Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Modifier
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Kesä 04, 2014 10:30 pm

ONR pesusta en tiedä, mutta Antti/Shineld on mun mielestä tehny kaikki liukkari pesutkin tuolla ja ei ole mennyt miksikään.

Sent from my iPad using Tapatalk.

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Kesä 06, 2014 11:51 am

Kyllähän se kestää ja kestää konepesunkin 60-asteessa. Siksi sellaisen itselleni ostin, koska ei tartte välittää, vaan heittää koneeseen muiden liinojen sekaan.

m3iss3li

Viesti Kirjoittaja m3iss3li » Pe Kesä 06, 2014 1:10 pm

Ko. liina tuli itsellekin viime viikolla ja vaikuttaa kyllä erittäin laadukkaalta!
Käyttis: Seat Leon 1.4TSI -13
#1 shampoo: Malco Verry Berry
#1 vaha: Waxaddict Vitreo

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » Ti Syys 02, 2014 9:40 am

samunoz kirjoitti:Kuinkas tuo Microfiber Madness Incredimitt kestää liuottimia?
Microfiber Madness Incredimitt kestää liuottimia yms.

Tuossa vielä kuva omasta kintaasta, joka on ollut käytössä siitä asti kun nämä minulle saapuivat ensimmäistä kertaa. Yksi kinnas ja olisiko ollut nyt käytössä puolitoista vuotta. Pesty hiilivetyliukkareita, pien- sekä raudanpoistoaineita, autoja joita pestään kerranvuoteen jne.. Kaikki liukkaripesut (APC) kiillotusten jälkeen tehty tällä kintaalla. Auton pesun jälkeen säilytetty mytyssä pesuämpärissä :oops: Konepesuja jokunen tuolla kintaalla takana. Suosittelen kuitenkin huuhtelemaan ja kuivaamaan kintaan käytön jälkeen ;)

Kuva

En ole vielä hetkeen vaihtamassa uuteen pesuvälineeseen.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Justevils

Viesti Kirjoittaja Justevils » La Tammi 10, 2015 9:38 pm

Täytyypä kysästä että rasvaatteko lammaskintaan sisäpuolta laisinkaan? Eikö nahka kastuessaan ja taas kuivaessaan menetä kestävyyttä? Nahkatakin jouduin pesemään niin kovahan siitä tuli ja balsamilla sai uudistettua pinnan ja myös hanskoissa sama juttu... molemmat olleet käytössä muutaman vuos kymmenen

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Tammi 10, 2015 10:39 pm

Mulla on toistakymmentä vuotta käytössä ollut lampaannnahkainen pitkä takki eikä se ole koskaan kovaksi muuttunut pesemällä... Tosin värjättyhän tuo on kun musta on väriltään. Mutta en silti ole itse huomannut ainakaan värjätyissä tuota kovettumista. Toki hoivataan aina putsauksen jälkeen, nykyään Furniture Clinicin Leather Protection Creamilla. Aiemmassa elämässä milloin milläkin.

Kinnasta en ole koskaan rasvannut. Yleensä nakkaan kintaan shamppooämpäriin likoamaan veden ja shamppoon kanssa juuri ennen pesujen aloitusta. Oma perustelu on että karvat pehmenee esipesujen aikana liotessaan sen mitä pehmenevät ja kaikki on mahdollisimman naarmuuntumatonta. Siksipä en myöskään koskaan ole rasvannut kinnasta sisältä, se nahka kyllä pehmenee vedessä sen mitä se pystyy. Eikä sillä kuivuttuaan ole merkitystä kuinka kovaa se on, varastoidaan kuitenkin kunnes käytetään seuraavan kerran.
Sitä en tiedä onko tuossa mun järkeilyssä mitään totuuden jyvääkään mutta olkoot. Kunnes toisin keksin ajatella niin jatkan näin :lol:

peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » La Tammi 10, 2015 11:30 pm

On olemassa vanha sanonta, 'Missä voi sulaa, siellä nahka palaa.' Se tarkoittaa että nahkaa ei saa kuivata liian kuumassa. Se tarkoittaa käytännössä myös sitä, ettei nahkaa voi kuivata kovin nopeasti, sillä silloin käytetään liikaa lämpöä. Eli lampaannahkainen pesukinnas pitäisi kuivata paikassa jossa ilma vaihtuu hyvin ja kinnasta myös välillä möyhennetään. Silloin nahka ei kuivu kovaksi koppuraksi ja samalla estyy se, että kinnas pääsisi homehtumaan. Homehtumisen vaara on melko suuri kun kuivauksessa käytetään matalaa lämpötilaa, eikä ilman vaihtuminen ole riittävä. Kintaan villakaan ei pidä lämpötilan vaihteluista märkänä. Kuivana sietää toki enemmän lämpötilavaihtelua. Sopiva pesu- ja kuivauslämpötila on max 30 astetta.

Foorumilla hyvin tunnettu 'Kissa'- eli marseille saippua sopii villan pesuun. Tosin villa puhdistuu myös tuulettamalla sitä kostella ilmalla ulkona.

Justevils

Viesti Kirjoittaja Justevils » La Tammi 10, 2015 11:36 pm

Ookke.. hyvä kuulla kokemus. Itelläni paksumpi pintanahkasta raapaistu takki jota tulee huollettua niinkuin kenkiäkin... siitä se ajatus lähti että kuinka saisi huollettua lambia.. otetaan foorumista vinkeistä oppia.. ja testataan

tn62634

Viesti Kirjoittaja tn62634 » Ma Touko 04, 2015 1:37 pm

Onko olemassa sellaista pesukinnasta, joka olisi yhdistelmä perinteisestä pesuharjasta ja kintaasta? Eli olisi kahvallinen malli, jossa harjan tilalla olisi karvaa, mikrokuitua tms?
En tykkää läträtä kättä ämpärissä.

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ma Touko 04, 2015 1:54 pm

Näyttäähän noita olevan: https://www.google.fi/search?q=mikrokui ... microfibre" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse olen ihmetellyt että miksei ne kinthaat voisi olla vedenpitäiviä ja vähän pidemmällä varrella niin pysyisi käsi kuivana. Voihan tietysti vetää käteen gummihanskan ennen kinnasta.

tols

Viesti Kirjoittaja tols » Ma Touko 04, 2015 2:17 pm

Kahvallisista malleista ei ole tietoa, mutta itse ostin talveksi http://www.shineld.fi/product/173/micro ... redisponge. Ei tarvinut paljoa käsiä kastella talvipesuissa. Toki nitriliittihanskat on puuhastelujen aikana kädessä. :)

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Touko 04, 2015 2:47 pm

Nitriilikäsineet on so last season. Seuraavaksi tilataan autonpesuun keinosiementäjänkäsineet, jotta käsi pysyy kuivana myös kintaalla pestessä ;)

tn62634

Viesti Kirjoittaja tn62634 » Ma Touko 04, 2015 2:56 pm

Joku tämän tyylinen voisi olla ok: http://www.ebay.co.uk/itm/Plastic-Holde ... 1426755598" onclick="window.open(this.href);return false;

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Touko 04, 2015 6:45 pm

Merkkiä en nyt tähän hätään muista, mutta mulla oli sisäkintaallinen lammashanska. Sillä pysyi käsi kuivana pesunaikana.
Ostinkohan sen Autonhoitokaupasta... En oo varma.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Touko 04, 2015 8:29 pm

Pekellä oli myös joskus semmoinen kumihanskallinen kinnas...eli kai niitä jossain on joskus myyty.

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Ma Touko 04, 2015 9:50 pm

_paffa kirjoitti:Nitriilikäsineet on so last season. Seuraavaksi tilataan autonpesuun keinosiementäjänkäsineet, jotta käsi pysyy kuivana myös kintaalla pestessä ;)
Ja sukelluspuku päälle, happipullolla tietenkin. Kyllä siinä taas naapuri sais ihmetellä. :rolf:

Kiukas

Viesti Kirjoittaja Kiukas » Ma Touko 04, 2015 9:59 pm

Onko mötönetin Flexipads merinovilla kinnas mistään kotoisin?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/604653/F ... rinovillaa

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Touko 04, 2015 10:44 pm

Tuosta Flexipadistä ei oo kokemuksia. Samanlainen kuin Sonuksen kinnas ja se on ollut kestävä.

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ma Touko 04, 2015 11:18 pm

Mulla kesti aikoinaan Flexipadsin kinnas noin puolisen vuotta, ennenku ratkesi joku sauma tosta peukalon luota. Tekijäpoika ois ommellut takas umpeen, mutta heitin roskiin ja ostin erimerkkisen tilalle. Voi olla että mulle sattu vaan joku maanantaikappale.
Tähän asti kokemuksia, että Sonus on hyvä, Bilt-hamberin auto-mitt on hyvä. Microfibre madnessin kintaalla eka kerta pesty ja tuntu olevan ihan hyvä. Vähän erilainen mihin tottunut! :thumb:

juu-zo

Viesti Kirjoittaja juu-zo » Ti Touko 05, 2015 7:12 am

Mulla on pari noita flexipadsin kintaita käytössä ja hyvin ovat kestäneet. Ei moitittavaa siis.

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Touko 05, 2015 7:54 am

Onko täällä muita tuohon carpro:n isoon merinokintaaseen ihastuneita? Minulla on nyt ollut reilun vuoden käytössä ja edelleen erittäin tuuhea ja hyvä pestä. Uusi samanlainen on hyllyssä jo varalla 8-)

http://www.elitecarcare.co.uk/carpro-sw ... 8npt5del54

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Touko 05, 2015 2:37 pm

JUMA kirjoitti:Pekellä oli myös joskus semmoinen kumihanskallinen kinnas...eli kai niitä jossain on joskus myyty.
Tää oli ostettu muistaakseni CYC:stä, merkkiä en muista.
Antti O:lle, minusta nuo "yksipuoliset" on susipaskoja kaikki, tuntuu et aina jättämässä jälkiä joihinkin koloihin kuten ovenkahvat jne. Kakspuolisella karvalla ja mieluiten peukulla on paras. :)
Vaikkakin madness nyt käytössä(on hyvä).
Porsche 911 Turbo & Smart Fortwo Turbo & Skoda Octavia RS Combi
EX Audi TT RS+ & RS3

Muljunen

Viesti Kirjoittaja Muljunen » Ti Touko 05, 2015 5:01 pm

Itse tykännyt kanssa tuosta carpro:n kintaasta, jonka Antti linkkasi. Pyöränkaarien kohdalla otettava varovasti, kun karvat on niin pitkiä.

Itsellä ollut oikeastaan kaikki kunnon kintaat yksipuoleisia ja hyvin niillä on pesut tehnyt.

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Ti Touko 05, 2015 5:43 pm

Kestää.
Minulla on lammaskinnaskin kestänyt nuo tujut Surfex ym. pesut.

E: Kyseessä siis Incredimitt. Viesti katosi jonnekkin?
Viimeksi muokannut Pilder, Ti Touko 05, 2015 5:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Touko 05, 2015 5:43 pm

Mulla on hyvät kokemukset Sonuksen peukkukintaasta kestävä ja hyvä käyttää. Kohta vuoden pessyt incedimitillä ja tykännyt kovasti ja kinnas on ahkeran käytön jälkeen uudenveroinen. Hintalaatusuhde kohdallaan. Tänään tuli Shineldiltä Microfiber madnesin incredisponge, vielä en oo testannut mut hyvältä tuokin vaikuttaa.

Vastaa Viestiin