Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Kesä 03, 2011 3:02 am

Mulla oli tai on yhä 1 Megun kinnas, mutta on päässyt jo sellaseen kuntoon, että uutta pitää tilata. Mitä kinnasta täällä nyt suositellaan? Mulle ois tärkeetä, että kintaan pesu ois helppoa. Toi Megu on ollut minusta ok, mutta eipä ole muista kintaista kokemuksia. Mielipiteitä? :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
janne320d
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:48 am
Paikkakunta: jns

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja janne320d » Pe Kesä 03, 2011 6:55 am

Eipä ole kokemusta kuin sonuksesta,se on ainakin hyvä ja saa suomesta
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Kesä 03, 2011 10:57 am

Mulla on kokemuksia eurowista ja sonüksesta, sonüs on selkeästi parempi.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Kesä 03, 2011 11:02 am

Mulla eurowista ja Dodon wookiesta kokemusta. Dodosta tykkään enemmän. Tosin se pitää käsinpestä ja kuivuttuaan pitää vähän harjailla sitä aina :D

Näistähän löytyy vähän vertailua jo täältä.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Kesä 03, 2011 11:44 am

Itsellä on tällä hetkellä 4kpl (2 käytettyä, 2 uutta) Eurowin peukullista tumppua ja yksi Sonüksen peukuton kinnas.
Paras kolmesta käytössä olevista on uusin Eurowin kinnas ja huonoin Sonüksen kinnas.

Kaikki kuitenkin aivan kelpo lemmikkejä ;)
Sonüksen miinuksena on yhdessä kohdassa oleva karvaton alue, josta nahka on kovempaa, kuin muu kinnas. Tämä ominaisuus tietty vain tämän yksilön ongelma.
Mutta tuo on myös kivikova aina kuivuttuaan ja kättä on lähes mahdoton saada kuivaan kintaaseen. Eli aina huljuteltava kunnolla irrallaan ennen "käteenvetoa" :lol:

edit: niin ja pesu on helppoa. Mä väännän, käännän, puristan ja rutistan juoksevan veden alla ja sen jälkeen laitan käteen ja pyörittelen pisarat pois. Sen jälkeen oskarinoksalle kuivumaan. Joskus, hyvin harvoin, käytän pesuainetta kintaaseen...johan ne shampoossa lilluu muutenkin.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Kesä 03, 2011 4:00 pm

Sonüs peukkukinnas ollut pitkään käytössä ja hyllyssä mulla on niitä lisää.
Vanteille sitten motonetistä bongattu matokinnas, olisko Kentin valmistama.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Kesä 03, 2011 4:46 pm

Minkäs valmistajan tää on? http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=116" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Kesä 03, 2011 5:14 pm

Eurowin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Kesä 03, 2011 5:29 pm

Ketjun aloittajan tapaan olen käyttänyt noita Megun valkoisia mikrokuitukintaita. Tykkään kyllä niistä,parempia mikrokuituisia ei ole tullut vastaan. Joskus se sisävuori vähän ärsyttää, kun menee jotenkin jännästi mutkalle.. Varmaan jossain vaiheessa pitää joku lampaanrutale hommata. En oikein tiedä mikä jarruttaa, ehkä mulla on vähän liiankin neuroottinen halu pestä koneessa aina kaikki pesukamat. Jaksan vain harvakseltaan tukkaa pestä tai kammata niin miten sitä nyt pesurukkasta intoutuisi föönailemaan. No ei vais, en voi olla ikuisesti oman kehitykseni tiellä, pakko sitä on joskus koettaa sitä lammastakin :lol:

edit. Kääk sori, Pekellä olikin ilm. megun lampaanvillahanska? Olen siis yksin tämän "vammani" kanssa :D
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Kesä 03, 2011 5:49 pm

Eurowin peukku kinnas oli aikaisemmin ja sen rikoin tietämättömyyttäni sauna kuivauksella. Ratkesi kämmen puolelta. Tilalle ostin kotomaasta Sonuksen kintaan.
Peukullinen ja kumisella sisähanskalla oleva Eurow tuntui tukevammalta käteen, mutta muuten yleis fiilis
molemmista hyvä.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Kesä 03, 2011 5:59 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti: Kääk sori, Pekellä olikin ilm. megun lampaanvillahanska? Olen siis yksin tämän "vammani" kanssa :D
Kyllä, vain lampaanvilla kelpaa. :D
Mutta pakko kai tilata tuo Eurowin peukkumalli kun muita peukullisia ei ole CYC:ssä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Kesä 03, 2011 7:46 pm

Peke kirjoitti:
Rauhallinen Erkki kirjoitti: Kääk sori, Pekellä olikin ilm. megun lampaanvillahanska? Olen siis yksin tämän "vammani" kanssa :D
Kyllä, vain lampaanvilla kelpaa. :D
Mutta pakko kai tilata tuo Eurowin peukkumalli kun muita peukullisia ei ole CYC:ssä.
Kysäseppä Projetechilta/Jannelta onko sillä miten Sonüksen kintaita hyllyssä. Itellä on Sonüksen lammaskinnas ja tykkään kovasti siitä :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Kesä 03, 2011 8:45 pm

En nyt enää viitsi erikseen tilata Jannelta ku just hain postista paketin, missä oli BH:n Snow Foamia ym. :lol:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Kesä 03, 2011 9:08 pm

Mites olisi tämä?

Avatar
Leksa
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Touko 06, 2011 5:25 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Leksa » Pe Kesä 10, 2011 3:37 pm

Onkos kukaan tuommosta koskaan kokeillu? Hinnan, ja kuvan puolesta ainaki vaikuttas hyvältä.

http://dodoshop.fi/tarvikkeet/Dodo-Juice-Tribble-Mitt

Avatar
Paavo Pesusieni
Viestit: 28
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 3:58 pm

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni » Pe Kesä 10, 2011 4:35 pm

Leksa kirjoitti:Onkos kukaan tuommosta koskaan kokeillu? Hinnan, ja kuvan puolesta ainaki vaikuttas hyvältä.

http://dodoshop.fi/tarvikkeet/Dodo-Juice-Tribble-Mitt
Täältä löytyy kyseinen rukkanen. Hyvin toimii mielestäni, vaikkakin kokemuksia ei hirveästi muista olekkaan. Hanska miellyttävä kädessä mutta ei vedenpitävä. Imee reilusti vettä itseensä ja saa pestyä suuren alueen kerralla.

pasi
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 12, 2010 9:32 am

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja pasi » Su Heinä 10, 2011 7:27 pm

Ns. Aitoja villakintaita on tullut käytettyä sonus ja mothers mallia. Käytössä ei juurikaan ollut paljoa eroa. Mothers tuntui ehkä asteen pehmeemmältä märkänä, mutta onko se hyvä juttu en tiedä.

Synteettisistä on tullut kokeiltua vähän kaikenlaisia ja Pro:n hanskoja olen käyttänyt eniten. Ne ovat ainakin hemmetin kestäviä. Joskus tuli amerikanmaalta näytteeksi kasa välineitä yhdeltä valmistajalta ja siellä oli mukana pesuhanska joka on ollut ehdottomasti parhain mitä olen ikinä käyttänyt. Ei vaan päätynyt meille myyntiin järjettömän hinta/määrä rajoitusten takia.

Kiviharju
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:42 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Kiviharju » Ke Elo 17, 2011 9:16 pm

Meninpä sitten kuivaamaan Eurowin kinnasta varastossa narulla kosteilla keleillä ja sehän vetäisi homepilkuille sisäpuolen nahkapinnan :(
Onko kellään hyvää kikkaa homeenpoistoon, kinnasta vahingoittamatta?
Eihän ne täplät nyt varsinaisesti haittaa, mutta mieluummin sen käteen laittaisi ilman niitä ;) Täytynee tästälähtien kuivailla aina sisällä, ja käännellä välillä välillä ympäri että vuorikin kuivaa...

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Elo 17, 2011 9:33 pm

Pitäiskö sinne tumpun sisällekin joskus vilkaista :D

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Elo 17, 2011 9:34 pm

Ei kait siitä homeesta pääse eroon muuten kuin myrkyillä tai yli 90 asteen pesussa (joka ei ole villakintaalle kovinkaan suositeltavaa)?

Tonise
Viestit: 97
Liittynyt: Su Heinä 25, 2010 10:23 pm
Paikkakunta: 03

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Tonise » Ke Elo 17, 2011 9:41 pm

mielumminhan sitä pihalla pitää niin ei kerkiä viikossa kuivaa kivikovaks koppuraks niinkun sisällä. Tuon jutun kuultua en kyllä uskalla omaani edes kurkata :shock:

Kiviharju
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:42 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Kiviharju » Ke Elo 17, 2011 9:46 pm

Tonise kirjoitti: Tuon jutun kuultua en kyllä uskalla omaani edes kurkata :shock:
Anteeksi, ei ollu tarkotus säikytellä ;)
Eipä tosin olis pitäny itsekkään katsoa kintaan sisään, mutta kun oli vielä niin kosteen tuntunen vaikka lauantaista asti on ollu narulla.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 17, 2011 10:46 pm

Se mitä ei tiedä, se ei satuta... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Kiviharju
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:42 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Kiviharju » Ma Marras 14, 2011 9:57 pm

Kiviharju kirjoitti:Meninpä sitten kuivaamaan Eurowin kinnasta varastossa narulla kosteilla keleillä ja sehän vetäisi homepilkuille sisäpuolen nahkapinnan :(
Onko kellään hyvää kikkaa homeenpoistoon, kinnasta vahingoittamatta?
Eihän ne täplät nyt varsinaisesti haittaa, mutta mieluummin sen käteen laittaisi ilman niitä ;) Täytynee tästälähtien kuivailla aina sisällä, ja käännellä välillä välillä ympäri että vuorikin kuivaa...
No nyt se mun lammas sitten taisi kuolla, ilmeisesti tuon homeen takia...
Peukullisen kintaan selkäpuolelta alkoi lähteä karvaa niin että mukana lähtee nahasta pintakerros. Näyttäisi että tuolla kohdalla olisi tummempi, homeläikän näköinen alue.
Tuon ekan episodin jälkeen olen kuivannut kinnasta sisätiloissa, mutta ei se kauhean nopeasti kuiva kuitenkaan. Sen verran pitkään kosteutta riittää että taitaa homehtuminen jatkua joka pesun jälkeen.
Ilmeisesti olisi otettava uusi samanlainen käyttöön, ja hoitaa sitä vielä paremmin. Ei tuo edellinenkään ole kuin heinäkuussa otettu käyttöön.

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Tammi 13, 2012 12:58 pm

Tilaus lähdössä elitecarcarelle, mitä kinnasta suosittelette?

Tätä katselin, hintaa vaan on ehkä hieman liikaa..

http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-juic ... -fist-.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin