Autohajusteet

Sisätilojen ylläpito
hattiwatti

Autohajusteet

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ma Huhti 18, 2011 8:58 pm

Tänne keskustelua autohajusteista.

Oletko Wunder-Baum miehiä (/naisia), onko kokemuksia suuren maailman suuresta tarjonnasta vai onko puhdas auto itsessään paras?

Itsellä on joskus eksynyt autoon vanilja Wunder (yleensä vain auton vaihdon yhteydessä, jolla se ristitään käyttöön :lol: ). Muita en ole ostanut, kun ne satunnaiset hajut mihin on törmännyt, ei ole kovin miellyttäviä :roll: Eikä kyllä ole kovin kehuttava tuo vaniljakaan :lol:

Koojel, joko on Chemical Guys Stripper Scent (16oz) testattu? Lupasit antaa palautetta kunhan tuote rantautuu :D

Mistä muuten johtuu, että ne ns 'uuden auton tuoksut' on aina jotain järkyttävää skeidaa? Ei minusta uudet autot haise siltä :shock:

Koojel

Re: Autohajusteet

Viesti Kirjoittaja Koojel » Ma Huhti 18, 2011 9:28 pm

Ihan unohtu tuo raportointi.
Eli on oikein mieluisa haju, ei liian nenäänpistävä. En keksi mille tuo nyt haisee, mutta hyvä se haju on. :D Ainut miinus on, että parin päivän jälkeen saa jo suihkia uusiksi, jotta haju erottuu taas(voi toki olla että haisee vielä mutta itse vaan jo tottunut siihen hajuun).
Eipä kukaan kyydissä olija ole vielä tätä hajua haukkunut, pelkästään kehuja tullut, että hyvältä auto haisee.
Ag:n autofreshiin/ wunderbaumeihin ei enään ole paluuta kun tätä on käyttänyt.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Huhti 19, 2011 1:20 am

Kiinnostaisi kokeilla noita Insta-Finishin tuoksuja, onko kellään kokemuksia? Muistaakseni shinearamalla oli joskus ainakin jotain pieniä testipulloja myynnissä punnan parin hintaan kappale. Voisi semmosia harkita jossain välissä.
Mitä ilmeisemmin kaikkien hajujen neutralointiin toimivin taitaa olla CarPro CleanAir. Mutta tämäkin taitaa poistaa kyllä nuo hajusteetkin :lol:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Huhti 19, 2011 6:49 am

Itse suosin au naturel :) Itseasiassa tunnen oloni yleensä vähintäänkin epämukavaksi toisen autossa, missä on hajustetta (86 allergiaa, pistää vähän nenään). Just pesty auton sisusta tuoksuu kyllä kivalta (puhdas).
Vain YKSI LSP!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Huhti 19, 2011 9:41 am

California Scents:t haisee ihan hyvälle. Ainakin se hollywood tropicana, joka omassa autossa on...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Ti Huhti 19, 2011 2:21 pm

-JP- kirjoitti:California Scents:t haisee ihan hyvälle. Ainakin se hollywood tropicana, joka omassa autossa on...
näitä on itselläkin ja hyviä on,tuoksuvat vielä pitkään
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Ma Tammi 16, 2012 8:40 pm

Mihin te suihkutatte nuita "spray" hajusteita esim. CG:n tuotteita? Tahmaako ne kankaita?

inde

Viesti Kirjoittaja inde » Ma Tammi 16, 2012 9:51 pm

Itse oon tykännyt AutoGlymin Autofreshistä.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ti Tammi 17, 2012 5:32 pm

Itse tykännyt Carpro So2Pure. Vaikka ei hajuste olekkaan. ;)

joye

Viesti Kirjoittaja joye » Ti Tammi 17, 2012 5:57 pm

Pilder kirjoitti:Mihin te suihkutatte nuita "spray" hajusteita esim. CG:n tuotteita? Tahmaako ne kankaita?
Ei itselläni CG:n tuoksuista kokemusta, mutta ne mitä olen käyttänyt niin ei tahmaa ja yleensä kyllä suihkin lattioille ja sit matot vaan päälle.

malinmip

Viesti Kirjoittaja malinmip » Ti Tammi 17, 2012 7:41 pm

Insta Finishin Green Apple ja Citrus on kovassa käytössä :)

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ti Tammi 17, 2012 8:33 pm

Itse tykkään noista hajunsyöjistä jotka ei haise juuri miltään.
Kamalimpia kokemuksia on pieni auto täynnä porukkaa talvella ja venttiilin edessä käryää useempi wunderbaumi jotka toki avattu heti kokonaan eikä osissa. Sama on ne venttiileihin kiinnittyvät hajunapit.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Tammi 18, 2012 8:17 am

Kime kirjoitti:Itse tykännyt Carpro So2Pure. Vaikka ei hajuste olekkaan. ;)
Tästä haluaisin kuulla lisää.
Vain YKSI LSP!

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Tammi 18, 2012 6:59 pm

Mitäpä tuosta kertomaan, eipä "haise" millekkään joten en ole sen kummemmin huomioinnut sitä joten kai se "toimii" niinkuin pitääkin. En ole suihkinut sitä sitten kesän, pitäisi varmaan jos ei muuten niin varmuuden vuoksi. :lol:

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ke Tammi 18, 2012 8:22 pm

Itse kun en tykkää kauheasti mistään karkin hajuisista tuoksuttimista niin otin kokeeksi Shinearamasta Gliptonen leather scented Air Freshenerin. Ajattelin ettei se miltään nahkalta tuoksu, mutta kyllä nyt kun menee autoon sisään niin tulee ihan uuden nahkasisustaisen auton tuoksu.
Omaan nenään ainakin sopii, ei mulla nahkajakkaroita ole mutta kyllä siellä hiukan kuitenkin muissa osissa nahkaa on :oops:
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ke Tammi 18, 2012 8:29 pm

Ruiskutetaanko näitä aineita ilmaan vai pyyhitään pinnoille vai? :?:

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ke Tammi 18, 2012 8:32 pm

RTU kirjoitti:Ruiskutetaanko näitä aineita ilmaan vai pyyhitään pinnoille vai? :?:
Tuo ainakin minkä ite ostin niin on ihan sellainen "hajukuusikortti"
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 19, 2012 8:25 am

Kime kirjoitti:Mitäpä tuosta kertomaan, eipä "haise" millekkään joten en ole sen kummemmin huomioinnut sitä joten kai se "toimii" niinkuin pitääkin. En ole suihkinut sitä sitten kesän, pitäisi varmaan jos ei muuten niin varmuuden vuoksi. :lol:
Lähinnä että ootko huomannu että titaanioksidi poistaisi hajua eli vaikka mimmoset koiranilmat ja auto muutaman päivän käyttämättä niin haju on raikas eli ei haise miltään? Ja meniks tavaraa paljon kun käsittelit auton.

Ite oon joskus miettiny et jos ostais ihan pussikamana titaanioksidia ja levittelis sitä joihinkin paikkoihin sisäputsin jälkeen (Mistä ei nää. Täähän on myös vitivalkoinen väriaine). Tuota kun voisi käyttää stroppauksessakin ;)
Vain YKSI LSP!

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » To Tammi 19, 2012 4:06 pm

Urran kirjoitti:
Kime kirjoitti:Mitäpä tuosta kertomaan, eipä "haise" millekkään joten en ole sen kummemmin huomioinnut sitä joten kai se "toimii" niinkuin pitääkin. En ole suihkinut sitä sitten kesän, pitäisi varmaan jos ei muuten niin varmuuden vuoksi. :lol:
Lähinnä että ootko huomannu että titaanioksidi poistaisi hajua eli vaikka mimmoset koiranilmat ja auto muutaman päivän käyttämättä niin haju on raikas eli ei haise miltään? Ja meniks tavaraa paljon kun käsittelit auton.

Ite oon joskus miettiny et jos ostais ihan pussikamana titaanioksidia ja levittelis sitä joihinkin paikkoihin sisäputsin jälkeen (Mistä ei nää. Täähän on myös vitivalkoinen väriaine). Tuota kun voisi käyttää stroppauksessakin ;)
Mun pitää alkaa nuuhkimaan sitten enemmän tota, pitäisi joku vieras nenä olla koska itse "tottunut" siihen "hajuun" niin saisi vertailu kelpoisemman tuloksen. ;)

Ainetta ei kulunut paljoa suihkasuita sinne tänne.

Gerhard

Viesti Kirjoittaja Gerhard » Pe Loka 04, 2013 2:54 pm

Nostetaas tätäkin hieman.

Mietin, että laitanko 5e:lla ebaystä tilaukseen tollaisen gliptonen nahan hajuisen roikkuvan kikkareen vai kokeilenko jotain muuta.

Laitilasta sais suoraan noi CG:n tuoksuja. Millasia kokemuksia?
Chemical Guys New Car Scent
Chemical Guys Leather Scent

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 04, 2013 2:58 pm

CG:n new car scenttiä on meillä käytetty. Neljästä kuuteen suihkautusta, yks jokaseen jalkotilaan tai penkin alle tai hattuhyllylle jne. Melko voimakas ensimmäisen pati tuntia ovet kiinni, sitten laantuu miellyttäväksi tuoksuksi joka kestää pari päivää kunnes ei enää huomaa tai haihtuu.
Muuten ihan jees mutta CG:n sumutinpää vuotaa todella helposti.

Gerhard

Viesti Kirjoittaja Gerhard » Pe Loka 04, 2013 3:01 pm

Wolfie kirjoitti:CG:n new car scenttiä on meillä käytetty. Neljästä kuuteen suihkautusta, yks jokaseen jalkotilaan tai penkin alle tai hattuhyllylle jne. Melko voimakas ensimmäisen pati tuntia ovet kiinni, sitten laantuu miellyttäväksi tuoksuksi joka kestää pari päivää kunnes ei enää huomaa tai haihtuu.
Muuten ihan jees mutta CG:n sumutinpää vuotaa todella helposti.
Hmm... ei oikein kiinnostaisi olla kokoajan suihkuttelemassakaan.

Pidätkö hyvinkin aitona sitä new car scenttiä? Esim. henk.koht en voi sietää mitään wunderbaum shaissee.

Pitäis löytää joku sellainen ratkaisu joka kestäis esim. 1kk, ja tuoksu olis sopivan tasainen. Mahtaako sellaisia edes olla?

edit: entäs noi auto finessen hajut joita saa laitilasta? kokemuksia? tosin en tiedä haluanko tuollaista pahvista pin-up tyttöä killumaan minnekään. :D
edit: tää kaveri ainakin kehuu tuota CG:n leather tuoksua: http://www.youtube.com/watch?v=QxnG3zqvLd8" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Gerhard, Pe Loka 04, 2013 3:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gerhard

Viesti Kirjoittaja Gerhard » Pe Loka 04, 2013 3:21 pm

Heheh... vieläkin naurattaa tää, kun tyhmänä menin googlaileen tuonne ebayhin tota sumujen saarten valikoimaa. :D

Näköjään näitä nahkatuoksuja on olemassa vähän enemmänkin. Huoh...

http://www.ebay.co.uk/itm/LEATHER-AROMA ... 0644371435" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Leather-Aroma ... 1120591146" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amazon.com/Lanes-Car-Product ... B00061NQXG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Leather-Aroma ... 1120591146" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Leather-Scent ... 1297783556" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/LEATHER-NEW-C ... 0324852172" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Griots-Leathe ... 1118453788" onclick="window.open(this.href);return false;

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 04, 2013 8:26 pm

No minen tiedä miltä uus auto oikeasti haisee, persaukisena ne ei päästä mua edes istumaan semmoseen :lol:
Mutta kyllä se mun nokkaan paremmalta tuoksuu kuin wuntsikkamalli.

Kestävyyttä jos hakee niin eikös niitä ollu vissiin.ainakin california scentsillä semmosia tölkkihajuja joka vaan nakataan mallia takapenkin jalkotilaan tuoksumaan ja unohdetaan sinne?

Mitään muita hajusteita en ole koskaan käyttäny. Enkä varmaan käytäkään, henkilökohtaisesti mua ri kiinnosta miltä mun auto haisee :lol: mutta noille muille autoille tulee samalla ruikattua muutama suhaus kun sisusta on imuroitu ja pölyt pyyhitty. Antaa kivan loppusilauksen ja moni on siitä sanonutkin että tuoksuupa raikkaalta. Toki jos on allergikko niin jätän suhauttamatta. Puhdas ja odööritön on aina puhdas ja odööritön.

Gerhard

Viesti Kirjoittaja Gerhard » La Loka 05, 2013 11:39 pm

Wolfie kirjoitti:No minen tiedä miltä uus auto oikeasti haisee, persaukisena ne ei päästä mua edes istumaan semmoseen :lol:
Mutta kyllä se mun nokkaan paremmalta tuoksuu kuin wuntsikkamalli.

Kestävyyttä jos hakee niin eikös niitä ollu vissiin.ainakin california scentsillä semmosia tölkkihajuja joka vaan nakataan mallia takapenkin jalkotilaan tuoksumaan ja unohdetaan sinne?

Mitään muita hajusteita en ole koskaan käyttäny. Enkä varmaan käytäkään, henkilökohtaisesti mua ri kiinnosta miltä mun auto haisee :lol: mutta noille muille autoille tulee samalla ruikattua muutama suhaus kun sisusta on imuroitu ja pölyt pyyhitty. Antaa kivan loppusilauksen ja moni on siitä sanonutkin että tuoksuupa raikkaalta. Toki jos on allergikko niin jätän suhauttamatta. Puhdas ja odööritön on aina puhdas ja odööritön.
No laitoin tollasen Gliptonen Leather scent hajusteen tilaukseen. Katotaa ny millanen se on, kovasti ainakin omilla sivuillaa kehuvat kestävyyttä jopa moneksi kuukaudeksi. Jos ei miellytä, niin käyn sit varmaan hakemas Laitilan herralta tollasen CG:n nahan hajuisen purnukan, vaikkei kesto olisikaan niin pitkäikäinen.
:kippis:

Vastaa Viestiin