Lasien tummennuksista

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
K70

Re: Lasien tummennuksista

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Tammi 08, 2016 11:58 pm

Mitäs väliä sillä on,meneekö leimassa läpi, kun ei ole hylkyperuste. Mieluummin kannattaa miettiä, millä tien päällä kalvot poistaa,jos virkavalta vaatii. Naapuri on ajanut täys mustilla laseila jo reilu viis vuotta tuomallaan jenkkipikkiksellä.

Peksi

Re: Vs: Lasien tummennuksista

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Tammi 10, 2016 7:48 pm

Juu, inssihän saa noista huomautella maailman tappiin asti. Mulla oli vuoden verran kalvot edessä, ja oli jo edellisen omistajan aikana raapustettu huomautus niiden poistamisesta. Poistin sitten lopulta, kun Tampereen keskustassa törmää aika usein poliiseihin, niin stressaa itseä liikaa... :D Ja liian monta tarinaa kuullut täältäpäin, että poliisisetä tai täti repäsee kalvosta palasen pois ja huomautus/rapsut päälle. Toi poistaminen oli kyllä niin kettumainen homma, vaikka annoin lämpöäkin kalvolle, ettei enää ikinä! :)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Tammi 10, 2016 8:21 pm

Juu, tuo se vaan nykyisin ottaa päähän ku merkkaavat otteeseen kalvot niin, ettei saa merkintää pois otteen uusimisella. Itekin aina ajellu sit, vaik otteessa merkintä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
Pihassa myös BMW 330e
EX Audi TT RS+ & RS3

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Ma Tammi 11, 2016 3:24 am

Oho, tää olikin uusi tieto mulle, et etusivulasikalvot menee vain huomautukseksi. Mites tuulilasikalvo?

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Tammi 11, 2016 7:17 am

Minä taas tahtoisin kaikemoiset kalvot pois =)

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Tammi 11, 2016 1:42 pm

Peke kirjoitti:Juu, tuo se vaan nykyisin ottaa päähän ku merkkaavat otteeseen kalvot niin, ettei saa merkintää pois otteen uusimisella. Itekin aina ajellu sit, vaik otteessa merkintä.
Mites mahtaa nykyään mennä kun ei tarvii enää olla ajossa mukana 1-osaa.
Lähinnä meinasin et jos poliisit merkkaa sen tietoihin niin miten sen saa pois sieltä.

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ma Tammi 11, 2016 2:10 pm

Antti O kirjoitti:Minä taas tahtoisin kaikemoiset kalvot pois =)
Sama vika! :) kai ne on vain rumille ja rikollisille tarkoitettu. Tekee autosta kuin autosta ihan slummi-speciaalin. Ehkä joku limo nyt menis mustilla ruuduilla...
Black isn't a color, it's a career.

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ma Tammi 11, 2016 3:14 pm

Lowlife kirjoitti:
Sama vika! :) kai ne on vain rumille ja rikollisille tarkoitettu. Tekee autosta kuin autosta ihan slummi-speciaalin. Ehkä joku limo nyt menis mustilla ruuduilla...
Ken tykkää akvaariolla matkustaa. Luokitellaanko tatuoinnit samaan kategoriaan rumien ja rikollisten kanssa 8-)

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Tammi 11, 2016 3:20 pm

Oisin jo repinyt sen kalvon pois jos ei jännittäis lämmittimen langat. Muutamalta firmaltakin kysynyt ja ei onnistu..

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Tammi 11, 2016 4:03 pm

Sedanit ja töpöperät ei niinkään kalvoja kaipaa mut farmarit sun muut citymaasturit ehdottomasti kalvoilla. Kesällä varsinkin kätevät, kun aurinko ei porota sisälle ja koirillakin kivempi olla kyydissä. Sen kerran ku sattuvat pääsemään kyytiin :D

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Tammi 11, 2016 5:17 pm

Kyllä mä ainakin omien pienten lasten takia haluan tummat takalasit autoihini, kahdessa ollut tehdas tummennus ja yhdessä ne oli 5% ei mulle ainakaan tummuudella ole väliä, kunhan on edesvähän tummennetut.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Tammi 11, 2016 5:18 pm

Lowlife kirjoitti:
Mulla ainakin on tummat lasit ympäri auton ihan syystä. Takana koiran takia, turkkiin tarttuu kesäisin aurinko, vaikka autossa ilmastointi onkin.. edessä kalvot sen takia, ettei näytä amisviritykselle, mitä auto kuin auto minun mielestä on pelkästään mustilla takasivulaseilla.. jos autosta sivulaseja tummentaa, se on sitten jokainen tai ei ainuttakaan.

^Rikke

Viesti Kirjoittaja ^Rikke » Ma Marras 07, 2016 9:40 pm

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa kuka tummentaa Solar Gardin kalvoilla Jyväskylä - Kuopio - Mikkeli akselilla?
BMW e91 330d -06

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Kesä 02, 2020 1:47 pm

Miten laadukas kalvo Sungard Black Pearl on verrattuna vaikka LLumarin Titaniumiin?
Onko näkyvyydessä mitään havaittavaa eroa?

Klarion

Viesti Kirjoittaja Klarion » Ti Loka 13, 2020 11:48 am

Oletteko paljon poistaneet kalvoja? Itse irroitin auton sivulaseista jo kalvot ja lähti siinä mielessä hyvin, että kalvo tuli lähes kokonaisena pois mutta tietysti liimapintaa jäi lasiin. Isoin työ on kuitenkin tuon takalasin kalvon poistaminen ja eniten siinä epäilyttää, että miten käy takalasin lämmitykselle. Viekö kalvo lämmittimen johdotukset mukanaan. Onko teillä kokemusta ja miten on käynyt? Ajattelin suosiolla viedä johonkin liikkeeseen poistettavaksi, mutta nekin tietty pääsääntöisesti omalla vastuulla eivätkä voi taata mitään.

vesil

Viesti Kirjoittaja vesil » Ti Loka 13, 2020 6:56 pm

Olen poistanut takalasistakin eikä ole lähtenyt lämmitysvastukset mukana.

Pehmennä kalvoa/liimaa ensin kuumailmapuhaltimella, niin se irtoaa paremmin. Älä käytä loppuliiman poistoon takalasissa mitään kaavinta. Ainoastaan tar removeria ja rättiä niin hyvä siitä tulee!

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ti Loka 13, 2020 10:42 pm

vesil kirjoitti: Ti Loka 13, 2020 6:56 pm Olen poistanut takalasistakin eikä ole lähtenyt lämmitysvastukset mukana.

Pehmennä kalvoa/liimaa ensin kuumailmapuhaltimella, niin se irtoaa paremmin. Älä käytä loppuliiman poistoon takalasissa mitään kaavinta. Ainoastaan tar removeria ja rättiä niin hyvä siitä tulee!
Höyry toimii myös hemmetin hyvin
Black isn't a color, it's a career.

Vastaa Viestiin