Yleinen detailing -keskustelu II

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Loka 01, 2013 10:33 pm

Täällä jatkuu autonhoitoon liittyvä "yleinen keskustelu"
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Loka 22, 2013 11:34 pm

Istun tallissa happopäissäni. Taikka siis pesen vanteita. Normaalisti en tarvitse käytännössä IKINÄ happotuotteita vanteiden pesussa mutta Galantin vanteissa on sen 24 vuoden jarrupölyt TIUKASSA :D. Pesin ensin ihan normi 1:20 APC:llä, joo lähti aika paljon mujua -> uus rundi -> "Mitä nää ihme kerrostumat on noitten puolien juuressa" -> ihan normi "skeidaa" :o -> Sen 3-5 rundia APC:llä brushaten -> perus "kura" lähtenyt -> Sit testasin Bilt-Hamber Auto-Wheeliä -> Ei juuri mitään efektiä, paitsi toki vanteet oli hetken täysin liilat -> No heitetääs Deironizerit pintaan parikskymmeneks minuutiks ja kahville -> Minor Changes, mut ei juuri muutosta :shock: -> Happoa ja harjailua, happoa ja harjailua, happoa ja harjailua ja nyt n. 5 tuntia myöhemmin ois enää yks vanne tehtävänä :D

On se pirun hyvä että ostin sen vajaat 5L Fallout Removeria juuri tätä autoa varten :D Älytön homma mut kun saa vanteet valmiiks niin sen huomaa.. Patinaa ei saa rahalla p**kele! Alla 95% virheettömät OEM takovanteet (niin, noihin aikoihin kumi tuli ulommas kun rengas niin kanttariosumiakaan ei tosiaan ole). Noissa vielä kun pinta on semmonen rosonen minkä päälle maalattu suoraan + sisäkehät on sorvatut niin noistahan ei OEM näköisiä saisi puhaltamalla ja maalaamalla. No onpahan yks asia mistä ei tartte tapella jos haluu museorekisteriin :lol:
Vain YKSI LSP!

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Loka 23, 2013 9:49 am

Tunnen tuskasi. Mäkin putsasin talvivanteet viikonloppuna, ei tosin mennyt kuin 3h aikaa ja koko pullo Sonus Aluminum Restorea, De-Iiroo, Tardista ja hermot. Lopuksi vielä pikafiksi kanttari-ihottumille, suurimmat rosot sileeks ja vannehopeeta perään. :D

Kuva

Viltsu
Viestit: 982
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Loka 23, 2013 10:06 am

Urran kirjoitti:Istun tallissa happopäissäni
Noihin vanteisiinhan olisi ollut hyvä testata Fallout Removerin raudanpoisto kykyä vs. bleedaavat aineet. Vai oletko jo muutoin kerennyt testiä tekemään?

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Ke Loka 23, 2013 10:29 am

Omien kokemusten perusteella fallout remover 1:3 ja bleedaavat aineet (wolf's ja trix kokeiltu) on aika samoissa samalla vaikutusajalla. Tänään vois ehkä yrittää testata noita kuvamateriaalin kera.

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Loka 23, 2013 11:05 am

Viltsu kirjoitti:
Urran kirjoitti:Istun tallissa happopäissäni
Noihin vanteisiinhan olisi ollut hyvä testata Fallout Removerin raudanpoisto kykyä vs. bleedaavat aineet. Vai oletko jo muutoin kerennyt testiä tekemään?
Hyvin pientä testiä kerennyt tehdä ihan auton ulkopintaankin. Tosiaan laimennettuna ei isoa merkitystä mutta raakana kun vertasi DI vs. Fallout Remover vanteissa, tuntui Fallout Remover vievän 6-1. Tosin tässä tapauksessa happo oli lämmitettyä.

Huom. Aluksi käytin laimennettua Fallout Removeria mutta loppua kohden siirryin vahvempaan. Totesin myös että Fallout Remover ei ole raakanakaan ihan niin tehokasta kun Aluminum Restore, mutta melkein.
Vain YKSI LSP!

Volvisti
Viestit: 96
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 8:09 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Volvisti » Ke Loka 23, 2013 8:07 pm

mistään en löytänyt täältä ohjetta miten teen IPA seoksen :oops: tulis lasienpesua varten

Avatar
Henripit
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2012 10:44 am
Paikkakunta: Espoo 02740

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Henripit » Ke Loka 23, 2013 8:26 pm

50:50 ipa ja akkuvesi
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3

Volvisti
Viestit: 96
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 8:09 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Volvisti » Ke Loka 23, 2013 8:28 pm

Henripit kirjoitti:50:50 ipa ja akkuvesi
Kiitos :)

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Loka 23, 2013 10:46 pm

Tai 50/50 Nesteen jäänesto ja Crystal jäänesto kuten nixu käyttää. :LOL:

Avatar
_nixu_
Viestit: 2611
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Loka 23, 2013 11:43 pm

sonikk kirjoitti:Tai 50/50 Nesteen jäänesto ja Crystal jäänesto kuten nixu käyttää. :LOL:
Mutta oli se 50:50 silti :LOL:
E81 123D

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: RE: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 24, 2013 7:46 am

Haha :D No käy se noinkin
Vain YKSI LSP!

Volvisti
Viestit: 96
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 8:09 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Volvisti » To Loka 24, 2013 7:33 pm

Nesteen jääestoa ja Auto+ akkuvettä ostettu ja testasin pesuhuoneen ikkunaan kun ei nähnyt ees ulos :shock: nyt näkee ulos :o

Ewottaja
Viestit: 629
Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:50 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Ke Loka 30, 2013 4:32 pm

Saako ikkunoista 5-Sateesta pois IPA:lla, vai pitääkö käyttää järeämpiä konsteja? Kokeilin 50/50 IPA:lla pari kertaa mikrokuituliinan kanssa takaikkunaan, mutta totesin ettei toiminut kun en saanut tarraa pysymään kiinni lasissa.. :mrgreen:

Avatar
Demon
Viestit: 1966
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Loka 30, 2013 4:41 pm

Kyllä se järeempiä aineita tarttee. Tuo 5-sateesta kun sisältää jo itsessään IPA:a :D Lasin myllytystä vaan ni saa pinnoitteen pois.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Ewottaja
Viestit: 629
Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:50 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Ke Loka 30, 2013 5:46 pm

No voihan arse... Kiva myllytellä syksyn pakkasissa pihalla pimeässä. :mrgreen: Eipä sitten tule jatkossa laitettua ikkunoihin muutakuin vahaa..

Wolfie
Viestit: 2743
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Loka 30, 2013 5:52 pm

Saattais lähteä claylla ehkä. Tai happopohjaisella puhdistusaineella. Bioliukkarilla saa kyllä hinkutella tovin ennenkuin poistuu. 5sateestakin tarraa kiitettävän tiukkaan kiinni jos on huolella puhdistetulle pohjalle laitettu :smile:
Mekaanisesti se lähtee helpoiten ja ehkä nopeitenkin...

Avatar
Modifier
Viestit: 2129
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Loka 30, 2013 6:53 pm

Wolf'sin ikkuna pinnoite ei lähtenyt clayllä, kun sitä vuosi takaperin kokeilin. Heikkeni toki, mutta vaati konetta, että poistui kokonaan.
Nopein tapa se taitaisi olla tuonkin poistoon, varsinkin tosiaan jos on sattunut kunnolla tarttumaan.

Avatar
seatts
Viestit: 1623
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja seatts » Ke Loka 30, 2013 10:09 pm

Isä joskus poisti sitä tuulilasista asetonilla.

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 4494
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Loka 31, 2013 12:33 pm

seatts kirjoitti:Isä joskus poisti sitä tuulilasista asetonilla.
Asetonia minäkin olen tähän käyttänyt.

Volvisti
Viestit: 96
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 8:09 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Volvisti » La Marras 09, 2013 10:14 pm

heikentääkö/poistaako kuumalla vedellä auton vahapintaa? työmaalla on käytössä lämminvesi pesuri

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Marras 10, 2013 12:35 am

En usko että hanalämmin/kuuma vesi poistaa sitä, vesihöyry/todella kuuma vesi varmasti aiheuttaa vaaran vahoille, mutta enemmän pelkäisin maalipinnan puolesta...

Avatar
Posambique
Viestit: 2745
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Marras 10, 2013 5:21 pm

Joo, en mä kuumaa (lähelle 100C) käyttäisi.

Mutta hanalämmin (ehkä hieman kättä lämpöisempi 50C ? ) on aivan parhautta jos mahdollisuus.
Parantaa pesutehoa järkyttävästi vs. kylmä (10-20C ?) vesi, eikä varmasti tarvitse vielä vahojenkaan puolesta pelätä.
"Urku auki, pelti kii"

Volvisti
Viestit: 96
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 8:09 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Volvisti » Su Marras 10, 2013 5:24 pm

ok, siittä en tiedä kuinka lämmintä vettä siittä tulee kun raskaan-kalustoa sillä pestään. Liittimet ainekin poppaa jos pääsee ihoa koskettaa :D

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 11, 2013 12:00 am

Kyllä ainakin muinaiset 90-luvun taitteen japanin vehkeet kesti pestä 140 asteisella paineistetulla vedellä. Nopeutti konehuoneen pesua silloin n.15 vuotiaan autoon todella reilusti :)

Kyllähän noi maalatut pinnat kokee kuumempiakin lämpötiloja, miksei? Muoveja ja tiivisteitä toki varoisin lämmön kanssa.

Mutta itsellä ainakin tarkoitus tuoda suoraan lämminvesikierukalta termostaatiton lämmin vesipiste talliin niin että sen saa kytkettyä Kränzleen :thumb:
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin