneessa? Ei lukenut tuossa liinassa mitään pesuohjetta...
Volvo 855 TDI -97 & Volvo S80 TDI -00

Koojel

Viesti Kirjoittaja Koojel » Ti Heinä 27, 2010 3:15 pm

taitaa kestää pestä ihan 90:ssäkin asteessa. Mitä kuumemmassa peset, sitä paremmin lähtee lika.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Heinä 27, 2010 7:04 pm

-PENA- kirjoitti:Tänään tuli myös itselleni tuo Miracle Dryer. Voiko tuon siis pestä aivan normaalisti pesukoneessa? Olisi varmaan viisasta pestä ennen ensimmäistä käyttöä tuo rätti. Kumpi on parempi, 30 vai 40 astetta, kun pesee koneessa? Ei lukenut tuossa liinassa mitään pesuohjetta...
viewtopic.php?f=12&t=89
60º + hitusen pesujauhetta olen käyttänyt mikrokuituliinoille, kuivausliinoille ja lampaanhanurille, pitää vaan muistaa ettei käytä huuhteluainetta.

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » To Tammi 20, 2011 4:35 pm

Voiko tommosilla paineilma purnukoilla millä saa läppärin näppiksestä pölyt pois kuivata ahtaita rakoja ja esim. tankin korkin paikan vai sisältääkö noi jotain ihme aineita.. esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=32299.

Vastaa Viestiin