
Erinäisten kiireiden ja tapahtumien myötä foorumilla vietetty aika ja tänne kirjoittelu on jäänyt melko vähälle, mutta nyt ajattelin pienen tarinan rustata kun pääsi vaihteeksi kunnolla kiillottelupuuhiin. Erikoisempia kulkineita kun on aina mukava touhuilla, varsinkin kun ei ole kiire

Potilaaksi siis tällä kertaa kaverin talvella hommaama ja ympäri maalattu Shelby GT500, jossa maalarin "viimeistely" käden jälki näkyi vähän turhan rajusti. Niinpä minulta pyydettiin hieman lääkettä tähän.
Muutaman viikon aikataulusovittelun jälkeen lopulta lauantai aamuna sitten kamat autoon ja nokka kohti työmaata:

Pesussa ei ollut mitään ihmeellistä joten ei siitä sen enempää. Huolellinen pesu liuotinpesuaineella riitti, koska autolla ajettu kuitenkin suhteellisen vähän ja huuhdottu miltei päivittäin.
Sitten se karu totuus



Holagrammia, holorgrammia, naarmua, hologrammia ja vielä kerran hologrammia:





Tätäpä se oli täynnä koko auto..
No ei muuta kuin härkää sarvista ja testaamaan. Varsin äkkiä kävi selväksi, että ei tästä(kään) 1-stepillä selvitä vaan kaksi vaaditaan edes siedettävään lopputulokseen, vaikkakin aivan täydellinen olisi sen kolmannenkin vaatinut. Mutta kuitenkin totesin että käyttöautossa ne satunnaiset RDS:t ei näy kokonaisuudessa, eikä maksa vaivaa, joten jätin vielä kiillottelu ja naarmunpoistovaraa vielä tulevaisuuttakin silmällä pitäen. Tosiaan kun auto on kesäisin jokapäiväisessä ajossa ja naarmua tulee kokoajan kuitenkin lisää.
Setupiksi valikoitui:
Step 1 Oranssi Hex + Scholl S3
Step 2: Sininen Hex + Scholl S30+,
Koneena molemmissa stepeissä Flexin PE14-2 150
Tällä yhdistelmällä päästiin lopputulokseen tämä:

Ja kun kombo oli löytynyt niin ei muuta kuin töihin

Ensimmäisen kierroksen valmistuttua välipesu liuotinpesuaineella ja pintojen pikatarkastus:
Mikronaarmut vex - Hologrammit Check



No sittenpä sinistä laikkaa pintaan ja menoksi, ei tässä auttanut viivytellä, mikäli kotiin vielä samalla päivälle haluaa.
2-Stepin jälkeen pesu liuotinpesuaineella ja taas tarkastus:




Valitettavasti paikoitellen pinnassa oli sen verran syviä naarmuja, että kaikki ei tällä kombolla edes suostunut poistumaan.. Pahimpia paikkoja vielä korjailtiin.


No sittenpä taas pieni pikapesu liukkarilla korjatuilkle paikoille ja kuivaus.
Lopuksi pintaan luottopakki FK1000. Kumi ja muoviosielle Ultiman ainetta ja vanteillekin vähän vahaa. Pakoputken päät myös kiilloteltiin pikaisesti.
Sitten ei muuta kuin auto pihalle ja bongaamaan holoja ilta-aurinkoon viereiselle parkkikselle.






Ne jäljelle jääneet muutamat RDS:t näkyy,mutta holoja ei kyllä löydetty. Pölyä pinnasta sitäkin enemmän











Vesihiontaakin tässä samalla jo mietittiin, sen verran on pinnassa aplaria, mutta katsotaan jos vaikka ensi talvena ehtiis sellaisen projektin sitten vääntämään. Samalla tuli annettua omistajlle oppia autonpesusta ja pintojen ylläpidosta --> Vehkeet Jannelta tiluuseen ja jatkossa nautitaan vaivattomista autonpesuista.


Anzafinin sanoja lainatakseni:
Mustan auton omistaminen ei ole harrastus, se on osa-aikatyö
Näihin kuviin ja tunnelmiin
Terveisin,
Korkki
