Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
rasanmik

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja rasanmik » Ma Elo 10, 2015 9:52 pm

Ei lampaita suositella koneeseen laitettavaksi. Huolellinen huuhtelu hanan alla ja puristelee vain enimpiä vesiä pois. Nykyinen hanska on hyvässä kunnossa, tosin ollut käytössä vasta reilun vuoden, pesut kahden viikon välein. Kuivaus on tapahtunut kylmässä saunassa, hanska roikkumassa naulassa lenkistä, ei ole tarvinnut käännellä.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Elo 10, 2015 10:26 pm

Lammaskinnas kannatta puristaa kuivaksi, EI rutistaa/vääntää kuivaksi niinkuin tiskirättiä. Puristamisen jälkeen tumppu käteen ja hetken ravistella niinkuin koira ravistaa turkkiaan ja lopuksi ripustaa kuivumaan.

Lammaskintaan pesuun moni käyttää kissasaippuaa.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Elo 24, 2015 3:58 pm

Vaikken mistään mitään tiiäkkään niin oon tässä empiirisiä kokeita suorittaneena tullut siihen tulokseen että kun on oikein tuollainen pehmeä ja naarmuuntumisherkkä lakka, joka kiillotetaan virheettömääksi, syntyy tuolla aidolla villakintaalla huomattavasti enemmän marringia kuin mikrokuituisella. Ja tunteehan sen naamaa tai muuta ihoa vasten että villa pistelee siinä missä se nuudelikinnas ei. Toinen osa tuota ongelmaa on tuo hydrofobisuus kun vesi, joka tässä tapauksessa toimii liukasteena, poistuu heti pinnalta. Enpä tiedä onko tässä mitään järkeä mutta taidan satsata itse laadukkaisiin mikrokuitukintaisiin jatkossa.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Elo 24, 2015 4:30 pm

Mistä löytyy laadukas nuudeli, korrek ?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Elo 24, 2015 4:49 pm

Microfibre madness. Tosin en muista onko niillä nuudelia, mutta mikrokuitua kyllä. Shineldiltä saa ainaskin.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Elo 24, 2015 5:01 pm

No tuon tiesinkin. Siellä sellaisella pessytkin. Lähinnä tuohon nuudeliin tartuin.
Itse en oo ikinä noita oikeasti pehmeä pintaisia autoja omistanut enkä liioin pessyt, mutta jos aitoon lammaskintaaseen vertaa niin ei se
Madnessin mikrokuitu ainakaan pehmeämmältä iholla tunnu.

Lassiv

Viesti Kirjoittaja Lassiv » Ke Syys 16, 2015 9:58 pm

On tässä nyt pesuaine tilaus riistäytymässä käsistä, auton pinnottelun yms suhteen. Mietimpä samalla onko joku hansikas hyvä hankinta auton normaaliin pesuun. Olen jo käyttänyt iät ja ajat kungsin mikrokuitu hansikasta. Toiminut erittäin hyvin mutta alkaa olla ehtoo puolella. Tuolta olis tilaus tarkoitus tehdä eli sieltä valikoimista jos on suosituksia: http://www.autonhoitokauppa.fi/pesukintaat-ja--sienet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei mitään erikoisen kallista hakusessa ajattelin vaan kysyä kun täällä varmasti tietoa riittää että mikä noista on järkevin valinta. Ihan käyttöauton satunnaista pesua tehdään eikä minkäänlaista show pintaa tai muutakaan tavoitella :) Lähinnä mietityttää lampaanvilla/mikrokuitu ja niissäkin sitten varmaan vielä eroja hinnan ja merkin suhteen johonkin suuntaan.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Syys 16, 2015 10:03 pm

Jos hinta ei ole este, niin tuosta kestävä kinnas.
http://www.autonhoitokauppa.fi/microfib ... ncredimitt

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Syys 17, 2015 12:04 am

Tuo on hyvä jos tykkää kintaasta. Vastaava pad on vain 15,90€ ja viewtopic.php?f=17&t=4382 Gtechniqin vastaava hanska hieman halvempi myös.

Lassiv

Viesti Kirjoittaja Lassiv » Pe Syys 18, 2015 2:06 am

Kiitoksia vinkeistä. Kyll tuo kinnas omaan käteen sopii paremmin kun sieni/tyyny. Tuo Qtechinq vois olla ihan ok valinta. Luultavasti kestää paremmin omassa käytössä lampaanvillanen on varmaan aika tarkka huolenpidostaan että pysyy hyvänä ja noin käyttöautossa varmaan turha omilla vaatimuksilla :)

Q-tio

Viesti Kirjoittaja Q-tio » Ma Touko 09, 2016 5:51 pm

Otin viikonloppuna ensisavut MM Incredimitistä kahden auton verran, eikä kovasti vakuuttanut. Hyvälaatuiselta vaikuttaa kaiken kaikkiaan saumoista, resoreista ja muutenkin sekä imaisee vettä itseensä melkoisesti, jopa lampaanperseen veroisesti. Kuitenkin peseminen tällä oli kovin hankalaa, jotenkin ei taittunut esim. peilejä pestessä omaan makuun riittävän jouhevasti. Liikkuu kyllä vahaamattomallakin pinnalla vaikkapa nuudeliin verrattuna melko sulavasti ja se varmasti suurin vaikutin tämän hankintaan onkin. Ei tästä lammaskintaan korvaajaksi ole, jääköön pakkiin kuitenkin liukkaripesuja varten.

Klasu81

Viesti Kirjoittaja Klasu81 » Ma Touko 09, 2016 7:17 pm

Mulla oli alkuun samanlaiset ajatukset Incredimitistä, mutta kun olin käyttänyt sen konepesussa niin materiaali pehmeni ja nyt en muuta käytäkään.
Kannattaa käyttää se pesukoneessa ja kokeilla uudestaan...

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
Bad company corrupts

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Touko 09, 2016 9:51 pm

Paranee tosiaan käytössä ajan kanssa.

Wloona

Viesti Kirjoittaja Wloona » Ma Touko 09, 2016 11:37 pm

Itsellä on myös ollut puolitoista kuukautta Incredimitt käytössä ja aluksi tuntui, ettei tuolla saa shampoota oikein vaahtoamaan auton pinnalle jne. Mutta ahkerassa käytössä kinnas on pehmentynyt ja toimii mielestäni mukavemmin. En viitsinyt pestä tuota ennen käyttöönottoa koneessa ja pesujen välissä olen vain huuhdellut sen huolellisesti vedellä ja ripustanut kuivumaan. Harmi kun ei ole tällä hetkellä puhdasta ja ehjää lammaskinnasta, olisi ihan kiintoisaa vertailla noita keskenään.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ti Touko 10, 2016 1:58 am

Ostin uteliaisuuttani tuon incredipadin testiin. Aika soppelin kokoinen käteen ja jos se tuosta käytössä notkistuu vielä niin ihan toimivan tuntuinen laitos.

Petteri
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Petteri » Ti Touko 10, 2016 7:30 am

Olen vuoden päivät pessyt incredimitillä x2 ja padilla. Ovat mainioita laitoksia. Ei ole paluuta muihin.
- Worst Class Shampoo Junkie -

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ti Touko 10, 2016 9:22 am

Bilteman pesukintaassa on ehkä paras hinta /laatu. "ei naarmuta" :)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Touko 10, 2016 5:13 pm

Petteri kirjoitti:Olen vuoden päivät pessyt incredimitillä x2 ja padilla. Ovat mainioita laitoksia. Ei ole paluuta muihin.
Ens kuusa tulee 2 vuotta incremitkintaalla pesua. En ole lammasta kaivannut kertaakaan. Jäi yksi uusi ja hieman käytetty lammaskinnas työttömäksi. Olen ollut todella tyytyväinen tuohon

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ke Touko 11, 2016 6:33 am

Juha U kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Olen vuoden päivät pessyt incredimitillä x2 ja padilla. Ovat mainioita laitoksia. Ei ole paluuta muihin.
Ens kuusa tulee 2 vuotta incremitkintaalla pesua. En ole lammasta kaivannut kertaakaan. Jäi yksi uusi ja hieman käytetty lammaskinnas työttömäksi. Olen ollut todella tyytyväinen tuohon
+1
Viikonloppuna kokeilin lammasta käteen, niin kuivalta koppuralta se tuntui. Ei paluuta lampaaseen :D

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Touko 11, 2016 7:23 am

Tuo carpron pitkäkarvainen itsellä pari vuotta jo ollut käytössä. Voi kyllä suositella, enkä ihan helpolla vaihda muuhun.

Kuva

J-max4

Viesti Kirjoittaja J-max4 » La Kesä 18, 2016 9:36 pm

Onko olemassa hyvää hellävaraista pesuvälinettä joka olisi varren päässä niin kuin pesuharjat? Yksi asiakas tarvitsisi sellaisen kun sillä on korkea chevyn pickuppi. Pessyt tähän mennessä harjalla, mutta kiillotuksen jälkeen se ei enää ole vaihtoehto. Kintaalla sen auton pesu on oikeasti aika hankalaa ja aikaa vievää. Vai tarviiko semmoinen väline itse kehittää?

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Kesä 18, 2016 11:26 pm

J-max4 kirjoitti:Onko olemassa hyvää hellävaraista pesuvälinettä joka olisi varren päässä niin kuin pesuharjat? Yksi asiakas tarvitsisi sellaisen kun sillä on korkea chevyn pickuppi. Pessyt tähän mennessä harjalla, mutta kiillotuksen jälkeen se ei enää ole vaihtoehto. Kintaalla sen auton pesu on oikeasti aika hankalaa ja aikaa vievää. Vai tarviiko semmoinen väline itse kehittää?
Autonhoitokaupalla löytyy pari hellävaraista harjaa.

http://www.autonhoitokauppa.fi/truck--window-brush
http://www.autonhoitokauppa.fi/white-boar-hair-brush

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Joulu 13, 2017 11:05 pm

Onko kellään jo käytössä Incredipad Xl:ää? Mitä mieltä olette koosta verrattuna incredimitiin?

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Maalis 22, 2018 12:48 am

Vähän vanha jo, mutta vastataampa nyt kuitenkin. Vähän kaksijakoinen tuon kokonsa puolesta, kun imee vettä jo niin paljon että muuttuu suht raskaaksi pystypintoja pestessä, eli saa jo pitää kiinni ihan kunnolla. Toisaalta taas juuri siitä syystä luovuttaa kyllä ainetta itsestään isollekin paneelille.

Sisäänajettu

Viesti Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Kesä 29, 2018 5:43 pm

Mitä kinnasta suosittelisitte alle 20€ ? Eli parasta hinta-laatusuhdetta tavoitellaan...

Kinnas tulee aktiiviseen käyttöön, kolme autoa pihassa ja vähintään 2 kertaa kintaalla pestään viikossa...

Onko lammas parempi kuin mikrokuitu, mitä etuja noilla on yms. ?

Pesuaineena käytetään Turtlen Big Orangea ja välillä jos on kiirusta niin BH:n Auto Foamilla vedetään, kun vaahto on auton päällä...

Vastaa Viestiin