Keskustelua autohifistä
Re: Keskustelua autohifistä
Mulla olisi jouten Rainbowin DL.C 4" erillissarja kun luovuin pakusta. Jos sais sen hukattua niin vois taas haaveilla lisää uutta ja mediaseksikästä mamman autoon...
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.
Re: Keskustelua autohifistä
Millaista hintaa niistä ajattelit ja onko jotain linkkiä kyseisiin kaiuttimiin?
Re: Keskustelua autohifistä
Tökkäsin YV:tä ettei mene pahasti ohi aiheen.
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.
Re: Keskustelua autohifistä
Mikähän olisi hinta/laatusuhteelta hyvää vaimennusmattoa? Stp Vibroplastia on tullut aiemmin käytettyä. Ja pitäisi löytyä pk-seudulta ihan kivijalasta että tänään saisi.
Re: Keskustelua autohifistä
http://audioimport.fi/?tuotteet&tuote=9 ... 07&teksti=
STP Black GOLD olisi oma valinta. Tuohan on siis vastaavaa tavaraa kuin vanha Vibro, vähemmän räikeällä alumiinifoliolla vaan. Hintakin on pikkasen pienempi, kun ennen 99€ hintaan sai 4m2 sitä ns. silver-versiota. Saahan tuota myös pienemmissä pakkauksissa, neliöhinta vaan nousee ja pikkupaketti loppuu aina kesken kun jotain alkaa tehdä
E: Ja eikös noita AudioImportin maahantuomia tuotteita saa ihan Motonetistä?
STP Black GOLD olisi oma valinta. Tuohan on siis vastaavaa tavaraa kuin vanha Vibro, vähemmän räikeällä alumiinifoliolla vaan. Hintakin on pikkasen pienempi, kun ennen 99€ hintaan sai 4m2 sitä ns. silver-versiota. Saahan tuota myös pienemmissä pakkauksissa, neliöhinta vaan nousee ja pikkupaketti loppuu aina kesken kun jotain alkaa tehdä
E: Ja eikös noita AudioImportin maahantuomia tuotteita saa ihan Motonetistä?
Re: Keskustelua autohifistä
Kiitosta, taidan tuollaisen hakea.
Re: Keskustelua autohifistä
Paljonko kannattaa varata tuollaista vaimennusmattoa pelkkien etuovien vaimennukseen? Ajatuksissa olisi vaimentaa niin hyvin kuin järkevästi mahdollista, ja oviinhan on tulossa 6,5" Rainbowit.
Re: Keskustelua autohifistä
Riippuu hiukan paljonko sitä mahtuu sinne tunkemaan ja laittaako muualle kuin ulkopeltiin, mutta eiköhän joku 2m^2 riitä kahteen oveen.
Huhuh tuli tossa muutama tunti jumpattua omien asennusten kanssa, muuten olisi lähes plug 'n pray mutta kun ovipeltiin täytyy tehdä reikä elementin taakse. Peltisakset, rälläkkä, porakone ja rautasaha tuli kokeiltua ja hirveen tappelun jälkeen siinä on jonkinmoinen aukko.
Huhuh tuli tossa muutama tunti jumpattua omien asennusten kanssa, muuten olisi lähes plug 'n pray mutta kun ovipeltiin täytyy tehdä reikä elementin taakse. Peltisakset, rälläkkä, porakone ja rautasaha tuli kokeiltua ja hirveen tappelun jälkeen siinä on jonkinmoinen aukko.
Re: Keskustelua autohifistä
Kuuluuko tuo ovivaimennus laittaa sinne ulkopeltiin, vai kosteussulkumuovin tilalle?
Jonkun videon katoin, niin siinä kosteussulkumuovi korvattiin vaimennusmatolla.
Jonkun videon katoin, niin siinä kosteussulkumuovi korvattiin vaimennusmatolla.
Re: Keskustelua autohifistä
Jos hyvän haluat niin mä laittasin molempiin.
Re: Keskustelua autohifistä
No periaatteessa mitä useampaan kohtaan laittaa niin sen parempi, mutta ulkopelti kai se tärkein on kun helposti kumisee ontosti. Ovissakin aika paljon eroja, joissain autoissa on suunnilleen pelkkä sisäverhous ja ulkopelti, toisissa vielä yksi välipelti ja osassa joku solumuoviviritelmä.
Re: Keskustelua autohifistä
Saako kosteudensulkumuovia ylipäätään korvata tuollaisella matolla? Toimiiko se samalla tavalla kosteussuojana kuin se muovikalvo?
Ulkopellin vuoraaminen on itsestäänselvyys, mutta jos toisen kerroksen haluaa niin kannattaako pistää kosteussuojan tilalle sisimpään peltiin vai ovipahvin sisäpuolelle? Olettaen että tilaa on sen verran että yksi kerros mattoa mahtuisi jompaankumpaan.
Ajattelin että jos ostaisi kerralla tuollaisen 4m2 bulkkipaketin, ja laittaisi oviin "niin paljon kuin saa menemään", ettei tarvitse lisäillä tai korjailla jälkikäteen. Mites muuten kun Nissanissa on tuo sisin pelti (kosteusmuovin alla oleva) "reikäjuustoa", onko riittävä tapa lätkiä vaan vaimennusmattoa isoina paloina reikien päälle? Vai pitääkö erikseen viritellä reikiin esim. alumiinilevystä peitepalat?
Ulkopellin vuoraaminen on itsestäänselvyys, mutta jos toisen kerroksen haluaa niin kannattaako pistää kosteussuojan tilalle sisimpään peltiin vai ovipahvin sisäpuolelle? Olettaen että tilaa on sen verran että yksi kerros mattoa mahtuisi jompaankumpaan.
Ajattelin että jos ostaisi kerralla tuollaisen 4m2 bulkkipaketin, ja laittaisi oviin "niin paljon kuin saa menemään", ettei tarvitse lisäillä tai korjailla jälkikäteen. Mites muuten kun Nissanissa on tuo sisin pelti (kosteusmuovin alla oleva) "reikäjuustoa", onko riittävä tapa lätkiä vaan vaimennusmattoa isoina paloina reikien päälle? Vai pitääkö erikseen viritellä reikiin esim. alumiinilevystä peitepalat?
Viimeksi muokannut Ewottaja, Su Maalis 30, 2014 9:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Keskustelua autohifistä
Mitään mistään tiedä mutta kyllä mä toisen kerroksen oon laittanut ovipahvin sisäpuolelle.
Re: Keskustelua autohifistä
Lähinnä mietin siltä kannalta että eikös se sisin pelti olisi myös oleellista saada umpinaiseksi, että kaiuttimelle muodostuisi jonkinmoinen suljettu kotelo oven sisään. Ovipahviin laittaessahan matto vähentäisi vain ylimääräisiä tärinöitä ja resonointeja.
Re: Keskustelua autohifistä
Eikös ovipahviin kuulu laittaa sellasta pyramidikuvioitua vaahtomuovia?
esim. http://www.fanaticaudio.com/shop/muut-m ... sorber-35/
esim. http://www.fanaticaudio.com/shop/muut-m ... sorber-35/
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: Keskustelua autohifistä
Itse laitoin omissa ovissa välipeltiin JA ovipahviin STP Black Goldia. Etuoviin sitten muutamiin isoimpiin tyhjiin "onkaloihin" vielä tuollaista pehmytmattoa, syömään mahdollisia resonanssien ja ajomelun kaikuja ja voimistumisia.
Tässä kannattaa olla vaan tarkkana. Muutamasta kohdasta joutui repimään STP:tä irti, kun ei meinannut mennä oviverhous enää takaisin paikalleen...
Ulkopellit pitäisi vielä käyttää irti ja vaimentaa. Mut on kyllä kauhee rojekti, ei taida jaksaa.
Tässä kannattaa olla vaan tarkkana. Muutamasta kohdasta joutui repimään STP:tä irti, kun ei meinannut mennä oviverhous enää takaisin paikalleen...
Ulkopellit pitäisi vielä käyttää irti ja vaimentaa. Mut on kyllä kauhee rojekti, ei taida jaksaa.
.:R32
Re: Keskustelua autohifistä
Itse laitoin Silent Coatia oviin tuohon malliin. Eli ainoastaa välipelti on vaimennettu, ulkopeltiin en ruostumisen pelossa laittanut mitään. Ovipahveihin tuli huokoista "hifi" mattoa, joka ei kuulemma ime vettä. Iso vaikutus oli tuollakin, ajomelu väheni ja midit soi ihan eri tavalla. No, ehkä uudella soittimellakin oli osuutta asiaan
Takapää tuli vuorattua myös kattaaltaan, takaluukusta takapenkkien etureunaas asti. Jatkovaimennus vaatisinkin jo penkkien, lattiamaton ja kattoverhoilun poistoa. Saattaapi jäädä tekemättä... Tähänkin vaimennukseen meni kolme tukkupakkausta Silent Coatia.
Takapää tuli vuorattua myös kattaaltaan, takaluukusta takapenkkien etureunaas asti. Jatkovaimennus vaatisinkin jo penkkien, lattiamaton ja kattoverhoilun poistoa. Saattaapi jäädä tekemättä... Tähänkin vaimennukseen meni kolme tukkupakkausta Silent Coatia.
Re: Keskustelua autohifistä
Hei kertokaas hifimiehet että kun minulla on autossa olemassa 3-tie erillissarja (orkkiksena jopa) ja vähän kun laittaa voluumia niin basso alkaa rämisemään niin ajatuksissa oli ensin hommata uusi erillissarja mutta mites, enkö mie voi vain vaihtaa ne ovissa oleva midbassot/bassot uusiin? Samalla tieten vaimennella ovea niin saa jymäkämpää soundia...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Keskustelua autohifistä
Joo, itse tein mm. edellisessä autossa juuri näin. Eihän tämä tietty mikään paras mahdollinen tapa ole rakennella hifejä, mutta sai sillä vähän "munaa" miditoistoon.
.:R32
Re: Keskustelua autohifistä
Itse lähinnä kauhistelin hintaa nuissa 3-tie sarjoissa kun ei alle 250 euron saa väyrysmersuun sopivaa sarjaa (kojetaulun keskiäänipaikka on 3" ja valtaosassa sarjoista on 4" elementti) ja midejä saa jo suht laadukkaita 50-100€ pari. Ja äänenlaadun kun ei tartte olla ihan mitään hifiluokkaa, pääasia että ääni ei särje heti jos vääntää voluumia...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Keskustelua autohifistä
Vielä kun tietäisi, että johtuuko särkeminen kaiuttimista, vai soittimesta. Monestihan ongelma on soittimessa, vaikka niissä lupaillaan jumalattomia wattimääriä. Puhti ei riitä ja alkaa säröytymään. Aikoinaan laitoin 4x15 W vahvarin 4x35 W soittimen perään. Sonylla ja rockfordilla oli hiukan erilaiset Watit käytössä.
Re: Keskustelua autohifistä
Tuo johtuu selvästi kaiuttimesta joka taas on soitettu rikki alitehoisella soittimella. Useasti nuo orkkiskajarit on saatu rikki jos autossa on ollu suppari eikä ole osattu säätää vehkeitä, viskottu vain pönttö kyytiin, bassot täysille ja menoksi...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Keskustelua autohifistä
Muistaako Urran minkäkokoiset kaiuttimet oli Lancerissa? Onko tuon ovipahvin irroitus monimutkaista? Jos vaihtais kaiuttimet parempiin.
Re: Keskustelua autohifistä
Josse on yhtään kuten Evossa niin eessä on 5,25" koaksaalit ja pahvin irroitus on niin helppoa, että jos se olis helpompaa niin putois ittestään käsiin.
- Worst Class Shampoo Junkie -