Hyttysten poisto

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
MakeH

Hyttysten poisto

Viesti Kirjoittaja MakeH » Ke Touko 05, 2010 5:15 pm

Mikä on paras keino hyttysten poistoon keulasta? Savella lähtee, mutta se on työläs. Onko joku hyttysten poistoon tarkoitettu pesuaine toimiva?

Petteri
Site Admin

Re: Hyttysten poisto

Viesti Kirjoittaja Petteri » Ke Touko 05, 2010 6:10 pm

Autoshampoota suihkupulloon ja jotain paperia (sanomalehden tyyppistä) mukaan. Paperi itikoiden päälle ja suihkupullosta shampoota pintaan niin, että paperi on läpimärkä. Märkä paperi ei valu itikoiden päältä pois ja pehmittää ne niin, että lähtee helposti normaalilla pesulla pois. Jopa paineella ilman hinkkausta.
- Worst Class Shampoo Junkie -

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Touko 05, 2010 6:24 pm

..ja jatkossa rutkasti vahaa keulille niin ei tule tämmösiä ongelmia, pesujen jälkeen vähintään Quick Detailingiä. :)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » La Kesä 26, 2010 10:46 pm

Tuli kokeiltua Foamlancea auton keulaan hyttysten poistoon ja toimi tuossa aika hienosti, kun vaahto liotti raadot pois. Toki hyvä vaha kerros varmasti auttoi asiaa, mutta yllätyin positiivisesti kuinka helpolla tuli puhdasta jälkeä.

Pellikka

Viesti Kirjoittaja Pellikka » Ti Elo 24, 2010 7:22 pm

Kannattaa kokeilla würthin pineline hyönteisten irrottajaa. Suihkitaan ötököitten päälle ja hetken vaikutuksen jälkeen esipesuaine päälle ja paineella pesee. Toimii myös matkalla: sumutetaan tuulilasille ja hetken päästä pyyhkijät päälle ja lasinpesuri soimaan. Hyvän vahapinnan päältä itellä kyllä lähteny ihan pineline esipesu ja shampoopesu lopuksi-yhdistelmällä kaikki pois.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Heinä 30, 2012 10:11 pm

Eilisen Hesan reissun jälkeen oli X-trailin keula ja ikkuna tosi siivottomassa kunnossa. Tämänpäiväinen helle +30 astetta iltapäivällä paistoi hyönteiset hyvin kiinni. Noh ensin niittelin heinät ja pöyhin niitä ja illan päätteeksi vielä auton kimppuun. Ajattelin testata BH Af tehon hyönteisten poistoon. Ruiskutin sen lancella pintaan ja muutaman minuutin kuluttua pesurilla huuhtelu. Olin todella hämmästynyt tehosta, sillä ei jäänyt elukoita keulaan. Isot lisävalotkin puhdistui raadoista pelkällä pesurilla. Varasin jo viime syksynä eräältä fiksarilta hankkimani hyönteisliinan kokeiluun mutta laitoin sen takaisin vieläkin käyttämättömänä. Ei tartte mitään
5- itikoista ainetta ostaa(joka kyllä toimii) sillä pullo tyhjeni aiemmin kesällä, johan se olikin 6 vuotta vanha.

Tulipa samalla foamin laiton jälkeen tehtyä sen huuhtelu. Pullo irti ja pari minuuttia vettä pesurilla läpi.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Heinä 30, 2012 11:23 pm

Hyvä jos foami toimii. On meinaan tällä hetkellä auton keula sen näkönen, että siihen on ammuttu splatterikuulia. Ja lisää lienee tulossa loppuviikosta, kun kotiinpäin suunnistaa.

Ja sama tilanne pinnoitetun tuulilasin kanssa, raatojen jämiä lasi täynnä.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Heinä 31, 2012 2:11 pm

Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.

Wolfie

Re: Re: Hyttysten poisto

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Heinä 31, 2012 4:13 pm

maaco kirjoitti:Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.
Tuu käymään tallilla ni saat sipasta flexillä jäljet irti :smile:

Peittoon saat glazella tai vaikka glylin punasella mutta esiin ne tulee silti aina.

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ti Heinä 31, 2012 5:53 pm

Oma mielipiteeni on se, että eniten vaikuttaa se, miten nopeasti putsailee jämät pois, parin päivän sisällä lähtee vielä kohtalaisesti. Toiseksi eniten näyttää vaikuttavan vahapinta, lähtee helposti hyvältä pinnalta. Reissussa käytän pesevää detaileria (mainos: Basics of Bling Detailing Spray) että saa heti raadot pois. Pitempään kuivuneet raadot vaativat saippuavesiliottelua jota foamikin on. Jotkut ötökät sisältävät aineksia jotka palavat auringon avulla viimeistään parissa viikossa lakkapintaan, täytyypä muuten kokeilla noita mikrohiovia primereita että toimivatko noissa.

TeroK

Viesti Kirjoittaja TeroK » Ti Heinä 31, 2012 8:03 pm

Pääsin kokeilemaan n. 4-5% BH autofoamia painepullosta esipesuna, ja viikon aikana kiinni jämähtäneet hyttyset jne. lähti lähes kaikki pois painepesurin avulla ilman muuta mekaanista hinkkaamista. 5 itikoista ainetta olen käyttänyt aikaisemmin samalla noin 5 min. vaikutusajalla ennen pesua ja täytyy todeta ettei ole tehonnut jostain syystä niin hyvin kuin autofoam.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Heinä 31, 2012 8:43 pm

Joo kyllähän se vaikuttaa toki miten pitkään saavat paistua kiinni. Äsken pesin myös volvon, jota ei pariin viikkoon ole pesty. Foamia kierros autoon ja pesurilla pois. Muutama verijälki hiukan jäi näkyviin ja nekin lähti kinnaspesussa pienellä hankauksella pois, sillä foami oli jo liuottanut sen pehmeäksi. Ainakin itse olen aineseen tyytyväinen. Eipähän tarvitse muita aineita enää ostella.

mesenisti

Viesti Kirjoittaja mesenisti » Ti Heinä 31, 2012 9:05 pm

Mulla on otökät lähteny ihan BH:n foamilla ja pesurilla ilman mitään hinkkausta vaikka ois ollu viikon pesemättä. Liekko nokka sitte niin liukas kun on tullu huitastuu pesun jälkeen jonku kerran Auto QD: pintaan.

lohner

Viesti Kirjoittaja lohner » Ti Heinä 31, 2012 11:28 pm

Projectechin Jannelta tilasin Wolfsin The Mask:ia. Testattu ja toimi erinomaisesti. Hyttyset lähtivät pelkällä huuhtelulla. Helppokäyttöistä ainetta, suihkutus keulaan ja peileihin, aine tasoittuu itsestään huomaamattomaksi.

lohner

Viesti Kirjoittaja lohner » Ti Heinä 31, 2012 11:50 pm

No niin, siis maskit päällä enne parveen ajoa :)

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ke Elo 01, 2012 10:21 am

Hyvä kun testasit tuon! Mä oon pyöriny kuin ajokoira paskalla koko kesän, kun oon miettinyt hommaanko tuota vai en. Nyt varmaan pitää..
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Elo 01, 2012 11:38 am

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Hyvä kun testasit tuon! Mä oon pyöriny kuin ajokoira paskalla koko kesän, kun oon miettinyt hommaanko tuota vai en. Nyt varmaan pitää..
Eki joka ei hoppuile heitti kyllä aivan loistavan vertauksen :LOL:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Elo 04, 2012 10:35 pm

Tuossa, kun oli puheena hyttyset ja Foami, niin tein tänään pientä testiä. Muutaman päivän vanha parvi keulassa.
Kuva
BH- autofoam lancella pintaan ja muutaman minuutin odotus.
Kuva
Sen jälkeen painehuuhtelu ja ei jäänyt mitään enää keulaan kiinni.
Kuva

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » La Elo 04, 2012 11:24 pm

Mulla on ollut taas vaihteeksi hieman ongelmia hyönteiskannan suhteen. Laiskuuttani annoin pidemmän matkan ajalta kertyneiden raatojen paistua konepellissä ja niihin ei pystynyt AF ei Surfex eikä muukaan, mitä olisi käsillä ollut. Tai siis kyllähän ne ötökät lähtivät, mutta jälki jäi..joten joutunee myllyllä sipasemaan. Ihan oma vika. Noi perus hyttyset ei musta ole edes pahoja sotkemaan, sen sijaan kaikki ne isommat elävät, joilla on persaus täynnä protskuja ja valkuaista, niin.. :censored:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Elo 04, 2012 11:36 pm

Joo nuo oli vähän pienempiä elukoita ja eivät palaneet kiinni, sillä auto ei ole nyt ollut paljon auringossa muutoin, kun sillä ajetaan. Prestan Bug & tar removerilla olen joskus pahempia hyönteisten jälkiä putsaillut ja se on toiminut ihan hyvin. Sillä kyllä vahakin saa kyytiä.

maaco

Re: Re: Hyttysten poisto

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Elo 06, 2012 11:32 am

Wolfie kirjoitti:
maaco kirjoitti:Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.
Tuu käymään tallilla ni saat sipasta flexillä jäljet irti :smile:

Peittoon saat glazella tai vaikka glylin punasella mutta esiin ne tulee silti aina.

Muuten hyvä, mut mä en asu Lahdessa enää. Unohtunut näköjään asuinpaikaksi. Majailen välil porukoilla Konnevedellä, välillä täällä Espoo/Vantaa-akselilla :D
Parin viikon päästä alkaa Vantaalla työt, niin tänne kait sitten hetkeksi jään.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ma Elo 06, 2012 3:43 pm

Ne ötökänpoistoaineet on näppäriä samoin hiilivetyliukkarit. Vahaturvallisuudesta en mensi vannomaan mut äkkiähän sen keulan uusiksi vahaa.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Elo 06, 2012 4:17 pm

Tuntuis, että hyvä vahapinta (varmaan myös pinnoite) on paras lääke noihin öttiäisiin.
Mulla oli koko keula ja tuulilasi aivan järjettömän pommituksen jäljiltä ja reilun viikon lepäsivät keulassa suorassa auringonpaisteessa (no ei se koko viikkoa porottanut, mutta melkein ;) ).

Eilen levittelin foamin pintaan, huuhtelu ja Supernaturalilla pesu. Ei tarvinnut juurikaan hinkata. Iso osa raadoista lähti painepesurilla jo vaahtoja huuhdellessa, suurin osa sitten kintaalla pyyhkäistessä ja muutama kohta oli, josta joutui pariin otteeseen pyyhkimään. Valoissa oli tiukimmassa.

Ja tuulilasin Gtechniqin pinnoitteesta lähti jäänteet kintaalla helposti pyyhkäisemällä, vaikka mämmit oli pyyhkijöillä levitetty pitkin lasia ja lasi oli tosi irstaan näköinen.

edit. Ja vahan mulla siis Collin 915.

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ma Elo 06, 2012 6:10 pm

Juu, musta kans tuntuu et jos pinta hyvänä niin se on suurin apu siihen ötököiden lähtemiseen. Pesin la auton joka oli kans täynnä kaikkea, viikon satsit oli mukana ja lähti ihan foamilla ja sen jälkeen btbm lampaan persiillä, eikä edes tarvinnu hinkata pahasti. Vahana Bounchers 22 ja lasissa g1.

Tänään työ reissusta kotiuduttua tuntui et kaikki maailman ötökät taas liikenteessä, varsinkin lähempänä kotoa (maaseudulla) pelloilta tuli mattona vastaan kaikkia koppakuoriaisia ja lentäviä. Järjetön pauke ja liiskaantuminen lasiin ja etuosaan, katotaan ku ne on aikansa kiinnittynyt tohon vastikään uusittuun pintaan riittääkö samat metodit :detariler:

pegasus

Viesti Kirjoittaja pegasus » Pe Heinä 11, 2014 11:15 pm

Vanha juttu mutta Bilberry on kova sana itikoiden irrotukseen. Lähtee todella helpolla pois. Tosin vie melko varmasti LSP:n mennessään, mikäli seossuhde "riittävä"

Vastaa Viestiin