Koivun siemenet...

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
ek170

Koivun siemenet...

Viesti Kirjoittaja ek170 » Ma Syys 29, 2014 6:58 pm

...nuo mikrokuituliinojen pikkupirulaiset.

Tontin ympärillä, sillä väärällä puolella, kasvaa yhteensä seitsemän isoa ja komeaa koivua. Ne aloittavat siementämisen heinäkuun puolessa välissä, ja se jatkuu edelleen. Koska MF-liinat keräävät itseensä kaiken, niin ne ovat tietysti myös täynnä koivunsiemeniä.

Paljonko koivunsiemenet naarmuttavat pintaa pesun / kuivauksen yhteydessä? Onko kokemuksia?

Samalla ottaisin siemenien poistovinkit kiitollisuudella vastaan. :|

oswald

Re: Koivun siemenet...

Viesti Kirjoittaja oswald » Ti Syys 30, 2014 10:44 am

Mä haluan kanssa kuulla, jos jollakin on vinkkejä, miten nuo siemenet saisi kätevimmin pois mikrokuiduista.. itse olen ihan sormilla nyppinyt pois yksi kerrallaan.

Auton kuivauksessa (ulkona, jossa mahdollisuus puiden roskalle) käytänkin nykyään vain vohveliliinoja (sonus der wunder drying towel), sillä niistä lähtee em. siemenet liinaa ravistelemalla.

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ti Syys 30, 2014 10:50 am

Siemenet lähtee parhaiten moottorisahalla, samalla kannattaa koko tontti asfaltoida niin eivät koivut kasva eikä pirulaiset häiritse enää. :shock:

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » Ke Loka 01, 2014 9:36 am

Vaimo sai hyvät naurut ku luin tän topicin sille ääneen :D Tietäisipä vaan mikä homma niitä on nyppiä niin ei naurattais :lol:
Joskus jäi mammutti ulos vahingossa ja koivuhan oli ehtinyt siementää sitä erittäin laajalti, vieläkin löytyy silloin tällöin siemeniä joita saa sitten nyppiä poies. Onnettomuudesta on kumminkin jo yli vuosi aikaa ja liina on käynyt pesussakin useaan otteeseen.
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

HTK12

Viesti Kirjoittaja HTK12 » Pe Loka 03, 2014 1:54 am

Itse kanssa suosittelen moottorisahaa. Hankit riittävästi olutta ja kaveriporukka kasaan viikonlopuksi. Sitten vaan antaa sahan laulaa niin kohtahan sulla on naapuroston isoimmat polttopuu pinot, eikä siemenet enää haittaa puunaamista. :yahoo:

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Loka 03, 2014 6:51 am

HTK12 kirjoitti:Itse kanssa suosittelen moottorisahaa. Hankit riittävästi olutta ja kaveriporukka kasaan viikonlopuksi. Sitten vaan antaa sahan laulaa niin kohtahan sulla on naapuroston isoimmat polttopuu pinot, eikä siemenet enää haittaa puunaamista. :yahoo:
Jos oikeasti ollaan kaatamassa niitä koivuja, niin samoilla talkoilla sitten kaikki 100m säteellä olevat koivut pitää kaataa!
Nimimerkillä Tontilla ei yhtään koivua, mutta silti MF liinat täynnä siementä ;)

ek170

Viesti Kirjoittaja ek170 » Pe Loka 03, 2014 4:36 pm

hiusnaarmu kirjoitti:
HTK12 kirjoitti:Itse kanssa suosittelen moottorisahaa. Hankit riittävästi olutta ja kaveriporukka kasaan viikonlopuksi. Sitten vaan antaa sahan laulaa niin kohtahan sulla on naapuroston isoimmat polttopuu pinot, eikä siemenet enää haittaa puunaamista. :yahoo:
Jos oikeasti ollaan kaatamassa niitä koivuja, niin samoilla talkoilla sitten kaikki 100m säteellä olevat koivut pitää kaataa!
Nimimerkillä Tontilla ei yhtään koivua, mutta silti MF liinat täynnä siementä ;)
Niin, siis yritin aloituksessa todeta, että: Tontin ympärillä, sillä väärällä puolella,

eli kaatohommista vois tulla sanomista naapureilta :lol:

Wax On

Viesti Kirjoittaja Wax On » La Loka 04, 2014 8:32 pm

Itse huuhtelen auton ennen pesemistä, jolloin karike häviää siitä jonnekin.

Ennen kuivausta pesen auton, jolloin siinä ei niitä fakking siemeniä pitäs olla.

Jos suinkin mahdollista, vältän tekemästä noita juttuja silloin kun sitä tavaraa on ilmassa eniten, siis jokseenkin tuulisella säällä.

Ja jos (ja onhan niitä tietenkin) siemeniä rätissä kaikesta huolimatta on, katson aina rättiin ennen pyyhkimisliikettä, ettei ainakaan siinä kohdassa koivun perintöainesta ole.

Emmää muuta keksi...
/Wax Off

Vastaa Viestiin