Painepesurit II

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Urran
Site Admin

Re: Painepesurit II

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Touko 10, 2016 11:03 am

Toisaalta helvetin harmi et esim. Autotalleihin ei suunnitella varalta isompia linjoja. Mulla meni talossa 1x10mm CU talliin ku ostin sen - piakkoin tarkoitus uusia parilla 22mm PEX putkia. Sit pitäs virtaus riittää jatkossa vaikka uusis painepesurin. Lisäksi 60-asteinen vesi suoraan kierukalta jeesaa esim. Konehuoneen pesua.
Vain YKSI LSP!

Skorppi

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Touko 23, 2016 2:33 pm

Nyt pitäs päivittää pesuria kun Lavori alkoi kiukuttelemaan ja olin jo päättänyt ostaa 1152 Kränzlen, mutta selvisi että sen täytyy olla vaakatasossa pestessä. Tämä vaakatasoratkaisu ei nyt oikein sovi meidän käyttöön, joten olen katellut vaihtoehtona Kärcherin HD 6/13 CX PLUS-pesuria. Onko jollain kokemusta ko. pesurista ja vaikka ihan käytännön vertailutietoa vrt. Kränzle?

Muutenkin jos on kokemusta Kärcher HD-pesureista niin olen kiinnostunut kuulemaan.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Touko 23, 2016 5:15 pm

Mulla on käytössä kärcherin HD 5/15 cx plus, mun autopesu tarpeisiin aivan loistava ostos ja itse arvostan myös sitä että käyttöasento on pystyssä.
Kränzlestä ei kokemuksia.

hoodee

Viesti Kirjoittaja hoodee » Ma Touko 23, 2016 9:57 pm

Nurkkiin jäänyt pyörimään pikkuviallinen vähän tehokkaampi pesuri, Kärcher HDS 2000 super, 180 baria ja 1850 litraa minuutissa. Matamilla on tosin painoakin 280 kg ja syö 3 x 25A sähköä. Kompressorit, kierukka yms. kunnossa, mutta vikaakin on ja pesukahva puuttuu. Jos osto kiinnostaa, niin YV:llä tavoittaa.

Wloona

Viesti Kirjoittaja Wloona » Ti Touko 24, 2016 5:06 am

Mulla on ollut reilu kolme vuotta käytössä muovinen Kärcherin K5.600. Kun vertaan pesutehoa esim tähän videoon, niin tuntuu että tuolla omalla pesurilla saisi noita samoja vaahtokohtia hinkata ties kuin kauan, kun tuossa videossa tuntuu lähtevän vaahdot pois ihan kertapyyhkäisyllä. :shock:

Osaisiko joku kertoa, mitkä asiat tekevät noista pro-mallin pesureista niin paljon paremmin peseviä? Huomasin että tuon oman pesurin spekseissä on ilmoitettu max. 460l/h, paljonhan sieltä sitten normaalisti tulee? :D Tuossa videon pesurissa näkyi olevan 500l/h, eli silti 100l/h vähemmän kuin esim perus Kränzlessä. Mitenhän huomattava ero tuo on käytännössä?

Ihan mielenkiinnosta taas mietiskelen, kunhan aika tuosta Kärcheristä jättää niin olisi tarkoitus ostaa kunnon pesuri. Paras tietysti olisi päästä kokeilemaan käytännössä eri pesureita ja ostaa se, joka tuntuu parhaalta.

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ti Touko 24, 2016 7:33 am

hoodee kirjoitti:Nurkkiin jäänyt pyörimään pikkuviallinen vähän tehokkaampi pesuri, Kärcher HDS 2000 super, 180 baria ja 1850 litraa minuutissa. Matamilla on tosin painoakin 280 kg ja syö 3 x 25A sähköä. Kompressorit, kierukka yms. kunnossa, mutta vikaakin on ja pesukahva puuttuu. Jos osto kiinnostaa, niin YV:llä tavoittaa.
Mitä muuta vikaa löytyy?
Black isn't a color, it's a career.

Astalo

Viesti Kirjoittaja Astalo » Ti Touko 24, 2016 4:16 pm

Mistä kränzle 10 /122 halvimmalla. Kärkkäinen 475 ja ebaystä 440 eli sama tilata kärkkäiseltä. Onko tiedossa jotain halvempaa paikkaa

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Ti Touko 24, 2016 4:51 pm

Missä asut? Itse ostin Konalassa olevalta jälleenmyyjältä. Sama yritys oli sitä mieltä että Kärkkäiseltä ei välttämättä saisi viralliseen takuuhuoltoon mutta olen ennenkin ihmetellyt ettei voi olla niin?

Astalo

Viesti Kirjoittaja Astalo » Ti Touko 24, 2016 4:59 pm

Kajaanissa

tols

Viesti Kirjoittaja tols » Ti Touko 24, 2016 5:34 pm

Itse hain tuolta paikallisesta kivijalkaliikkeestä aikanaan omani ja näyttäisi edelleen olevan verkkokaupan mukaan jokunen kymppi eroa ulkomaan hintoihin (http://tyokalutori.fi/painepesurit/kranzle).

Verkkokaupan puolta ei ole tullut testattua, mutta kyseisen liikkeen kanssa ei ole ollut ainakaan muiden työkalujen takuuasioiden hoidossa minkäänlaista ongelmaa. :thumb:

Mandoliini

Viesti Kirjoittaja Mandoliini » Ma Touko 30, 2016 8:04 pm

Mitäs mieltä arvon raati on tästä laitteeesta?

Tuohon tottakai päälle sitten foam vaahdotin, mutta vaikuttaa hinta/laatusuhteelta aika passelilta?

http://www.bauhaus.fi/painepesuri-karch ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoocee

Viesti Kirjoittaja Hoocee » Ma Touko 30, 2016 8:31 pm

Mandoliini kirjoitti:Mitäs mieltä arvon raati on tästä laitteeesta?

Tuohon tottakai päälle sitten foam vaahdotin, mutta vaikuttaa hinta/laatusuhteelta aika passelilta?

http://www.bauhaus.fi/painepesuri-karch ... ntrol.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ole tietoa minkälainen pesuri tuo on, mutta itse ottaisin tuossa hintaluokassa tämän https://www.agrimarket.fi/Rauta_ja_rake ... g145-plus/" onclick="window.open(this.href);return false; tai siiten tämän http://www.stark-suomi.fi/fi/painepesur ... 10-x---tra" onclick="window.open(this.href);return false;

Jälkimmäisen kanssa olen tehnyt yhteistyötä pari kuukautta ja olen ollut ko. pesuriin tyytyväinen. Tyytyväisyys vain lisääntyi, kun tilasin kaveriksi lancen :good:

Astalo

Viesti Kirjoittaja Astalo » La Kesä 04, 2016 12:30 am

tols kirjoitti:Itse hain tuolta paikallisesta kivijalkaliikkeestä aikanaan omani ja näyttäisi edelleen olevan verkkokaupan mukaan jokunen kymppi eroa ulkomaan hintoihin (http://tyokalutori.fi/painepesurit/kranzle).

Verkkokaupan puolta ei ole tullut testattua, mutta kyseisen liikkeen kanssa ei ole ollut ainakaan muiden työkalujen takuuasioiden hoidossa minkäänlaista ongelmaa. :thumb:
6 tuntia tilauksesta ja paketti oli noudettavissa paikallisessa matkahuollossa. Ei voi kun kehua toimitusnopeutta

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Su Kesä 05, 2016 10:14 pm

Starkilla tarjouksessa Nilfisk E 145.3 - 10 X - TRA 349€

Kuva

Bouma

Viesti Kirjoittaja Bouma » La Heinä 09, 2016 11:16 pm

Kränzle HD 10/122 Omistajat HOX! Onko tuo vakio 10m letku sellasta kova paskaa vai ihan pätevää kumiletkua? Pitkän harkinnan jälkeen tuohon päädyn tuossa hintaluokassa jos se letku OIKEESTI toimiva tapaus.
BMW E91 325d M-Sport - 07

Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93

Astalo

Viesti Kirjoittaja Astalo » La Heinä 09, 2016 11:36 pm

Notkeeta kumipintaista hydrauliikkaletkua on

Visuri

Viesti Kirjoittaja Visuri » Ma Heinä 25, 2016 9:05 pm

Milläs ilveellä kärcher HD 5/15C mallista lähtee suihkuputki pois, että saa lancen kiinni? Jostain välistähän se kierteillä on, mutta ei oma laite niin ei viittiny liika ronskisti alkaa vääntelemään..

Makke

Viesti Kirjoittaja Makke » Ti Heinä 26, 2016 6:20 pm

Visuri kirjoitti:Milläs ilveellä kärcher HD 5/15C mallista lähtee suihkuputki pois, että saa lancen kiinni? Jostain välistähän se kierteillä on, mutta ei oma laite niin ei viittiny liika ronskisti alkaa vääntelemään..
Lähtee siitä kahvan jälkeen heti irti, luultavasti liimattu kiinni jos uusi peli. Pitää vääntää voimalla niin aukee. Jos kuvan kaltainen kahva:
https://www.kaercher.com/fi/professiona ... 01410.html
Tollanen jää jäljelle:
https://www.kaercher.com/fi/varusteet/s ... 54660.html

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Heinä 26, 2016 8:32 pm

Mulla taas katkeaa puolesta välistä, siis siitä missä metallinen suihkuputki loppuu ja alkaa paksu muovi.

Visuri

Viesti Kirjoittaja Visuri » Ti Heinä 26, 2016 9:46 pm

On se hallilla varmaan vuosia ollut, sen verran rähjäsen näkönen peli. Ei siis ihan kuvanmukanen, tuossa kohtia missä suihkuputki menee muovin sisään on samanlainen "grippi" kun muovin ja pistoolin välissä tuossa kuvassa.

Eli tämänmoinen:
http://www.sklepwojcik.pl/zdjecia/Image ... wdysz2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Näin mäkin luulin, että heti tuosta pistoolin päästä lähtisi kiertymään. Mutta tosiaan sekä heti tuossa pistoolin jälkeen, että suihkuputken ja muoviosan välissä on gripit niin ei tiä kummasta nyt lähtis kovempaa vääntämään ilman että hajottais mitään?

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Heinä 26, 2016 9:53 pm

Se aukeaa juuri tuosta kuvan kohdalta, se muoviosa on kiinni siinä suihkuputkessa.

Makke

Viesti Kirjoittaja Makke » Ke Heinä 27, 2016 1:22 am

Näin juuri kuin seatts kertoi. Tuo on erilainen mistä laitoin kuvia. Tuosta mallista ei saa pelkkää kahvaa irti, vaan osa muovia jää kiinni kahvaan ja metalliputki irtoaa sieltä päästä.

Visuri

Viesti Kirjoittaja Visuri » Ke Heinä 27, 2016 2:06 am

Okei, otetaan siis tuo kohta työn alle. Kiitos :thumb:

Visuri

Viesti Kirjoittaja Visuri » Ke Heinä 27, 2016 9:59 pm

Tuosta. Eipä muuten ollutkaan ihan vaan kierrä ja irrota systeemi. Kyllä sai ihan kädet ruvella vääntää, mutta ei se perhana aukene.

Löytyykö tuohon vielä tipsejä? Ei varmaan koskaan tosiaan ole avattu. Liekkö siitä mitään hyötyä jos ruuvailis ruuvit pois ja purkais ne muovit siihen kahvaan asti? Pääsiskö sieltä paremmin käsiks siihen tms?

Makke

Viesti Kirjoittaja Makke » To Heinä 28, 2016 10:29 pm

Kuva

Tolta se pitäisi sitten näyttää avattuna, ei auta mitään vaikka kahvan muovin ottaa irti, menee vain rikki.

Vastaa Viestiin