Tietokonekeskustelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Jupe

Re: Tietokonekeskustelut

Viesti Kirjoittaja Jupe » Su Elo 26, 2012 12:08 pm

Tero kirjoitti:Saako muut esiin listan vapaista postinjakajan paikoista? Puuttuuko multa taas joku v*tun lataus ku tulee virheilmoitus?

http://www.itella.fi/group/rekrytointi/

Ja miksi jos maalaan sanan ja laitan siihen esim ton tummennuksen, sen menee useita merkkejä eri kohtaan kuin ko sana? Siis näin:

Maalaan sanan ensimmäinen, mutta b-merkit ei ole sen kohdalla.
Maalaan sanan ensimmäinen, mutt[/b ]a b-merkit ei ole sen kohdalla. (Laitoin tyhjät kohdat että problematiikka havainnoillistuu paremmin)

Toimii mulla ainaki ihan normaalisti.
Esim:
Extraajia Ylöjärvi, Nokia

Määräaikasia

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Elo 26, 2012 12:32 pm

Ei kyllä taida olla tämän win8 mun juttu. Liian paljon joutuu hiirtä liikuttelemaan. Huomenna paluu windows seiskaan.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Elo 26, 2012 2:22 pm

Jupe kirjoitti: Toimii mulla ainaki ihan normaalisti.
Esim:
Extraajia Ylöjärvi, Nokia

Määräaikasia
Klikkasin ja ->

"Not Found
The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated, inaccurate, or the server has been instructed not to let you have it."

Mutta tämä tapahtuu Operalla ja Chromella, Explorerilla pääsin jo noille sivuilleekkin.... thx anyway!

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Elo 27, 2012 9:09 pm

TKe_ kirjoitti:Ei kyllä taida olla tämän win8 mun juttu. Liian paljon joutuu hiirtä liikuttelemaan. Huomenna paluu windows seiskaan.
Njoo, kieltämättä "nurkasta nurkkaan" joutuu hieman kelaamaan 2560x1440 resoluutiolla. Mutta aika vähän Start-näkymää tulee käytettyä. Yleensä pyörin Desktopin puolella. Ohjelmat lähtee käyntiin taskbarista tai Start-näkymästä. Ainoa mikä alkuun hämäsi, on Startin "tyhmennetty" haku. Se hakee oletuksena ainoastaan ohjelmia, asetukset ja tiedostot löytyvät hakua laajentamalla. Sammuttaminen eli Sleep on myös hieman hankalaksi tehty. Kunnes huomasin, että virtakytkin = sleep.

Kaikki toimii pirun nopeasti ja kun Start-järkytyksestä selviää niin samalla logiikalla mitä Windows 7:ssa. Toki asiaa auttaa, että asensin Kasin uudelle SSD-levylle. Mutta en ole vielä reilun viikon käytön jälkeen buutannut seiskaan takaisin. Pelit pöyrivät hienosti, ei tarvinnut edes uudelleen asentaa.

RSAT-paketti valmistuu vasta syyskuussa, muita puutteita en ole huomannut. Myös työkäyttöä ajatellen Hyper-V (Pro versiosta lähtien) on mukava lisä, pääsee Virtual PC:stä eroon.

Itse olen käyttänyt Windowseja 1.0 versiosta lähtien ja ollut aina "early adopter" mitä tulee uusiin versioihin. Veikkaan että kaikilla ei siirtyminen käy yhtä helposti. Kasia alkaa tulla jo syksyllä uusien koneiden mukana, mitenkään piruja maalailematta. :D

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 27, 2012 9:56 pm

Juu, kyllä tuossa 8 on hyviä ominaisuuksia myös, kuten uac parempi suojaus sekä käyttis ja sovellukset starttaa nopeasti. Myös iso -imagen käsittely on hyvä lisä. Mutta tuon Metron vuoksi pahoin pelkään nihkeää vastaanottoa yritysmaailmassa. Lisäksi moni yritys on vasta hypännyt XPstä seiskaan, joten siellä ei välttämättä ole haluja siirtyä vielä kasiin. Itse olen myös siirtynyt aina uuteen käyttikseen, kun sellainen on tullut msdn:ään tarjolle.

Mun windows ura työelämässä alkaa NT4.0:sta, mikä oli ensimmäinen "kunnon" windows jos niin voi sanoa :)

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ti Elo 28, 2012 9:15 am

Daatta kirjoitti:Itse olen käyttänyt Windowseja 1.0 versiosta lähtien...
Täällä yksi vanhus muistelee OT:na että opiskeluaikoina tuosta 1.0:sta lähti sanonta: "Onko tällä hommalla kiire vai tehdäänkö tietokoneella?"

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » To Elo 30, 2012 11:43 am

Moon selkeesti nyyppä kun mul oli eka Windows 2.0, komiasti mustavalkoisena! :(

Mut mul ei oo mitään intressejä tutustua tohon kasiin, sen verran hirvitellyt sitä jo handheldeissä..
Vain YKSI LSP!

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Elo 30, 2012 2:57 pm

Urran kirjoitti:Moon selkeesti nyyppä kun mul oli eka Windows 2.0, komiasti mustavalkoisena! :(

Mut mul ei oo mitään intressejä tutustua tohon kasiin, sen verran hirvitellyt sitä jo handheldeissä..
Täytyy myöntää että lapsena olin huolestuttavasti joutumassa kaulahuivipoikien joukkoon, sillä eka käyttis oli Macintoshin tekele. Mut sit tuli siirryttyä jouhevasti windows 3.1 ihmeisiin. Vaikkakin melkein kaikki asiat(lue: pelit) piti tehdä DOSsissa.
If in doubt, go flat out.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Elo 30, 2012 3:13 pm

Niin, mullakin oli toi kommentti windowsista työelämässä, suhteellisen tuore siis. Nörttihommat on sujuvasti aloitettu Atarilla :)

ile

Viesti Kirjoittaja ile » To Heinä 18, 2013 8:10 am

Tietääkö kukaan voiko esim samsungin galaxy tabilla katsella xvid tallenteita....esim sarjoja teksteillä...? Eli onko siihen jotain vlc playerin kaltaista sovellusta....?

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Heinä 18, 2013 8:35 am

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 18, 2013 4:42 pm

Auttakaa miestä mäessä. Etsin win7 kannettavaa hintaluokassa 450-650€. Ei tunnu montaa löytyvän. Jimmsillä on muutama, Multitronicilla yksi ja verkkokaupassa muutama. Onko muita. Asus, Lenovo, Dell, Samsung mieluisat merkit.

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » To Heinä 18, 2013 11:59 pm

samunoz kirjoitti:Auttakaa miestä mäessä. Etsin win7 kannettavaa hintaluokassa 450-650€. Ei tunnu montaa löytyvän. Jimmsillä on muutama, Multitronicilla yksi ja verkkokaupassa muutama. Onko muita. Asus, Lenovo, Dell, Samsung mieluisat merkit.
Olen noilta Laptech:n kavereilta ostanut muutaman läppärin.. max parissa päivässä on saanut noutaa, joten tuskin kauaa kulkee postillakaan..
TÄSSÄ haku sun ehdoilla.

EDIT: Viimeiset pari kolme vuotta menty tältä listalta löytyneellä elitebookilla..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Heinä 19, 2013 12:27 am

Kysytään viel täälläkin:
Mitä eroa näillä on käytännössä? Tai speksienkään mukaan...?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -valkoinen
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... et-valkoin
Eli Note vai Tab? Kriteerit 8" koko ja 4G. Ja pitäs pystyä ohjaamaan kotona esim. vahvaria. Mulle hinnanero jää pieneksi eli se ei merkkaa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
Pihassa myös BMW 330e
EX Audi TT RS+ & RS3

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Heinä 19, 2013 7:23 am

Notessa on 1,6GHz neliydin prossu kun tabissa on 1,5 GHz tuplaydin, samoin notessa hitusen enemmän rammia ja muutama muu hienous kuten esim etäisyysanturi ja kynä.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Heinä 20, 2013 2:18 pm

On se surkeaa kun ei meinaa kunnollisia Win 7 kannettavia enään löytää :wall:
Mites helppo homma on vaihtaa kannettavaan SSD asema kiintolevyn tilalle? Mistä tietää aseman max mitat jne?
Asentuuko Win ihan tuosta noin vain vai miten?

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Heinä 20, 2013 3:49 pm

Kaikki läppäriin sopivat SSD asemat ovat samankokoisia kuin normaalitkin kovalevyasemat... Ei tarvitse miettiä kokoa vaan ne on aina 2.5".

Miten voit sanoa, ettet löydä kunnollisia Windows 7 läppäreitä, jos et tiedä minkä kokoinen kovalevy on läppäreissä? Osta suoraan Windows 8 läpyskä ja merkiksi Asus niin selviät ongelmitta. Itse en enää muita läppärimerkkejä edes harkitsisi. Miksi tarvitset SSD levyn eikä normaali kelpaa?

Kovalevyn vaihto on lähestulkoon yhtä helppoa kuin vaipan vaihto ekaa kertaa. Ruuvi/ruuvit auki, luukku irti ja kovalevy ulos.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Heinä 20, 2013 4:02 pm

Itellä Asuksen läppäri ja vain SSD levy(128GB) ja on kyllä loistava laite, todella nopea käynnistys ja pitkä akkukesto plus paljon muita hyviä ominaisuuksia. Pöytäkoneeseenkin pitäs raskia laittaa käyttikselle SSD...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
Pihassa myös BMW 330e
EX Audi TT RS+ & RS3

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Heinä 20, 2013 7:22 pm

_paffa kirjoitti:
Miten voit sanoa, ettet löydä kunnollisia Windows 7 läppäreitä, jos et tiedä minkä kokoinen kovalevy on läppäreissä? Osta suoraan Windows 8 läpyskä ja merkiksi Asus niin selviät ongelmitta. Itse en enää muita läppärimerkkejä edes harkitsisi. Miksi tarvitset SSD levyn eikä normaali kelpaa?

Kovalevyn vaihto on lähestulkoon yhtä helppoa kuin vaipan vaihto ekaa kertaa. Ruuvi/ruuvit auki, luukku irti ja kovalevy ulos.
Erikoisia kysymyksiä... Omassa pöytäkoneessa on SSD. Ne jotka käyttää sitä tietää miks ei haluais palata kiintolevyn käyttöön. SSD asennuksesta läppäriin on kyllä sen verran tietoa et miten mekaaniset liitännät toimii ja miten vaihtaa se mut entäs käyttiksen asennus ym.
Ainakin pöytäkoneen puolella siihen oli tarkat ohjeet miten pitää tehdä et saa toimimaan oikein. Tuleeko noitten läppäreiden mukana asennusmediat et sais vedettyä asennuksen puhtaalta pöydältä? Jotenkin tuntuu et läppärien sielunelämä on aiheuttanut monelle harmaita hiuksia vaikka pöytäkoneista olis pitkäkin kokemus.

Onko http://hintaseuranta.fi/tuote/asus-x301 ... ne/1363415 tämän Asuksen Pentium suoritin mistään kotoisin? Taitaa olla kuitenkin tuplaydin? Mitenköhän akkukesto?

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » La Heinä 20, 2013 8:25 pm

Kasia miettivälle jos ongelma on että ei ole käynnistä-valikkoa niin 3 dollaria ei ole suuri raha http://startisback.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » La Heinä 20, 2013 11:38 pm

Ilmasiakin on starttivalikkoon palaamiseksi. Ja ihan pian tulee 8.1 jossa palautuu mahdollisuus perinteiseen valikkoon.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Heinä 26, 2013 7:49 pm

Miltä tämä näyttäis? Taitaa olla laadukas vehje?
http://www.jimms.fi/tuote/749D736

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 28, 2013 8:24 pm

Mihin kaikki nörtit on piiloutuneet

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Heinä 28, 2013 8:58 pm

Noh, samaa Kiinan kuraa kuin muutkin. Mulla on kokemuksia Dellistä, Lenovosta ja Acerista ja jokainen on toiminut ok. Kaksi ensin mainittua on tuttuja töistä ja Dellissä on ollut jonkin verran vikoja, mutta Lenovot on pelittänyt ihan hyvin. Tosin ei ne yhtä hyviä mun mielestä enää ole mitä olivat IBM -aikaan.

Oli se mikä tahansa valinta niin sisuksiin ensimmäisenä SSD -levy (amazonista saa välillä edullisesti) niin kone saa uuden elämän. Tosin kannattaa tiedostaa myös se, että SSD -levyt kestävät tietyn määrän kirjoituskertoja, kunnes levy tulee tiensä päähän. Muutenkin se kokemus mikä noista on esim. töissä niin jonkin verran niitä on vaihdettu takuuseen. Itsellä on käyttöjärjestelmä SSD -levyllä ainoastaan ja muu data on normilevyllä / NAS:ssa.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 28, 2013 9:22 pm

Kannettavaan ei mahdu ssd+kovalevy vaan tarvii valita jompikumpi. Pöytäkoneessa intel 520

Vastaa Viestiin