Tää oli kiva tieto, täytyy nappaa kun ens kerran tulee asiaa. Eihän tolla shampoon mittauksessa tee mitään, mut esim. AF/APC mittaus painekannuun jne.HTK12 kirjoitti:Biltemasta saa sopivan mitta-astian alle 4€. Tarkoitettu kaksitahtiöljyn mittaamiseen, läpinäkyvä 250ml ja 10ml välein asteikko, joten sopii hyvin noiden mittaamiseen.Vicke-Viire kirjoitti:Herrajestas, tämän luettua on kyllä pakko hankkia jotain tohon annosteluunMenneyt vähän reippaamalla kädellä nää ekat foami tyypit. ( BH AF )
Laimennus-suhteet
-
- Site Admin
Re: Laimennus-suhteet
Vain YKSI LSP!
Tarkoitin näiden kuten BH AF, surfex jne. aineiden mittaukseen kun niitä yleensä painekannusta lasketaan tiukempina seoksina. Varsinkin jos haluaa vahat pois niin saa melko monta lääkekupillista mittailla sitä 1:5 seosta tehdessä. Shampoon mittaukseen mielestäni kätevin on lääkeruisku.Urran kirjoitti:Tää oli kiva tieto, täytyy nappaa kun ens kerran tulee asiaa. Eihän tolla shampoon mittauksessa tee mitään, mut esim. AF/APC mittaus painekannuun jne.HTK12 kirjoitti:Biltemasta saa sopivan mitta-astian alle 4€. Tarkoitettu kaksitahtiöljyn mittaamiseen, läpinäkyvä 250ml ja 10ml välein asteikko, joten sopii hyvin noiden mittaamiseen.Vicke-Viire kirjoitti:Herrajestas, tämän luettua on kyllä pakko hankkia jotain tohon annosteluunMenneyt vähän reippaamalla kädellä nää ekat foami tyypit. ( BH AF )
Minulla on liuotin pesuihin ihan normi 0,5litran mittakannu.
Kahden litran painekannuun 1,5l vettä ja 0,5l surfexia, motoxia jne..
Kahden litran painekannuun 1,5l vettä ja 0,5l surfexia, motoxia jne..
Millaisilla suhteilla olette käyttäneet Motox Tehopesua eri käyttökohteisiin? Itse olen lähinnä käyttänyt ~20% seoksilla vahanpoistopesuissa ja myllytyksen välipesuissa, mutta sopisiko laimeampana jopa sisätiloille? Jos jollain on tietoa/kokemusta aineesta enemmän niin olisi varmaan hyvä lisätä tuonne ekaan postiin tällekin omat rivinsä. Hyvä ja taloudellinen aine mielestäni! 

Laimennus-suhteet
Voi käyttää yhtä laajalti kuin esim surfex hd:tä, aina 1% laimennuksista ylöspäin melkein pintaan kuin pintaan sisälle ja ulos.
Liian tymäkkä seos tietysti vie suoja-aineet yms ja pintaan saattaa jäädä itse pesuainetta (esim sisustan muovien pyyhintä). Puhdastahan tuolla tulee kyllä.
Liian tymäkkä seos tietysti vie suoja-aineet yms ja pintaan saattaa jäädä itse pesuainetta (esim sisustan muovien pyyhintä). Puhdastahan tuolla tulee kyllä.
-
late kirjoitti:Millaisilla suhteilla olette käyttäneet Motox Tehopesua eri käyttökohteisiin? Itse olen lähinnä käyttänyt ~20% seoksilla vahanpoistopesuissa ja myllytyksen välipesuissa, mutta sopisiko laimeampana jopa sisätiloille? Jos jollain on tietoa/kokemusta aineesta enemmän niin olisi varmaan hyvä lisätä tuonne ekaan postiin tällekin omat rivinsä. Hyvä ja taloudellinen aine mielestäni!
Ja sama kysymys Solmasterin AS40:n osalta, eli suositeltavia lantraussuhteita eri käyttötarpeisiinJuuzo kirjoitti:Voi käyttää yhtä laajalti kuin esim surfex hd:tä, aina 1% laimennuksista ylöspäin melkein pintaan kuin pintaan sisälle ja ulos.
- vahanpoisto 20 -30 %?
- kinnaspesu vahauksen yhteydessä 10 %? (Muuhun kinnaspesuun en tätä ainetta aio käyttää.)
Kun en ole vahanpoistoon sopivaa suhdetta purkin päältä löytänyt niin olen laittanut "riittävästi" (=liikaa).
Tätä saa muuten havaintojeni mukaan huuhdella melko pontevasti ja pitkään - ehkäpä johtuen noista vahvoista seoksistani

Jos solmasteria tai motoxia levittää lancella niin, että ois tarkotus vahat pestä pois niin annetaanko seos ruuvi olla vahvimmalla mitä saa?
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Juu, mutta riittääkö se vajaa 10% vahvuus viemään vanhoja? Toinen vaihtoehto on käyttää pumppupulloa levittämiseen jolloin pulloon voi lantrata vahvemman seoksen.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Kannattaako siihen foam lance pulloon laittaa raaka aine ja pistää se säätö vaikka minimiin vai sekottaa pulloon vähä ainetta ja loput vettä? Aineena ValetPRO PH Neutral Snow Foam. Ja paljon tuota raakaa ainetta pitäis kulua yhden farmarin pesuun? Kiitos
-
Raakana vaan ja tarvittaessa säätää nupista.stvw kirjoitti:Kannattaako siihen foam lance pulloon laittaa raaka aine ja pistää se säätö vaikka minimiin vai sekottaa pulloon vähä ainetta ja loput vettä? Aineena ValetPRO PH Neutral Snow Foam. Ja paljon tuota raakaa ainetta pitäis kulua yhden farmarin pesuun? Kiitos
Autoduden sivuilta googlattua:stvw kirjoitti:Kannattaako siihen foam lance pulloon laittaa raaka aine ja pistää se säätö vaikka minimiin vai sekottaa pulloon vähä ainetta ja loput vettä? Aineena ValetPRO PH Neutral Snow Foam. Ja paljon tuota raakaa ainetta pitäis kulua yhden farmarin pesuun? Kiitos
Sekoita aine hyvin ennen käyttöä. Lisää vaahdottimen pulloon 50-100 ml ainetta yhtä pesukertaa kohti. Vaahdottimen pulloon ei ole välttämätöntä lisätä lainkaan vettä. Säännöllisessä pesussa ainetta voi laimentaa vedellä max 1:4. Hae sopivat säädöt vaahdottimesta täyteläisen vaahdon saamiseksi. Levitä vaahto pestävälle pinnalle alhaalta ylöspäin, anna vaikuttaa mahdollisimman pitkään. Älä kuitenkaan anna pesuaineen kuivua pintaan. Huuhtele huolellisesti joko painepesurilla tai vesiletkulla.
Pumppupullolla käytettäessä laimennussuhde on 1:20-1:30.
- Sisäänajettu
Itsellä on Kärkkäisen halpis foam lance ja pitäisi saada mitattua BH AF suhde sopivaksi kesäpesuun, lähinnä pölyä pinnassa ja jotain pientä kuivunutta kuraa. Millä prosentilla lähtisi ja miten tuon saisi säädettyä nupista kätevästi ?
Volkswagen Golf GTE -15
- Sisäänajettu
Tuli eilen pestyä kaksi henkilöautoa Bilt Hamberin Auto-Foamilla ja ensivaikutelma on erittäin hyvä.
Lancena toimi Kärkkäisen 20€ lance ja tuntui ajavan asiansa varsin hyvin. Painepesurina oli Nilfisk C130.2
Pesin ensimmäisen auton n. 2% liuoksella ja vaahtoa ei tuolla prosentilla paljoa tule... Valuu aika nopeasti pois autolta, kyllä se n. 3 minuuttia siinä pysyi, kunnes aloin pesemään. Auton pinnassa oli lähinnä kesäpölyä ja jotain hieman pinttyneempää kuraa.
Laitoin Auto-Foamin suoraan likaisen auton pintaan ilman vedellä pesemistä.
Tuolla 2% ei ihan lähtenyt pinttyneempi lika, mutta pölyt lähti.
Toinen auto tuli pestyä n. 3.3% ja tällä lähti käytännössä kaikki pöly ja tuore siitepöly/mahla. Tällä prosentilla vaahtosi hieman enemmän ja oli nätimmän näköistä.
Hajusta pidän itse kovasti ja foamia meni 1dl/per auto, ensimmäinen auto oli suurehko tila-auto, joten aika nopeasti piti vetää, ennen kuin aine loppui.
Pitää kokeilla hieman huolellisemmalla pesulla ja 4% liuoksella seuraavalla kerralla, katsotaan miten toimii
Jouduin lancen säätönuppia kääntämään yhden kierroksen, jolloin saavutin n.3.3% suhteen.
Lancena toimi Kärkkäisen 20€ lance ja tuntui ajavan asiansa varsin hyvin. Painepesurina oli Nilfisk C130.2
Pesin ensimmäisen auton n. 2% liuoksella ja vaahtoa ei tuolla prosentilla paljoa tule... Valuu aika nopeasti pois autolta, kyllä se n. 3 minuuttia siinä pysyi, kunnes aloin pesemään. Auton pinnassa oli lähinnä kesäpölyä ja jotain hieman pinttyneempää kuraa.
Laitoin Auto-Foamin suoraan likaisen auton pintaan ilman vedellä pesemistä.
Tuolla 2% ei ihan lähtenyt pinttyneempi lika, mutta pölyt lähti.
Toinen auto tuli pestyä n. 3.3% ja tällä lähti käytännössä kaikki pöly ja tuore siitepöly/mahla. Tällä prosentilla vaahtosi hieman enemmän ja oli nätimmän näköistä.
Hajusta pidän itse kovasti ja foamia meni 1dl/per auto, ensimmäinen auto oli suurehko tila-auto, joten aika nopeasti piti vetää, ennen kuin aine loppui.
Pitää kokeilla hieman huolellisemmalla pesulla ja 4% liuoksella seuraavalla kerralla, katsotaan miten toimii

Jouduin lancen säätönuppia kääntämään yhden kierroksen, jolloin saavutin n.3.3% suhteen.
Volkswagen Golf GTE -15
2% on aika laiha seos, 3-4 nurkilla on aika sopiva. Paksumpaan likakerrokseen/suolaan sitten vielä vaikka vartti lisää nupista. Kiirehän tuossa ei tule kun laittaa kerrasta lancen pullon täyteen 

- Sisäänajettu
Joo, lähinnä kesäpölyyn tuota 2% käyttänee...
Sitten kun kunnon likaa pinnassa niin 4% olisi varmaan aika passeli.
Eipä 1l foamia tulisi kiire, mutta ei kehtane käyttää noin paljoa

Kokeillaan, miten 2dl riittää, jos saisi kunnolla pestyä.
Volkswagen Golf GTE -15
Eikai sitä koko pulloa kerralla tarvi käyttää. Antaa aineiden jäädä sinne pulloon odottelemaan seuraavaa kertaa. Itse täytän aina pullon täyteen ja pesen sillä noin 5-8 kertaa.
- Sisäänajettu
Täytän pulloon sen verran ainetta, kun menee kahden auton pesemiseen.
Mitä mieltä olette tuosta, että pesee lancen vedellä joka käytön jälkeen ? Itse annoin täydellä teholla ampua vettä 10 sekunnin ajan, kuten ohjeissa sanotaan...
Ootteko millaisella prosentilla pessyt autoa kesäisin ? Kokeilen tuota 3% tai 4%, mutta onko 4% jo ”turhaan” kevyeen likaan ja pölyyn ?
Kuinka kauan vaahto pysynyt auton pinnassa ?
Mitä mieltä olette tuosta, että pesee lancen vedellä joka käytön jälkeen ? Itse annoin täydellä teholla ampua vettä 10 sekunnin ajan, kuten ohjeissa sanotaan...
Ootteko millaisella prosentilla pessyt autoa kesäisin ? Kokeilen tuota 3% tai 4%, mutta onko 4% jo ”turhaan” kevyeen likaan ja pölyyn ?
Kuinka kauan vaahto pysynyt auton pinnassa ?
Volkswagen Golf GTE -15
Itse ainakin täytän pullon kerralla täyteen, pesen sillä aikani ja täytän taas myöhemmin. Nuppia avaan kesäisin n. 1 kierroksen, ja likaisempiin autoihin 1/2...3/4 kierrosta.
Lancen huuhtelusta oon sen verran huomannut että syksyllä jos viimesellä pesulla ei ole huuhdellut, niin vähän räkimistä on seuraavalla pesukerralla (yli kk. seisomisen jälkeen siis) tiedossa. Tämän takia huuhtelenkin nykyään aina lancen puhtaaksi ihan vaan pyörittämällä pullon irti lancesta, huuhtelemalla n. 10 sec vettä lävitse ja sitten laittamalla pullon takaisin kiinni ja pullo hyllyyn. Nopea toimenpide ja seuraavalla kerralla helppo alottaa taas.
Lancen huuhtelusta oon sen verran huomannut että syksyllä jos viimesellä pesulla ei ole huuhdellut, niin vähän räkimistä on seuraavalla pesukerralla (yli kk. seisomisen jälkeen siis) tiedossa. Tämän takia huuhtelenkin nykyään aina lancen puhtaaksi ihan vaan pyörittämällä pullon irti lancesta, huuhtelemalla n. 10 sec vettä lävitse ja sitten laittamalla pullon takaisin kiinni ja pullo hyllyyn. Nopea toimenpide ja seuraavalla kerralla helppo alottaa taas.
- Sisäänajettu
Näin itsekkin ajattelin, että ei pääse pesuaine ”kuivumaan” tai muuta vastaavaa, jotta lance toimii taas täysin seuraavalla kerralla.
Näin kesäisin on todella ärsyttävä kun pesee auton ja seuraavana päivänä sataa, kun auton päälle kertyy siitepölyä ja muuta, jonka jälkeen sataa ja sade kuivuu, jää pintaan ”pisaramaisia” läikkiä...
Huomenna pääsee jälleen pesemään lancella, on tuo vaan helppoa ja suhteellisen edullista...
Näin kesäisin on todella ärsyttävä kun pesee auton ja seuraavana päivänä sataa, kun auton päälle kertyy siitepölyä ja muuta, jonka jälkeen sataa ja sade kuivuu, jää pintaan ”pisaramaisia” läikkiä...
Huomenna pääsee jälleen pesemään lancella, on tuo vaan helppoa ja suhteellisen edullista...
Volkswagen Golf GTE -15
- Posambique