Alottelijan kysymyksiä

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
mkk
Viestit: 27
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 1:09 pm

Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mkk » Su Marras 04, 2012 7:32 pm

Tämä on ensimmäinen viestini täällä, joten saattaa olla joidenkin kysymysten puolesta väärässä topicissa.
Olisi tarkotus näiden kurakelien päätyttyä pestä auto vähän paremmin, kun tavallisilla menetelmillä ei tule tarpeeksi puhdasta lopputulosta. Itseasiassa kyseessä on mopoauto ( taidan olla nuorin käyttäjä täällä? ). Oon lukenut täältä foorumilta eri topicceja ja ohjeita, mutta kun en ymmärrä läheskään kaikkea erikoissanastoa niin ajattelin kysyä.
Onko suunnitelmani pielessä, kun ajattelin näin:
1. esipesu Auto-Foamilla ja vaahdottimella, sellainen kun löytyy
2. liuottimella vielä pahimpia paikkoja ( kannattaako muuten jättää normipesujen yhteudessä käyttämättä, syökö vain vahat? )
3. pesu autoshampoolla
4. kuivaus
Vaiheista tästä eteenpäin kysymyksiä:
- Kun tarkoituksena clay barilla käydä mopoauto läpi, niin tarvitseeko ennen tätä pyyhkiä pinnat pien- tai raudanpoistoaineella tai muulla ( millä ) ? Voiko lakkabensiiniä tai tärpättiä käyttää piki- ja likatäplien poistamiseen? En ole ennen clay baria käyttänyt eli mitä pitää ottaa erityisesti huomioon?
- Mikä kävisi liukasteeksi, jos käyttää ihan motonetista saatavaa clay baria vai kannattaako ostaa paketti missä tulee mukana?
- Vaikka mopoauto on vain reilun vuoden vanha niin mustassa katossa näkyy pyörrejälkiä. Onko ainoa keino myllyttää jollain hioma-aineella vai toimisko kliineri tähän? Mikä olisi sopiva aine muuten täysin uudenveroiselle maalipinnalle, en uskalla alkaa ihan omin neuvoin pilaamaankaan, ja miten aineet toimii kun pinta on läpivärjättyä muovia? Samalla varmaan voisi käsitellä muutkin pinnat katon lisäksi vaikka valkoisesta pinnasta ei pesunaarmuja oikein erotakaan.
- Tämän "hionta"-käsittelyn jälkeenkö voi tehdä normaalin vahauksen esim. Autoglymin punaisella?

Eli tiivistettynä neuvot peruspesun jälkeisistä vaiheista olisi paikallaan.
Budjetti ei ole rajaton, joten melko tavallisilla (ja muutamilla) aineilla pitäisi pärjätä, myllytyskoneena on perus motonetin halpis ja sillä pitäisi pärjätä jos ei muita vaihtoehtoja ole.

Kysymyksiä on paljon ja varmasti tyhmiäkin, mutta hyvä jos joku viitsii vastata. :)

Avatar
Mazza
Viestit: 454
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mazza » La Tammi 12, 2013 7:55 pm

Terve foorumille!

Tuli tuossa autoa vaihdettua, italialainen vaihtui 2004-vuoden tähdelliseen. 437tkm ei kovalakassa juuri näy, ainoastaan ilkivallan jäljiltä muutama kaunis naarmu konepellissä. Auto on semmoisessa käytössä, ettei sitä turhaan kannata alkaa hipostelemaan, mutta puhtaana tykkään autoni pitää. Edellisen auton pesumenetelmä oli Pineline-seos sumutinoullosta, huuhtelu, Turtle wax- tai Biltema-autoshampoo harjan kera ja huuhtelu.

Kuitenkin sen verran monta ruplaa tuli Mursusta pulitettua, että josko tuota vähän paremmilla aineilla pesis.

-Onko esim. BH auto-foam jollain tapaa huomattavasti parempaa kuin Pineline tehopesu? Tavara tullaan suihkimaan Bilteman 8l ruiskulla. Painepesuri on käytössä satunnaisesti, muuten mennään letkulla.

-Onko DIY-vaahdotusverkosta jotain todellista hyötyä tuossa ruiskussa?

-Mikä shampoo?

-Mikä vaha tms. sopii hyvin kovalakalle?

Pesuhommiin sentäs ostin Kentin mikrokuitukintaan. Mitään suuria summia ei kannata fiksailuihin kuitenkaan pistää, koska autolla käydään viikottain semmosissa paikoissa, että pohjakosketukset tekee nannaa helmojen maaleille ja kivipöly hioo sopivasti tiivisteiden välistä maalit pois :shock:

Ja hiposteluun menneellä ajalla/rahallahan maalauttaa auton parin vuoden välein :lol:

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tero » La Tammi 12, 2013 9:52 pm

No tervetuloa.

Muutama huomio omasta puolestani, oikeat ohjeet tulee sitten osaajilta :lol:

Pineline vie vahat kun käyttää sellaista seosta että likakin lähtee. Autofoam varmaan turvallisempi ja vaahtoaa paremmin hyvällä pullolla ja vaahdotusverkolla (ei välttämättä DIY-malli, esim PT:ltä saa tilattua foamin mukana pullon vaahdotuspäineen).

Shampoo valitaan tietysti Biggest Shampoo test ever! -ketjusta.

Jos mannelavetilla on vedetty toi liki puol miljoonaa, niin kannattaa harkita kiillotusta (=myllytys) + kestopinnoitetta, vaatii vähän taaloja + vaivaa, mutta on sitten vaivan arvoinen ja helppo hoitoisempikin. Mutta jos päädyt vahaan, niin sun autonhoito aktiivisuus kuulostaa siltä, että laita pitkäkestoinen vaha, esim Collinite 476´s. Vahat tosin ei sitten kestä kovia liuotin pesuja.

Avatar
Mazza
Viestit: 454
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mazza » La Tammi 12, 2013 10:15 pm

Yllättävän hyvänä on maalipinta pysyny, tai sitten tuo on hyvin myllytetty. Paljon parempi tuo on, kuin suht ahkerasti vahailtu ex-Alfa. Alfankin kerran kevyesti myllytin, lisäksi yhden täysin mattaantuneen 127-Fiatin myllyttelin hyvään kiiltoon, ja työautoja (kuorma&paketti) olen myllytelly muutaman kappaleen, joten joku käsitys myllytyksestä on. Tietysti hyvä myllyttäjä tekee sen tietysti monin verroin paremmin. Kyllä minä mielelläni autoa puunaan, mutta tosiaan vastapainona on se, että usein joutuu esim. vauhdilla vetämään isojen, kuraisten auravallien yli tai ajamaan paikkoihin, jossa oksat raapii kylkiä... Kai siihen joku kestopinnoite olis hyvä. Saakohan Oulusta mistään kelvollista autofoamia? Biltemaankin näytti jotain uutta esipesuainetta tulleen, niiden autoshampoo on ainakin hyvää ollu. Tuota BH:ta pitää jostain kokeeksi kyllä ottaa.

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tero » La Tammi 12, 2013 11:07 pm

Mazza kirjoitti:Saakohan Oulusta mistään kelvollista autofoamia? Biltemaankin näytti jotain uutta esipesuainetta tulleen, niiden autoshampoo on ainakin hyvää ollu. Tuota BH:ta pitää jostain kokeeksi kyllä ottaa.
BH AF taitaa olla isommissa kannuissa, eli 3 litraa(?), eli sillä hetken aikaa peseskeleekin. Tilaa semmonen jostain, PT on luotettava suomalainen ja sieltä saat muutamalla eurolla vaahdotuspullonkin, ulkomailta saa sitten mahdollisesti muutaman euron halvemmalla, mutta palvelu ja jälkihoito tuskin vastaa PT:n tasoa.

Mä en dissaa halpis shampoita, ite käytän tällä hetkellä Turtlen BO:a, mutta kannnataa lueskella toi Urkin shampoon testi -ketju läpi. Se kun on meille harrastelijoille tehty vertailuketju, ettei itse tarvi kokeilla kaikkia aineita. Paras shampoo on se missä ei hinta/laatu -suhde tule uniin kummittelemaan ja on ite tyytyväinen puhdistavuuteen/käytettävyyteen/jälkeen/yms. oleelliseen shampoon kohdalla.

Jos sulla on itellä vehkeet kiillotukseen, niin anna mennä. Ja ei ole pakko heti vetästä, voi se kevääseenkin odottaa jos on helpompi silleen! Ehkä Saksan seisoja vaatii hiukan enemmän työtä ku italiaanot, mutta mahtaako toi olla rypistys eikä mikään jos jo vähän kokemustakin?

Mutta jos käyttö on noin rajua, niin ehkä se kestopinnoite vois olla oikea vastaus. Kannattaa lukea vaikka Opticoat 2.0 (hypetys :) ) -ketju.

Viltsu
Viestit: 982
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Tammi 13, 2013 12:14 am

Tervetuloa foorumille!
Mazza kirjoitti:
-Onko esim. BH auto-foam jollain tapaa huomattavasti parempaa kuin Pineline tehopesu? Tavara tullaan suihkimaan Bilteman 8l ruiskulla. Painepesuri on käytössä satunnaisesti, muuten mennään letkulla.
Auto-Foam ja Pineline on eri käyttötarkoituksiin.
Auto-Foam on vahaturvallinen esipesuaine ja vieläpä tehokas sellainen. Pinelinen lukisin taas liuottimeksi/yleispesuaineeksi.
Liittyen Auto-Foamiin ja paineruiskuun: KLIK!
Mazza kirjoitti:-Onko DIY-vaahdotusverkosta jotain todellista hyötyä tuossa ruiskussa?
Ei mielestäni.

Mazza kirjoitti:-Mikä shampoo?
Vaihtoehtoja on paljon, kuin myös mielipiteitäkin.
Vahattujen pintojen pesuun tarkoitetut shampoot jakaisin kahteen eri kategoriaan:

Kategoria 1. Shampoo joka ei sisällä mitään kiiltoa parantavia aineita eikä vahaa.
Tähän ryhmään kuuluu esim. Dodo Juicen Born to be Mild ja Bilt-Hamber Auto-Wash.

Kategoria 2. Shampoo joka sisältää kiiltoa parantavia aineita ja vahaa.
Tähän ryhmään kuuluu esim. Dodo Juice Sour Power ja Chemical Guys citrus wash and gloss.

Sitten on erikseen nano -ja polymeeri yms. shampoot jotka ylläpitävät nano -ja polymeeri yms. pinnoitteita.
Mazza kirjoitti:-Mikä vaha tms. sopii hyvin kovalakalle?
Eiköhän se ole aika sama, että onko pehmeälakkainen vai kovalakkainen. Jotkut pinnoitteet ei ilmeisesti toimi niin hyvin pehmeälakkaisissa kuin kovalakkaisissa. Esimerkiksi Wolf`s Chemicalsin Body Wrapista höpistiin sellaista, mutta ei siitä aiheesta tässä enempää.

Hyviä vahoja, hybridivahoja ja sealantteja taas on todella paljon ja niin myös mielipiteitä siitä, että mikä on paras.
Lähtisin tekemään valintaa näistä sen mukaan, mitä haluaisin tältä tuotteelta. Naarmuja peittävä, pitkäkestoinen, mahdollisimman helppotöinen, hienon pinnan jättävä?
Kaikkea et saa yhdessä purkissa.
Mazza kirjoitti:Pesuhommiin sentäs ostin Kentin mikrokuitukintaan.
Tarkoitatko sellaista keltaista lyhytnukkaista mikrokuitukinnasta? Jos sitä tarkoitat, niin elä hyvä mies sillä auton maalipintaan koske. Itsellä oli sellainen ja kokeilin sitä omaan mustaan vastamyllytettyyn autoon, ei enää ikinä uudestaan... Mukavaa pientä naarmua jätti pintaan :?
Jos et halua vaikka sellaista 15€ tuhlata lammaskintaaseen, niin osta vaikka Motonetistä/Tarjoustalosta sellainen "nuudelikinnas". Ei maksa paljoa ja on huomattavasti parempi kuin tuo Kentin mikrokuitukinnas.

Sitten tuolla mainittiin se kestopinnoite, mutta sitä vain ei kiillottamattomalle pinnalle kannata lähteä laittamaan. Kaikki maalipinnan virheet jäävät muuten alle, eikä sitä pinnoitetta ihan pienellä työllä enää poisteta. Kiillottamaan jos itse lähtee ennen pinnoitusta, niin kannattaa ensin vähän lukea foorumilta itse kiillotuksesta. Se ei ole mukavaa jos on kiillottanut, sekä pinnoittanut auton ja kevät auringon antaessa ensimmäisiä muistutuksia kesästä, iskee pinnoitteen alta hologrammi täytteinen auto...

Avatar
Mazza
Viestit: 454
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mazza » Su Tammi 13, 2013 12:51 am

Mainiota! On se mukava, kun apua saa, vaikkei tavoitteet olekaan samat. (Volvolandiasta sain bännit kehumalla dieseleitä bensafanaatikolle :rolf: )

Nuudelikinnas tietysti. Vieressä oli semmonen toisenlainenkin, enkä sillä kyllä autoa lähtis pesemään.

Mitä tuohon myllytykseen tulee, niin onneksi Tanzanite Blue on melko helppo :shock: väri...
Kuva

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Tammi 13, 2013 10:06 am

Mazza kirjoitti:Mainiota! On se mukava, kun apua saa, vaikkei tavoitteet olekaan samat.
No onhan ne tavoitteet samat, mittakaava/ajankäyttö/talouspolitiikka/kriittisyys lopputuloksen suhteen vaan hieman tuo sävyeroja (ja ite siis hinkkailen parin tonnin räpsyä budjettimeiningillä, ettei tule väärin käsityksiä) :lol:

Ihan siistiltähän toi näyttää kun noin läheltäkin uskaltaa kuvata, mutta jos on liikkeestä tullut, niin ekana täytyy sitten tehdä kunnon liuotinpesu ja katsoa mitä oikeasti sieltä paljastuu fillereiden alta...

Avatar
Mazza
Viestit: 454
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mazza » Pe Tammi 18, 2013 3:16 pm

No nyt on BH AF-pönttö hommattu ja hoitovälineitä uusittu, lisäksi muutamaa vahaa ajattelin vertailla konepeltiin. Kaupasta tarttui matkaan Korrekin kestovahaa ja Simonitz Originaalia, lisäksi hyllystä löytyy ainakin AG:n punaista, Turtlen vihreää nestemäisenä sekä Carsoftin vuosien takaista TM:n testivoittajaa. Milläköhän mäskillä tuota kannattais kokeilla myllyttää? Itseltä ei löydy kuin pönttö AG:n jotain keskikarkeaa.

Viltsu
Viestit: 982
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Tammi 20, 2013 12:29 am

Mazza kirjoitti:No nyt on BH AF-pönttö hommattu ja hoitovälineitä uusittu, lisäksi muutamaa vahaa ajattelin vertailla konepeltiin. Kaupasta tarttui matkaan Korrekin kestovahaa ja Simonitz Originaalia, lisäksi hyllystä löytyy ainakin AG:n punaista, Turtlen vihreää nestemäisenä sekä Carsoftin vuosien takaista TM:n testivoittajaa. Milläköhän mäskillä tuota kannattais kokeilla myllyttää? Itseltä ei löydy kuin pönttö AG:n jotain keskikarkeaa.
Ei mennyt ainakaan pesuaine valinta metsään :thumb:
Mikä kiillotuskone sulta löytyy? Entä laikat? Mitä haet myllytyksellä? Pientä naarmujen poistoa vai täysin naarmutonta pintaa?
Myllytyksen osalta kannattaa lukea tuolta kiillotus osiosta kokemuksia, myllytyksestä, aineista, laikoista jne.

zimo
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 21, 2013 7:43 pm
Paikkakunta: satakunta

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja zimo » Ma Touko 13, 2013 8:29 pm

Terve,olis viikonloppuna vahaus edessä ilman mitään suurempaa hifistelyä.Olis muutama tarkentava kysymys
Varastossa olis bh:n foamia ja washia ja collin 915 ym
Millä sais vanhat vahat(476s) pois tähän asti käyttänyt pinelineä mutta sitä ei löydy enää täältä tuppukylästä,
itsellä on jäänyt varaston nurkkaan lojumaan painepesuriin tarkoitettua turtle waxin yleispesuainetta ja kaupasta löytyisi korrekin tehopesua ja jotain turtlen liuottimia.
Entä tuon vahan levitys kuivalla vai kostealla tyynyllä?
Ja sit olis mahdollisuus saada työkaverilta car-lack68 nano sys carea onko siitä oikeesti jotain hyötyä vai onko ajan haaskausta.

Ja suur kiitokset palsta veljille loistavasta foorumista :thumb:

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Touko 13, 2013 9:21 pm

Ihan Fairya tms tiskiainetta voi käyttää vahanpoistoon.

Avatar
hanta
Viestit: 82
Liittynyt: To Kesä 07, 2012 9:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Touko 13, 2013 11:14 pm

zimo kirjoitti: Millä sais vanhat vahat(476s) pois tähän asti käyttänyt pinelineä mutta sitä ei löydy enää täältä tuppukylästä
Motonetin Motox tehopesu, Solmaster AS40, onhan näitä muitakin bio liuottimia.
zimo kirjoitti: Entä tuon vahan levitys kuivalla vai kostealla tyynyllä?
Kastelee padin ja puristaa sen kuivaksi, jää just sopivan nihkeeks niin ei ime liikaa vahaa itseensä. Näin olen itse toiminut.

maaco
Viestit: 1543
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Touko 14, 2013 6:18 am

hanta kirjoitti:
zimo kirjoitti: Entä tuon vahan levitys kuivalla vai kostealla tyynyllä?
Kastelee padin ja puristaa sen kuivaksi, jää just sopivan nihkeeks niin ei ime liikaa vahaa itseensä. Näin olen itse toiminut.
Sillon kun työkseni vahailin, oli tapana tuohon vahanlevittimeen suihkasta kunnon turaus qd:ta ennen kuin ekan kerran vahaa otti purkista, liukui himppasen paremmin kuin vedellä kostutettu. Onpa kyllä jäänyt nyt toi tapa, kun pitää itse tarvikkeet maksaa :lol:

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Touko 14, 2013 9:15 pm

Itse levitän vahan koko pädille, helppoa. Tommosen triple-foam padin kun leikkaa puoliksi niin helpottuu sen vahan nappaaminen purkista ku purkista, tai no ei ihan pienistä sample purkeista :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 17, 2013 8:53 am

Mä en ollut tommosta kysymystä huomannutkaan välistä. Laitampa oman korteni kekoon.

Janilta hyviä pointteja. Tommosessa kohteessa voi harkita että käsittelee yhden panelin kerrallaan piestä pois (suihkepullolla esim. tärpätti sumuttamalla pintaan, parinkymmenen sekunnin odotusaika ja sumutinpullolla puhtaalle mikrokuituliinalle liina märäks ja liinalla pinnat läpi) ja neutralisoi shampoopesulla perään. Mun mielestä esim. AutoGlymin pienpoistoaine ei oo sen nopeempi kun mineraalitärpätti ja uskon että mineraalitärpätti on jopa yhtä turvallinen ellei turvallisempi, kuin nämä nopeammat aineet. Xyleeni (mitä valtaosa pienpoistoaineista on valtaosin) kuitenkin pehmittää muovia TODELLA paljon (ja muoviahan mopoauto on) koska kaikki sumutinpullon pullotkaan ei sitä kestä vaan sulaa pois (olen kokeillut :D ). Tosin tuo muovipullon sulaminen vei pari päivää aikaa, mutta pehmitti kuitenkin. Se on aika rankkaa tavaraa kuitenkin.

Jos muovit/pinnat on oikeasti käytännössä uudet mutta hieman naarmuiset niin mun mielestä kannattaisi panostaa mahdollisimman hellään kombinaatioon myllytyksen osalta. Omien kokemusten mukaan tommoset muovipinnat on nimenomaan äärimmäisen pehmeitä. Jos motonetin myllytyskone (oletan että rotary/suoravetoinen/"rälläkkämalli") löytyy niin mä suosittelisin kokeiluksi sen kaveriksi esim. Chemical Guysin Hex-Logic Mustaa laikkaa koska sillä saa paineella kivasti leikkauvuuttakin pienten pesunaarmujen poistoon mutta ilman painoa ns. "ei leikkaa ollenkaan" joten viimeistelyn pitäisi onnistua. Siihen kaveriksi jokin äärimmäisen hellä viimeistelyaine kuten Scholl Concepts S30+ tai jos haluaa olla erityisen varovainen niin S40 (tällä ei tosin saada varmaan naarmuja niin hyvin pois). Mä oon testaillut pehmeällä perusmustalla maalipinnalla noita eri aineita ja vaikka Ultimate Compound on monella pinnalla 1-step aineeksi soveltuvaa niin en uskaltaisi mustalle muovipinnalle sillä, ilman sitten viimeistelyainetta. Mutta se on erinomainen kaveri lähimmäisestä Honkkarista/Puuilosta tai vastaavasta esim. ton S40 kaveriksi, jos sillä ei saa riittävästi naarmuja pois :)

CG laikan + Schollin saa esimerkiksi foorumin apupojalta Jannelta, http://www.projectech.fi. Jos et halua koko S30 tai S40 pulloa lunastaa niin uskon että foorumilta löytyy joku kanssafoorumilainen joka voi ostaa sen sun kanssa esim. puoliksi/komeen osaan :)
Vain YKSI LSP!

HenriKoo
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 5:52 pm

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » Pe Touko 17, 2013 5:59 pm

Mä tossa pari viikkoa sitte myllytin oman mopoauton (metalli valkoinen). Oli pesunaarmua ja vähän syvempääkin. Arsenaalia oli flex L602vr, sonüs sfx-2, ja vihree flexihexi. Suurin osa naarmuista lähti, ja kiilto parani huomattavasti, mutta olis se sen "ykkösen" ja oranssin hexin tarvinnu.

Avatar
Dani
Viestit: 6242
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Touko 17, 2013 6:11 pm

Syvemmät tais jäädä? Sen verta pehmeää tuo muovi että herkästi raapii muoviin asti.
Nuo puna/mustat ovat pahimpia, tuntuu että koko mopo on yhtä holoa, semmonen typerä harmaa huntu koko auto täynnä, holoja ne siis eivät ole vaan jotenkin maalausprosessissa tjms. syntynyttä harmautta. Jos noissa on lakkapinta niin tosiaan se on jotain ihan muuta kun kova :lol:
..en tiedä muovinmaalauksesta (tehtaan toimintatapoja) mitään.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 17, 2013 9:30 pm

Toi keskustelu on viel fine mutta jatkossa mopoauton myllytykset sille kuuluvaan topicciin ;)

Tosta: viewtopic.php?f=13&t=2738
Vain YKSI LSP!

HenriKoo
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 5:52 pm

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » La Touko 18, 2013 6:01 pm

Juu huomasin ton mopoautotopicin vasta sen jälkee, ku olin tänne jo vastannu. :oops: