Kimppa- yms. autotallipaikat *vuokraus/lainaus*

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
mikko>

Re: Kimppa- yms. autotallipaikat *vuokraus/lainaus*

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ke Helmi 09, 2011 8:34 am

Tampereella kimppatalliin olis kiinnostusta, riippuen tietysti hinnasta ja semmosista.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 09, 2011 8:51 am

Tonis kirjoitti:Sitä mietin illalla, että miten nuo käyttöajat menee? Jos esim kymmenen kaveria ois maksamassa niin täytyy se aika jakaa reilusti tasan kaikille. Itse ajattelin niin, että yks pesu per viikko ja yksi kokonainen päivä kuussa talli käytössä.

Sitten on jokin varauskalenteri vaikka netissä mihin voi varata nuo vuoronsa. Tulee vaan se ongelma, että lauantai ja sunnuntai on varmasti suosituimmat ajat eikä niitä ole kovin montaa kuukaudessa..
Mielestäni pointti koko tallissa on semmoisen mahdollisuus. Käyttöaika menee omien tarpeiden mukaisesti. Luonnollisesti herrasmies säännöin. Eli jos toinen kaveri on käyny normalaistikkin 2 pv välein ja haluiskin täysfiksi ilta-ajan jonkun toisen kaa samaan aikaan, joka käy kerran kahdessa viikossa. Niin jako on aika selvä. Mun mielestä tommonen perustuu reiluun "kerho henkeen". Mut mun mielestä siitä on turha tehdä mitään "sääntöä".

Yks, missä kerhotalli voi lähtee lapasesta, on sit se että jokainen huolehtii ettei sinne tuu mitään ylimääräisä paskaa säilytettäväks, eikä siitä tule mikään "emäntää pakoon" arki-kaljottelupaikka. Tietty kinkerit sovittuina iltoina :lol: Ja luonnollisesti mitään huoltoja ei siellä ruveta tekemään ellei niistä sovita erikseen. Luulen että niiden tekemättömyys on valtti vuokrapaikkaa hakiessa (sitoutuu ettei siellä "ropata autoja").

Mitä maksuihin tulee niin mun mielestä olis kätevä, jos jokaisella olis jokaisen oma vesi ja sähkömittari, että sais laitettua tasan. Mutta taittaapi tulla aikas kalliiks :D Se on ainut mistä vuokraa maksettaessa tulis mietittyä että meniköhän nallekarkit tasan.

Ja mitä viikonloppuihin tulee, niin mua ei ainakaan saa autoa puunaamaan viikonloppuisin. Se aika on varattu perheelle ja muille hommille. En tiedä oonko joku poikkeus mut teen aina fiksit kesken viikon :) Usein monena iltana peräkkäin.
Vain YKSI LSP!

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ke Helmi 09, 2011 12:42 pm

Itsellä olis myös kiinnostusta Tampereen alueen kimppatalliin, luonnollisesti kustannusten pysyessä järkevissä määrissä. Sähkön ja veden laskutuksessa tuskin ongelmia tulisi, JOS löytyy talli jossa ne on jo valmiiksi vuokrahinnassa mukana. Itse joku aika sitten kyselinkin paria hallia joltain liiketilavuokrapalstalta, mutta ei ollut käypiä. Kiven allahan tuollaiset taitaa olla, missä pesumahdollisuudet sisätiloissa olisi.

Sitten on vielä se, että kuka tosiaan tuohon suostuu puuhamieheksi, ja hoitaa kaikki sopimusasiat kuntoon. Itse en sellaista riskiä haluaisi ottaa omille harteilleni. Mutta kyllä, kiinnostusta on. Ja hintaluokan täytyisi olla ehdottomasti alle 100€/kk jotta edes pystyisin harkitsemaan. Tulee kalliit pesut muutoin, jos parikin kertaa kuussa käy pesulla, lähinnä talviaikaan ;) Kesällä kun tuolle tallille yleensä vähemmän on käyttöä.

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Ke Helmi 09, 2011 4:04 pm

Urran kirjoitti:
Tonis kirjoitti:Sitä mietin illalla, että miten nuo käyttöajat menee? Jos esim kymmenen kaveria ois maksamassa niin täytyy se aika jakaa reilusti tasan kaikille. Itse ajattelin niin, että yks pesu per viikko ja yksi kokonainen päivä kuussa talli käytössä.

Sitten on jokin varauskalenteri vaikka netissä mihin voi varata nuo vuoronsa. Tulee vaan se ongelma, että lauantai ja sunnuntai on varmasti suosituimmat ajat eikä niitä ole kovin montaa kuukaudessa..
Mielestäni pointti koko tallissa on semmoisen mahdollisuus. Käyttöaika menee omien tarpeiden mukaisesti. Luonnollisesti herrasmies säännöin. Eli jos toinen kaveri on käyny normalaistikkin 2 pv välein ja haluiskin täysfiksi ilta-ajan jonkun toisen kaa samaan aikaan, joka käy kerran kahdessa viikossa. Niin jako on aika selvä. Mun mielestä tommonen perustuu reiluun "kerho henkeen". Mut mun mielestä siitä on turha tehdä mitään "sääntöä".

Yks, missä kerhotalli voi lähtee lapasesta, on sit se että jokainen huolehtii ettei sinne tuu mitään ylimääräisä paskaa säilytettäväks, eikä siitä tule mikään "emäntää pakoon" arki-kaljottelupaikka. Tietty kinkerit sovittuina iltoina :lol: Ja luonnollisesti mitään huoltoja ei siellä ruveta tekemään ellei niistä sovita erikseen. Luulen että niiden tekemättömyys on valtti vuokrapaikkaa hakiessa (sitoutuu ettei siellä "ropata autoja").

Mitä maksuihin tulee niin mun mielestä olis kätevä, jos jokaisella olis jokaisen oma vesi ja sähkömittari, että sais laitettua tasan. Mutta taittaapi tulla aikas kalliiks :D Se on ainut mistä vuokraa maksettaessa tulis mietittyä että meniköhän nallekarkit tasan.

Ja mitä viikonloppuihin tulee, niin mua ei ainakaan saa autoa puunaamaan viikonloppuisin. Se aika on varattu perheelle ja muille hommille. En tiedä oonko joku poikkeus mut teen aina fiksit kesken viikon :) Usein monena iltana peräkkäin.
Onha päivässä 24tuntia. :D Sil aikaa ku aamuvuorolainen on töissä ni kaks iltavuorolaista ehtii samaan aikaan puunata varmasti autonsa kuntoon. Jos pesua on vaa ni ehtii vaikka 10. :D Kaikki tulee toimii ihan hyvin jos jengi vaa siistii jälkensä ku lähtee ja maksaa vuokran. Iha sama mitä siel hallis tapahtuu ja miten (pesuun ja puunaukseen liittyvää) kuha ei paikkoja rikota. Eikä tuoda perjantai iltana maksullisia naisia sinne :D

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Su Helmi 13, 2011 11:21 am

Itseäni kiinnostaisi myös auton pesumahdollisuus Tampereella. Maksaisin kyllä jos saisi jonkun tallissa käydä pesemässä ja kuivailemassa rauhassa.

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Ma Helmi 14, 2011 11:04 am

Lielahdesta kun lähdetään lamminpäähän siinä yhdessä risteyksessähän on se vanha shellin huoltoasema. nykyään taitaa olla abc:n kylmäasema. siinähän on huoltohalli joka ei ole käytössä. Onkohan tuota mahdollisesti jo joku yrittänyt kysyä?

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Ma Helmi 14, 2011 11:40 am

mixu74 kirjoitti:Lielahdesta kun lähdetään lamminpäähän siinä yhdessä risteyksessähän on se vanha shellin huoltoasema. nykyään taitaa olla abc:n kylmäasema. siinähän on huoltohalli joka ei ole käytössä. Onkohan tuota mahdollisesti jo joku yrittänyt kysyä?
Tuota samaa hallia katselin jo vuosia sitten. Aika hyvänoloinen halli. On aika ihme, jos on vapaana vielä tai ylipäätään vuokrattavana.
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Ma Helmi 14, 2011 11:55 am

Kyllä se taitaa ns vapaana olla edelleen. mutta tuskimpa sitä vuokrattua saa ainakaan kohtuu hinnalla. yhden auton huoltotilahan sielä taitaa olla. Noh jos joskus jostain Tampereelta sais ns porukkatallin.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Helmi 14, 2011 12:52 pm

Samaa hallia tullut katsottua ja paikka olisi loistava. Tosin taitaa olla s-ryhmän omistuksessa ja kunnosta mitään tietoa. Tuskin lämmötkään päällä ollut... Abc kylmäasemista vastaavalle puhelua :D
Wannabe-OCD

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Ma Helmi 14, 2011 2:43 pm

Ei kuulemma tällähetkellä ainakaan vuokrata. koko aseman kohtalo selviää joskus toukokuussa.

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Ma Helmi 14, 2011 4:04 pm

mixu74 kirjoitti:Ei kuulemma tällähetkellä ainakaan vuokrata. koko aseman kohtalo selviää joskus toukokuussa.
Ja voisin veikata, että on jotkut muutkin olleet kiinnostuneita...
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Ti Helmi 15, 2011 12:26 pm

Vuonna 2006 tampereellahan on ollut pispalanvaltatiellä ti pesuhalli. Muistaako joku kyseistä paikkaa? Rantatiellähän on noita vanhoja teollissuusrakennuksia kuten oli aikoinaan rengasliikekkin. luulisi tuolta saavan sovittua kohtuuhintaan pesupaikan.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Ti Helmi 15, 2011 7:17 pm

mixu74 kirjoitti:Vuonna 2006 tampereellahan on ollut pispalanvaltatiellä ti pesuhalli. Muistaako joku kyseistä paikkaa? Rantatiellähän on noita vanhoja teollissuusrakennuksia kuten oli aikoinaan rengasliikekkin. luulisi tuolta saavan sovittua kohtuuhintaan pesupaikan.
En tiedä otetaanko niihin enään vuokralaisia. Tietääkseni ovat saaneet purkutuomion. Lähimpänä kaupunkia oleva halli on ainakin osittain Rengasmaan halli, poiketkaa Lielahdessa Rengasmaassa ja kysykää Myllymaan Timoa. Hän luultavasti osaisi kertoa lisää...

Pispalanvaltatiellä TI-pesuhalli... itse ainakaan heti saa päähäni missä sielä. Vai tarkoitatko entistä palokunnan tilaa? Se oli vuokrattavana, mutta aivan järjettömään hintaan :D Ja nyt siinä taitaa olla Vianor, tai joku vastaava rengaspulju.

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Ke Helmi 16, 2011 10:52 am

Karavaanareitten vanhassa linkissä oli että pispalanvaltatie 116

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » To Helmi 17, 2011 2:10 pm

86 neliötä varasto toimistotilaa teivon lähellä autotalli vuokra 500€
http://keltainenporssi.fi/ilmoitus/Kiin ... 5?rowId=20" onclick="window.open(this.href);return false;

teem085

Viesti Kirjoittaja teem085 » Pe Maalis 04, 2011 7:52 pm

-JP- kirjoitti:Jos löydät jonkun varteenotettavan paikan alle 100€/kk/ukko vuokralla, niin count me in!
täältä löytyis kans yks joka olis mukana...

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ke Maalis 09, 2011 1:49 pm

Rantatiellä olevat vanhat rakennukset tosiaan on saaneet purkutuomion jo ties kuinka kauan sitten. Sitä en tiedä koska purku tapahtuu. Isällä oli metallisorvaamo aikanaan monta vuotta Rantatiellä, ja muutama vuosi sitten koko verstaan yläkerrassa oli tulipalo ja koko tönö tuhoutui/purettiin. Pikkupoikana olen seikkaillut varmaan jokaisen Rantatien lopussa olevan rakennuksen pihassa.
Tuo Rengasmaan halli taitaa jossain käytössä ollakin, kun liikennöintiä ja ihmisiä näkyy pihassa aina vähän väliä kun tulee katsottua ohi ajaessa. Sen yläpuolellahan on myös entinen automaalarin tila. En tiedä missä kunnossa ja mitä sisällä. Joskus pienenä sielläkin sisällä kävin jutulla.
Voin koittaa kysellä jos isällä olisi vielä kontakteja johonkin henkilöön noilta ajoilta, joka tietäisi keneltä kysyä tiloista.

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » La Maalis 12, 2011 7:01 pm

Itselläni on iso kimppatalli Vantaalla, jota olen pyörittänyt reilut 2 vuotta. Voin suoraan sanoa, että helppoa se ei aina ole. Jos vuokraatte talleja, niin pitäkää porukka maltillisen pienenä ja porukan kesken ideologiltaan samanhenkisenä - helpottaa asioiden hoitoa. Tietysti maksut pitää hoitaa kuukausittain ja yhden pitää yleensäkin olla "päävuokralainen", eli vastuunkantaja.

Meidän tallilla on tilaa nysvätä ja korjailla. Tallilta löytyy nosturi, paineilmat, pesurit, imurit, köökit, huussit, sähköt, hälyt, työkalut, kaivot, kameravalvonta yms.

Sorry, tilaa ei juuri nyt ole, mutta voin avustaa tai kertoa mielipiteitäni, jos olet perustamassa vastaavanlaista kimppatallihärdelliä!

EDIT: "pitää"
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Maalis 12, 2011 9:21 pm

fibolt kirjoitti:Itselläni on iso kimppatalli Vantaalla, jota olen pyörittänyt reilut 2 vuotta. Voin suoraan sanoa, että helppoa se ei aina ole. Jos vuokraatte talleja, niin pitäkää porukka maltillisen pienenä ja porukan kesken ideologiltaan samanhenkisenä - helpottaa asioiden hoitoa. Tietysti maksut pitää hoitaa kuukausittain ja yhden pitää yleensäkin olla "päävuokralainen", eli vastuunkantaja.

Meidän tallilla on tilaa nysvätä ja korjailla. Tallilta löytyy nosturi, paineilmat, pesurit, imurit, köökit, huussit, sähköt, hälyt, työkalut, kaivot, kameravalvonta yms.

Sorry, tilaa ei juuri nyt ole, mutta voin avustaa tai kertoa mielipiteitäni, jos olet perustamassa vastaavanlaista kimppatallihärdelliä!

EDIT: "pitää"
Sattuuko teän talli olemaan Bilian lähellä (Taivaltiellä?) ?

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Su Maalis 13, 2011 6:51 pm

JUMA kirjoitti:
Sattuuko teän talli olemaan Bilian lähellä (Taivaltiellä?) ?
Jep!

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Su Maalis 13, 2011 9:35 pm

Maailma on pieni... :D

Tulipa tuolla käytyä tuossa tammikuussa viimeksi [saattanet muistaa mut. (toivottavasti et pahalla :lol:) Beigellä Seat Leonilla ajelen.]

Vieläkin harmittaa, kun just pääsin tuonne teän talliin, niin tuli muutto eteen. Loistavat fasiliteetit teillä.

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Su Maalis 13, 2011 10:17 pm

JUMA kirjoitti:Maailma on pieni... :D

Tulipa tuolla käytyä tuossa tammikuussa viimeksi [saattanet muistaa mut. (toivottavasti et pahalla :lol:) Beigellä Seat Leonilla ajelen.]

Vieläkin harmittaa, kun just pääsin tuonne teän talliin, niin tuli muutto eteen. Loistavat fasiliteetit teillä.
Juu :D

Ajattelinkin sun olevan nicin takana, kun kattelin tota paikkakuntaasi.

Masq

Viesti Kirjoittaja Masq » Ti Huhti 26, 2011 5:01 pm

Ei ihan tampereella mutta 40min ajomatkan päässä. 9tien (tampere turku tien) varressa on fiksaamo missä oon töissä. Pientä korvausta vastaan saa pestä itse (pesukinnas foorumilaiset!!) löytyy pesuri,vaahtotykki,kompura yms yms yms. Omilla tai meidän aineilla, korvaus tietysti eri jos meidän aineet. Jos kiinnostus heräsi niin yv:tä tulemaan :)

Edit: jos kiinnostuneita löytyy niin voitais pitää joku fixauspäiväkin?!

MB08

Viesti Kirjoittaja MB08 » Ti Touko 10, 2011 9:02 am

Tämä ei hirveesti pääkaupunkiseutulaisia eikä mansen sakkiakaan auta,mutta mun tallissa on kyllä pesty ja puunattu useita sukulaisten ja tuttavien autoja,joten kyllä sinne kinnaslaisetkin ovat tervetulleita.
Onhan päivä vielä huomennakin!

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » Ke Heinä 20, 2011 10:57 pm

Minulla on kyllä tallipaikka, nosturi vaan 2-pilarinen, joten siitä ei liene hyötyä hinkkaamisen suhteen. Ke-to välillä kyllä tila järjestyy sopimuksen mukaan käyttöön, jos niin sovitaan. EI pesumahdollisuutta! Tyyli on ollut 30e/vrk, jos vaikka kone sipasis minun autoani, niin ei se niin tarkkaa ole ;) Ei siellä kyllä ole mitään valojakaan :lol: siis detailing sellaisia :) Järvenpäästä löytyy
"Life is too short to be pissed of all the time"

Vastaa Viestiin