Lumiharjaus

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Hynde
Site Admin

Re: Lumiharjaus

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 07, 2012 11:38 am

;)

...ja tykkään mie piparistakin, vaikka haaveilen ompelukoneestakin... :D
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 07, 2012 12:00 pm

Hynde älä viiti. Mäkin oon monta kertaa käyny sun opissa kattomassa miten näitä (niitä) hommia tehdään niin olet aina ihan kädestä pitäen näyttänyt :lol: Ja etkö muista sitä erästä poikien keskeistä iltaa Tuusulassa kun E39:t oli parkissa pihassa (ja se yks ruma ankanpoika) ja miehet nautti toistensa seurasta kesän lämmössä 8-)
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Marras 07, 2012 12:21 pm

Hynde kirjoitti:
K70 kirjoitti:Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon :D
Itsehän olen metsästänyt tuollaista kunnon teollisuusompelukonetta jo jonnin aikaa... :oops:

Ja ei, ei mene vaimolle käyttöön. Itselläni kyllä olisi paljonkin käyttöä... :mrgreen:
Enhän mä ketään moitikaan. Se on jokaisen oma asia, minkä päälle noista laittaa peukkunsa, yksi niistä vaan on aina tiputettava pois :D

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ke Marras 07, 2012 12:27 pm

Hynde kirjoitti:
K70 kirjoitti:Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon :D
Itsehän olen metsästänyt tuollaista kunnon teollisuusompelukonetta jo jonnin aikaa... :oops:

Ja ei, ei mene vaimolle käyttöön. Itselläni kyllä olisi paljonkin käyttöä... :mrgreen:
Mutsilla on kotona teollisuus ompelukone ja saumuri, osti sen entisestä duunipaikasta kun ompelimo lopetettiin.
Itse en osaa kyllä kumpaakaan käyttää, mut onneks ei tarvitsekaan.

Wax On

Viesti Kirjoittaja Wax On » Pe Marras 09, 2012 11:35 am

Mitä, onks täällä heterojakin?!

Eukko osti vajaan viiden huntin Husqvarnan äskettäin ja voisi näin joulun merkeissä pyytää tonttua ompelemaan puolipeitteeseen joku ihana vuori... Siinä samalla se vois räätäläidä siitä yleismallin peitosta slim-fitin, täsmäpeiton. Vielä kun sais jotenkin pakkoliiitettyä tähän äly-liitteen...

Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...

Liian hienoa peitettä ei haluta tehdä tai ostaa, kun ovat niin helppoja pöllittäviä.
/Wax Off

Henripit

Viesti Kirjoittaja Henripit » Pe Marras 09, 2012 11:46 am

Wax On kirjoitti:Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...
Teipatut saumat kalvopukujen tapaan..
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3

ots

Viesti Kirjoittaja ots » Pe Marras 09, 2012 3:09 pm

Wax On kirjoitti:Mitä, onks täällä heterojakin?!
Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...
Käytä ydinlankaa jossa polyesteriytimen ympärillä puuvillakuori. Puuvilla turpoaa kastuessaan ja sauma siis tiivistyy kastuessaan.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Marras 09, 2012 3:15 pm

Nyt vittu oikeesti.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Marras 09, 2012 4:03 pm

sonikk kirjoitti:Nyt vittu oikeesti.
Ei sa***na onneks oli suu tyhjä :LOL:

Juze

Viesti Kirjoittaja Juze » Pe Marras 09, 2012 10:53 pm

Ei sitä näkyy ole hesalaisille selvää edes ompelukoneen ja sen käyttäjän omistaminen itsestään selvää hommaa :LOL: ;) eikä herneitä

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Marras 09, 2012 10:58 pm

Juu ei ole, varsinkaan sen käyttäjän omistaminen ei ole kyllä ihan listoilla ykkösenä, kun katselee tätä topiccia, että ketkä niitä käyttää :D

Ja asiaan...pitäs varmaan etsiä jostain tallin nurkasta harja jo autoon ;)

Jupe

Viesti Kirjoittaja Jupe » Pe Marras 09, 2012 11:06 pm

Tohtiiko ees vastata, että täältä löytyy 32 ompelukonetta :D Vanhoja hyviä kunnostettuja.

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ma Tammi 07, 2013 7:38 pm

Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Sääli on sairautta? :LOL:

Lamaro

Viesti Kirjoittaja Lamaro » Ma Tammi 07, 2013 11:38 pm

Jiri kirjoitti:Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Niinhän se on...mutta niinku Olssonin poika tos sanoo, et auto on teipattu eli maalipinta ei ota itteensä! On muuten komia lambo ku boxi katolla, kuten myös sen R8 boxilla :thumb:

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Tammi 08, 2013 7:42 am

Mun mielestä boksi on ihan mihin tarkoitukseen, ihan missä autossa tahansa ihan hirvee. Mä vedän vaikka yhen suksiparin takia mielummin vaikka peräkärryä perässä..

Mut vaikee kyl uskoo et mikään teippi ei ottas itteensä tommosesta alumiinilapiosta.
Vain YKSI LSP!

hanta

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Tammi 08, 2013 11:26 am

Jiri kirjoitti:Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuten tyyppi itsekkin sanoo "...i guess i'm idiot..." :D

Juze

Viesti Kirjoittaja Juze » Ke Tammi 09, 2013 5:57 pm

Urran kirjoitti:Mun mielestä boksi on ihan mihin tarkoitukseen, ihan missä autossa tahansa ihan hirvee. Mä vedän vaikka yhen suksiparin takia mielummin vaikka peräkärryä perässä..

Mut vaikee kyl uskoo et mikään teippi ei ottas itteensä tommosesta alumiinilapiosta.
Kyllä se teippi varmaan ottaaki muttei sen alla oleva maalipinta.

Volvisti

Viesti Kirjoittaja Volvisti » La Tammi 12, 2013 10:58 pm

Itse ostin omaa autoani varten pehmeän pesuharjan ja sillä vetelen lumet pois ja pari vedon jälkeen vedän kädellä harjaksia jos jäänyt kakkaa pintaan :D ja varovasti jos on likane auto

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Ke Tammi 30, 2013 6:30 pm

Itsekin nakkasin lumiharjan ojaan ja ostin parhaan pesuharjan minkä onnistuin löytämään. Sillä varovasti, auton suuntaisesti, vetäen lumet pois koko autosta. Jos pientä naarmua tulee, niin ei voi mitään. :o

Alkutalvesta tuli kokeiltua tuota että jättäisi putsaamatta pinnat ikkunoita lukuunottamatta, mutta ajoon lähtiessä pöllysi lunta ilmanottoaukkoihin, ja sitten siitä pienenä sumuna sisälle asti. Tästä seurauksena auton totaalinen huurustuminen ja näkyvyyden häviäminen. :lol:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Tammi 30, 2013 7:32 pm

Pehmeä pesuharja on hyvä mutta se täytyy puhdistaa hyvin ettei se harjasten väliin jäänyt lumi jäädy ja sitten aiheuta naarmuja. Kokemusta on.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 31, 2013 10:54 am

Ewottaja kirjoitti:vetäen lumet pois koko autosta
Mun mielestä ihan vihoviimeinen veto ottaa kaikki lumet pois. Homman nimihän on se, että sä harjaat kaikki lumet paitsi sen viimesen, pinnalle jäävän sentin sitä lunta. Tää on yleensä viel jäätyny pintaan ja on siinä vielä määränpäässäkin. Näin et tee ensimmäistäkään naarmua (ellet tyri jotain) ja silti lumet ei lähe edes motarinopeuksissa liikkeelle.

On noita pehmeitä harjojakin, vielä yleensä ne halvimmat :D Harja kannattaa tosiaan muistaa pestä aina välillä. Ite aina kerran kuussa pesasen sen fairyn kera.
Vain YKSI LSP!

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » To Tammi 31, 2013 5:46 pm

Aikamoista hifistelyä jos yrittää aina 1cm kerroksen jättää siihen maalipinnalle.. :lol: Näyttää vaan niin tyhmältä se jäätynyt jää/lumikerros, eihän auton ulkonäöstä pääse "nauttimaan" koko talvena jos siinä on aina vaakapinnoilla 5cm jääshaissea. Sitten kun pesee autoa niin nuo jääpalat lähtee isoina kokkareina irti, ja varmasti tekevät naarmuja mennessään.. :?

Varmaan suurin osa täällä eri mieltä asiasta, mutta pitäähän mielipiteitä olla. :P Täytyy sanoa että olipa autoilu helppoa silloin kun ei tiennyt detalingista mitään! Talvella vaan lumiharjalla pintaan asti lumet kaikki pois, ja kesällä yhellä sankolla ja sienellä pesut. :good:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Tammi 31, 2013 6:13 pm

Kyllä mä ainakin kylmänrauhallisesti vetelen harjalla kaiken sen mikä parilla vedolla lähtee. Loput saa jäädä. En ressaa noista, autot on tehty ajettaviksi ja siksi mulla on talviauto erikseen :lol: Tosin tämänhetkinen talviauto on naarmuttomampi kuin kesäauto... Mutta semmosta on elämä :lol:

Kukin taplaa tyylillään mutta mä en ala ketä moittimaan autonsa lumien harjaamisesta tai harjaamattomuudesta. Kunhan näkee ulos niin mun puolesta hyvä. Niitä en ymmärrä jotka putsaavat tuulilasiin ja etusivulaseihin kämmenen kokosen aukon ja jättää kaiken muun, semmoset on vaaraksi mulle, itelleen ja muillekin liikenteessä.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 31, 2013 6:19 pm

Kyllä minäkin putsaan vaan ja ainoastaan lasit, en skrapaa vaan harjalla lumet pois. Harvoin on lasit jäässä, ja jos on niin äkkiä tää puimuri lämpenee ja lasit aukee hetkessä :thumb:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » To Tammi 31, 2013 7:48 pm

Auton pintaa naarmuttaa myös pinnassa oleva lika jota sillä lumella hangataan, tai lumi on likaista muuten.
Elikä vaikka lumityöt tehtäisiin pehmeellä jäniksellä pinta kärsii.
Hyvin ymmärrän niitä jotka haluavat pitää hienon autonsa hienona siis hienon, näin ollen ymmärrän Dania ja itseänikin :lol:
Mitä järkeä on myllytellä sitä autoansa, jos sen joka talvi taas naarmuttaa.

Vastaa Viestiin