DIY: Vanteet kuntoon!
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
^No eikös ne vanteetkin näin valtaosassa tapauksista ole maalattuja Monesti vielä pehmeellä pulverimaalilla
Mut thanks! Taas yks asia mikä pitää laittaa hankintalistalle
Mut thanks! Taas yks asia mikä pitää laittaa hankintalistalle
Vain YKSI LSP!
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
On on, mutta jos puolien takaa ottaa niin ei ne mikronaarmut kait sielä ketään häiritse?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Sen, mitä tuolla olen päässyt poistamaan, niin loisto laikka. Järki kädessä kaikessa touhussa. Jos nyt niin kauheasti ne sisäkehän mikronaarmut pelottaa, niin vetelee vaan ilmavirran suuntaisesti...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Hienosti on ohjeet totetutettu ja suuntaa antavien kuvien kera
Jos täällä joku jaksaisi tehdä samantapaisen ohjeen KROMIvanteiden kiilloituksesta, en olisi varmaan ainut joka olisi siitä todella kiitollinen
Jos täällä joku jaksaisi tehdä samantapaisen ohjeen KROMIvanteiden kiilloituksesta, en olisi varmaan ainut joka olisi siitä todella kiitollinen
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Jos toffeeta ei hyllystä löydy, niin yksinkertasesti hinkkaa jollain muovisella tarrojen mustan osan irti, jonka jälkeen esim. pienpoistajalla kostutetulla liinalla pyyhkii liimajämät pois. Thats it. Helppohan se on sit vaikka varovasti myllätä, jos pienet jurmut aiheuttaa harmaita hiuksia..
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Kun liima on kuiva (ei minkään näköistä pesu ainetta tai muuta puhdistus ainetta) pitäisi irrota voimakkaasti painaen ja peukaloa liikuttaessa. Tämän jälkeen kaikki ei varmaan irronnut niin voi ottaa joko pien poisto ainetta tai jarru kliineriä. Näillä aineilla itse olen saannut tarra painojen liimat pois vanteista
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Paitti jos liimoja on paljon, ni peukun pää on kyllä hellänä operaation jälkeen mutta lähtee toki ja eri painoissa eri liimat.
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Aika hyvin totelleet peukaloa kaikki liimat kaiken näköisistä painoista pois lukien tietenkin raskaan kaluston painot.
Työ maalla sesonki aikaan muutaman hassun vanteen painottanut ja peukaloa käyttänyt vanhojen liimojen poistoon
(Olen regas asentaja ) olisi kiva saada vinkkejä joilla liimat saa nopeammin pois vanteista ja säästää peukaloita. Ilmeisesti tämä toffeelaikka on hyvä mitenkäs naarmut?
Työ maalla sesonki aikaan muutaman hassun vanteen painottanut ja peukaloa käyttänyt vanhojen liimojen poistoon
(Olen regas asentaja ) olisi kiva saada vinkkejä joilla liimat saa nopeammin pois vanteista ja säästää peukaloita. Ilmeisesti tämä toffeelaikka on hyvä mitenkäs naarmut?
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Sama vika Rahikaisella (rengasasentaja)
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
SPOILERSPOILER_SHOW
Hartiza-"]Sama vika Rahikaisella (rengasasentaja) :lol
Kohtalo toveri,täytyy ottaa jutuksi työmäällä tuo toffee laikka
Kohtalo toveri,täytyy ottaa jutuksi työmäällä tuo toffee laikka
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Biltemassa ne myy tuota HIEMAN eri nimellä kuin millä se yleensä tunnetaan.
Joten kannattaa etsiä hyllyjen välistä "tarrojenpoistolaitetta"
Joten kannattaa etsiä hyllyjen välistä "tarrojenpoistolaitetta"
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Kuumailmapuhaltimella kun lämmittää, niin lähtee painot ja liimat kivuttomasti. Pitää vain luottaa maalin lämmönkestoon. Jauhemaalatut kestää ainakin.
Eikä sitä vannetta nyt ihan punahehkuun tarvitse lämmittää.
Eikä sitä vannetta nyt ihan punahehkuun tarvitse lämmittää.
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Toffifeellä kannattaa tosiaan varovasti ajella, itse joskus koitin ja maalithan sillä läks välittömästi Kun kaikki puhui siitä turvallisena työkaluna yms, niin surutta annoin painetta ja siinä tulos! Noh huonokuntoset vanteet oli muutenkin joten ei suurta äxidenttiä
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Ei sillä toffeella mitenkään kovin helppo ole maalipintaa tuhota, parista hinausautosta tuli poisteltua teippaukset. Toinen oli vieläpä erittäin hyvässä maalissa, ei montaa kertaa pesty maalauksen jälkeen. Ainoastaan toiseen, joka oli auringonpolttama punainen, sain oveen pienet jäljet - nekin lähti siinä vaiheessa kun myllytin koko auton. Ja kysehän ei ollut mistään muutamasta tarrasta, vaan ympäriinsä teipatuista Falckin autoista.
Oleellista on huolellinen esipesu ja matalat kierrokset!
Toffeella minä painojen teipitkin poistan.
Oleellista on huolellinen esipesu ja matalat kierrokset!
Toffeella minä painojen teipitkin poistan.
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Hmm matalat kierrokset.. Olisko mulla syynä ollut paineilmavinku, kierrokset huitelee varmaan siellä 3000rpm tietämillä
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Noitakin tietysti erilaisia mutta eikös noissa vinguissa yleensä kiekat oo siellä 20-25k rpm
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Tavallinen sähköporakone on tappikierroksilla liikaa. Heittäisin että alle 1000rpm, eli akkukonekierrokset on sopivat.
Edit: ihme ettet räjäyttäny sitä laikkaa, laikassa lukee muistaakseni max. 2500rpm ja jos perusvingulla pyöritit, niin kierroksia oli ~10-kertanen määrä
Edit: ihme ettet räjäyttäny sitä laikkaa, laikassa lukee muistaakseni max. 2500rpm ja jos perusvingulla pyöritit, niin kierroksia oli ~10-kertanen määrä
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Noo.. Ei kaikki voi mennä putkeen, ei edes joka kerta
Re: DIY: Vanteet kuntoon!
Tuolla tulee kyllä itsekin paljon poistettua teippejä vast. maalipinnoilta ennen pohjien tekoa maalauksiin. Nopeaa ja vaivatonta... En nyt suoranaisesti kuitenkaan suosittele nuoren detailerin salkkuun ensimmäiseksi työkaluksi tarrojen poistoon ennen myllytyksiä...
Kaikki liha tottelee kuria...