Testi: Trim & Tire

Käyttäjien tekemät testit
Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Maalis 06, 2011 10:12 pm

Vihdoin ja viimein pääsin testaamaan haltuuni saamiani tuotteita. Lopulliseen testiin otettiin mukaan aineita seuraavasti:

Maalaamattomat mustat listat:


Zaino Z-16 Z
Gtechniq C4 Permanent trim restorer
Ultima Tire & Trim Guard Pluss U
FK 108AS F
Chemical Guys New Look Trim Gel N
Megun Hyper Dressing MH
Megun gold class trim detailer MT
Jotain hyttysmyrkkyä ??? ?

Renkaat

Zaino Z-16 Z
Ultima Tire & Trim Guard Plus U
FK 108AS F
Chemical Guys New Look Trim Gel N
Megun Hyper Dressing MH
Swissvax Pneu S
Megun gold class trim detailer MT
Jotain hyttysmyrkkyä ??? ?

Liikkeelle lähdettiin oman vuoron odottelulla, josta voi lukea katkelman tuolta bongausketjusta... :lol:

Auto oli taas sen näköinen, että ensin kunnon pesut Bilt-Hamberin autonpesuaineilla. Painopisteenä renkaiden puhtaaksi saaminen.

Kuva

Renkaat pestiin Bilt-Hamberin Surfex HD:llä, välillä kokeiltiin vähän IronX:ä ja lopuksi tymäkkä liuos SHD:ä ja harjaa. Tämän jälkeen vielä IPA pyyhintä, jotta kaikki alueet olisivat mahdollisimman puhtaat testiä varten.

Kuva

Kuva

Kuva

Takarenkaat ovat sopivasti pari viikkoa vanhat ja eturenkailla on ajettu jo parit talvet. Testialueina toimivat listatkin olivat sopivan karussa kunnossa.

Kuva

Testialue osioitiin ja tuotteen heitettiin pintaan. Tasapuolisuuden vuoksi kaikkia aineita laitettiin vain yksi kerros!!! Kaikkia muita aineita käytettiin laimentamattomana pl. Megun hyper, josta tehtiin 1:3 seos. Heti levittämisen jälkeenhän kaikki näyttivät ihan samanlaisilta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pari sivulistaa saivat myös käsittelyn

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Renkaat osioitiin myös testiä varten ja vanteisiin pienet merkinnät.

Kuva

Kaikki aineet näyttivät heti levittämisen jälkeen suht samanlaisilta pl. Pneu, joka pamahti lähes heti samettisen mataksi...

Kuva

Kuva

Huonossa hallivalaistuksessa ei oikein saa kuvattua kunnolla eroja, joten tässä vaiheessa kassan kautta ulos. Vaikka kuinka varovasti ajaisi, niin tällä kelillä ei kastumiselta vältytä...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hyttysmyrkkyä ja Zainoa...

Kuva

Listaa ulkovalaistuksessa...

Kuva

Hetken mietiskelyn jälkeen päätin ajella kotia ja jatkaa tutkiskelua siellä. Varovainen huuhtelu vedellä ja vielä varovaisempi kuivaus "töpöttämällä". Noh, kello oli jo sen verran, että aurinko päätti mennä nukkumaan ja ulkona alkoi hämärtää kaiken lisäksi, joten vieläkään ei lopullisia kuvia saanut aikaiseksi. Jotain kuitenkin.

Kuva

Voiko olla, että kaksi ainetta alkaa antautua heti? :shock: Uskottava se on, kun muut ovat pysyneet hyvin pinnassa...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Taas hetki mietiskelyä ja lopputulemana huomisen odotus. Päätin, että vaimo saa käydä aamulla mutkan töissä, jonka jälkeen tehdään loppukatsaus. Jotain kuitenkin aineista tämän päivän osalta.

Koostumukseltaan Megun molemmat aineet, Zaino sekä FK ovat hyvin samanlaisia. Maitoisia litkuja, joiden käsittelystä joku tykkää. Itse en! Pneu on vähän saman tyylistä, mutta kuitenkin kiinteämmän oloista.

Ultima ja NLTG ovat molemmat kirkkaita ja geelimäisiä. Ultima kuitenkin juoksevampaa. Omasta mielestäni helpompia käsitellä, eivätkä jätä niin helposti laikukasta pintaa, niin kuin aikaisemmin mainitut.

C4 ja Danin antama "hyttysmyrkky" ??? ovat molemmat kirkkaita nesteitä ja helppoja käsitellä. Samoin jälki on tasaista. ??? on kuitenkin hieman liisterimäisempää.

Lopullista arviota en anna vielä kiillon osalta, mutta jotain havaintoja heti levittämisen jälkeen. Pneu on ainoa edellämainituista aineista, jonka jäljiltä rengas muuttuu heti samettiseksi. Erittäin miellyttävä aine käyttää ja jälki takuuvarman miellyttävä.

FK 108AS on ensivaikutelmalta joukon toiseksi samettisin. Aavistuksin kiiltävähkö levittämisen jälkeen, mutta muuttuu hyvin nopeasti samettiseksi. Eli toimii!

NLTG on ehkä joukon toista päätä. Levityksen jälkeen kiiltää kuin hullun mulkku, mutta tasoittuu kyllä ajan myötä. Tämän huomasin ajaessani kotiin ja siksi haluankin tutkia tulosta huomenna uudestaan.

Loput aineet menevät johonkin siihen välille. Kaikki ovat kiiltävähköjä levityksen jälkeen, mutta tasaantuvat kyllä ajan saatossa.

Listojen käsittelyn osalta kaikkien aineiden jälki on hyvinkin samanlaista levityksen jälkeen. Jokainen palauttaa tummuuden listaan, mutta kesto onkin sitten eri asia.

KESTO on ehkä kuitenkin tärkeämpi ominaisuus tässä testissä. Tai ainakin listojen osalta on. Kaikkihan näyttävät hyvin samanlaisilta levityksen jälkeen, mutta osa alkoi jo näyttää huolestuttavia piirteitä saman päivän aikana. Tätä osa-aluetta tarkkaillaan tiukasti seuraavien viikkojen aikana. Melko selkeitä olettamuksia sen osalta on, mutta niitä on turha alkaa tässä spekuloimaan. Kyllä ne selviävät ajan myötä.

Huomenna palataan loppukommenttien ja kiitosten osalta!!! 8-)

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Maalis 06, 2011 10:27 pm

Hyvältä näyttää, hyvältä näyttää :)
Tuo Megun HD on tosiaan siitä jännää, että esim sisustassa toimii todella näppärästi, mutta ulkomuoveissa olen huomannut samaa mitä sullakin jo noin piakkoin. Harmaantuu aika äkkiä. Tosin tämäkin riippuu hyvin pitkälti muovista, mersun peilien kuorissa esimerkiksi on pysynyt viikkoa kahta, listoissa päivää kahta ja molempiin käytetty tuota nimenomaista 1:3 seosta :lol: Kuvauksen ajaksi renkaisiin kivaa kamaa. Raakana en ole kokeillut mihinkään, ihan mielenkiinnosta voisi sitäkin testata jossain välissä omaan.

Tuloksia odotellessa :)

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Maalis 06, 2011 10:44 pm

Hyvä testi hei!

Loistavaa duunia, tätä mielenkiinnolla odotetaan.
Itseäni kiinnostaa kyllä juuri rengaskiillokkeissa nuo kestojen erot.
Mitä olen ymmärtänyt niin Zaino ja Swissvax olisivat juuri tässä hyviä...

Toisaalta kiinnostaa myös hemmetisti, että onko C4 sen valtavan rahapinon arvoinen.
Se tosin selviää sitten vasta huomattavasti myöhemmin. Sillä jos ei puolta vuotta pysy, niin enpä tiedä...
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Maalis 07, 2011 1:06 am

Hyvä ja erittäin mielenkiintoinen testi!
Saas nähdä miten ??? -aine pärjää, semikutina persvaossa on se ettei se kestä kun hetken pinnassa kiinni..no aika näyttää.
Loistavia kuvia ;)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 07, 2011 7:54 am

Hieno testi! Tulosta kiillon osalta osasin vähän povatakkin. FK ja Pneu meni mun veikkauksissa just niille palleille, mihin kuvittelinkin.

Pari Kyssäriä Hyndelle;
-Kiillotitko pinnat MF:llä pari minaa levityksen jälkeen? IMO FK on liian kiiltävä jos ei kiillota, mut kiillotuksen jälkeen muuttuu heti samettiseksi :)
-Millä levitit? Itse levitän brushilla niin tulee tasaisesti. Sen voi periaatteessa laskea miinuspisteeksikin kun on tommosta "maitoa" ja _joutuu_ levittämään brushilla ;)

Ota muuten ihmeessä beading kuviakin kestotestiä seuratessa. Ainakin FK on jännä siitä, että siinä helmeilee vesi :)

Toi Pneu kiinnostaa kyl kokoajan enemmän. Mitä noista kuvista katoin niin just täydellinen.

Jotenkin mulle ei vaan mahu kaaliin miks jonkun mielestä on siisti että rengas näyttää siltä kun sen pintaan olis vedetty vaseliini. Kun eihän se missään olosuhteessa ole sen näköinen.
Vain YKSI LSP!

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Maalis 07, 2011 8:40 am

Kiitoksia hienosta testistä. Toi CG vähän asettuu kyllä :) Vaatii myös vähän MF, että saa sen innokkaimman hohdon siitä pois.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 07, 2011 10:16 am

Vai että beanding kuvia... :lol: No ilman muuta otetaan. Sattumalta otin eilen ensimmäisen kotiin päästyäni, niin tässäpäs sitten lähtökohta niille beading kuville. Eli vähän näytettiin pesuria. C4 oli oma lukunsa (ei siihen paljon mitään meinannut jäädä) Megun trim oli kuin magneetti ja loput näyttivät suht samanlaisilta Ultiman kanssa, eli helmeilivät...

Kuva

Nyt voisi muutaman sanan noista metodeista laittaa vielä, kun niitä kyseltiin. Eilen jouduin kirjottaan tämän kahteen kertaan, kun tein jotain vitun mystistä ihan stoorin loppupuolella ja... no jokainen arvaa miten kävi... :evil: Sellainen otsassa ettei muusta väliä!!! Sen verran opin siinä, että tuota Esikatselua voi käyttää sopivasti välitallennuksena... :lol: Ihan sama mitä tekee, niin siirry sivu taaksepäin napilla pääsee aina siihen tilaan, mitä on viimeksi esikatsellut. Suosittelen ahkerasti esikatselemaan!!!

Eli kaikki pinnat pestiin mahdollisimman huolellisesti ja pyyhittiin vielä IPA:lla, jotta saatiin pinnat varmasti puhtaiksi. Levitin kaikki aineet mahdollisimman huolellisesti noudattaen valmistajan ohjeita ja ihmisten hyväksi kokemia vinkkejä. Levittämiseen aina puhdas tuote!!! Ei koskaan kahta levitystä samalla levittimellä. Levittämiseen käytin polybrusheja (näitä löytyy tuolta Keravan detailing mekasta, Honkkarista), renkaaseen tarkoitettuja levittimiä ja puhtaan uuden pesusienen leikkelin vielä kaveriksi. Näillä sai tasaista jälkeä kaikkien aineiden osalta.

Pinnat pyyhin mikrokuituliinalla hetken kuivamisen jälkeen, jotta tulos olisi mahdollisimman tasainen. Noiden listojen osalta mikään aine ei muuta tuota listaa mataksi, koska listan koostumus on mallia kova ja kiiltävähkö, vaikkakin "rypyläinen". Eli siinäkin suhteessä armoton tuon kiillokkeen osalta. Renkaissa tilanne tietysti täysin eri ja siellähän niitä eroja sitten onkin.

Iltapäivällä, kun vaimo tulee töistä autolla, niin huuhtelen ja tutkailen taas tilannetta. Sen jälkeen auto lähtee viikoksi työreissulle ja ensi viikonloppuna taas pesua ja tutkailua. Viikon työreissunjälkeen taitavat ensimmäiset aineet olla takanatulijoiden tuulilaseissa... :lol:

Laittakaa ihmeessä kysymyksiä ja ehdotuksia, niin parhaan kykyni mukaan pyrin niitä tässä matkalla toteuttamaan. Ja aina saa antaa palautetta!!!! Muuten nämä eivät kehity ikinä!!!

- Henkka -

PS: Suuret kiitokset seuraaville vaivannäöstä ja tuotteiden toimittamisesta testiin. Ilman teidän apua ei näitä testejä synny!!! Oli näistä sitten hyötyä tai ei... :?

DANI
URRAN
WOLFIE
TKE_
MIKKO>
POSAMBIQUE
JANNE
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
jallu
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 11:35 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja jallu » Ma Maalis 07, 2011 11:09 am

Hyvä testi, mullahan ei ole mitään aineita muovinhoitoon, tosin kohteitakaan ei paljoa ole, rekkarikilven kehykset, peilien alaosat ym.

Tarvii varmaan harkita...

Mites mahtaa olla tuon Pneu:n riittoisuus?
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 07, 2011 11:30 am

Riittoisuudesta sen verran, että aineesta riippumatta kestävät isältä pojalle. Olettaen siis, että pysyy myös pinnassa... :lol: Riittävät toki pitkään, vaikka joka päivä laittaisi, mutta sitä nyt ei kukaan jaksa tehdä.
Kaikki liha tottelee kuria...

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ma Maalis 07, 2011 12:17 pm

Kiitokset Hyndelle!!

Käyttäjän testit ja lausunnot on hieno juttu,kaskun mainokset on aina mainoksia ;)
Ja vaikka kuvatkin on mukavia minä annan aina suuremman arvon sille mitä asiantunteva testaaja sanoo. Sillä kuvaajia ja kameroita on joka lähtöön.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 07, 2011 10:11 pm

Päivä 2

Niin kuin lupasin, vaimo kävi tänään töissä autolla ja sen jälkeen pesasin hyvin kevyesti renkaat ja auton persuksen todella laimealla Bilt-Hamberin autofoamilla ja huuhtelin painepesurilla. Halukkaille beading kuva, mutta eipä siinä kisassa ole enää mukana kuin C4 ja Ultima...

Kuva

Kuivailin varovasti renkaat ja otin muutaman uuden kuvan verrokiksi eilisestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuivailujen jälkeen kuva myös testilistasta. Melko masentavaa pl. Ultima ja C4... :roll:

Kuva

Tämä testi on nyt kestänyt kokonaiset kaksi päivää ja jonkinlainen käsitys ja ajatus väkisinkin noista tuotteista tulee. Seuraavat ajatukset ovat siis kirjoittaneen henkilökohtaisia näkemyksiä kokemastaan.

Ensinnäkin testikohteella on varmasti merkitystä tuotteiden käyttäytymiselle, näölle, kestolle jne. Itse näen tämän kuitenkin seuraavalla tavalla esimerkiksi noiden muoviosien kohdalta. Nuo Bemarin listat ovat erittäin haasteelliset kiillokkeille listojen materiaalista ja sijoituskohteesta johtuen. Listahan on siis sellainen kova ja kiiltävähkö, mutta röpelöinen. Joku toinen vastaava matta muovinen osa imee ihan eritavalla ainetta itseensä ja aine kuin aine pysyy siinä paremmin ja pitempään. Lisäksi tuo lista on autossa sellaisessa paikkaa, että auton aerodynamiikasta johtuen ulkoilman suolat, hiekat ja ties vaikka mitkä suorastaan raiskaavat sitä. Näenkin, että edellisistä johtuen tässä testissä on riittävän haasteelliset lähtökohdat noille aineille ja eroja alkaa muodostua hyvinkin nopeasti.

Renkaiden osalta on hyvä muistaa, että kun katselette kuvia, niin Goodyearit ovat uudet renkaat ja Continentalit vanhat. Tämä osaltaan antaa anteeksi osalle tuotteista.

Omat ajatukseni aineista ovat seuraavanlaisia parin päivän kokeilujen jälkeen. Minusta nämä tuotteet voidaan jakaa kolmeen kastiin.

Top tuotteet, joissa on sitä jotain:

C4 (tätä ei voi ehkä verrata noihin muihin)
Swissvax
Ultima

Perustavaraa, jotka eivät juuri poikkea suuresti toisistaan

Megut
FK
Zaino

Jotain siltä väliltä aiheuttaen uudelleen kokeilemisen haluja

CG NLTG
???

Niin kuin aikaisemminkin kirjoitin, ja kuvista huomaatte, niin renkaiden osalta kaikkien kiilto tasoittui hyvinkin nopeasti. Loppujen lopuksi erot näyttävyydessä ovat melko marginaalisia ja jokaisen pitää itse valita, että mikä miellyttää silmää. Lähinnä mielenkiinto kohdistuukin tulevaisuudessa niiden kestoon. Mikäli haluat ottaa hienoja kuvia heti meikkauksen jälkeen ja haluat, että renkaat ovat heti samettisen matat, niin vedä pintaan Swissvax tai FK.

Listojen osalta valintani tämän hetkisen kokeilun osalta on kyllä Ultima. Vaikuttaa erittäin hyvältä tuotteelta ja antaa myös toistaiseksi lupauksia tuotteen kestosta. Mutta katsellaan katsellaan... :lol:

Omaan kaappiini valitsisin edellisistä Swissvaxin renkaille ja Ultiman muille muoveille. Mikäli yhdellä tuotteella haluaa pärjätä, niin Ultima ajaa sen roolin kiitettävästi!!! Molemmat ovat kohtalaisen arvokkaita hankintoja, mutta varmasti myös vastinetta rahalle. C4 on ihan oma lukunsa ja sille on omat odotukset tulevaisuutta silmälläpitäen. Kallista kuin perkele, enkä näe sitä "pikakiillokkeena" pesujen jälkeen. Sillä pitää saada pitkäaikaisia tuloksia tai muuten se ei ole kaiken sen rahan arvoinen.

Noh, loppujen lopuksi kaikille aineille varmasti löytyy parempia ja huonompia käyttökohteita ja jokainen valitkoon mieltymystensä mukaisesti. Tämän jälkeen auto lähtee viikoksi reissuun pitkin eteläisen Suomen teitä ja tuotteet saavat varmasti "ansaitsemaansa" kohtelua suolan ja paskan keskellä. Pestään autoa taas ensi viikonloppuna ja ihmetellään jälleen, että missä mennään.

Pyöritelkää näitä mielessänne ja antakaa perusteltuja kommentteja ja palautteita!!!

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Maalis 07, 2011 10:21 pm

Ihan loistava testi!
Kiitos kiitos...

Nyt sitten tosiaan vaan ootellaan, että kuinka setit kestää
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Maalis 07, 2011 10:31 pm

Ihailtavaa paneutumista ja viitseliäisyyttä! Jos vois jotenkin hattua nostaa, niin nostaisin hyvin arvokkaalla tavalla!

Tuo C4 kyllä vaikuttanut jo youtuben pätkien katsomisessa aika hyvältä, ja näyttää siltä, että se menee sitten joskus tilaukseen. Kiitos tästä, ettei tarvi ostella kaikkia kuraa kaapin täytteeksi ja lompakon tyhjentämiseksi.

:D :D :D

edit: Kuva

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Maalis 07, 2011 11:37 pm

Loistava testi, sattumalta kiinnostaa kovasti. 8-)

Vielä kun olisit vetänyt yhden testialueen kuumailmapuhaltimella. ;)

Avatar
mikko>
Viestit: 146
Liittynyt: To Touko 20, 2010 12:37 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ma Maalis 07, 2011 11:48 pm

C4 vakuuttaa kyllä. Uusiin autoihin varsinkin, kun niissä ei tuota muovia ole kuin jossain hyvin pienissä paikoissa, lisää "riittoisuutta" vähäsen. Swisswax ja Ultimakin vaikuttaa hyviltä, enemmän muovia sisältäviin autoihin. Ja miks ei vähempi muovisiinkin, riippuu miten nämä 3 kestävät pinnassa.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Maalis 08, 2011 1:53 am

Swissvax Pneu ei ole kyllä muoviosille tarkoitettu, eikä sitä tässä testissä niihin sen takia laitettukaan.
En usko että toimisi koviin muoviosiiin kovinkaan hyvin...

Muoviosille Swissvaxilta löytyy sitten Protecton ja Protecton Matt.
En tiedä yhtään millaisia ovat - paitsi melko hintavia kuten tyyliin kuuluu :D
"Urku auki, pelti kii"

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 08, 2011 6:23 am

Posambique kirjoitti:Swissvax Pneu ei ole kyllä muoviosille tarkoitettu, eikä sitä tässä testissä niihin sen takia laitettukaan.
En usko että toimisi koviin muoviosiiin kovinkaan hyvin...

Muoviosille Swissvaxilta löytyy sitten Protecton ja Protecton Matt.
En tiedä yhtään millaisia ovat - paitsi melko hintavia kuten tyyliin kuuluu :D
Nimenomaan. Swissvax on siinä fiksu, että ne tajuaa että kaikki musta ei ole samaa. Kumissa ja muovissa kun ei ole juuri mitään yhteistä.

Mut oikeesti mitä tohon C4:ään tulee niin sitä ei voi tässä testissä suoraan verrata muihin. C4 tekee uuden kerroksen muovia listan pintaan ja täten tummentaa sävyä, minkä päälle tulee. En tiedä onko kukaan kokeillu mutta puhdas, tuore muovi helmeilee samalla tavalla kuin C4. Mielestäni se on hyvä tapa parantaa auton muoviosia, etenkin jos päässeet vähän haalistumaan, eikä kuumailmapuhallin pysy kädessä. Ja muistaakseni G|Techniq lupasi että se riittää 2-4 autoon. Muistaakseni kahteen MK2 golffiin (mustat puskurit). Eli varmaan perus farmareihin missä on listat ympäri auton mustat (eli ei mun auto) niin ainakin kolme kertaa. Kysehän on tekijästä, eikä aineesta.

Ymmärtänette varmaan, että C4 on täysin turha uudessa autossa, missä listat on juuri sen väriset, kuin ne pitää. Käsittääkseni sitä ei voi levityksen jälkeen edes liuottimilla liottaa pois joten siitä ei ole mitään hyötyä muovilistojen kunnossapidosta. Jos se naarmuuntuu, niin se naarmuuntuu.

Mut C4:sen kanssa tarvitset, aikanaan, ihan samanlaisen hoitoaineen, mitä vastaan se kilpaili tässä, jotta saat sen sävyn pidettyä tummana :)

Mielettämät aploodit Hyndelle loistokkaasta testistä. Tosta kestosta täytyy sanoa, että mielestäni FK ei kestä ainakaan APC pesua. Shampoo pesun kestänee mutta perus APC:llä yleensä tuppaa jo hävitä pinnasta. Kumiosissa tosin sävy jää, mutta vaaleampana (kai se on vähän imeytyny). Ekan kerran kun ainetta testasin (kesällä) niin vesi helmeili listoissa ja renkaissa sen pari kuukautta (syksyyn). Esim. Stjärnagloss Hjul testin aikana otettujen beading kuvien listoissa oleva FK on levitetty samaan aikaan kun vaha. Eli yli kuukausi sitten.
Vain YKSI LSP!

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Maalis 08, 2011 9:03 am

Herranen aika miten nopeasti on "antautuminen" tapahtunut. Pitääpä testata itse siten, että laitan listoihin tuon NLTG ja sen päälle sitten Carlack68 plastic caren (kun aiemmat kokemukset plastic caresta ovat, että pysyisi pinnassa aika hyvin, mutta kiilto ei ole oikein hyvä mun makuun).

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Maalis 08, 2011 6:46 pm

Helvetisti kiitoksia palautteista!!! Näitä on mukava tehdä aina kun aikaa riittää ja joku kokee ne tarpeelliseksi...

Mutta, muistakaa tuo mitä mainitsin käytettävän materiaalin laadusta ja paikasta kiillokkeen alla!!! Niin kuin sanoin, niin valitsin testikohteeksi tarkoituksella äärettömän haasteellisen paikan, jossa eroja syntyy nopeasti. Se voi antaa vähän väärän kuvan, että muilla aineilla ei tekisi yhtään mitään. Asiahan ei varmasti ole näin. Niin kuin tuossa yllä jo kerrottiinkin, niin muutkin aineet varmasti pysyvät muissa listoissa ja vastaavissa kohteissa huomattavastikin pitempään pinnalla. Tämä testi tällaisenaan kertoo kuitenkin aika nopeasti tuotteiden eroista...

Testiin vaikuttavia summamuuttujia voi lajitella varmasti vaikka kuinka paljon... :lol: Kauanko annettiin vaikuttaa, kauanko saivat kuivua ennen kuin siirryttiin ulos, mikä olisi tulos, jos olisi levitetty kesällä jne jne... Loppujen lopuksi pyrin tekemään testin mahdollisimman oikeudenmukaisesti kaikkia tuotteita kohtaan vallitsevissa olosuhteissa ja ilman mitään ennakko odotuksia. Täydellisessä maailmassa olisin varmasti laittanut aineet pintaan ja antanut auton olla yön yli tallissa ja näin taannut kaikille riittävän pitkän kuivumisajan, mutta se ei vaan ollut mahdollista. Toisaalta harvoin se on suurimmalle osalle autoilijoistakaan mahdollista ja samanlaiseen lopputulokseen olisi varmasti päädytty silläkin tavalla. Ehkä vähän enemmän aikaa olisi vaadittu.. :lol:

Tuota C4 tuotetta ei saa sotkea "kilpailuun" muiden tuotteiden kanssa. Sen osalta puhutaan ihan eri tuotteesta ja käyttötarkoituksesta. Halusin ottaa sen kuitenkin mukaan tähän testiin, niin saadaan siitäkin vähän käyttökokemuksia ja tarinaa foorumille. Sehän on nanotekniikkaan perustuvana tuotteena tarkoitettu juurikin huonokuntoisten osien ehostamiseen. Vähän niin kuin tuo kuumailmapuhallinkin.

Keli on kyllä sopivan julma tällä hetkellä noita rengaskiillokkeita kohtaan... :twisted: Paska ja suolaa lentää täällä työreissulla ja auto UI siinä. Luulen, että viikonloppuna saadaan kyllä eroja niidenkin osalta.. :)

Kysykää ja kommentoikaa, mikäli mieleen tulee tämän tiimoilta taas jotain!!!

- Henkka -

"ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Maalis 20, 2011 3:10 pm

2 viikkoa

Jahas, viime viikonloppuna en sattuneista syistä kerennyt päivittämään tätä, mutta tänään pääsin tutkailemaan tilannetta. Eli edellisestä päivityksestä on kulunut kaksi viikkoa. Tällä välin autoa ei ole pesty. Ainoastaan kovaa ajoa pitkin eteläistä Suomea loskan, paskan ja suolan keskellä. Tänään pesin auton ja renkaat seuraavasti. Esipesu Bilt-Hamber autofoam ja varsinainen pesu Bilt-Hamber autowash lampaan hanurilla. Renkaat pestiin myös tuolla hanurilla.

Kahden viikon suolakylvyn ja yhden pesun jälkeen voidaan sanoa noista rengaskiillokkeista kaikkien osalta, että mennyttä on...

Alla olevassa kuvassa testirengas, johon osioitiin kaikille tuotteille oma paikka ja eipä niissä enää juuri eroa ole...

Kuva

Kaikki tuotteet ovat luovuttaneet aikalailla kokonaan. Tämä kahden viikon suolassa uittaminen on tehnyt kyllä tehtävänsä kaikkien osalta. Alla vielä muutama kuva muistakin renkaista. Good yearit olivat siis uudet renkaat, joten ne näyttävät kuvissa kohtalaisen hyviltä. Kiilloketta ei niissäkään kyllä juuri enää ole.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä kevät keli oli ehkä vähän liiankin ankara renkaiden osalta testiin. Kaikki siis antautuivat aika huolella parin viikon kuluessa. Kesällä näiden välillä voisi tulla sitten vähän paremmin nuo kestävyyserot esille. Täytyy pitää näytteet tallella ja kokeilla uudestaan vähän armollisimmissa olosuhteissa.

Listojen osalta tilanne on sama kuin viimeksi. Ultima ja C4 porskuttavat vielä pinnassa, mutta muista ei ole kuin muisto jäljellä. Jokainen varmaan hahmottaa kuvasta, missä ko tuotteet ovat... :lol:

Kuva

Pari listaahan käsiteltiin myös testin alussa. Nämä ovat siis vähän armollisemmassa paikkaa, kuin tuo takakontin alla oleva lista. Alla olevassa kuvassa olivat FK:n ja Megun tuotteet. Eivät ole enää... :lol:

Kuva

Toisessa vastaavassa listassa ovat Ultima, ??? ja C4

Kuva

Yllätyksekseni tuota Danin antamaa hyttysmyrkkyä ??? näyttäisi vielä pinnassa olevan!!! Kuten myös Ultima ja C4. Dani voisi muutamalla sanalla kertoa tuosta aineesta. Mitä se on? Allekirjoittanutta harmittaa (ja hävettää hieman), koska rehellisesti sanottuna unohdin laittaa sitä tuohon varsinaiseen testialueeseen... :oops:

Loppuun vielä fiilistelykuva tuosta C4 tuotteesta. Vaikuttaa toistaiseksi pätevältä aineelta... 8-)

Kuva

Enempää en oikeastaan analysoi näitä tuotteita, koska aikaisemmin kertomani ei tämän päivän kokemusten jälkeen muutu. Olisi tietysti mukava seurata pitempäänkin tuon C4 tuotteen kestoa, mutta ei tämän näköisellä autolla viitsi koko vuotta ajella... :lol: Keväällä on tehtävä fiksi autolle ja sitten ei enää katsella tuon näköisiä listoja... Kunhan kelit vähän antavat anteeksi, niin otan nuo rengaskiillokkeet uudestaan työn alle, koska lähettämänne näytteet riittävät kyllä vielä.

Ajatuksia???

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Modifier
Viestit: 2155
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Maalis 20, 2011 3:33 pm

Hyvä testi ja kiitoksia jälleen näille jotka niitä jaksavat tehdä meidän muiden iloksi.
Kertoo mielestäni myös aika hyvin kuinka karut olosuhteet meillä täällä pohjolassa on koska monet maailmalla hyväksi havaitut aineet eivät kestä alkuunkaan.
C4 taitaa kyllä olla seuraavassa tilauksessa mukana, aika vakuuttavaa jälkeä varsinkin muihin verrattuna :shock:

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Maalis 20, 2011 4:49 pm

Mukavaa, että viitsit touhuta.
Nämä testit auttavat kovasti aineitten valinnoissa. Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa ton c4:en kestävyys ja saako sillä tosi surkeesta muovista minkä näköistä.

Avatar
joye
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:50 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja joye » Su Maalis 20, 2011 4:51 pm

Tosta ??? hyttysmyrkystä voisin itsekkin jotain kokemuksia kertoa kun oletan että itsekkin sitä olen käyttänyt/käytän päivittäin töissä. :D Tuoksuu sitruunalta(?!), on tahmean ja vähän liisterimäisen oloista. Kestoltaan imo ihan hyvä, itsekkin saanut noin 2-3viikon sen pysymään listoissa ja myös renkaissa(tosin kesä nyt on aivan eri juttu kun talvi). Voihan sitä kertoa että mikä se aine on nimeltään ja kuka sitä valmistaa mutta en näe siinä mitään järkeä koska normaali tallaajan sitä on vaikea lähteä metsästämään yhtään mistään, joten jätetään se välistä nyt tältä osaa. :? Tärkeintä on että se toimii ja mielellään sitä käyttää päivittäin töissä. :)

EDIT: Dani voi varmaan itsekkin täydentää minun sanomisiani omilla mielipiteillään tästä aineesta, varmaan ihan hyvä saada useamman ihmisen kertomukset. :)

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Maalis 20, 2011 4:53 pm

Ultiman tuotekaan ei vaikuta yhtään pahalta. Jos se on riittoisaa niin senhän voisi ostaa vaikka parin kaverin kanssa kimpassa, reilu desi mieheen. Hintakaan ei olisi paha sillä tyylillä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Maalis 20, 2011 7:56 pm

Erittäin mielenkiintoinen testi, kiitos siitä.
Sääli tavallaan, ettei noissa rengaskiillokkeissa nyt ollut huomattavissa kestossa eroja.
Toisaalta, sehän voi olla myöskin hyvin pitkälti totuus.
Ehkei niissä ole niin merkittäviä eroja kestossa, että olisi mitään merkitystä.

Lainaamani tavarakin tuli esimerkillisesti takaisin. :)

C4 joo odotellaan, mutta sitähän sä sitten kevätmeikin yhteydessä vedät listoihin?
Eli voidaan jokatapauksessa sen kestoa sitten tarkkailla ;)
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin