Foorumi loppuu 30.4.2019??

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Demon
Viesti:

Re: Foorumi loppuu 30.4.2018

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Tammi 31, 2018 7:35 pm

Olisko Petteri mitään oljenkortta, että pidettäisiin foorumi?
Toki kävijämäärät on laskeneet, fb vienyt jalansijaa erilaisine ryhmineen. Täällä jutut ovat sentään järjestyksessä ja tolkkukin parempi.
Täällä on sellainen määrä tietoa mitä on hyvä linkata eteenpäin eikä vaan kehoita kyselijää tutustumaan pesukinnas-sivustoon. Linkkaat jutun/aiheen niin siitä tulee tutustumaan väkipakollakin.

Hyvää ja informatiivistä foorumia tulee ikävä (ellei Petterin päätä saada käännettyä :) )

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

D5GT

Viesti Kirjoittaja D5GT » Ke Tammi 31, 2018 10:03 pm

Harmi, ei omalla aktiivisuudella edes lukijana suurta elinvoimaa löydy, mutta.. Hieno foorumi ja hyviä keskusteluja - kiitos sekä moderaattoreille, että kesksusteluihin osallistuneille. Tämän kaltaiselle on tilaus, kun aina ei jaksa lukea vain mainostotuuksia.

Minäkin olen kiinnostunut, millä ehdoin tämä saataisiin pelastettua, vai onko suunnitelmissa peräti jotain uutta ja hienompaa?

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » To Helmi 01, 2018 9:53 am

Olipas ikävä uutinen... :(

Paljon hyvää forumi on tarjonnut vuosien saatossa. Hyviä miittejä, hyviä tyyppejä ja roppakaupalla vinkkejä.

Forumien hiljenemisen on huomannut muuallakin, FB ja Insta varmaan suurimmat korvaajat.
Kumpaakaan en käytä aktiivisesti.

E: Kiitokset Petterille ja muille puuhamiehille jotka ovat pitäneet puljun pystyssä :taputapu:

-T-

Viesti Kirjoittaja -T- » To Helmi 01, 2018 7:11 pm

*Kaide kirjoitti: Forumien hiljenemisen on huomannut muuallakin, FB ja Insta varmaan suurimmat korvaajat.
Kumpaakaan en käytä aktiivisesti.
Sama vika. FB oli aikoinaan vähäisessä käytössä ja nyt ei edes siinä. Instan tiedän ja jätän käyttämättä. Kyllä tässä voi joo osallistua vaikka keräykseen jotta vanhentuva netin käyttäjä saisi tietoa mieluisassa formaatissa.

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Pe Helmi 02, 2018 5:09 pm

Tää on vähän ku lähikauppa lopetettas....kun kaikki käy isoissa kaupoissa ostoksilla. Sitten ku kauppias rupee laittaa lappuu luukulle niin kiinnostus herää...itse kyllä käyn lähikaupassa usein:)

Hyvä tiedonlähde ollu!

Hiljaista taitaa olla vähän jokaisella perinteisellä foorumilla...toivottavasti jatkuu vielä

My.Ai.Hu

Viesti Kirjoittaja My.Ai.Hu » La Helmi 03, 2018 9:24 am

Kyllä harmillinen juttu tämä lopetus uutinen.

Kuten vähän kaikki niin minäkin olen oppini autonpesusta
saanut täältä ja useastti tietoa kaivanut tääältä.
harmittava isku tämä lopetus..

jos tarvetta niin olen mukana mahdollisessa keräyksessä

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti Helmi 06, 2018 9:53 am

Todella sääli, mikäli foorumi ajetaan alas.

Vaikka itse en ole osallistunut aikoihin kirjoitteluun, niin olen kuitenkin käynyt säännöllisesti lukemassa uusimmat viestit.
Siihen olen kyllä kiinnittänyt huomiota, että foorumi on hiljentynyt aikalailla. Alkuaikojen aktiivit ovat passivoituneet ja olen kuvitellut, että uusi sukupolvi ottaa homman haltuun, mutta näin ei kuitenkaan ole käynyt.

Itse olen monesti suunnittelut, että pitäisi itsekin alkaa taas alkaa antamaan oma panokseni foorumin herättelyyn, mutta elämä on tällä hetkellä sen verran hektistä, että en ole saanut sen vertaa itsestäni irti.

Toivottavasti foorumi saa vielä jatkoaikaa ja jos näin käy, niin lupaan alkaa itsekin taas antamaan oman panokseni. Toivottavasti myös muutkin entiset aktiivit.

Jos foorumi kuitenkin ajetaan alas, niin iso kiitos kuitenkin Petterille, modeille ja kaikille kanssakirjoittelijoille!

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » La Helmi 10, 2018 10:53 am

Pakko oli käydä kattomassa omin silmin asian paikkansapitävyys. :) Isot kiitokset Petterille ja kumppaneille näistä vuosista. Aika merkittäviä ystävyyssuhteita tullut tämän foorumin kautta, ja ”kulta-ajat” eivät unohdu. Hyviä juttuja ollut! 2010-2018, kiitos! :kippis:

-Eki
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Helmi 10, 2018 6:23 pm

Onpa harmi, jos tosiaan joudutaan laittamaan "lappu luukulle". Postauksista päätellen foorumi on kyllä hiljentynyt, eikä itsekään ole tullut vuosiin kirjoiteltua mitään järkevää. Aineiden ja muun suhteen oon tipahtanut täysin kelkasta :mrgreen: . Foorumista jää lämpimät muistot, varsinkin se alkuaikojen innostus oli ihan mahtavaa 8-).

Kiitokset Petterille homman alkuun laittamisesta, tää foorumi on antanut allekirjoittaneelle hienoja kokemuksia ja tuonut vielä hienompia kavereita! :kippis:
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » La Helmi 10, 2018 9:24 pm

Kiitoksia Petterille, Modeille ja muillekin foorumin käyttäjille!

Hienot vuodet takana foorumilla ja ennemmin tästä voikin puhua yhteisönä! Hienoa porukka, mahtavia ystävä- ja kaverisuhteita, uuden oppimista, kokemuksia, ahaa-elämyksiä ja paljon muuta on tämä foorumi vuosien varrella antanut. Valitettavasti itselläkin on vaan elämän kiireet ja painopiste siirtynyt täältä pois ja kirjoittelu on tyystin jäänyt. Harmi jos homma loppuu ja kaikki tänne kerätty info häviää bittiavaruuteen.

Kiitoksia kaikille kuluneista vuosista, pidetään lippu korkealla :taputapu: :kippis:

- Korkki
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Helmi 12, 2018 7:36 am

Minä näkisin asian niin, että jos tätä halutaan jatkaa niin pakollisena rastina on foorumin alustan päivitys. Tällä hetkellä meillä on aika vanha phpbb versio, joka pitäisi päivittää versioon 3.2.x (ja phpbb:n käyttämä tietokanta pitää päivittää vastaamaan uutta phpbb versiota, päivityksessä lienee valmiit skriptit tähän). Tuossa jumpassa joutuisi päivittämään myös foorumin visuaalisen templaatin (layoutin) sekä tapatalkin.

Minun aika ei riitä kaikkeen, joten tuon tekemiseen tarvitaan apuja. Löytyykö? YV minulle jos aihealue tuntuu tutulta.

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Ti Helmi 13, 2018 11:50 pm

TKe_ kirjoitti:Minä näkisin asian niin, että jos tätä halutaan jatkaa niin pakollisena rastina on foorumin alustan päivitys. Tällä hetkellä meillä on aika vanha phpbb versio, joka pitäisi päivittää versioon 3.2.x (ja phpbb:n käyttämä tietokanta pitää päivittää vastaamaan uutta phpbb versiota, päivityksessä lienee valmiit skriptit tähän). Tuossa jumpassa joutuisi päivittämään myös foorumin visuaalisen templaatin (layoutin) sekä tapatalkin.

Minun aika ei riitä kaikkeen, joten tuon tekemiseen tarvitaan apuja. Löytyykö? YV minulle jos aihealue tuntuu tutulta.
Toivon hartaasti että apuja tähän löytyisi. Ehkä joku foorumin käyttäjistä ottaa koppia tästä? Itse en tiedä tietokoneista mitään...
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » To Helmi 15, 2018 4:24 pm

Mikä saisi jäsenistön altiivisemmin käymään palstalla ja ottamaan osaa sisällön tuottamiseen ja jakamiseen?
Black isn't a color, it's a career.

EeKi

Viesti Kirjoittaja EeKi » To Helmi 15, 2018 7:19 pm

Somekanavien poisto. :mrgreen:

kanttori

Viesti Kirjoittaja kanttori » To Helmi 15, 2018 7:27 pm

Lowlife kirjoitti:Mikä saisi jäsenistön altiivisemmin käymään palstalla ja ottamaan osaa sisällön tuottamiseen ja jakamiseen?
Ilmaston lämpeneminen eli harrastuskauden pidennys...

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » To Helmi 15, 2018 7:45 pm

EeKi kirjoitti:Somekanavien poisto. :mrgreen:
Mä en tiedä edes mitä ne on, joten pois vaan! :D

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » To Helmi 15, 2018 7:46 pm

kanttori kirjoitti:
Lowlife kirjoitti:Mikä saisi jäsenistön altiivisemmin käymään palstalla ja ottamaan osaa sisällön tuottamiseen ja jakamiseen?
Ilmaston lämpeneminen eli harrastuskauden pidennys...
Talvisinhan täällä vasta harrastettavaa riittää :D

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » To Helmi 15, 2018 9:17 pm

Lainaa tallia! :taputapu:

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Ma Helmi 19, 2018 1:34 pm

EeKi kirjoitti:Somekanavien poisto. :mrgreen:
Se voi olla vähän vaikeaa, mutta ehkä voitais mainostaa foorumia esimerkiksi somessa.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ma Helmi 19, 2018 1:57 pm

OskuV kirjoitti: Se voi olla vähän vaikeaa, mutta ehkä voitais mainostaa foorumia esimerkiksi somessa.
Tiiserikuva instaan ja linkki forumille.
Pitäisi vaan saada ensi se uusi materiaali forumille....

D5GT

Viesti Kirjoittaja D5GT » Ti Helmi 20, 2018 10:24 pm

OskuV kirjoitti:
TKe_ kirjoitti: Minun aika ei riitä kaikkeen, joten tuon tekemiseen tarvitaan apuja. Löytyykö? YV minulle jos aihealue tuntuu tutulta.
Toivon hartaasti että apuja tähän löytyisi. Ehkä joku foorumin käyttäjistä ottaa koppia tästä? Itse en tiedä tietokoneista mitään...
Auttasin, jos osaisin. Ainoat lahjat taitaa olla 80-luvulla tehty koodinpätkä ja viimeisen 10 v sisällä sivuston ylläpitäjälle välitetty koodinpätkä jotain seurantaa varten. Taloudellisesti foorumia voisi toki tukea.

-T-

Viesti Kirjoittaja -T- » Ke Helmi 21, 2018 11:06 am

D5GT kirjoitti:Auttasin, jos osaisin. Ainoat lahjat taitaa olla 80-luvulla tehty koodinpätkä ja viimeisen 10 v sisällä sivuston ylläpitäjälle välitetty koodinpätkä jotain seurantaa varten. Taloudellisesti foorumia voisi toki tukea.
Sama vika. Viimeisimmät kokemukset phpbbs:stä on jostain 10+ vuoden takaa yksinkertaisen palstan pystytyksestä. Työ on jossainmäärin aihetta sivuava, mutta tuotteet ovat aivan eri. Apu voisi jäädä melko vähäiseksi...

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Helmi 21, 2018 11:44 am

Minä olen vähän tätä tutkinut ja katsotaan nyt jos tuon päivityksen ehtisi tekemään. Ennakkovaroituksena, että kun se tapahtuu niin sitten lähtee TapaTalk pois, ainakin toistaiseksi.

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ke Helmi 21, 2018 7:15 pm

TKe_ kirjoitti:Minä olen vähän tätä tutkinut ja katsotaan nyt jos tuon päivityksen ehtisi tekemään. Ennakkovaroituksena, että kun se tapahtuu niin sitten lähtee TapaTalk pois, ainakin toistaiseksi.
Ihanaa informaatiota, enkä tiedä mitä on tapatalkki joten en jää kaipaamaan :D

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ke Helmi 21, 2018 7:16 pm

Ja mielelläni myös rahallisesti tukemassa.

Vastaa Viestiin