Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
HenriKoo
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 5:52 pm

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » La Tammi 11, 2014 3:58 pm

No perkele. Tässähän täytyy ruveta asentamaan. :good:

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 13, 2014 9:29 am

porsas kirjoitti:ittellä tapana ihan vesi huuhtelu ja kuivaus rei´itetyssä 50mm muoviputkessa jossa toisessa päässä on pieni puhallin(tietokoneesta) ja toinen pääty tulpattu jossa myös reikiä. virtalähteenä on joku vanha 9V laturi jonka löysin nurkista pyörimästä. ei jää kosteaksi ja tallissa on niin s**tanan hyvä btbm tuoksu kun ilma pikkuhiljaa tulee kintaam läpi :good:
Muistakaahan että kintaita/mikrokuituliinoja saa kuivata koneellisesti/kuivumista ei saa "vauhdittaa". Syy tähän on että valmistajat sanoo että kun kuitu menee "liian kuivaksi" (kuivemmaksi mitä menisi ilmakuivauksessa) se alkaa naarmuttamaan pintoja.

On mullakin jossain reikiä täyteen porattu 1,5L limpparipullo mihin pyöräytin aina isolampaan kuivumaan :D Sen nahka kun aina "kovettuu" niin ettei meinaa muuten saada kättä sinne sisälle kun alkaa pesee.
Vain YKSI LSP!

Avatar
porsas
Viestit: 85
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 9:24 am

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja porsas » Ma Tammi 13, 2014 2:28 pm

ei kuivu niin paljon. se tuuletin on 12v ja virtalähde 9v eli kierrokset on todella matalat, se lähinnä siirtää ilmaa kintaaseen. tai sitte oon vaan sammuttanut sen ajoissa.

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Tammi 13, 2014 6:01 pm

Carpron lammaskintaan tilasin loppusyksystä PT:lta ja samalla jäi jo hieman kipeää ottanut Sonuksen lammas ns. välipesukintaaksi. Oon tykänny tosta kyllä, vaikka onkin vain "toispuoleinen". Ehdottomasti pehmeintä herkkua toi on mitä mun autot ikuna saanu. Pysynytkin hyvänä. Märkänä toi pesee aika isoa kaistaa ja siellä auton alemissa osissa pestessä saa pitää silmän kovana, ettei käy mistään ei toivotusta paikasta, kuten renkaasta nappaamassa mukaan paskaa.

JanneJ:llä on muuten Kärkkäisen/Tokmannin metalliset talouspaperirullatelineet kintaiden säilytystarkoituksessa. Sellaset pitää itsellekin hommata. Optimaalinen kuivausasento ja näyttää tyylikkääälle. Ihan peruukkikaupan näyteikkunalle. :D
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Ma Tammi 13, 2014 6:18 pm

Meillä roikkuu kintaat karkkihyllyssä samoissa koukuissa, joihin yleisemmin karkkipussit ripustetaa. Kuivuu sujuvasti, on helposti otettavissa ja näyttääki vielä asialliselta :good:

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Tammi 13, 2014 7:00 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Carpron lammaskintaan tilasin loppusyksystä PT:lta ja samalla jäi jo hieman kipeää ottanut Sonuksen lammas ns. välipesukintaaksi. Oon tykänny tosta kyllä, vaikka onkin vain "toispuoleinen". Ehdottomasti pehmeintä herkkua toi on mitä mun autot ikuna saanu. Pysynytkin hyvänä. Märkänä toi pesee aika isoa kaistaa ja siellä auton alemissa osissa pestessä saa pitää silmän kovana, ettei käy mistään ei toivotusta paikasta, kuten renkaasta nappaamassa mukaan paskaa.
Sama kinnas itelläkin ollut käytössä ja tykkään kanssa kovasti. Joskus kirjoittelinkin samoja ajatuksia, että vähän saa tarkkana olla just helmojen ja pyöränkaarien kohdalla. Mulla on itseasiassa toinen samanlainen vielä muoveissa odottamassa, mutta sen verta hyvänä tuo on kestänyt että voi olla kauankin vielä kääreissään.

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Tammi 13, 2014 9:26 pm

Se tuossa Carpron hanskassa on myös hyvää näihin afrolampaisiin verrattuna, että ne pitkät karvat tunkeutuu paremmin kahvojen alle ja kilvensyvennykseen yms. kunhan vaan pyyhkäsee sinne päin.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Tammi 30, 2014 8:51 am

Harkinnut itsekin siirtymistä nuudelikintaista pitkäkarvaiseen lampaanperseeseen. Jos Erkki kerta tuota Sonusta suosittelee, se varmaan on varsin pätevä. Taidan pistää Jannelta sellaisen tilaten 8-)

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Tammi 30, 2014 9:36 am

Et tuu Antti pettymään. :good:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Tammi 30, 2014 9:52 am

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Et tuu Antti pettymään. :good:
Joo, pistin sieltä tuota ja mr.pink shampoota tilaten kun on tuo toimituskuluton torstai.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Helmi 21, 2014 5:57 am

No niin, nyt pääsee testiin tämä Dodo Juice - Supernatural Wash Mitt aka "The Yeti's Fist" http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-juic ... rers_id=47" onclick="window.open(this.href);return false;
Saa nähdä onko tuo minkäänlainen ku tottunu pesee peukkumallilla.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Antti O » Su Helmi 23, 2014 3:00 pm

Antti O kirjoitti:Harkinnut itsekin siirtymistä nuudelikintaista pitkäkarvaiseen lampaanperseeseen. Jos Erkki kerta tuota Sonusta suosittelee, se varmaan on varsin pätevä. Taidan pistää Jannelta sellaisen tilaten 8-)
Korjauksena vielä tähän, siis tarkoitin CarPro Wool Wash Mitt - kinnasta..

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Helmi 27, 2014 8:02 am

Eilen koeajoin tuon uuden kintaan. On se iso, ehkä turhanki paljon imee vettä. Tollanen 15l ämpäri tyhjeni pesun aikana kun en sitä sen kummemmin puristellut tai valutellut.

Kuva

Avatar
Peksi
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 7:12 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peksi » To Helmi 27, 2014 4:25 pm

Hauskan näköinen hörsäke... :D

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Syanid
Viestit: 354
Liittynyt: La Tammi 14, 2012 11:35 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Syanid » To Helmi 27, 2014 7:49 pm

Jäätävän kokonen! :D kaverilla on mun mielestä meijän hallilla tollanen yeti, ainekin se oli ihan hullun kokoinen verrattuna mun lampaaseen :D
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Helmi 27, 2014 8:08 pm

Tuo on siis CarPro:n kinnas. Eikös Yeti ollut Dodon valmiste ? Itellä kanssa pari tuollaista CarPron kinnasta.

Avatar
Syanid
Viestit: 354
Liittynyt: La Tammi 14, 2012 11:35 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Syanid » To Helmi 27, 2014 9:24 pm

Modifier kirjoitti:Tuo on siis CarPro:n kinnas. Eikös Yeti ollut Dodon valmiste ? Itellä kanssa pari tuollaista CarPron kinnasta.
Joo sori ois pitäny quotea toi peken kirjoittama teksi ku se mainitsi tosta kintaasta! Meni vähän sekaisin noi kaks postausta!
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Maalis 29, 2014 9:15 pm

JUMA kirjoitti:Mulla ollut monta vuotta sama lampaan hanuri. Nyt tänä kesänä sen kunto alkaa olemaan aika finaalissa. Nahka rupeaa repeytymään ja riekiintymään, isompi reikä reunassa, karvat paakkuuntuvat ja irtoilevat. En muista mistä tuon joskus tilasin. Olen yrittänyt metsästää samanlaista.

Kokeilulle tuli eurovin peukullinen, kun fiboltti niitä oli ostanut useamman. En tykännyt. Todella "läsähtänyt", kun kastelee ämpäriin. TUntuu, että omalla kädellä hieroo auton pintaa, kun on niin lyhyet karvat :?:

Shinearamalta sitten tuli purnukoita tilattua ja samalla ajattelin ottaa sitten Dodo Juicen Supernatural YETI-kinthaan.
Tämähän se olikin näköjään, mikä mulla on ollut jo vuosia... :yahoo:

Ei montaa kuukautta (eikä montaa pesua) kestänyt, kun rupesi tämä kinnas hajoamaan. Saumasta/sauman ihan vierestä rupesi repeytymään ja samalla alkoi karvaa lähtemään tuppoina...

Kuva
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva

Kuva
Liekko paskaa tuuria, vai huonosti tehty/käsitelty. Uutta pitäis jostain ruveta metsästämään. Paksua semmoista.
Pitäneeköhän kokeilla tuo hehkutettu incredimitt :?:

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » La Maalis 29, 2014 10:13 pm

Incredimit tai sitten CarPron kinnas. Mulla on tuo CarPron kinnas ja on tuuhea ja hyvä.

Avatar
Gerhard
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 2:27 am
Paikkakunta: Turku

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Gerhard » La Maalis 29, 2014 10:49 pm

Mulla on ollu dodon tribble käytös vuoden verran ja nyt on carpro tulossa tilalle. Dodossa on karvat lähtenyt kämmenen kohdalta mäkeen ja tikkaukset alkaa sanomaan sopimusta irti. Lueskelin kans jostain, että tuo carpro pitäis olla kestävää tekoa. No saa nähdä... :)

Pahimmat paikat on tullu pestyä sillä korrekin kintaalla. Ihan hyvä perus kinnas paskempiin paikkoihin.

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » La Maalis 29, 2014 10:52 pm

Mulla on toinen vuosi menossa ja ei uuttaan kummempi. Tosin mitään liukkari pesuja en tuolla ole tehnyt, mutta tosi tyytyväinen kyllä olen.
Ainut on, että tuossa on niin pitkää karvaa että helmoissa ja lokasuojissa pitää vähän katsoa missä asti ne roikkuu ettei tuu kiskottua kiviä mukaan.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Maalis 30, 2014 7:38 pm

CarPron kintaasta en ite tykkää, koska vain toispuoleinen. Kintaan pitää olla karvaa molemmin puolin. Vai onko noil useampikin malli?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Modifier
Viestit: 2153
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Maalis 30, 2014 7:42 pm

Ei oo kuin tuo yksi malli.

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Maalis 31, 2014 11:27 pm

Itse olen tykännyt Meguiars Lambswool Wash Mitt kintaasta. Melko edullinen ja kestää pitkään. Ensimmäinen kinnas (vähintään viisi vuotta vanha) on edelleen käyttökelpoinen, mitä nyt resori vähän repsottaa. Kinnas on yksipuolinen, toisella puolella on "non-abrasive bug remover" eli sellainen verkko. Mielestäni tuo on hyvä pikupalleroiden ja ruskeiden terva(?)täplien poistamiseen, vähän kuin clay bar. Keltaisessa autossa nuo näkyvät turhan selvästi, eikä aina viitsi pienpoistoaineella lutrata. Pesukinnas-standardeilla ajateltuna verkko varmasti naarmuttaa, mutta en (enää) käytä sitä kuin selvissä ongelmakohdissa. Toinen ongelma on, että verkko tarttuu helposti kiinni paneelien reunoihin ja etenkin mallimerkintöihin. Ajan mittaan on oppinut varovaiseksi, eikä "repeilyä" ole ilmennyt.

Meguiarsin kinnas ei ole varmasti kaikkien mieleen, mutta makuja on monia. Löytyy mm. täältä.

samunoz
Viestit: 4287
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Kesä 04, 2014 10:24 pm

Kuinkas tuo Microfiber Madness Incredimitt kestää liuottimia? Toimiiko ONR pesussa hyvin?

Vastaa Viestiin